Laskettu aika tammikuussa 2020

Miten olette noudattaneet syömissuosituksia? Mä täällä paniikissa mietin että oon aikalailla syönyt lakua tässä viimeviikkoina, mm. 500g pussin. Kun ei ole ollut mitään hajua koko raskaudesta. No, tehty mikä tehty, nyt tulee totaalistoppi :hungover:

Mistä teidän on muuten ollut vaikeinta luopua? Mä juon päivittäin paljon teetä, sitä tulee nyt rajoittaa...

Miten olette noudattaneet syömissuosituksia? Mä täällä paniikissa mietin että oon aikalailla syönyt lakua tässä viimeviikkoina, mm. 500g pussin. Kun ei ole ollut mitään hajua koko raskaudesta. No, tehty mikä tehty, nyt tulee totaalistoppi :hungover:

Mistä teidän on muuten ollut vaikeinta luopua? Mä juon päivittäin paljon teetä, sitä tulee nyt rajoittaa...

Suosituksissa ei ollut mitään sellaista ehdotonta, mitä tulisin kaipaamaan. Ehkä maksalaatikko on sellainen satunnainen herkku, mitä joskus tuli syötyä. Teen juontia rajoitin, mutta ostin kaupasta kofeiinitonta teetä. o_O

Mullakaan ei oo mitää mitä pitäis rajoittaa. Kahvia tai teetä en pahemmin juo, lakritsista en tykkää.

Mullakin noi on varmaan ainoat, siis laku ja tee.

Menen tänään yksityiselle varhaisultraan :shy: sain onneksi ajan, kohta soitan neuvolaan kun soittoaika alkaa. Pikkasen oon paniikissa tästä kun on mukamas jo niin pitkällä, aamulla tein digitestin ja se näytti 3+ viikkoja eli se tän päivänen 8+6 saattaisi ollakin oikein. :dead:

Mullakin noi on varmaan ainoat, siis laku ja tee.

Menen tänään yksityiselle varhaisultraan :shy: sain onneksi ajan, kohta soitan neuvolaan kun soittoaika alkaa. Pikkasen oon paniikissa tästä kun on mukamas jo niin pitkällä, aamulla tein digitestin ja se näytti 3+ viikkoja eli se tän päivänen 8+6 saattaisi ollakin oikein. :dead:

Tsemppiä ultraan :)

Mulla ei ole mitään varsinaisia vaikeuksia luopua asioista; en juurikaan juo mitään kofeiinipitoisia juttuja enkä pidä lakusta tai salmiakista (mies nauraa että mulla on joku epäsuomalainen geenivirhe).

Vaikeinta on muistaa pitää mielessä ja vältellä ns. riskiruokia. Juustojen kohdalla muistan ravintolassa ja kaupassa tarkistaa pastöroinnin, mutta esim. sushia on tullut epähuomiossa syötyä muutamaan otteeseen. Lohduttaudun sillä, että myös Ranskassa ja Japanissa syntyy terveitä lapsia juustoista ja raa'asta kalasta huolimatta...

Minä oon syönyt foolihappoa noin 3 kk, eli se pitäs ainakin olla kunnossa (jos nyt on imeytynyt). Mutta en yritysaikana ole mitään muuta toimenpiteitä tehnyt, eli oon syönyt kaikkea ja juonut alkoholiakin, kun juuri sattui Italian reissu tuohon aikaan kun menkkojen ois pitänyt alkaa :hungover: No kaikki sanoo, että ei se haittaa vielä kun ei ole tiennyt ja testeistä on tullut negat sillon. Kyse yhdestä tai kahdesta annoksesta ruoan kanssa useampana päivänä. Vähän tuo kuitenkin vaivaa... Ja pitikin just sattua kun muuten juon aika harvoin!

