Tyhmät kysymykset

Alkoholittomista oluista: Alkosta saa Mikkellerin alkoholitonta olutta, joka on TODELLA hyvää. Tykkään myös Krombacherin vehnästä ja Bavarian Witistä. Alkoholia taitaa olla kyllä kahdess ekassa olla 0,5%. En ole vielä päättänyt miten tarkka tulen alkoholista olemaan, että onko 0,5% silloin tällöin OK vai ei. Ilmankin pärjää, en muutenkaan hirveästi alkoholia juo, mutta katsotaan nyt.
 
Joo näköjään on tullut lisää valikoimaa sitten kakkosen raskauden :eek: tuota Mikkelleriä pitäis kyl kokeilla :)
 
Viimeksi baarissa sain alkoholitonta vehnäolutta. Kyllä oli hyvää.

Mutta ei toinen ääripää ole valitettavasti ne äidit kun juo 1-2 annosta alkoholia viikossa, vaan ne, jotka käyttää suonensisäisiä huumeita ja vetää kaikkia aineita mitä keksivät. :sad001

Kestovaipat on kyllä hauska harrastus. Jos vihaa pyykinpesua, be ei oikein käy, mutta muuten kyllä. Kestovaipat on tosi kivan näköisiä ja haisevat paljon paremmalta kuin kertsivaipat. Meillä tosin nuorempi on ollut kertseissä nyt yli vuoden. Tulevalle vauvalle kyllä taas aloitetaan kestotoilla- aina halvempaa, kun ne 600 eurolla ostetut vaipat on edelleen ihan käyttökelpoisia.
 
Miten kestovaipoilla pääsee alkuun? Paljonko mitäkin pitää olla? Mitä pitää ottaa huomioon? Miten asiat toimii? :D

Nimim. roskamäärä ahdistaa mutta toisaalta olen mukavuudenhaluinen.
 
Kestoja on tullut usein äitiyspakkauksen matkassa, niillä pääsee alkuun. Ekan kohdalla tuli kokeiltua kestoilua. Tokan kanssa ei jaksanut, kun kokemus oli että kestoja pitää hankkia melkoinen läjä jotta pärjää edes pari päivää, ja ne säännönmukaisesti vuotavat, eli pesuun menee paitsi vaippa, myös lapsen vaatteet ja ehkä myös petivaatteet. Hyviä kestoja toki on, mutta ne löytyvät lähinnä kokeilemalla, ja niistä osataan pyytää rahaa myös. Ja lapsihan tietysti kasvaa koko ajan, eli kestovaraston saa uusia muutaman kuukauden välein.

Ekoilijalle voisi olla hyvä vaihtoehto myös kompostoituvat vaipat.
 
Ahaa, vaikka koneella eilen näytti siltä että olen lähettänyt viestini kahteen kertaan, muokkasinkin sen yhden pitkän tarinan kestovaipoista pois. :sad001
 
Oon miettinyt kestovaippoja roskan vähentämisen nimissä, mutta jos niitä tosiaan pitää olla koko ajan ostelemassa niin ei taida mun äitiysraha riittää siihen
 
Ootteko käyttäny tai aiotteko käyttää jotain rasvaa tai öljyä kun maha ja tissit kasvaa että se jotenkin auttais ihoa joustamaan ja ei tulis niin pahoja arpia? Onko tää vaan joku myytti vai toimiiko ne oikeesti?
 
Mie kokeilin esikoisen kaa kestoja, kirpparilta ostin vähän erilaisia kokeiliuun. Ei sopinut yhtään. Neidillä kävi pylly punottaa vaikka kokeilin riisipaperia ja vaikka mitä. Kertseillä ei ollut sitä ongelmaa joten niillä mentiin.. kestot jää siis pinnasta märemmäks kuin kertsit, ei välttämättä sovi herkkäihoisille. En siis ainakaan uutena lähtis ostaa kasaa kestoja, vaan ehkä kirpparilta muutamaa eri mallia alkuun kokeiluks. Ne saa sitten lähes samalla hinnalla myytyä eteenpäin jos ei sovikaan..
 
