Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Sugarplum Sprite

Näppärä viestien naputtelija
Onkos tällä foorumilla muita, jotka asuvat Pirkanmaalla?
Olisi kiinnostavaa jakaa kokemuksia neuvoloista, ultrasta, lastenvaatetarjonnasta (erikoisliikkeet, kirppikset) ja muistakin asioista. Ja tietysti olisi kivaa tavata lähellä asuvia! :)

Itse asun Tampereella, LA toukokuussa.
 
Tampereella minäkin, la 4.2.
meitä pirkanmaalaisia on enemmänkin ainakin tuolla helmikuisissa. :)

Tampereella ultrat tehdään hatanpäällä, paitsi riskiraskauksien seurannat taysissa. Itse kävin ekan ultran hatsulla, mut nyt jatkossa oon taysin asiakas, kun mulla on insuliinihoitoinen radi.

lastenvaatekirppiksiä ei taida tampereella juuri olla, koitin joskus googlettaa ja muuta kun jonkun lielahdessa olevan en löytänyt...
 
Jooh, neuvola-ajan soitin, niin varasi mulle ekan ultrankin samalla sitten, eli Hatanpäälle n. kk:n päästä.

Pirkan kirpputorikeskuksessa oon joskus käynyt, näytti olevan silloin paljon mamma- ja lastenvaatteita. Meillä ei vaan oo autoa ja edestakainen reissu on aika kallis. Mutta pyörällä voisi polkaista, nyt kun ei vielä oo lumia maassa, meiltä ei ihan hillittömän pitkä matka kuitekaan ole. :)
 
Mäkin tampereelta ja la kans toukokuussa.. mulla on innokas veljen vaimo joka tietää kaikennäkösiä paikkoja/kirppiksiä yms. missä on lasten juttuja.. voin siltä kysellä..
Mulla oli jo eka ultra, käytiin yksityisellä Ovumiassa varhaisultrassa, makso n.90e.. loput ultrat ihan neuvolan mukaan..
 
Kovin monet ei vissii oo huomannu tätä ketjua...
Hauskaa et teil on vasta ekat neuvolat ja ultrat tulossa, ite kun meen jo yli puolivälin! :)
Rakenneultra oli 15.9., mut meen uudestaan 29.9. kun ei nähty kaikkee tarpeeksi hyvin. :)
lisäksi pääsen tuon ru:n jälkeen neljän viikon välein katteleen ultraan pikkusta kun mulla tosiaan on insuliinihoitoinen raskausbiabetes.
 
Joo, sinällään neuvola & ultra jännittää siksi, kun väkisinkin miettii, että onko siellä ketään ja onko kaikki hyvin. Toivottavasti tulee mukava hoitaja, ainakin ajanvarauksessa oli mukavan oloinen nainen. :)

Itsellä aika pienet piirit täällä, kun oon muualta muuttanut, etäopiskelen ja työtkin olleet itsekseen tehtäviä. Yhtään (tulevaa) äitiä en täältä tunne, siksi on kiva, että on tällaisia paikkoja, niin voi jakaa kokemuksia ja kysellä tyhmiä. :D
 
no eipä mullakaan kaveripiirissä juuri ole "lapsellisia" tai odottavia kavereita. Vaikka en nyt mikään ihan teini olekaan... (oon 25v. ens kuussa 26)
mun tutuista tasan kaks odottaa (toinen mun lapsuudenystävä ja toinen serkun lapsi) ja lapsellisia kavereita mulla ei oikeastaan ole. Tai siis tuttuja on toki, mut ei hyviä ystäviä, joilla ois lapsia...
 
Täällä kans tamperelainen, la 17.2. :)

Nokialta löysin kivan lastenvaatekirppiksen, olisko nimi ollu joku fantti. Tein sieltä hyviä löytöjä eikä ollut kallista. Oli siistejä vaatteita ja tarvikkeita.

Tää foorumi on ollut kyllä kiva paikka, kun pääsee purkaan omia tuntemuksia ja on samassa tilanteessa olevia kun niitä ei muuten ystäväpiirissä oo kauheesti. :)
 
Moikka!
Oon kans tamperelaisia ja la 31.3!
Nt-ultrassa kävin perjantaina ja kaikki näytti olevan niinku pitääkin :) Ru on sitten 13.11, mihin ei millään malttaisi odottaa.
En oo vielä hankkinut tulevalle vauvalleni mitään, sain jo kylläkin pari söpöä bodya lahjaksi, kun tuli vieraita kylään!
Kiertelen kirppareita muutenkin ja tuntuu aina olevan tosi paljon lasten ja vauvanvaatteita tarjolla. Viimeisin, missä kävin alkuraskauden aikana oli tuo Kangasalan kirpputori, joka on siis siellä mistä Prisma ja Hong Kong löytyvät. Se on aika iso ja valikoimaa ja pöytiä on paljon. En raaskinut vielä ostaa mitään kun en ollut ylittänyt vielä riskiaikaa. Nyt uskaltaisinkin, mut vielä en tiedä onko tyttö vaiko poika :wink onko Tampereella siis ihan lastentarvikekirppareita? En ole ennen kuullutkaan!
 
tampereella on googletteluni perusteella ainakin yksi lastentarvikekirppis, sijaitsee tesomalla, eikä lielahdessa, kuten aiemmin väitin... Joku Nukkekoti tms. oli nimeltään...
 
