Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Järjestetäänkö Tampereella jotain mammajumppaa? En oikein Googlella löytänyt. Syksyllä vois joku ohjattu jumppa olla kiva, niin tekee ainakin liikkeet oikein.
 
Jos on kiinnostusta, niin tän viikon keskiviikkona ois tapaaminen sorsapuistossa alkaen klo 12. :)
 
Voi että, todellakin olisi, jos ei olisi tätä täyslepokehotusta eli vuodelevossa oon. :sad001 Ilmoitelkaa taas seuraavasta jos vaikka silloin voisin toisin... Toisaalta kylläkin 4kk laskettuun aikaan ja nyt jo vuodelepo, joten... No, päivä kerrallaan.
 
Muakin kiinnostaa, mut oon tayssissa makaamassa antibiottia menee suonensisäsesti kolme kertaa päivässä. Toivottavasti pääsis ees keskiviikoks kotiin.
 
Jos on kiinnostusta, niin tän viikon keskiviikkona ois tapaaminen sorsapuistossa alkaen klo 12. :)

Hitto, meni ohi.

Noista jumpista. Pirkanopistolla ja varmaan Tampereen työväenopistollakin näytti myös olevan jotain tarjotaa. Tässä lähellä olis joogaa odottaville äideille, mutta keskellä päivää! Mä olen silloin kyllä töissä.
 
Mitäs tänne kuuluu?
Meillä on tyttö oppinut istumaan ilman tukea. :) ikää ensi viikolla 7kk.
Ei kyl vielä ite nouse istumaan, mut pysyy pystyssä, jos istuma-asentoon laittaa. :)
 
26 viikkoa tuli täyteen viime su raskautta. Jäin perjantaista saikulle äitiysloman alkuun saakka selkäkipujen vuoksi kun en pystynyt tekemään tarpeeksi laajasti töitä.
 
Täällä poika lähti pari viikkoa sitten ryömimään, vielä ei kuitenkaan istu ilman tukea :) Onneksi ei vielä hirveetä vauhtia pääse ympäriinsä, niin ei tarvi koko aikaa juosta perässä :D Tulee kanssa viikon päästä 7kk :)
Täällähän ollaan myös jo uudestaan raskaana, parin viikon päästä ois np-ultra ja toivotaan, että kaikki on pienellä hyvin :) Onneksi on ollut yhtä vähäoireinen raskaus kuin esikoisesta, vaikka välillä jouduin ottaan esikoisen kanssa yhdessä päikkäreitä :D
Mä oon missannut kaikki tapaamiset, eipä tässä jotenkin oo ehtinyt mihinkään, kesällä oli vielä miehenkin lapset tässä vahdittavana, niin tekemistä on riittänyt :eek: :D
 
Meillä poika seisoo muutamia sekunteja jo ilman tukea. Ja vauhti on lisääntynyt parissa päivässä ihan hirmuisesti. Konttaa tai kävelee tuen kanssa kauhalla tarmolla syliin ja halii tiukasti. Ah, niim pakahduttavan söpöä [emoji173]
 
innaismine, Onnea uudesta raskaudesta! Kiva, että alku on sujunut vähäoireisesti :)

Meillä tyttö on kohta 9kk ja menee kontaten hurjaa vauhtia ja nousee ylös tukea vasten. Oikein touhukas ja vahvatahtoinen (riitelee sujuvasti 5v isosiskon kanssa ja hermostuu jos kielletään jostain) tyttönen jolle ruoka maistuu. Allergiajuttuja lukuunottamatta kaikki on siis varsin hyvin. Itse kotoilen ainakin ensi syksyyn eli kunnes tuo isompi menee eskariin. Treffeillä ollaan käyty muutamia kertoja ja käydään jatkossakin aina kun mukaan ehditään.
 
munkin vauva on kohta (1,5vk päästä) 9kk. Ja nousee tukee vasten seisomaan, mut ei konttaa. Konttausasennossa kyllä hytkyy, mut ei osaa liikuttaa jalkoja ja käsiä. Ryömien menee kyl jo aika lujaa... Mulla on sellainen fiilis, et tää ei tuu konttaa ollenkaan.

Tää söis pelkkää tissiä, muu ruoka on pääasiassa nounou. Sormiruokaillen menee jonkin verran, mut lusikalla ei suostu syömään yhtään. :sad001 Tää syömishomma ressaa mua, ku mun täytyy taloudellisista syistä mennä töihin jo ens vuoden alussa. :sad001
 
Aphrael, kiitti :)

Täällä kanssa poika (vajaa 9kk myös) nousee tukea vasten ja muutaman askeleenkin otti kun piti käsistäni kiinni. Hänkään ei kuitenkaan konttaa, vaikka konttausasennossa tuossa nykii ja leikkii muuten. Vauhti on kuitenkin ryömimälläkin ihan tarpeeksi kova :D Hyvin mahdollista, että täälläkin skipataan konttaaminen.

Poika syö hyvin soseita ja tykkää sormiruokaillakin, mutta maitoa ei suostu juomaan päivisin ollenkaan. Nyt menee korviketta vaan illalla ja aamulla, kun kaveri on vielä puoliunessa.. Isin kanssa ei myöskään suostu pullosta juomaan ollenkaan. Ilmeisesti jouduin liian aikaisin toisen vieroittamaan tissistä, eikä se pullokaan sitten tunnu miellyttävän. On kyllä kovapäinen ja temperamenttinen kaveri, mutta muuten perustyytyväinen ja tosi sosiaalinen :)
Vehnän ja rukiin kanssa on vähän ongelmaa, selkeesti jotain yliherkkyyttä, kun tulee edelleen aika kovat ilmavaivat niistä..
 


  1. Heips!

    Pojan synnyttyä en juuri ole foorumille ehtinyt ja tuo meidän maaliskuisten julkinen puoli ainakin on hiljentynyt täysin. Kuitenkin olisi kiva tavata muita tämän vuoden äitejä ja hurjasti kasvaneita vauvoja. Tapaamisista sovitaan varmasti jo muissa kanavissa ja ryhmissä, mutta jos joku niistä täälläkin vinkkailisi tai muuten ottaisi yhteyttä niin voisin osallistua.

    Myös etenkin näillä Itä-Tampereen, Atala-Linnainmaan, kulmilla asustelevat äidit: olisi kiva tavata ja tutustua. Olen kolmekymppinen kahden lapsen (12/13 ja 03/16) äiti.

    Viestiä voi laittaa myös suoraan tänne: lavena@luukku.com
 
Mä asun 1/12 ja 1/16 syntyneiden sekä miehen kanssa Kämmenniemessä. Voitais joskus kyllä treffata. Meille voi myös kyllä tulla. [emoji5]
 
Ja meikä asuu 2/16 syntyneen tytön (ja 11/84 syntyneen miehen :D) kanssa vehmaisissa. :) voin reffailla tai lähtee vaunutteluseuraks/puistoon tms. :)
 
Kiva kuulla!
Soviteltaisiko tapaamista esimerkiksi Koilliskeskukseen?Saman katon alla Prisma,kahvila ja uusi kirjasto leikkitiloineen (ääntäkin saa kuulua :) )
Ja jottei ihan vaan sit ku:tteluksi jää niin ehdottelen ensi tai seuraava viikkoa torstait poissulkien? Aamupäivä kympistä eteenpäin olisi meille realistinen paikalle pääsy aika?
 
Takaisin
Top