Huolet / pelot

Hyvä palmikko et on selvinny mistä tulee. Aika jännä kyllä että sokerilla noinkin suuri merkitys. No ihmisen keho on kyllä mysteeri aina välillä.
 
Palmikko, mä haluaisin tehdä ton saman sokerin kanssa. Syön nykyään suht vähän sokeria, mutta nyt raskauden myötä taas alkais sokeri maistumaan.... lopetin kaikki limujen ja mehujen juomisen aikalailla kaksi vuotta sitten, mutta nyt irtokarkit ovat ne the juttu. Haluaisin eroon koko sokerista.
 
Mä olen saanut välilläpaniikkikohtauksen verikokeen yhteydessä. En pelkää neuloja tai pistämistä. Ilmeisesti mun keho ''tajuaa'' mitä on tekeillä ja puolustautuu. Mulla myös suonet pomppii ja just veri pakenee jalkoihin. Ei ole edes mikään sellainen ''nyt mä kuolen olo'' vaan enemmän sellainen ''vähänkö jännää''. Sit vaan huomaan haukkovani happea, näkökenttä sumenee ja suppenee, en kuule kunnolla. Onneksi en ole vielä pyörtynyt. Oon tullut siihen tulokseen, että reaktion laukasee se jos neula pistetään ihon alle ja sitä aletaan siellä sivuittain liikuttaa. Mulla tosi vaikeesti nähtävät suonet ja matala verenpaine, niin tosiaan multa verikokeen ottaminen ei ole mitään lasten leikkiä :p Luulen kanssa että tälleen raskaana tuo reaktio tulee voimakkaammin ja helpommin. Pitää nyt ilmoittaa tulevissa verikokeissa sitten heti ja selvästi että tälläinen taipumus :)
 
Mulla on taustalla viime vuodelta yksi km. Rv12 ultrassa todettiin että kohdussa vain tyhjä sikiöpussi.. tällä hetkellä jotenkin kokoajan ajatus että menee kesken ja herään aamulla sängystä verilammikon keskeltä. Tai sitten että taas on tyhjä kohtu.. no koitan selvitä pääni kanssa varhaisultraan. Nyt viikkoja kasassa vasta 3+3
 
Voi ei MayDay, kamala ajatus ja pelko, että herää verilammikon keskeltä. :sad001 Kaikenlaisia pelkoja itsellänikin on, mutta oon nyt koittanut olla stressaamatta ja ajattelematta niitä liikaa. Epätietoisuus on kyllä kamalaa, mutta pakko on vaan uskoa, että kaikki on hyvin! ❤
 
Joo tää on jännää, kun toisaalta on toiveikas että tällä kertaa on tosi kyseessä ja joulukuussa saan lapsen syliin, mutta toisaalta ajattelee että ei tää voi nytkään onnistua kun ei viimeksikään.. pääasiassa kuitenkin positiivisin mielin. :) pitää osata nauttia edes tästä alun onnesta, vaikka se loppuiskin liian lyhyeen.
 
Jotenki tänään huolettanu kun ei rinnoissa oo mitään tuntemuksia, esikoisen aikaan näillä viikoilla jo oli turvotusta ja arat. No olihan se testi sit tehtävä kun niitä vielä tuol kaapissa on. Tunnin pidätyksellä sain leffaviivat joten se on nyt vaan odotettava rauhallisesti torstaihin :D
 

Liitteet

  • 2017-04-16_12.26.00.jpg
    2017-04-16_12.26.00.jpg
    526.7 KB · Katsottu: 66
Mun on tänään mentävä ostamaan vielä yks Digi kun haluun nähdä sen 3+ tuloksen ennen ku osaan huokaista helpotuksesta, näin viime yönä unta että ei ollu hormoniarvot toivotulla tasolla


Tiedän niin ton tunteen ellikki85! Mä hain viime viikolla niitä kolmeen eri otteeseen. Kahden ekan jälkeen oli varma, että arvot jääneet mataliksi. Pitkäperjantain kunniaksi testissä kuitenkin 3+ ja taas kaiken suhteen hieman luottavaisempi fiilis.:)
 