Meillä on tässä lähellä pari kirppistä, mut niissä en oo mamma-/vauvatarvikkeisiin juuri törmännyt, vähän vanhempien lasten tavaraa sitten on. Mutta isommissa kirppiksissä niitä sitten tietysti on enemmän, tulisi vaan lähdettyä tuonne kauemmaksi. Meillä ei oo autoa, niin kuljen bussilla, kävellen tai pyörällä. Toi Kangasalan kirppis on siinä mielessä hankala, että joutus maksaan bussista aika reippaasti (normisti meen Treen sisällä opiskelijan kk-kortilla). Pyörällä sinne vois polkea, mutta matka on just sen verran pitkä, että takaisintulon aikaan vois olla jo aika poikki. Etenkin tässä vaiheessa alkuraskautta, kun kaikki pikkunenki liikunta väsyttää. Mutta ehkä mä ootan jotain superenergistä hetkeä ja suhailen sinne.:cat:

Nettikauppojakin oon katsellut, lähinnä kun oon niin lyhyt, että tilaan housut ym. ulkomailta, niin saa sopivan lahjepituuden ja istuvuuden.

Sukulaisella on kohta LA, mietin tässä, että mikähän olisi kiva (pienehkön budjetin) lahja... Jotain Tampereen erikoisuuksia, mitä ei muualta saa?

Niin joo, mäkin oon 26 v. Ehkä jotenkin tuntuu, että tän ikäsenä on vaikeampi tutustua uusiin ihmisiin, kun kaikilla on yleensä työ-/opiskelu-/harrastusporukat aika kiinteästi, niin vaikea tavata sitten porukkaa, joitten kanssa pitäis vielä olla jotain yhteistäkin! :grin
 
Mulla la 24.1. (lisäksi tyttö 11/11 ja poika 4/00), olen 34v ja Tampereelta.

Tuonne Kangasalan kirpparille pääsee bussilla nro 1 kaupungin sisäisellä hinnalla.
Lastenvaatekirppareita ei nykyään ole enää kuin Tesomalla Nukkekoti, Lielahteen joku aika sitten avattu Vadelmatarha, tuo aiemmin mainittu Nokialta löytyvä ja Ylöjärvellä Into tms.
 
Itse en ole tässä raskaudessa vielä kirpparille ehtinyt, mutta eipä hankintojakaan tarvi juuri tehdä kun tyttö ilmeisesti tulossa nytkin ja edellisen vaatteista tallessa suurin osa ja tarvikkeista kaikki.
 
Mä etsin lähinnä alkuraskauteen äitiysvaatteita, mä kun oon niin pienikokoinen, että maha alkaa kasvaa hirveetä vauhtia (mun samanpituinen sisko näytti kolmannella kuulla siltä, että ootti vähintään kaksosia ja näyttää siltä, että minua odottaa sama kohtalo). Nukkekodissa oli vain yksi rekillinen äitiysvaatteita, mutta niiden joukosta löysin hyvät Mamaliciousin mammafarkut.

Meiltä menis bussi 40 suoraan sinne Kangasalan kirpparille, mut siitä joutuis sen kakkosalueen taksan maksamaan. Kiva, jos pääsee tuolla nrolla 1. Mutta kyllä mä saatan sinne mennä pyörälläkin, on kivempi harrastaa liikuntaa, jos on joku päämäärä. :D

Kiertelin yks päivä ihan normikirppiksiä, mammavaatteita ei löytynyt niistä. Ehkä netistä sitten uusia, uusina en täältä kaupoista viitsi ostaa, kun mun lyhyelle varrelle ei saa sopivia, ois kallista ja epäsopivaa. Netistä saa lyhytjalkaisillekin sopivat mamabyysat.
 
Hei, Minäkin liityn mukaan keskusteluun. Tampereellaa asustellaan ja nyt rv 7+1, eikä mitään oireita. Innoissani kahlaan foorumia läpi ja yritän oppia paljon uusia asioita ennen toukokuuta 2016
 
-Tinski-, onkos sulla ollutkaan mitään oireita? Mä ite tein testinki vaan siks, ku oli niiin karmea olo, tuntu et keräsin kaikki oireet oksentamista lukuun ottamatta. Tällä hetkellä lähenee rv 8 ja oikeastaan ainoa oire on jatkuva nälkä.

Ens viikolla eka neuvola, meen Linnainmaalle ja sinnekin tsygellä, kun bussiyhteydet täältä sinne on huonot ja autoa ei oo (eikä ees korttia). Toivottavasti on hyvä sää polkea. :D
 
mulla ei ollu ennen plussaa mitää oireita (plussasin rv 5+0) ja ekat pari viikkoo oireina oli vaan herkistynyt hajuaisti.
sit rv 7+ alkoi pahoinvointi, joka kestikin sit yhteensä 5 viikkoa! :sad001 Pahoinvointirannekkeet auttoi mulla jonkun verran, mut loppuajasta nekään ei enää auttanut. rv 11+ sain pahoinvoinnin seuraksi närästyksen ja sitä jatkui kokoaikaisena n. rv 14+ asti. sen jälkeen enää satunnaisesti on närästänyt. nyt siis rv 21+0! :)
tällä hetkellä oireina on vaan satunnaiset harjoitussupistukset, repäisykivut ja lonkkakivut. Pääasiassa kuitenkin hyvin oireettomana mennään. liikkeitä oon tuntenu sunnuntai-illasta asti. :)

ja muuten, mullakin vaihtuis neuvola linnainmaalle kun muutetaan vehmaisiin, mut aion kyl seuraavassa neuvolassa kysyy, et saanko jatkaa tuolla kaukajärvellä, kun oon nyt siellä käyny jo alusta asti. plus en tiiä tarviiko mun nyt käydä enää neuvolassa niin usein kun mulla on neljän viikon välein TAYSissa äitipolilla radikäynnit...
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top