Mutta sitten raskauden aikaiseen ravitsemukseen.. Ei ole oikeestaan mitään sellaista mistä olisi kauhean vaikea luopua.. Tummasta suklaasta tykkään, niin sen syöntiä pitää varmaan vähän rajoittaa kofeiinipitoisuuden vuoksi. Tai ainakin, että ei päivittäin söisi useampaa kofeiinipitoista. Kahvia en muutenkaan juo kun max yhden kupin päivässä, joten se ei ole ongelma. Yrttiteet joutuu jättämään pois :shifty: Ja luontaistuotteet (vitamiinit) olen nyt jättänyt pois.

En olisi hipshops huolissani lakun syönnistäsi. :) Siitähän sanotaan, että runsaasta käytöstä voi olla haittaa ja runsaaksi luen sen jos pitkin raskautta sitä vetäisi.

Mutta sitten raskauden aikaiseen ravitsemukseen.. Ei ole oikeestaan mitään sellaista mistä olisi kauhean vaikea luopua.. Tummasta suklaasta tykkään, niin sen syöntiä pitää varmaan vähän rajoittaa kofeiinipitoisuuden vuoksi. Tai ainakin, että ei päivittäin söisi useampaa kofeiinipitoista. Kahvia en muutenkaan juo kun max yhden kupin päivässä, joten se ei ole ongelma. Yrttiteet joutuu jättämään pois :shifty: Ja luontaistuotteet (vitamiinit) olen nyt jättänyt pois.
Mä juon rooibosta entiseen malliin, koska sitä nimenomaan suositellaan monissa maissa (esim. UK:ssa) raskauden aikana kofeiinipitoisten juomien sijasta. Olen varma että isojen teetalojen rooibokset on ihan yhtä puhtaita kuin normiteet, THL:n linjaus perustuu siihen ettei kaikkien randomyrttiteiden puhtautta voi varmistaa. :)

Mä juon rooibosta entiseen malliin, koska sitä nimenomaan suositellaan monissa maissa (esim. UK:ssa) raskauden aikana kofeiinipitoisten juomien sijasta. Olen varma että isojen teetalojen rooibokset on ihan yhtä puhtaita kuin normiteet, THL:n linjaus perustuu siihen ettei kaikkien randomyrttiteiden puhtautta voi varmistaa. :)

Minä tykkään Clipperin luomuteistä ja mun lempparissa sanotaan paketissakin, että ei suositella raskauden aikana (ehkä inkiväärin takia). Mutta en kyllä ole niin tiukkapipoinen näitten suositusten kanssa, niin en usko, että kupillisesta jotain Clipperin muuta teetä joskus mitään haittaa on.

Voi Clipperin teet on myös mun suosikkeja :Heartred onneksi tuo mun teen kittaaminen vähentyy aina kesäisin kun on kuuma, mutta mites sitten syksyllä, ihanat pimentyvät illat, mitä ihmettä sitä juo ennen glögikautta :laughing001

Mä kanssa rakastan juustoja, niiden kanssa pitääkin olla tarkkana! Ja toivotaan tosiaan ettei tää homma ole niihin lakuihin kaatunut, ajattelen vaan että jotkut ei tiedä siitä lapsesta ennenkuin se on syntymässä ja ihan hyviä niistäkin on kai tullut. Ehkä rauhoitun.

Kiitti ultratsempeistä, iltapäivällä aika, kerron heti kuinka meni. Mietin tässä nyt vaan, kun neuvolasta pistivät kanssa lähetteen raskausajan määritykseen. Ja aika tulee sitten joskus. Haittaako se jos käy itsenäisesti muualla? Ja mitä jos tuo heidän antama aikansa ei käykkään, voinko siinä tapauksessa sanoa että käyty jo, vai tarviiko silti käydä? Ei sillä, hauskahan se olisi nähdä joka tapauksessa useaampaankin otteeseen että onko siellä kaikki ok. Mun on vaan kovin vaikea töistä päästä lähtemään tälläsille käynneille esim kesken päivän.

