Laskettu aika tammikuussa 2020

Oli sit ilmeisesti turhankin jännä lätkän finaali eilen, mulla alkoi siis kesken pelin maha kivut ja tummaa vuotoa jatkui aamuun asti :sad001 Soitin neuvolaan ja sain klo 13.20 ajan lääkärille ultraan tsekkaamaan tilanteen.. Voi että kun pelottaa =(

Oli sit ilmeisesti turhankin jännä lätkän finaali eilen, mulla alkoi siis kesken pelin maha kivut ja tummaa vuotoa jatkui aamuun asti :sad001 Soitin neuvolaan ja sain klo 13.20 ajan lääkärille ultraan tsekkaamaan tilanteen.. Voi että kun pelottaa =(
Voi hitto, hyvä että pääset tsekattavaksi. Toivottavasti toi olisi vaaratonta.

Hei kaikki! Täältä yksi liittyy joukkoon. :shy: Sain eilen plussan ja laskettu aika tulisi laskureiden mukaan olemaan tammikuun loppupuolella. Nyt ilmeisesti menossa 5+1. Pitäs varmaan rueta soittelemaan neuvolaan ja miettiä meneekö varhaisultraan. Meillä on ennestään 3-vee lapsi :Heartred

Mulla on nyt jo maha turvonnut ja housut kiristää, varsinkin istuessa!

Voi ei :( toivottavasti kaikki hyvin ja ihanaa et sait noinki nopeesti ajan

Mä varasin neuvolaan ajan, samalla mun eka käynti ja esikoisen 2v tarkastus. Viikkoja on sillon 9+5.

Onneksi hipsu pääsit tarkastukseen.

Miten kävi?

Mulla on vuotanut eilisestä asti, enkä pääse minnekään tsekattavaksi, ellen mene päivystykseen jonottamaan tuntikausiksi tai varaa yksityiseltä gynekologilta aikaa.

Muokattu viimeksi:
Miten te jaksatte työpäivät? Mä oon ihan loppu viimeistään puolen päivän aikaan, siihen kun lisää tämän huonon/etovan/ällötys-olon, niin on vielä pahempi olla :hungover: en pärjää ilman päiväunia ja nytkin tulin kotiin 14 jälkeen ja vasta heräsin.. täytyy jatkaa töitä illan kähmässä että saa hommat tehtyä :oops:
Aamupäivän se on väsymystä mutta muuttuu siitä sitten ihan uupumiksesi, en ole jaksanut pariin-kolmeen viikkoon edes liikkua tai käydä salilla. Toki kaikkea muutakin oiretta on, mutta nuo pahimmat. Viikot kuitenkin vasta 5+2 - 6+0. Varhaisultra ensi viikolla..

Miten te jaksatte työpäivät? Mä oon ihan loppu viimeistään puolen päivän aikaan, siihen kun lisää tämän huonon/etovan/ällötys-olon, niin on vielä pahempi olla :hungover: en pärjää ilman päiväunia ja nytkin tulin kotiin 14 jälkeen ja vasta heräsin.. täytyy jatkaa töitä illan kähmässä että saa hommat tehtyä :oops:
Aamupäivän se on väsymystä mutta muuttuu siitä sitten ihan uupumiksesi, en ole jaksanut pariin-kolmeen viikkoon edes liikkua tai käydä salilla. Toki kaikkea muutakin oiretta on, mutta nuo pahimmat. Viikot kuitenkin vasta 5+2 - 6+0. Varhaisultra ensi viikolla..

Kieltämättä työpäivät tuntuvat raskaammilta kuin yleensä, vaikka viikkoja vasta 5+1. Itellä alkaa huomenna yövuorot, en tiedä kuinka jaksan valvoa. :wideyed:Onneksi suurempaa huonovointisuutta ei ole ollut. :)

Mulla ei vielä ole väsymys alkanut. Tänään kävin pitkällä lenkillä ja vielä haravoinkin pihan, joten hyvin jaksaa :rolleyes: Ainakin toistaiseksi... Oonkin kyllä nyt lomalla, pari viikkoa ja sitten aloitan kesätyön uudessa paikassa, jossa tulen sitten sijaistamaan vakituista työntekijää eli olen siellä sitten yksin perehdytyksen jälkeen. Vähän jännittää jo etukäteen miten siinä käy jos oon todella väsynyt ja huonovointinen :nailbiting: Esikoista kun odotin niin se väsymys oli ihan jäätävää, hyvä että hereillä pysyi töissä. Pahoinvointi mulla oli sillon iltapainotteista.

Mulla on myös helposti uupumusta ja viimisen parin viikon aikana oon lähes päivittäin nukkunu tunnin-parin päikkärit. Mutta sitten taas öisin uni on tosi heikkoa, heräilen pieniinkin rasahduksiin. Viikkoja menossa nyt 8+2. Tai oikeastaan vähemmän, se selviää keskiviikkona kun käyn vielä ultrassa jotta saadaan oikea laskettu aika selville. Viime yönä näinki siitä semmosia painajaisia ettei ihmekään että heräilin vähän väliä :sad001 vaikka viimeksi kaikki olikin hyvin lääkärin mukaan niin silti jännittää ja stressaa kun sikiö oli yli viikkoa pienempi kuin viimisimmistä menkoista lasketut rv:t, vaikka syke saatiinkin heti näkyviin. Toivon että nää mun murehtimiset on ihan turhia :confused:

Muokattu viimeksi:

Mulla on menossa 7+6 ja tosiaan just iltapäivästä alkaa väsymys plus pahin kuvotus. Viimeks tänään manailin lähimmille työkavereille et sais jo tää eka kolmannes loppua :D Onneks on enää tää viikko virallisesti töitä kun koulut loppuu. Sit oonkin kesän "lomalla" eli osan lomautettuna.