Luultavasti osuma ollu kova. Aika harvoin antibiooteista maksa ottaa itteensä jos muuten kuitenkin elämän tavat on hyvät. Harvemmin suoranaisesti maksa oireilee mahassa kipuna enemmän ois sit joku sappikivi tai joku. Maksan toimimattomuuteen kuuluu kutinaa johon ei siis mikään rasvaus auta. Mut juu ei se huono juttu ole otattaa labroja. Pyörryttääkö sua kun sulta otetaan verikokeita? Ootko ikinä koittanu onko helpompi olla pötköllään kun otetaan verikoe. Esim kyljellään ja se käsi vaan päällä josta otetaan koe.
No sekin voi olla.
Pyörryttää oon sitten makuulla tai istumassa. Joka kerta tulee paniikkikohtaus, viime kerta oli pahin.
 
Täällä on vähän epävarma fiilis koko raskaudesta. Viikkoja pitäis olla 5+jotain. Esikoista olin hyvin vähäoireinen koko raskauden, rinnat oli arat heti alusta lähtien mutta nyt ei oo mitään sellasta. Nälkä jos pääsee yllättään niin tulee ehkä vähän huono olo mutta muuten ei oo mitään. Pitää toki olla ilonen ettei oo mitään kamalia oireita. Eipä kai voi muuta ajatella että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan!
 
Digin tein eilen ja olis pitäny tulla jo 3+, ei tullu kun 2-3.. Eihän se nyt ihan satavarma oo..
 
Minulla tuli nyt ihan tyhmä huoli... Koira on nyt muutaman päivän ajan osoittanut normaalia enemmän huomiota. Laittaa päätänsä mahalleni ja änkeää väkisin syliin, nojaa rintaani vasten. Muistan vain, että samanlaista huomiota osoitti kkm-raskaudenkin kohdalla. Esikoisesta ei muistaakseni samalla tavalla tehnyt, mutta en kyllä muista ihan varmaksi. Heräsi vain huoli, että jos koira aistii ettei kaikki olekaan kunnossa.. :sad001 Vielä on parisen viikkoa ultraan.
 
iskallt, meillä sama :D isompi koira seuraa mua kuin hyeena ja kyttäilee koko ajan mun tekemisiä. Sit vielä pitää änkee joka yö sänkyyn, muhun kiinni. Mullakin eka ultra kahen viikon päästä.
 
Voihan se olla, että tuo karvakorva muistaa esikoisen ajalta minun kehon muutokset. Selvästi se kuitenkin tietää mistä kyse! Ja esikoiseenhan tuo rakastui heti tulisesti ja piti ihan omana vauvanaan, vaikka uros koira onkin :happy:
Jospa tässä ei mitään hätää olisi, turha stressata ja murehtia koko kahta viikkoa.
 
Meillä nuo kolme koira herraa käy nuolemassa mua koko ajan. Joku on koko ajan vahtimassa että mulla on kaikki hyvin. Vessaankin koitaa änkee. Samaa oli kun esikoita odotin. Vähän on väsyneitä kouria iltaisin kun ne jakaa hommat yks vahtii esikoita, yks mua ja kolmas pitää lepotaukoo. Ja sit jossain kohtaa päivää on vaihto kuka tekee mitäkin.
 
Oon kiinnittänyt huomiota meiän pienempään koiraan (narttu), lenkillä ollessa se suojelee mua aika paljon. Tehnyt sitä jo pari viikkoa, ja nyt vasta hokasin. Voi kun tajuais ettei mua tarvii suojella :D
 
Digin tein eilen ja olis pitäny tulla jo 3+, ei tullu kun 2-3.. Eihän se nyt ihan satavarma oo..

Noihin ei muutenkaan niin kannata luottaa...mullakin näytti 1-2 sillon kun mun mielestä ois pitänyt näyttää jo 2-3.. ja seuraavana pvänä verikokeessa varmistui. Googlen mukaan noi on aiheuttanu paljon huolta ja ihmetystä..!
 
2 keskenmenoa takana, molemmat rv8 paikkeilla.
nyt tän kanssa rv4 ja ei oikein osaa asennoitua siihen että sadaan vauva, enemmänkin siihen että kesken taas menee.
 
Takaisin
Top