Joo ja eka neuvolakäyntikin tuli jo perjantaille:smiley-bounce012 Mietittiin sen hoitajan kanssa et jos tosiaan on jo näinkin pitkällä niin hyvä käydä samantien, eikä haittaa jos oonkin pienemmillä viikoilla kun luultua kerta siellä ei mitään sen ihmeellisempää vielä tehdä.

Ensikertalainen miettii mihin näistä kuuluu ottaa mies mukaan? :hilarious:

Kaikkeen saa ottaa miehen mukaan, meillä haluaakin olla mukana joka kerta. Muutamilla käynneillä sitä erityisesti suositellaan, nyt en muista mille.

Tsemppiä ultraan! Ei haittaa jos käy itsenäisesti muualla, jos neuvolan antama aika ei sovi niin voit perua ajan ja kertoa että oot ollut muualla ja laskettu aika on määritely. Jos taas aika sopii, olet vain hipihiljaa ja käyt kurkkaamassa tyyppiä uudestaan. :grin

Ite ainakin kävisin kaikki mahdolliset ultrat. Joten suosittelen, että käyt tänään yksityisesti ja myöhemmin kunnan tarjoamalla. Hehän eivät siitä yksityisestä käynnistä edes tiedä. :wink

Tuosta ruoka-aineiden välttelystä; join ennen vähintään pari kuppia kahvia päivässä, mutta plussa kun ilmestyi testiin niin kotona lopetin vallan kahvin juonnin. Töissäkin olen sitä vältellyt mutta vähän hankalaa kun työkaverit kiinnittävät heti huomiota kysyen että enkös kuitenkin ennen ole juonut kahvia :D siihen olen vastannut että närästystä ollut sen verran että koitan vähentää, joka osittain pitääkin paikkansa :wink muuten ei ole ollut ongelmia muiden ruoka-aineiden väittelyssä.

Mäkin oon miettinyt mihin kaikkialle mies kuuluu ottaa mukaan :grin yhdessä todettiin että ultriin tulee mukaan ja ekalle neuvolakäynnille. Katotaan noi neuvolakäynnit sitten jatkossa, jos se on vaan tyyliin sitä mun painon ja verenpaineen seurantaa niin siihen en miestä tarvi kädestä kiinni pitämään :)

Mulla ei ruokavalioon kuuluu kielletyistä muu kuin kahvi ja sekin on itsestään jääny plussaamiseen jälkeen aina 0-2 kuppiin päivässä kun ei vaan maistu. Meillä mies osallistuu mukaan vaun ultriin ja yhteen neuvolaan koska neuvola sitä toivoo tai on aikaisemmin ainakin toivonut kun on voimavara kyselyn läpi käyminen :)

Voi Clipperin teet on myös mun suosikkeja :Heartred onneksi tuo mun teen kittaaminen vähentyy aina kesäisin kun on kuuma, mutta mites sitten syksyllä, ihanat pimentyvät illat, mitä ihmettä sitä juo ennen glögikautta :laughing001

Mä kanssa rakastan juustoja, niiden kanssa pitääkin olla tarkkana! Ja toivotaan tosiaan ettei tää homma ole niihin lakuihin kaatunut, ajattelen vaan että jotkut ei tiedä siitä lapsesta ennenkuin se on syntymässä ja ihan hyviä niistäkin on kai tullut. Ehkä rauhoitun.

Kiitti ultratsempeistä, iltapäivällä aika, kerron heti kuinka meni. Mietin tässä nyt vaan, kun neuvolasta pistivät kanssa lähetteen raskausajan määritykseen. Ja aika tulee sitten joskus. Haittaako se jos käy itsenäisesti muualla? Ja mitä jos tuo heidän antama aikansa ei käykkään, voinko siinä tapauksessa sanoa että käyty jo, vai tarviiko silti käydä? Ei sillä, hauskahan se olisi nähdä joka tapauksessa useaampaankin otteeseen että onko siellä kaikki ok. Mun on vaan kovin vaikea töistä päästä lähtemään tälläsille käynneille esim kesken päivän.

