3/3 oireet ja ajatukset

nyt alkanu oikeeesew jalkaa sattumaa, uskon ettö vauva painaa jotenki ku semmonen kipu et joku lihas jöis jumii :D
 
kiitti yomanda vinkistä, mun sormi on liian turvonnut tohon. meinas jäähä koko naru jumiin sormen alle :sad001 voi paska, jouuu varmaan siis mennä leikkuuttaa noi sormukset :sad001(
 
Mulla piti kans tänää väkisi nitkuttaa sormus pois... harmittaa älyttömästi etten voi sitä pitää, eikä tuo ukkokaa tykkää että kannan sitä kaulasa enkä sormesa
 
kipu tuolla alapäässä? vihloo jotenki tuntuu että vauva puskis sielä? voiko olla laskeutumis oireita ?onko kellään kokemusta
 
Helmimeri, Mulle sanottiin neuvolassa ku valitin samaa että se on ihan normaalia että paikat vaan valmistautuu tulevaan synnytykseen :)
 
Alaselkää ja nivusia jomottaa niin että silmissä näkyy tähtiä.. Kuuma suihku auttaa mutta äsken loppu lämmin vesi varaajasta :arghh:.

Omaa kävelytyyliäni en haluais ees ulkopuolisen silmin nähdä :D Tuntuu muutenkin niinkun haaruksissa roikkus keilapallo:shifty:. Tänään just kätilö sano että nauti nyt näistä viimesistä hetkistä mutta kuka näistä muka oikeasti ja rehellisesti voi enää viimesillä viikoilla nauttia? :D


Jos saan rehellisesti myöntää niin, olen se yksi joka nauttii jokaisesta hetkestä ! :) nämä viimeiset viikot ovat aika jännittäviä, en itseasiassa haluaisi, että tämä raskaus päättyisi koskaan
 
Pitääkö huolestua jos tuntuu satunnaista pistelymäistä kirvelyä kyljen puolella kohdussa(?) tosi alhaalla o.O
 
Koskahan mun keilapallo pyörähtää tonne alas....onneks siitä ei ehtis kauaa enää nauttia....:wink
 
Minä alan nyt kyllä epäillä että mulla on iltaisin nukkumaan mennessä kipeitäkin supistuksia. En ainakaan keksi miksi muuten alavatsaan koskisi niin hyvin... Tai voin toki olla väärässä mutta toivossa on hyvä elää. Th:n mukaan vauva ei ole kyllä aivan heti tulossa paitsi jos vedet menee..
 
Jos saan rehellisesti myöntää niin, olen se yksi joka nauttii jokaisesta hetkestä ! :) nämä viimeiset viikot ovat aika jännittäviä, en itseasiassa haluaisi, että tämä raskaus päättyisi koskaan

Hienoa että pystyt nauttimaan! :)
Minä odotan kyllä kun kuuta nousevaa että tämä on ohi :dead:
 
Mä täällä koko ajattelen (toivon) aina kun vähänkään ottaa mahasta kipeää tai on erikoinen tunne niin "nyt varmaan supistaa" :grin

ja melkeen sitäkin olisin toivonut että raskaus olisi ollut vähän vaikiampi nii ukko olis saanu mua sääliä ja helliä :p
 
Hmm mulla oli vatsatauti eli "totaalityhjennys" ja nyt viime yön oon nukkunu kuin ruusunen.. ready for action..? :wink:wink
 
Mulla ei esikoisesta ollut sitä kuuluisaa tyhjennystä, joten innolla odotan sitä nyt ( ummetuksesta kun olen kärsinyt)
 
Ei o tarvinu montaa tuntii nukkuu ku on nii kuuma ja jalat tulessa. Reumakivutki oireilee kuumuudesta.
 
Täällä nivelkivut sormissa vain pahenee. Päivisin huomaa, että käsistä on puristusvoima kadoksissa. Rajoittaa jonkun verran tekemisiä. Aamulla ja öisin herätessä kivut pahimmat. Yhtenä yönä yritin peukaloa saada suoraksi, tuntu oikein semmonen napsahdus nivelessä, kun suoristui. Jäi semmonen kipu päälle ja sama napsahdus taas, kun laitoin sormen takaisin koukkun :sad001 Toinen vaivainen on toisen käden nimetön. Muut sormet on jo saanu suoristettua niin tuo on alemman nivelen kohdalta täysin vielä taitoksissa ja sitten oikein silleen vauhdilla "napsahtaa" suoraksi koko sormi. :confused: Mutta nämähän kai kuuluu asiaan :grin
 
Mulla on myös nivelkipuja sormissa nyt ollut enemmän. Luulen että se neste kerääntyy mulla juuri niveliin jostain syystä. Turvotus ei kamalasti muutoin näy. Polvet on olleet kipeät jo alkuraskaudesta saakka, ja siihen kipuun ja jäykkyyteen olenkin jo tottunut. Mutta noi sormet on kyllä oudot, varsinkin kun ne on juuri yöllä ja aamulla kipeimmillään.

Oon kyllä miettinyt, että saisivat tutkia multa raskauden jälkeen sitten joskus reumajutut uudelleen. Ajoittaisia nivelkipuja kun on ollut jo vuosia nimenomaan polvissa (ei ole koskaan tutkittu) ja parissa sormessa (niitä tutkittu, vaan ei mitään löydetty). Suvussa kun on reumaa, niin altistusta olis siihen....
 
Minulla on nyt nuo nivelkivut sormissa vähentynyt. Tai sitten en enää kiinnitä niihin huomiota. Toki sormet on yöllä kipeät ja herätessä niitä aina hieman jumppailen, mutta siis ei enää tunnu aamulla niin ylivoimaisen kipeältä. Ja saan jopa taas pullonkorkkeja auki, mikä ei välillä onnistunu.
 
Vaikka kivut ovatkin pahentuneet niin vielä ei tosiaan missään ylivoimaisissa kivuissa olla. Ilman kipulääkkeitä pärjää, mutta itselläni on kyllä melko korkea kipukynnys. Lähinnä ärsyttää vain se puristusvoiman puute ja sormien/kämmenien jäykkyys, kun rajoittavat kuitenkin tekemisiä ja sitä tekemistähän löytyisi :shifty: Sitä olen kyllä myös ihmetellyt ettei näitä kipuja ja vaivoja ole ilmestynyt mihinkään muualle kuin sormien niveliin! Löytyy kuitenkin nuita "vammaisia" niveliä entuudestaan (polvi, olkapää, leuka) niin olisin kuvitellut, että niissä vaivat olisivat pahentuneet. Mutta hyvä vain, että ovat pysyneet poissa :grin
 
Takaisin
Top