Huolet / pelot

2 keskenmenoa takana, molemmat rv8 paikkeilla.
nyt tän kanssa rv4 ja ei oikein osaa asennoitua siihen että sadaan vauva, enemmänkin siihen että kesken taas menee.
Aiotko käydä alkuraskauden ultrassa vai odottaa nt-ultraan?
 
Äh mulla on ihan sellainen olo että menkat alkaa. Kipristelee omituisesti masussa... voi kumpa kaikki ois hyvin. 3+6
 
Lähestyvä ultra pelottaa entistä enemmän. Päivä päivältä jännittää enemmän. Pelottaa, jos siellä ei sydän syki :arghh::sad010
 
Argh toi on niin kamala tunne iskallt! Mäkin olin hermorauniona, päivä päivältä enemmän sitä ultraa lähestyessä. Ja yks osa musta ei olis halunnu mennä sinne (jos tulis huonoja uutisia). Tsemppiä piinaavaan odotukseen!!
 
Mä jotenkin taas ajattelen sen varhaisultran tosi helpottavana juttuna ja odotan sitä kovasti, mutta ymmärrän kyllä että pelko varmaan lisääntyy kun ultra-aika lähenee. Mutta sitten saa ainakin varmuutta asiaan. Itseäni pelottaa nämä minun epämääräiset vuotelut, joita on joka kierrossa ollut, kun en tiedä tuleeko ne kohdun limakalvolta vai jostain muualta. Ennen plussaa vuoteli tummanruskeaa vuotoa ja mukana oli jopa sitkeitä hyytymiä. Olin ihan varma etten plussaa, toisin kävi ja plussa tuli ja vahvistui ja vuotelu on enää valkkaria jossa pieni beige sävy. Mutta totta kait huolettaa, että onko normaalia ja pelottaa tosiaan, että yhtäkkiä tulisi ihan varta. En halua kuitenkaan ajatella tätä liikaa etukäteen, vaan yritän ajatella positiivisesti tulevasta. :Heartred
 
Ennen kaikkea tuo alkuraskauden ultra on mieltä huojentava, toivon mukaan. Takana kuitenkin kkm, joka oli keskeytynyt jo viikolla 7, mutta alkoi vuotamaan vasta viikolla 12. Eli en todellakaan halua enää odottaa noin kauaa. Eihän se ultra mikään vakuus ole, että kaikki hyvin menee, mutta antaa mielenrauhaa tuleville viikoille. Silti se pelottaa niin kovasti.
 
Onko Diann lääkäri tai gyne tai joku muu katsonut, että mistä ne vuodot johtuu? Onko vielä vuotanut? Muistan tuosta kkm, kuinka mua itketti ja raivostutti, kun kukaan ei tuntunut ottavan tosissaan, kun ilmoitin vuodon alkaneen. Kaikki oli vain silleen "Ei se ole mitään, ei mitään huolta, ei tarvitse tulla näyttämään".
 
Iskallt: Mulla tuli se vuotelu jo ennen plussaa eli jo dpo 6-9 oli vuotoa. Sit dpo 11 tuli haamu ja vuoto väheni ihan vaan valkkariksi jossa vähän sävyä ja nyt dpo 12 viiva oli huomattavasti vahvistunut eilisestä ja edelleen vaan sitä valkkaria beigellä sävyllä. Se isoin vuoto oli noin kiinnittymisen aikoihin ja silloin ei kunnollisia haamuja näkynyt. Jotenkin siksi en ole ihan super huolissaan, kun ajattelen että jos olis km se viiva heikkenis ja vuoto lisääntyis eikä päinvastoin.. Silti mietityttää takaraivossa, että mitä jos seuraavana päivänä viiva on pois. Hoitaja, jolle soitin sanoi vain ettei voi vaikuttaa siihen mitenkään. Täytyy vaan seurata miten käy.
 
Aa niin, eli se on todennäköisesti ollut jotain kiinnittymisvuotoa? Hyvä ettei enää vuoda! :hug013 Niinhän se varmasti vuoto kovenisi jos olisi km ollut ja viiva hävinnyt, hyvä ettei niin kuitenkaan käynyt. Tarrasukkia vaan pienelle matkaan! :Heartred
 
Kiitos:) voi hyvinkin olla kiinnittymisestä tai jotain muuta? toki oon vieläkin vähän epäilevissä tunnelmissa mutta huomenna taas testaan ja jos vahvistunut niin sit alan jo pikkuhiljaa uskoa ettei akuuttia hätää ole:)
 
Jos tulee paljon valkovuotoa, niin miettisin myös oireettoman hiivan mahdollisuutta. Mulla välillä oireilee hiiva pelkällä runsaalla valkovuodolla. Oon kyllä muutenkin tosi oireeton tyyppi, en kuumeile enkä kipuile juuri mistään. Sen ainoan kerran kuin virtsatulehduksesta oli kipuja, niin näytteessä oli jo verta kun tulehdus oli hyvässä matkassa munuaisiin. :rolleyes:

