Millaisia raskausoireita sinulla on?

Rintta: Mikä lääkitys sulla on?
Kilpirauhasen vajaatoimintaan thyroxin. Sen tarve lisääntyy alkuraskaudessa ja annonosto tehdään heti plussan jälkeen. Reagoin aika voimakkaasti annosnostoihin mutta onneks kroppa tottuu parissa viikossa:happy:
 
Nyt tuli alaselkäkivut kuvioon. Aivan hirvee särky. :/ Pelottaa luonnollisesti että meneekö kesken vai mitä. Voi tää toki johtua siitäki et oltu tiistaista asti porukoilla jossa huono sänky..
 
Mulla jomottanut alaselkää jo muutaman päivän, hajuherkkyyttä ja vessassa ravaamista ollut tähän asti oireina.
 
Pari kunnon kivuliasta repäsykipua tullut... Esikoisen aikanaki niitä oli jonkun verran
 
Mulla oli kiinnittyessä aivan hirveät kivut. Luulin, että umpisuolesta johtuvaa. OIkea lonkka tulessa ja myös jalkoja särki. Tätä kesti iltapäivästä melkein seuraavaan aamuun. Mietin, tuliko ne säryt kuitenkin Letrozolista, jota söin tässä kierrossa (luusto- ja nivelkipu on sivuvaikutuksena mainittu, tosin yleensä lievä ja harvinainen). Mahaa turvottaa ja kahvi maistuu kauhealle! Muuten kaikki ok ja hyvä mieli. Aiempi raskaus meni tosi lievillä oireilla, mitä nyt verenpaine laski tosi alas. Jännästi muuten ekan raskauden jälkeen kaikki alavatsatuntemukset on muuttunu voimakkaammiksi. Ihme juttu!
 
Minulla oli myös aikaisempi raskaus tosi helppo. Toivottavasti tää toinen raskaus olisi myös yhtä helppo :)
 
Mulla on nyt ollut kesken työpäivien vähän hönttiä oloa. Oon päässy mittaileen aina verenpaineita ja ne nyt näemmä normaalia selkeesti matalemmat ja siks varmaan olokin heikompi ajoittain.o_O
 
Mulla on nyt vajaan viikon ollu oireena väsymys ja menkkajomotus. Lisäksi reilun kaks viikkoa kestäny tiputteluvuoto, johon ei parin päivän takaisessa ultrassa löytyny syytä.
 
Turvotus, väsymys iltaisin, menkkajomoja pääosin aina iltaisin, muuten hyvä olo. Ja vasta 4+4.
 
Turvotusta on ollu varsinkin iltaisin. Nännit on arat ja niitä kirvelee välillä. Repäisykipuja tuntuu välillä. Samat oireet oli myös viimeks samassa vaiheessa :) Aavistelinkin jo ennen testiä, että on tärpännyt :)
 
Onko täällä kellään kokemusta samanlaisista kivuista...? Eli siis mulla oli jo viime raskaudessa KAUHEAT kivut koko raskauden ajan, ja pahenivat sitten synnytyksessä ja varsinkin sen jälkeen palautumisvaiheessa, en pystynyt edes pitelemään vauvaa sylissä moneen päivään ja tuo pirun synnytyskin kesti yli 42 tuntia. Epäilen että sairastan endometrioosia ja/tai kohdun ympärillä ynnämuulla on jotain kiinnikkeitä mitkä sitten venyy ja paukkuu ja tulehtuu... Nyt kivut alkoivat taas ja olen ihan neuvoton että eikö niille nyt voi oikeasti tehdä mitään taas :S ultrassa ne ei varmaan näy kun ei viimeksikään joten en nyt jaksaisi sinne sännätä...
nyt kuudennella viikolla ja usko jo loppuu :banghead:
 
Siffu23 mullaki endoa epäilty. Tosi kovia kipuja ollut ja välissä ambulanssiakin pitänyt soittaa ku meinannut pyörtyä niihin kipuihin. Tässä raskaudessa alaselkää jomottelee ja kylkiä inhottavasti.. Esikoisesta en muista yhtään tämmöistä. Ja tuo 42h synnytys... Been there done that [emoji16] eikö seuraavan aina luvata tulla puolet nopeammin ni jos tästä selviää vuorokaudella..
 
Niin ja valkovuodon voisin lisätä. Ja näköjään aamuyön heräily alkoi jo :D Viimeks oli melkein koko ensimmäisen kolmanneksen sitä, että valvoin yleensä 02-04. Nyt oon monena aamuna heränny jo neljältä, koska ei saa enää unen päästä kiinni.
 
Eilen en meinannut saada nukuttua kun rinnat on niin turvonneet ja tulleet aroiksi, että tuntuivat olevan koko aika tiellä. :D
 
Aamulla on pakko syödä puolen tunnin sisään heräämisestä, muuten on niin kiljuva nälkä että tuntuu pahalta.
 
Mulla on hirveä pissa hätä koko ajan, tosi raivostuttavaa ravata vessassa alvariinsa. Rinnat on hieman tavallista pinkeämmät, tai miten sen kuvailis. Turvotustakin läytyy jo sen verran ettei housut meinaa pysyä kiinni. Pieniä vihlontoja on ollut alavatsalla, mut ne ei oo haitannut menoa. Etovaa oloa ei vielä ole ollut sen alun jälkeen, mut edellisestäkin tuli vasta kolmannella kuulla, saan taas varmaan sitä odotella hetken jos toisenkin. Muuta ihmeellistä ei tuu nyt mieleen.
 
Tänään alkanut kunnolla hajut ottaa nenään ja pyörryttää. Nousin päikkäreiltä ylös niin huojuin vaan ja mietin et kohta lähtee jalat alta :sad001 rv 7+2 tänään. :cat:
 
Takaisin
Top