Mie oon öljynny/rasvannu mahaa ihan vaan jo sen kamalan kutinan takia.. napaan asti on kyllä silti viiruja, että ei se rasvaaminen kyllä siihen auta, tulee jos tulee..
 
Miten kestovaipoilla pääsee alkuun? Paljonko mitäkin pitää olla? Mitä pitää ottaa huomioon? Miten asiat toimii? :D

Nimim. roskamäärä ahdistaa mutta toisaalta olen mukavuudenhaluinen.
Mä oon kaikkien kolmen lapsen kanssa kestoillut ainakin osittain. Sen voi aatella niin, että jos yhdenkin kertisvaipan päivässä korvaa kestolla niin se tekee jo 365 vaippaa vuodessa (moooonta kertsipakettia!!). Nopealla laskutoimituksella voi laskea säästön. Aika iso raha. :)
Paineita ei kannata ottaa. Vie aikansa, että kestovaippailun salat aukeaa, mutta ei siinä oikeesti oo mitään rakettitiedettä. :)
Sos. Mediassa on hyviä apuryhmiä, joista saa tukea ja ohjeita.

Maatuvat vaipat on kai se ja sama kuin muutkin. Koska samalla lailla ne likaisina kasataan isoiksi läjiksi, ei ne sillai mihinkään maadu valitettavasti. :/ kompostiin voi laittaa yhden vaipan silloin tällöin, hajoaa hitaasti.

Ite kiinnitän huomiota kertisvaippojen kemikaaleihin. Niistä ei tarvi olla merkintöjä pakkauksissa. Mutta esim pampersit käryää jo niin kun paketin avaa, että en osta niitä. Ja vältän wetwipeseja, niissäkin on turhia kemikaaleja, joita en vauvan iholle halua. :sad001
 
Ootteko käyttäny tai aiotteko käyttää jotain rasvaa tai öljyä kun maha ja tissit kasvaa että se jotenkin auttais ihoa joustamaan ja ei tulis niin pahoja arpia? Onko tää vaan joku myytti vai toimiiko ne oikeesti?
Arpia tulee, jos tulee. Mut ainakin omaa oloa helpottaa kun pitää ihostaan huolta
:) mä rakastuin viime raskaudessa Weledan raskausajan öljyyn, sitä aion ostaa nytkin. :Heartred
 
Ite kiinnitän huomiota kertisvaippojen kemikaaleihin. Niistä ei tarvi olla merkintöjä pakkauksissa. Mutta esim pampersit käryää jo niin kun paketin avaa, että en osta niitä. Ja vältän wetwipeseja, niissäkin on turhia kemikaaleja, joita en vauvan iholle halua. :sad001

Varsinkin ne pienet pampersit haisee kyllä ihan kammottaville :x on jäänyt käyttämättä. Isommissa koissa yöhousuvaipat on ollut ihan hyviä, ja huomattavasti vähemmän kemikaaleille haisevia.
 
Mä oon oppinu ajattelemaan, että ne on kunniamerkkejä (joku joskus sanoi, että aarrekartta iholla:Heartred).
Äitiys saa näkyä. :) ja olishan se hassua, että lapsia saanut nainen näyttäisi siltä kuin ei olisi ikinä lapsia saanutkaan.
Onneksi arvet on vaatteiden alla piilossa, ne ei kaikille näy, ja uimarannallakaan ei oo bikipakkoa. (;
 
Itse rasvasin sillon tällöin esikoisen odotusaikaan erisanin perusvoiteella. Inhoan yli kaiken sitä lähmäisyyden tunnetta puhtaalla iholla :D mut ei tullu mahaan arpia yhtään. Ihme kyllä. Odotin noin surkealla rasvausmäärällä arpia jonkun verran.
 
Takaisin
Top