Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Istutaan nuorimmaisen kanssa täällä terveysasemalla korvatulehduksen takia. Ollaan asioitu täällä viimeisen kuukauden aikana joka viikko 1-2 kertaa. Luulevat pian että meinataan muuttaa tänne :D
 
Mulla ei oo edelleenkään oireita. nyt 8+6. Kävin jopa eilen juoksemassa Pirkan hölkän ennätys ajalla :D... ensimmäinen neuvola oli viime perjantaina Atalassa. Neuvola oli hyvä ja paras anti oli että nyt ymmärrän paremmin miehen ja naisen odottamisen erot.
 
Miehen ja naisen odottamisen erot? Meillä ei kyllä ollut sillai oikein mitään varsinaista uutta infoa siellä neuvolassa. Lähinnä puhuttiin siitä, mitä tuleman pitää ja otettiin alkutiedot. Niin ja mun pitää käydä jossain välissä ite-pisteellä mittaamassa verenpaine. Mieluiten jossain paikassa, mihin mun ei tartte pyöräillä. :'D
 
No siitä että mies miettii vaunujen ostoa ja että riittääkö auto tms. ja että naisella on aika erilaiset ajatukset samaan aikaan päässä. Terkka sano myös että on tutkittu, että miehestä tulee isä, sitten vasta, kun hän saa lapsen ensi kertaa syliinsä, sitä ennen se on aika abstraktia hänelle. Tää kyllä pätee meillä, ainakin tähän asti. Olin vain valitellut miehelle, kun se ei puhu hirveesti tästä vauvasta tms. Se kelaa asioitaan ihan omalla tavallaan kuin minä. Mut nyt mä jotenkin ymmärsin miten asia voi mennä ja se helpotti mua :D
 
meillä miehelle konkretisoitui koko raskaus vasta kun oltiin käyty nt-ultrassa katselemassa pikkusta :Heartred.
Edelleenkään ei kauheasti puhu vauvasta tai juttele mahalle (oon kyl koittanu sanoo, et voit puhuu sille. :D), mut eipä toi mun jörrikkä nyt muutenkaan kauheesti ylimääräisiä juttele. :D
 
mää tein keskiviikkona äp-hakemuksen ja eilen kun katoin kelan nettipalvelusta, niin hakemus oli jo hyväksytty :Heartred
Ny vaan odottelen koska tulee ilmoitus että sen pakkauksen saa hakea! :Heartred

En malttais odottaa!!!!!!! Kääk
 
Mä tein hakemuksen viime pe aamupäivällä, illalla oli jo päätös tehtynä ja keskiviikkona tuli tekstiviesti et saa noutaa. Meillä vaan tulee tylsästi Annalan Siwaan ja sinnepäin ei ikinä mitään kulkua. Eilen onneksi mies ehti päivällä ajelemaan ja hakemaan sen mun kanssa.
 
jaahas, meilläkin siis varmaan tulee annalan siwaan, se on vielä toistaiseksi lähin matkahuollon piste...
Enää kaks viikkoo ja sit ois muutto! :)
 
Juu no meidän lähin olisi Muotialan Siwa, mutta noi menee postinumeron mukaan lähimpään ja posti kun on Kauksulla..
 
niin no mehän asutaan annalassa. Vielä. Kohta tosiaan muutetaan vehmaisiin. :)
 
Mä niin toivon, että löydettäis kanssa pikaisesti se täydellinen talo. Alkaa ahdistamaan nämä neliöt. Tai no olishan nämä muuten ok, mutta miehen pitäisi saada työrauhaakin ja vauvan synnyttyä sitä ei ole tässä asunnossa saatavilla ollenkaan. Nytkin rauhaa on vain kun ollaan kaikki muut pois kotoa..
 
teillä on vähän isomman tarve kun meillä. :D me kun muutetaan kaksiosta kolmioon. Ekaan omaan kämppään! :)
Mut tää meidän nykyinen asunto ei ois sopinu millään tavalla vauva-arkeen, kun on hissittömän talon 3. kerroksessa... Jo nyt mulle on rankkaa kävellä noi raput ylös ja joka kerta hengästyn... Huoh. Onneks päästään maan tasalle, omaan rivitaloasuntoon! :)
 