Joo ja eka neuvolakäyntikin tuli jo perjantaille:smiley-bounce012 Mietittiin sen hoitajan kanssa et jos tosiaan on jo näinkin pitkällä niin hyvä käydä samantien, eikä haittaa jos oonkin pienemmillä viikoilla kun luultua kerta siellä ei mitään sen ihmeellisempää vielä tehdä.

Ensikertalainen miettii mihin näistä kuuluu ottaa mies mukaan? :hilarious:

Ai säkin tykkäät niistä :joyful: Sama täällä, että keväisin/kesäisin ei tuu paljoo teetä juotua, mut kylmällä sit maistuu :grin No onhan sitä muitakin lämpimiä juomia. Ja ihan tee-lehdistä tehtyjähän saa silloin tällöin juoda eli esim. vihreää teetä, niitä löytyy clipperiltäkin.:)

Kiva, että pääset hipshops niin nopeasti neuvolaan :) Ainakin ekalle neuvolakäynnille ja sit kun kuunnellaan syke + ultriin suosittelen ottamaan miehen mukaan :)

Minä soitin just neuvolaan. Ajan sain ennen juhannusta. Nyt sit pitäis päättää käykö yksityisellä varhaisultrassa..

Mä kerkesin ennen plussaa syödä varmaan lähes kaikkea kiellettyä (muunmuassa oltiin laivalla, mätiä ja raakaa kalaa jne.. Pari lasia viiniä), mutta nyt plussan jälkeen oon palautellut mieliin ne välteltävät. Juustoista luopuminen harmittaa eniten ja salmiakki myös. Söin kyllä esikoisen aikaan salmiakkia sillon tällöin, mutta hyvin pieniä määriä kerralla. Kahvia juon vielä pari kuppia päivässä, mutta luulen että se loppuu kohta. Esikoisesta alkoi pahoinvointi 6+0 nimenomaan kahvin hajusta ja kahvia join seuraavan kerran vauvan ollessa monta kuukautta :D tuli niin totaalinen ällötys kahvia kohtaan.

Kokeilin muuten toista raskauslaskuria niin sain lasketuksi 1.2.2020. On siis aivan hilkulla olenko tammikuinen vai helmikuinen, ekassa ultrassa sit selviää. Esikoinen kyllä syntyi jo 38+3, mutta se olikin käynnistys. Varhaisultra kyllä kiinnostelis, milläs viikoilla aikaisintaan sinne kannatti mennä, 6+?

Kokeilin muuten toista raskauslaskuria niin sain lasketuksi 1.2.2020. On siis aivan hilkulla olenko tammikuinen vai helmikuinen, ekassa ultrassa sit selviää. Esikoinen kyllä syntyi jo 38+3, mutta se olikin käynnistys. Varhaisultra kyllä kiinnostelis, milläs viikoilla aikaisintaan sinne kannatti mennä, 6+?
Me mennään 6+6. Hirveesti aikaisemmin jos menee ei välttämättä näy vielä syke

Täälläkin kyllä syöty muutamaa ”kiellettyä” ruokaa, mm. Aurajuustodippiä söin vielä viime viikolla, sanoin miehelle että nyt onkin viimeinen kerta vähään aikaan kun sitä syön..

Kahvin juonti myös vähentynyt, on päiviä kun ei tule juotua yhtään kuppia, mutta sitten on päiviä kun juon sen yhden kupin ja on päiviä kun tulee juotua muutama kuppi, en ota siitä niin kovaa stressiä.. :)

Meillä aviomies tulee mukaan kaikkiin ultriin, ensi neuvolaan ja varmaan muutamaan muuhunkin neuvolaan jos vain töiltään pääsee. Mun mielestä kiva että puoliso haluaa osallistua :)

Eilen siltä kyselin että haluaako tietää mitä meidän PaPun kehitykseen kuuluu tällä viikolla niin sanoi että riittää että mä tiedän ja että hän tietää että kaikki hyvin :D

Takaisin