Kyllä sitä on niin hermoheikkona. Tänään sattui hetken vatsaan ja mielessä kävi jo kauhuskenaariot keskemenoista ja verilammikoista. :confused: Noh, tämä kipu oli sittenkin vaan kovia ilmavaivoja :grin

Mä osaan niin samaistua tuohon ultrajännitykseen! Viime raskaudessa odotettiin sinne 12 viikon ultraan. Meikäläinen itkeä vollotti ennen ultraa sairaalassa silkasta kauhusta, että kaikki ei ole hyvin. Ultran aika ja sen jälkeen sitten taas ihan kympillä kyynelee vuoti kun olin niin onnellinen ja helpottunut että kaikki oli hyvin. Saatto hieman hormoonit olla myös antamassa lisämaustetta, mutta se oli kyllä niin kalvavaa se pelko! :sad001 Nyt on vähän parempi mieli kun on yksi onnistunut raskaustakan, on selkeitä raskausoireita (oli viimeksikin, mutta en silti luottanut kehooni) ja varmistus varhaisultrassa että ainakin sydän on lähtenyt sykkimään. Varmaan olen taas ihan palasina ennen sitä 12 viikon ultraa. Onhan tässä vielä kuukausi siihenkin aikaa :nailbiting:
 
Voi hyvinkin olla että itsellänikin se ultrajännitys vielä tulee. Nyt jännään vaan näitä ihan ekoja päiviä, että näyttääkö raskaustesti seuraavana päivänä plussaa.. askel kerrallaan. Ainakin tänään viiva oli taas vahvistunut. Valkovuotoa ei tule paljon. Aika kuivakkaa on mutta tosiaan sävyä siinä vuodossa on.. tänään dpo 13 ja testiviiva alkaa olla jo hyvän vahvunen joskin vieläkin kontrolliviivaa haaleampi
 
Onko se hiiva muuten kuin paha jos aatellaan että vaikka olis piilevänä ja raskaus alussa?
 
Tulehduksissa on se riski, että jos ne pääsee leviämään kohtuun :confused: Itse olen vähän vainoharhainen näiden oireettomien tulehduksien takia koska itsellä ollut niin monta kertaa:shy:

Jos on kuivakkaa vuotoa, niin varmaan sitten ihan vaan limakalvojen kuivuutta tai muuta vastaavaa. Neuvolaan kannattaa mainita :)
 
Okei kiitos pookkana! Ja alkuraskaudessa kaiketi vähän kaikenlainen pieni vuotelu voi olla normaaliakin jos ei kipuja tai vuoto ei ole runsasta. Tosiaan onneksi on vähentynyt ja tänään taas viiva vahvistunut. Tänään ei ole vuodellut toistaiseksi mitään. Ultra on vasta 17.5 ja neuvola sen jälkeen. Kaipa tässä voi siihen saakka odotella tai sitten soittelen neuvolaan jo aikaisemmin jos vuotoa alkaa taas tulla. :)
 
Mulla on varhaisultra ensi ke, eli vielä 4 päivää pitäisi kärvistellä. Pelottaa jotenkin ihan hirveästi, että kaikki ei ole ok. Mulla on ollut kahteen otteeseen pientä vuotoa, lähinnä beigeä tullut paperiin pyyhkiessä, mutta nuo oli kertaluontoisia ja nyt jo loppuneet kokonaan. Lisäksi mulla on ollut jonkin verran kipuja ( nekin meni ohi). Soitin neuvolaan, ja sanoivat että harmittomalta kuulostaa ja kivut sopisi ajallisestikin olemaan normaaleja kohdun kasvukipuja. Pelottaa vähän silti. Pahoinvointia, tissikipua jne on kyllä ollut ihan kotitarpeiksi, eli luulis kaiken olevan ihan hyvin.
 
Saniais: kaikki kuulostaa kyllä mun korvaan ihan normaaleilta raskaisoireilta. :)
 
Mulla on varhaisultra ensi ke, eli vielä 4 päivää pitäisi kärvistellä. Pelottaa jotenkin ihan hirveästi, että kaikki ei ole ok. Mulla on ollut kahteen otteeseen pientä vuotoa, lähinnä beigeä tullut paperiin pyyhkiessä, mutta nuo oli kertaluontoisia ja nyt jo loppuneet kokonaan. Lisäksi mulla on ollut jonkin verran kipuja ( nekin meni ohi). Soitin neuvolaan, ja sanoivat että harmittomalta kuulostaa ja kivut sopisi ajallisestikin olemaan normaaleja kohdun kasvukipuja. Pelottaa vähän silti. Pahoinvointia, tissikipua jne on kyllä ollut ihan kotitarpeiksi, eli luulis kaiken olevan ihan hyvin.

Saniais, oon täällä jossain kohtaa kirjotellut tuosta, mäkin olin asiasta huolissani ennen ultraa. Mulla tuli vähän punasta verta paperiin sänkyhommeleiden jälkeen (5+) ja seuraavalla viikolla (6+5) tollasta beigeä 2x pyyhkiessä. Tosiaan lekuri sanoi että se on kohdun limakalvolta. Näki sitä myös tutkiessa, 6+6. Ehkä sulla sama juttu :)
 
Takaisin
Top