Huolet / pelot

Voi miten yleistä tää huoli pikkuisten mukanapysymiseks on. Tähän törmää melkein ketjussa kuin ketjussa.

Ajatuksissa lähetän kaikille hirveesti henkisiä esiliinoja teitä ja pikkuisia suojaamaan. :Heartred

(En tiiä kuinka monelle tämä avautuu, mutta 1700-luvulla suomessa rahvaan keskuudessa uskottiin, että esiliina ennenkaikkea suojelee naisen hedelmällisyyttä ja vauvaa. Raskaana olevat naiset monesti pitivät yhtäaikaa päällä kahta, ellei jopa kolmea esiliinaa vauvan suojelemiseksi.)
 
Niinpä, Hyle-Emo. Tosiaan niinkuin aiemmin kirjottelinkin, luulin ennen, että kun saa elämänsä ekan pos. raskaustestin niin sitä vain leijuis onnen pilvellä seuraavat 8-9kk. But NOOOOOOO :woot:
Hieman helpotti kun pääsi varhaisultraan näkemään että kaikki on toistaiseksi OK. En kylläkään edelleenlään leiju pilvien päällä :wink
Huolia ennen ultraa oli
-oireettomuus = näköjään täysin aiheeton pelko. Ja sanoivat että pahoinvointi ei välttis muutenkaan ala niin aikaisin :nailbiting:
-Samoin pieni punainen verimäärä paperissa petihommien jälkeen viime viikolla + pari ruskeaa pikkutuhrua paperiin tällä viikolla = lääkäri katsoi ja löysi sitä ruskeaa vieläkin, mutta sanoi sen olevan limakalvolta. Ei mitään hätää.
 
Mun on tänään mentävä ostamaan vielä yks Digi kun haluun nähdä sen 3+ tuloksen ennen ku osaan huokaista helpotuksesta, näin viime yönä unta että ei ollu hormoniarvot toivotulla tasolla
 
Pahoinvointi on tänään ollut tosi maltillista ja hallinnassa. Heti herää huoli, että loppuuko oireet tähän ja samoin raskaus :sad001 Toisaalta tässä ollaan vielä niin varhasilla viikoilla, että pahoinvointi voi kohta iskeä seuraavan vaihteen päällekkin :nailbiting:
 
Edelleen oireet puuttuu joten oli testattava onko hcg pitoisuus noussut, huh yksi huoli vähemmän kun testi näytti 3+ nyt aion nauttia oireettomuudesta :)
 
Tuo testi varmasti huojentaa ellikki85 :)
Tosiaan oireettomuus näköjään aiheuttaa meissä huolta, mutta pitäisi vissiin olla vaan tyytyväinen ettei niitä ainakaan vielä tässä vaiheessa ole. Viikkoko sulla oli siihen ultraan.. että saa vielä lisäfaktaa pöytään :)
 
Tänään on ollu sellanen olo että en oo enää raskaana.. Vuotoa tai kipuja ei oo mutta ei oo myöskään ollu minkään näköisiä oireita koko raskaudessa.. :mad:

Toivottavasti kääpiö matkassa rv 5+6..
 
Tiedän tuon tunteen MammaPuh, olin ihan paskana ennen eilistä ultraa.. eikä mikään muiden tarina helpota oloa juurikaan :sad001 mutta mulla tosiaan ollu koko ajan suht oireetonta..vähän enemmän ruokahalua kuin aiemmin muttei oikeastaan muuta. Joinakin pvinä hetken tuntunut vatsassa.
 
No mulla on ollu (keskenmenneissä) raskauksissa paljon enemmän oireita. Siks tää huolettaa ihan hirveesti.. Oon kanssa miettinyt että pitäiskö mennä just jonnekin ultran ni sais tietää onko kaikki ok..
 
Pelottaa, ollu oletetusta hedelmöityspäivästä asti ripulilla maha. Onko muilla ollu? Pitäiskö huolestua?
 
Nika97, mulla oli siinä ilmeisesti 3+6-4+2 ihan täys ripuli. Kuulemma monellaki kuuluu oireisiin. Nykyäänki normaaliakin aktiivisemmin suoli toimii :P
 
Mulla oli kans yllättävän oireetonta ekat reilu kaks viikkoa ja olin ihan ihmeissäni ja hermona, mutta sitten viime viikonloppuna eli 5+4 alkoiki tää kestokuvotus. Ja väsymys tuntuu vaan pahentuvan kokoajan. Herään muutenki öisin ja kuopuskin herättelee joten eipä ihme.
 
Hyvä tietää, nyt on mulla 4+6 ja tuntuu että sais kyllä loppua ku kuvotus on muutenki aika paha nii ei jaksas päälle tätä ripulointia.
 
Mun mieltä painaa tulevat verikokeet. Mä siis pelkään niitä aivan järkyttävän paljon, joka kerta saan paniikkikohtauksen verikokeissa. Ei kiva :/
Mut nyt mun pitää varata aika lääkärille ja keskustella mun lääkkeistä, niin aion pyytää lähetteen labraan, ettei vaan maksassa ole mtn häikkää. Jotenkin on sellainen pelko, että maksassa on vikaa. Toivottavasti kaikki olis hyvin.
 
Mistä epäilet että ois maksassa vikaa?
No tämä tapahtui vuoden lopussa. Koira puri mua kädestä, ja sain siihen kolmet antibioottikuurit ja sit alkoi maksa oireilee, tai jossain tossa maksan kohdalla. Tosin sekin voi olla, kun koira sit puras tai osui kynnellä mua samalla vatsaan, ja siitä tuli hervottoman kokoinen mustelma, et jos sitten se osuma oli vaan niin kova.
Tai sit olen vaan niin hermoheikko, et mussa voi mun mielestä olla vaikka mitä vialla :D
 
Luultavasti osuma ollu kova. Aika harvoin antibiooteista maksa ottaa itteensä jos muuten kuitenkin elämän tavat on hyvät. Harvemmin suoranaisesti maksa oireilee mahassa kipuna enemmän ois sit joku sappikivi tai joku. Maksan toimimattomuuteen kuuluu kutinaa johon ei siis mikään rasvaus auta. Mut juu ei se huono juttu ole otattaa labroja. Pyörryttääkö sua kun sulta otetaan verikokeita? Ootko ikinä koittanu onko helpompi olla pötköllään kun otetaan verikoe. Esim kyljellään ja se käsi vaan päällä josta otetaan koe.
 
Mulla on ollu outoja mahakipuja, joita tutkittu että onko sappikivet ja kaikkea mahdollista. Kivut tai kipukohtaukset oli niin kipeitä, ettei Litalgin, Burana yms. poistanut sitä. Olin kolme viikkoa ollut sokerittomalla, päästäkseni eroon karkista ja aivojen käskystä hankkia sokeria, kunnes tajusin etten ollut saanut yhtään kipukohtausta... Mun pelastus tätä raskautta ajatellen, sillä joudun syömään noita kipulääkkeitä edellisessä raskaudessa joka sitten keskeytyi:sad001

Nyt kun joskus syön sokeria, niin tiedän syöneeni, joten pyrin välttämään sitä koko raskauden ajan. Juhlissa joku yks herkku on okei, mutta muuten ei ees tee mieli makeita juttuja.
 
Takaisin
Top