Mä ilmottaudun tänne mukaan. Tuolla tammikuisissa olen ja la on 2.1.16 pikkukakkosta odotellaan. Asustellaan Kämmenniemessä, saatiin talo valmiiksi heinäkuussa ja tätä nyt koitetaan vielä pihan puolesta saada ennen lumien tuloa vähän parempaan kuntoon. Musta tosin ei kauheasti ole auttamaan, kun kulkeminen niin huonoa si-nivelen takia.
Jos keksittäis jotain yhteistä tekemistä ihan livenä, niin olis kiva teitä muitakin mahapystyssä kulkevia tamperelaisia ja pirkanmaalaisia nähdä :) Vaikka täällä maalla asustelenkin ja on ihana oma rauha, niin kyllä on kiva välillä lähteä ihan ihmisten ilmoillekin :D
 
mää hain tänään äitiyspakkauksen. :Heartred
tosin en päässyt vielä hypistelemään, kun sitä hakiessani tajusin, ettei mun kannata raahata sitä tänne ylös 3. kerrokseen vaan siks et sais viikon sisään raijata sen uuteen asuntoon. uudelle asunnollekaan en voinut mennä sitä hypistelemään, kun siel laitettiin tänään lattialaatat paikalleen, niin sinne ei saanu mennä. :inpain:
Huomenna vien sen laatikon sit sinne ja pääsen kattelee! :Heartred

Meillä on ainakin tuolla helmikuisissa ollut puhetta tapaamisesta pirkanmaalaisten kesken.. :)
 
Josko sinne voisi voisi lyöttäytyä mukaan, vaikka joidenkin kanssa onkin lasketuissa eroa varmaan lähemmäs kaksi kuukautta? :smiley-ashamed005
 
Josko sinne voisi voisi lyöttäytyä mukaan, vaikka joidenkin kanssa onkin lasketuissa eroa varmaan lähemmäs kaksi kuukautta? :smiley-ashamed005

eiköhän, on siellä muutamia muitakin teitä tammikuulaisia... :) esim. Aphrael. :)
 
Alle viikko enää ekaan ultraan. Oon koettanut elellä normaalisti ja stressaamatta, mutta alkaa tää raskaus tulla uniinkin. Esimerkiksi oon nähnyt unta, missä mä ja mies ollaan oltu ostamassa kämppää meidän silloin jo 2v. tyttären kanssa, yhdessä unessa oli tytön ristiäiset (joo, tyttö tässäki unessa) ja yhdessä unessa multa tuli niin paljon verta, että epäilin keskenmenoa (ei ollu kiva uni).

Oli muuten siinä mielessä hauska ristiäisuni, että lapsi sai kaks nimeä, mitä oltiin mietitty jo ennen koko raskautta, mutta etunimi olikin kolmas, jota kumpikaan ei oo ajatellutkaan. Mut se oli sen verran kiva nimi, että menee ehdottomasti harkintaan. :D

Väsymys ei oo vielä hellittänyt & aamuisin pitää heti syödä tai oksettaa. Muuten hyvä olo ollut, mieliala tosin heittelee miehen iloksi.
 
Mullakin etenkin ennen ekaa ultraa alkoi jännitys olla siinä mallissa että näin mitä kummallisempia unia jne. Mähän stressasin tota ultraa tosi kovasti kun tuntui, ettei voi käydä niin et kolmaskin raskaus menisi ns putkeen. Etenkin kun tärppi oli käynyt paljon odotettua nopeammin. Kaikki tuntui siis vaan liian epätodelliselta. Siitäkin huolimatta, että pahoinvointi oli kamalaa. :wink
 
Meillä on vietetty "isojen vuorokautta" kun nuorimmainen on ollut miehen vanhemmilla. Eilen käytiin parilla pikku kävelyllä, tilattiin pizzat ruoaksi, herkuteltiin niin paljon kuin pystyttiin, pelailtiin lautapelejä jne. Ja tietty nukuttiin viime yö rauhassa ja tänään aamusta niin pitkään kuin kukin sai nukuttua. Ihanan rentouttavaa! Jopa teini tuntui alun valittamisen jälkeen nauttivan kun sai pitkästä aikaa ihan omaa aikaa meidän molempien aikuisten kanssa. Yleensä siis nuorimmainen on järjestetty mummille silloin kun teini on isällään että ollaan saatu parisuhdeaikaa miehen kanssa.
 
Takaisin
Top