Tyhmät kysymykset

Minä en ole kovin saanut arpia, raskaana siis iässä 27, 35 ja 37. Napani sen sijaan on räjähtänyt kraateriksi (tyrän kera), mietin et korjauttaisin sen sitten kun lapsiluku on täynnä.
 
Hmm, onkohan alaselän faskiapallohieronta suositeltavaa, jos kerran hierontaa ei sais harrastaa? En mä ihan alhaalta hiero kalvojen alueelta muutenkaan, mutta selän ojentajia. Ehkä täytyy yrittää vähän rajoittaa varmuuden vuoksi.
 
Hieronta alkuraskaudesta - niin monta vastausta löytyy netistä.
Onko teillä mielipidettä/kokemusta asiasta? Alaselkä juuri jumissa.

Kävin muutaman kerran vyöhyketerapeutilla ennen raskaaksi tuloa. Vyöheketerapiaa ei kuulemma suositella ihan alkuraskaudesta (ennen vko12), mutta ei siksi, että se olisi vaarallista vaan siksi, ettei tarpeettomia syytöksiä tulekaan (koska korkea km-riski).

Toki tämä menee hieman aiheen vierestä, koska kyseessä ei ole ihan perinteinen hieronta . Toivottavasti löydät apua alaselän vaivoihin!

Vyöhyketerapia on kyllä ihanaa ja suosittelen sitä lämpimästi! Aion mennä ainakin kokeilemaan raskausajan hoitoja tuon varoajan jälkeen.
 
F@nni, joo mun vyöhyketerapeutti sanoi kans, että ei ole mitään haittaa. Hyvä vaan kun tietää tilanteen niin välttää tiettyjä juttuja. Mutta ymmärsi kuitenkin mun taustaa vasten että halusin perua viimeviikkoisen käynnin.
 
Selkää voi hoitaa myös lämmöllä, eli on niitä mikrossa lämmitettäviä jyvätyynyjä. Kannattaa hankkia sidottava versio. Omaani olen pitänyt tukivyön kanssa, siten että lämpöpussi on selän puolella pussukassa. Raskaustukivyöstä voi olla myös apua, erityisesti kuulemma reiteen säteilevä kipu olisi sen laatuista, joka lievittyisi tukivyöstä.
 
Mä oon käynyt niska ja alaselkä kipujen vuoksi kiropraktikolla ja oon kyllä saanut siitä apua vaivaan. Käyn siis ihan säännöllisesti, en vain nyt raskauden aikana :)
 
Kiitos vastauksista! Lämpö auttoi - istuin takan edessä sekä hierojalla hierottiin yläselkäpainotteisesti.

Raskausarvista. Esikoista odottaessa olin 25, toista 27 - ei tullut arpia, rasvasin kyllä paljon. Kyljissä arpia kyllä murrosiästä.
 
Raskausarvista: kummassakaan aiemmassa raskaudessa ei tullut arpia kuin rintoihin. Rasvailin kyl säännöllisen epäsäännöllisesti. Ekan raskauden aikana olin 22v ja toisen 23v. Nyt on sen 10v enemmän ikää, jään odottaa, mitä tää tuo tullessaan..
 
Joo aiemmin kun kirjoitin ettei tullut arpia niin yks ilta suihkun jälkeen katsoin rintoja että oivoi näissä ne arvet onkin :eek:
 
Kysymys: Möhköllä näkyy mun apissa (ihone) pelkkä piste parissa postauksessa tässä ketjussa. Samoin jollain muullakin jossain toisessa ketjussa. Onko vika mun apissa (koska postaukset on saaneet, ainakin osa, tykkäyksiä) vai onko toi piste jotain foorumin koodikieltä? :D
 
Jos hän on poistunut palstalta (eikä halua jättää viestejään luettavaksi) ja editoinut viestit pois. Viestissä pitää olla vähintään yksi merkki, joten on yleistä jättää editoitu viesti tuollaiseksi.
 
Itsellä tuli esikoisen kanssa raskausarpia vähän joka puolelle (reidet, jenkkakahvat, mahaan vähän, tissit ja jopa pohkeisiin), toisen kanssa sain viimeisellä viikolla muutaman lisäyksen mahaan. Molempien kanssa lihoin kylläkin sen 20-25kg, mutta lähtöpaino oli itsellä 49kg. Nyt jännittää tämän kolmannen kohdalla miten käy arpien ja varsinkin painon suhteen :/
Ikää ollut raskauksien aikana 17 ja 21, nyt 25
 
Tuli sellanen tässä mieleen, että onko kaikki pakatut juustot kiellettyjen listalla? Kaikki Valion valmisviipaleethan on vakuumipakattuja eikö?
 
Kiitos linkistä Rosalina! Mietin vaan, että tuossakaan ei mainita pakkauksista mitään ja monet noista raskaana oleville sopivista juustoista on viipaloituina versioina pakattu vakuumiin.
 
Kiitos linkistä Rosalina! Mietin vaan, että tuossakaan ei mainita pakkauksista mitään ja monet noista raskaana oleville sopivista juustoista on viipaloituina versioina pakattu vakuumiin.
Onks pakattu vakuumiin vai suojakaasuun tms? En siis ite käytä valmiita siivuja, mutta minusta ne ei näytä vakuumipakatuilta yleensä. :)
 
Takaisin
Top