Mulla väsymys pysyy ainakin vielä (7+0) aisoissa alkuiltaan asti, mutta huono olo on kyllä hankaloittanut työelämää. Oon tehnyt tosi paljon etätöitä, ja voi olla että joudun kertomaan esimiehelle tilanteesta huomisen jälkeen, mikäli ultrasta saa hyviä uutisia. En nimittäin usko että olo ja työteho helpottuu pariin seuraavaan viikkoon, päin vastoin.

Täällä nyt 9. vko menossa, ja töissä käyminen käy koko ajan rankemmaksi. Aamupäivät vielä menee, mutta iltapäivästä iskee totaaliväsymys ja töiden jälkeen vietän päivät lähinnä vaakatasossa. Oon aikaisemmin ollut hyvin aktiivinen ja urheillut päivittäin, joten ei oo itelle ollenkaan normaali olotila. Ei auta kun toivoa, että helpottais ekan kolmanneksen jälkeen :depressed:
Pahoinvointi on myös pahimmillaan alkuillasta ja yöllä, joten unet jää oksentelun takia vähiin. Ja se syö tietysti vielä töissä jaksamista.

Hei pakko kokeneemmilta kysyä. Tänään töissä tein liikkeen, jossa jouduin käyttämään hieman voimaa (hoitotyö). Tämän liikkeen aikana vihlaisi ikävästi oikealta puolelta vatsaa ja nyt kohta juilii ikävästi jo muutaman tunnin ajan. Onko ihan normaalia? Onko joku vatsan lihas ottanut itseensä? :anyone

Muokattu viimeksi:
Mulla viikkoja 4+6 ja aivan jäätävä väsymys ja ajoittain ärtymystä. Tänään töistä kotiin ja mukavat 4 tunnin päikkärit, joka päivä on oikeastaan nukuttava päiväunia.

Tosiaan klo 13.20 oli aika ihan tk lääkärille, joka ultrasi alakautta, ja hetken ihmeteltyään sanoi että kyllä täällä ihan elävä sikiö näkyy. No kerkesin siinä huokaista helpotuksesta, kunnes tuumasi että tämä sijainti on kyllä vähän.. Ööh.. Ei ole varma onko kohdussa vai ulkopuolella. No hän teki sitten lähetteen ihan päivystykseen sairaalalle, jonne sit lähdettiin miehen kans ajamaan ja noin 1,5h odottelun jälkeen päästiin lääkärille, joka ultrasi ja totesi kaiken olevan kunnossa! :Heartred Kyllä siinä helpotuksen kyyneleet tuli kun olin niin pelännyt siihen asti :nailbiting:

Ihana juttu, että kaikki oli kunnossa!

Mä oon hoitovapaalla, vähän jännään miten jaksan taaperon kanssa touhuta, jos alkaa taas kovat oireilut. Sitten täytyy vaan miehen antaa mun iltasin levätä. Elokuussa palaan töihin, en ehdi siellä sit montaa kk olla kun uus äippäloma alkais.

Mä varovaisesti liityn joukkoon :shy: tein tänään ihan puun takaa positiivisen testin. Jos menkoista laskettuna on oikein, laskettu aika olisi 1.1.2020. Ja viikkoja olisi tänään jo 8+5! Mulla on kuitenkin taustalla hirveän pitkiä kiertoja vuoden ajalta, viimeisin kierto oli 122 päivää. Että kyllä nyt hieman jännittää, neuvolaan soitan heti huomenna. Tuli vähän kiire :nailbiting: Oon näin lähellä etten varaa heti yksityiseltä varhaisultraakin huomiselle.

Oireita mulla ei ole ollut kovin suuria, turvottaa, välillä on vähän tuikkaillut tohon alavatsan alueelle. Vasta viikonloppuna havahduin kun kuvittelin menkkojen alkaneen, olikin väärä hälyytys. Lievää pahoinvointia on ollut vähän, mutta nekin hyvin hetkellisiä ja oon vaan kuvitellut keksiväni itselleni raskausoireita. Lauantaina oli kyllä vähän huonompi päivä, pyörrytti aivan kokoajan. Tänään olin ihan normaalisti töissä ilman ongelmia.

Vähön huolestuttaa itsenikin nyt tuo työasiat, oon määräaikaisella sopparilla elokuun loppuun kaupan tätinä nimenomaan kuorman purkajana, tavaroiden nostelua tulee paljon o_O

Hei pakko kokeneemmilta kysyä. Tänään töissä tein liikkeen, jossa jouduin käyttämään hieman voimaa (hoitotyö). Tämän liikkeen aikana vihlaisi ikävästi oikealta puolelta vatsaa ja nyt kohta juilii ikävästi jo muutaman tunnin ajan. Onko ihan normaalia? Onko joku vatsan lihas ottanut itseensä? :anyone
Paha sanoa mitään varmaksi, on niin ihmis/raskaus kohtaista onko esim huolta, mutta omat kokemukset raskausaikana myöskin hoitotyössä on niin, että raskaiden työtehtävien aikana on tullut välillä enemmän välillä vähemmän kipuja vatsan alueelle, kaikki mennyt hyvin ja töissä pärjätty loppuun asti

Paha sanoa mitään varmaksi, on niin ihmis/raskaus kohtaista onko esim huolta, mutta omat kokemukset raskausaikana myöskin hoitotyössä on niin, että raskaiden työtehtävien aikana on tullut välillä enemmän välillä vähemmän kipuja vatsan alueelle, kaikki mennyt hyvin ja töissä pärjätty loppuun asti

Kiitos. Yön aikana tuo kipukin väistyi :happy:

Takaisin