Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Eilen kävin äippäpolilla. Kohdunkaulaa reilu kolme senttiä eli todella hyvin. Ei oo päässy supistukset tekemään vielä mitään harmia alapäälle. Selkäkipu sain panacod reseptin ja yöksi otin yhden. En huomannut että olisi mitään kipuja vienyt pois, mutta tänään on ollut huono olo. Tiedän kokemuksesta, että panacod ei mulle sovi, mutta koitan vielä tänä yönä jos auttaisi. Tänäänkin en mitään raskasta ole tehnyt ja silti selkää särkee... Pikkumies oli eilen ultrassa 1750g ja linkkuveitsi asennossa, pylly mun lantiossa. Pääsee kuulemma vielä kääntymään itse ja tänään on taas myllännyt kyllä siihen malliin, että tilaa tuntuu olevan. Viikkoja 30+3
Nyt joulun alla, vaikka jo heti ensi kuun alussa olisi kiva nähdä teitä muita, vaikka niin erivaiheissa ollaankin. ☺
 
Mä oon mukana tapaamisissa jos vaan ei oo töitä. :) meillä on tuolla helmikuisissa kans tapaaminen jossain vaiheessa, mut nään mielelläni muitakin kun ei kavereita paljoo asu tampereella. :)
 
Mä myös olen valmiina tapaamisiin ihan koska vaan kunhan ei ole muita menoja. Saikkuilen näillä näkymin äitiysloman alkuun eli aikaa on..
 
Mulla nyt viikkoja 27+3. Raskausdiabetes-diagnoosin onnistuin haalimaan itselleni sokerirasituksen jälkeen eli nyt sit seurailen sokereita. Jotenkin osasin tuota odottaakin kun neljä vuotta sitten nuorimmaisen raskaudessa oli paastoarvo vain hieman alle rajan. No tällä kertaa meni sit yli ja kahden tunnin arvo oli rajalla.

Ja supistuksia (kivuliaita ja usein säännöllisiä) tulee edelleen. Mitään eivät onneksi ole vielä saaneet aikaan.
 
Meillä on nyt ns työn alla muutto Nokialle. Vaatii vielä vähän lisäselvittelyitä ja sen, että meidän tarjous talosta menee vielä läpikin. Sitten vähän remonttia ja sen jälkeen olisikin tilaa kolme kertaa sen verran mitä nykyisessä.
 
Heips!

Uutena mukaan menoon ilmottaudun. Viikkoja 20 kasassa pikkukakkosella ja maaliskuussa siis la. Maaliskuisissa tamperelaisia ei juuri ole edustettuna, joten tänne on mukava liittyä ja mielellään tapaamiseenkin tulen. Aika kuluu etäopiskellen sosiaalialaa, kevyesti kuntoillen, perheen kanssa ja muuten mukavia touhuilen.

Esikoistyttö täyttää joulukuussa 2 ja tämä toinen odotus on kyllä ollut tosi erilainen (lue: enemmän haastavampaa oireilua...) Vain vielä jatkuva väsymys on tuttua:) R-ultraa odotellaan jännittyneenä, 3.11, jes.

Kiva lukea teidän muutoista, me pidetään uuden asunnon suhteen silmät auki, mutta jotenkin olen uskotellut vielä itselle, että reilu kaksio toimii meillä jatkossakin, ainakin alussa....saas nähä. Toivottavasti en löydä itseäni vielä maaliskuussa muuttoa järkkäämässä!
 
Lavena, Me ollaan etsitty omaa asuntoa yli 8v ja perhekin kasvanut tässä välissä jne.. Ja silti huomaan suunnittelevani muuttoa juuri nyt kun la on alle kolmen kuukauden päästä :D No joo, Nyt vasta alkaa olla pakottava tarve enemmälle tilalle. Tai vaihtoehtoisesti miehen pitäisi hankkia työtila muualta kuin kotoa.
 
Niin ja varmasti iso kaksio riittää teille vielä hyvin. Lasten ikäero kun on riittävän pieni, että voivat samassa huoneessa asustaa pitkäänkin. Meilläkin tulee kaksi nuorimmaista asumaan samassa huoneessa sen jälkeen kun vauva siirtyy pois meidän makuuhuoneesta ja ennen kuin esikoinen muuttaa pois kotoa.
 
