Tyhmät kysymykset

Rasvausmäärä ei siihen valitettavasti taida vaikuttaa ja kuten joku täällä sanoikin, vaikka joka päivä rasvaa, niin silti tulee arpia jos on tullakseen. Ihotyypistä kiinni.

Itselle tuli sen verran murrosiässä ”raskausarpia”, kun keho muuttui, niin olen melko varma, että nytkin tulee.
 
Totta. Rasvaamalla arvet voi pysyä vähän pienempinä ja iho ei välttämättä kutise niin paljon kiristyessään, mutta jos joku olisi sellaisen voiteen keksinyt, joka raskausarvet estäisi niin kenelläkään naisella ei olisi raskausarpia.:)
 
Mulla tuli ensimmäisestä raskaudesta ihan tosi paljon arpia ja siinä ne ovat edelleen. Rasvailin kyllä epäsäännöllisen säännöllisesti rasvalla, jonka piti vähentää arpien saamista, mutta kyllä ne tosiaan niille tulee joille on tullakseen.
 
Mulle ei kahdessa raskaudessa oo tullut yhtään raskausarpea mihinkään. Ihotyypistä kiinni enemmän kuin rasvaamisesta.
 
Rasvausmäärä ei siihen valitettavasti taida vaikuttaa ja kuten joku täällä sanoikin, vaikka joka päivä rasvaa, niin silti tulee arpia jos on tullakseen. Ihotyypistä kiinni.

Itselle tuli sen verran murrosiässä ”raskausarpia”, kun keho muuttui, niin olen melko varma, että nytkin tulee.

Mä ajattelin näin kans ennen esikoisen raskautta, mutta toisin kävi. Itselläni kans tuli murrosiässä jäätävät raskausarvet reisiin, mutta raskaudesta ei mitään minnekään. Liekö sitten iho jo löystynyt sen vertan vai oliko Veledan raskausajan öljyllä jotain vaikutusta.
 
Mulla sama homma kun mannalla, murrosiässä tuli sitä arpea reisiin vaikka kuinka. Mutta olikin sellaista nopeaa lihomista ja laihtumista silloin. Esikoisen odotusajalta ei tullut arpea mihinkään, vaikka olin laiska rasvaamaan.
 
Rasvausmäärä ei siihen valitettavasti taida vaikuttaa ja kuten joku täällä sanoikin, vaikka joka päivä rasvaa, niin silti tulee arpia jos on tullakseen. Ihotyypistä kiinni.

Itselle tuli sen verran murrosiässä ”raskausarpia”, kun keho muuttui, niin olen melko varma, että nytkin tulee.

Mulla tuli esikoista odottaessa isot raskausarvet vatsaan vaikka rasvasin todella paljon. Eikä ne siitä mihinkään ole lähtenyt. Toista lasta odottaessa ei tullut mitään (tosin painoakin tuli toisessa raskaudessa 10kg vähemmän...) Saa nähdä miten nyt käy.
 
Jostain muistelen kuulleeni, että nuorille tulisi helpommin rarpia kuin vanhemmille.
 
Gunvor, yritän elää tähän ”tietoon” luottaen, kunnes toisin todistetaan :grin T: 33v.
 
Hieronta alkuraskaudesta - niin monta vastausta löytyy netistä.
Onko teillä mielipidettä/kokemusta asiasta? Alaselkä juuri jumissa.
 
Alaselässä on akupisteitä, jotka voi stimuloida supistuksia. Oon käsittänyt, että loppuraskaudessa niiden hierominen voi saada aikaan supistuksia, mutta synnytyksen käynnistyminen on niin monimutkainen prosessi, etten usko yhden asian saavan sitä käynnistymään.
En usko, että alkuraskaudessa on riskiä.
Piikkimatoissakin on varoitus, ettei saa raskausaikana käyttää, johtuu noista ko. akupisteistä. Valmistajat pesee kätensä varoittamalla asiasta, mutta tutkittua tietoa ei ole siitä onko riskiä raskaama ollessa muutoin kuin loppuvaiheessa.
 
Hieronta alkuraskaudesta - niin monta vastausta löytyy netistä.
Onko teillä mielipidettä/kokemusta asiasta? Alaselkä juuri jumissa.

Kävin hierojalla rv 4+5, kerroin raskaudesta hierojalle. Hän kertoi että muuten voi hieroa normaalisti, mutta ei alaselkää. Siellä menee hermotukset jotenkin niin että se ei ole suositeltavaa.
 
Minä kävin kyllä viime viikolla ihan surutta hieronnassa. Hieroja oli sitä mieltä, että näin alussa ei kyllä vaikuta. Jos mahallaolo tuntuu yhtään pahalta, voidaan vaihtaa kylkiasentoon.

Jotkut raskausajan hierontaepäilyt liittyvät ilmeisesti kuona-aineiden irtoamiseen hieronnan seurauksena, että se olisi pahaksi alkiolle/sikiölle. Kuona-aineita on veressä hieronnasta huolimatta ja kroppa kyllä hoitaa sen veren puhdistuksen jos munuaiset ja maksa toimivat normaalisti :).
 
Joo mulla tosiaan huono kokemus hieronnasta alkuraskaudessa, vaikka hieroja oli sitä mieltä ettei haittaa mitenkään. Jäänyt kaivelemaan että oliko se syynä vai sittenkin vain sattumaa että ajallinen yhteys.
 
Takaisin
Top