Lavena mäkin opiskelen sosiaalialaa, tosin ihan päätoimisesti. Alkuvuodesta tulee luonnollisesti pieni tauko kun tämä pieni mies syntyy ☺ Ajattelin kuitenkin yrittää 2,5 - 3 vuoteen saada tutkinnon tehtyä. Saa nähdä kuinka pilkan käy
 
Zuikkeli, samaa olen miettinyt etten ihan mahdottoman pitkään venyttäisi opintojen jatkamista koska olen muutenkin aika pitkän linjan opiskelija. Olin mm. muutaman vuoden töissä ihan toisella alalla ja nyt on kyllä kova motivaatio valmistua.

Mulla olisi noin pari vuotta opintoja jäljellä. Esikoisesta olin kotona puolitoista vuotta ja musta sen jälkeen oli ihan hyvä aika hänen aloittaa päiväkoti: hän pysyi jaloillaan ja kaikin puolin menossa mukana ja tykkää toisten lasten seurasta vaikka enimmäkseen vielä omiaan touhuaakin.

Nyt olen myös ajatellut että voisin kotona sen reilun vuoden olla, sitten on kuitenkin kesä+lomat edessä ja syksyllä tarhat ja koulut aloteltaisiin. Opintoja voisin ehkä aloittaa jo aiemmin, mutta en liikoja suunnittele tai paineita niistä ota: Vauvavuosi taaperon kanssa pitää varmasti myös kiireisenä.
 
Hauska että on näin monta sosiaalialan ihmistä täällä! Mää meinaa oon sosionomi vuosimallia 2012!
Ootteko te suuntautumassa mihin?
Mää oon suuntautunut lapsiin ja nuoriin, tällä hetkellä olen vakituisena lto:na treen kaupungilla. :)
 
Tällä hetkellä on aika vahvoilla, että suuntaudun aikuistyön puolelle. Toisaalta myös perhetyö kiinnostaa paljon ja harjoitteluilla yms. meinaan vahvistaa osaamista tällä saralla.
 
Mua taasen kiinnostaa perhetyö, nuoret ja lastensuojelu. Vielä on aikaa valita moduuli, mutta valinnanvaikeus vielä iskee.
 
Onko tällä seudulla ihan tavallista, että koko neuvola laitetaan päiväksi kiinni ja lähdetään koulutukseen? Ei edes vastaajaan mitään numeroa, mihin voi soittaa tarvittaessa! Aika tökeröä palveluntapaista!
 
Olikos siis ihan Tampere? Mä soitin nlaan päivä jonkun koulutuksen jälkeen, niin oli vielä edellisen päivän vastaajaviesti. Vähän oli hämmentävää, mutta takaisinsoittopalvelu toimi kuitenkin.

Kävin tänään miehen kans kirpparilla. Mies ois halunnu ostaa semmosen bodyn, missä oli painokuvana solmuke ja henkselit. Vähän piti toppuutella, ei olla vaatteita ihan vielä hankkimassa, rv 13+5 vasta mennään. Mut tätä päivää en ois uskonu näkeväni, mies shoppailee vauvanvaatteita mua innokkaammin. :D

Kohta lähetellään ultrakuvakortit perheille. Jotenkin kyllä itse en vieläkään oo sisäistänyt tätä raskautta, vaikka mahakin on alkanu jo muuttaa muotoaan.

Katseltiin vähän isompaa (opiskelija)kämppää, mut se ois sitten aika erilaisella alueella kuin tää nykyinen, niin että harkitaan...
 
Silloin kun mä soitin ekaa aikaa neuvolaan, oli just joku koulutuspäivä tms. Jos ois nyt joku huoli ja oma neuvola olis kiinni, soittaisin joko äitipolille tai sitten johonkin toiseen neuvolaan.
Tampereen kokoisessa kaupungissa on kyllä varmasti aina joku neuvola auki
 
Varmasti on joku auki, niin eikö silloin sen jonkun puhelinnumero olisi hyvä laittaa siihen viestiin, mikä on vastaajassa?
 
Takaisin
Top