Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Niin ja tänään päästään vielä rauhassa yhtä taloakin katsomaan ennen kuin haetaan nuorimmainen kotiin. Jee!

Ja on se nuorimmainenkin nauttinut kun on saanut isovanhempien jakamatonta huomiota, käynyt metsäretkellä jne. Varmaan suuttuu kun haetaan kotiin :wink
 
teillä on vähän isomman tarve kun meillä. :D me kun muutetaan kaksiosta kolmioon. Ekaan omaan kämppään! :)
Mut tää meidän nykyinen asunto ei ois sopinu millään tavalla vauva-arkeen, kun on hissittömän talon 3. kerroksessa... Jo nyt mulle on rankkaa kävellä noi raput ylös ja joka kerta hengästyn... Huoh. Onneks päästään maan tasalle, omaan rivitaloasuntoon! :)
Me asutaan hissittömän talon kolmannessa kerroksessa. Jokin aika sitten oli asuntokuume, mutta tätä parempaa ei taida olla. Sijainti on täydellinen ja huonejärjestys erinomainen. Täytyy vain ottaa nuo portaat huomioon, kun hankkii vaunuja.
 
no siis tuo hissittömyys on yksi suurimmista syistä miks muutetaan, mutta muitakin syitä on. Esim. tää kaksio on aika pieni (49,5m^2) ja alue on vähän mitä on. Lisäksi ollaan jo aiemmin mietitty oman asunnon hankkimista, niin muutetaan nyt samalla vuokralta omaan kämppään. :)
Ja mää oon aika pikkunen tapaus muutenkin (en jaksa painavia tavaroita kanniskella) ja mies on vuorotöissä, niin suurimmaksi osaksi liikun jatkossa yksin vauvan kanssa. Jotenkin musta vaan tuntuu ajatuksen kauheen hankalalta, että raahaisin päivittäin lapsen ja rattaat (ja pahimmasa tapauksessa lisänä vielä kauppakassit) ylös alas täältä kolmannesta kerroksesta. :D Tässä talossa kun siis ei oo mitään vaunuvarastoa, johon vois vaunut jättää...
 
Mites muilla sujuu?
Mulla tänään rv 25+0!!!
Olin viime viikolla lomalla ja nyt töissä ollessa huomaa selvästi että on väsyneempi iltaisin! Vielä kuitenkin jaksaa hyvin olla töissä eikä mitään kipuja ole. :)
 
Nauti siitä, ettei kipuja ole. Mulla niitä on varmaan sit sunkin edestä :D Yöllä ei saa nukuttua, kun joka ikinen pienikin lantionalueen liike sattuu niin julmetusti. Sit päivällä on väsyny. Tänään viikkoja 29+5. Rautalisää syön, mutta ei oo hemppa noussut. Kuulemma kun ei tästä laske, niin on vielä hyvä. Närästää ja koko ajan on nälkä ja jano. Maanantaina meen äippäpolille jossa nyt sit seurataan kohdunkaulan ja -suun tilannetta.
 
Mulla on nyt 26+4 ja zuikkelin mainitsevat kivut on vaivannut viikkoja. Etenkin sängyssä jokainen asennonvaihto on tuskaa. Supistusten takia olen ollut saikulla kolme viikkoa ja nyt juuri jatkettiin kuukaudella eteenpäin. Sit onkin enää kuukausi äitiysloman alkuun ja todennäköisesti saikkua jatketaan sinne asti. Siinä kohtaa kun alkaa jo ihan fyysisesti maha olla tiellä mun työtehtävissä..

Huomenna sokerirasitus. Ahdistaa jo valmiiksi kun pelkkä sen mittainen paasto saa aikaan tosi heikon olon ja siihen kun lisätään ne sokeripärinät.. Ja mies vielä buukkasi meille yhden asunnon katsomisen heti ton jälkeen. Sanoinkin, että järjestän keskustassa itkupotkuraivarikohtauksen jos en ehdi jonnekin syömään ennen kun hakee mut :wink Eli jos näette Tampereen keskustassa jonkun aikuisen huomenna aamupäivällä heittäytyneenä maahan itkemään niin saa moikata :D
 
Mulla ois kans parin viikon päästä tuo sokerirasitus.. mietityttää jo et miten pystyn oleen syömättä kun yleensä öisinkin herään syömään kun vatta kurnii. Ei tarvii ihmetellä miks kiloja on hieman tullu. :D
 
Sanna305, Mä en sentään syö öisin. Vettä kyllä juon kun herään nuorimmaisen takia ja suu ihan kuiva (ja hörppäsin viime yönäkin ihan vähän). Nukun öisin suu auki kun koko raskauden ollut nenä ihan tukossa. Mulla on siis normaalistikin aina allergista limakalvoturvotusta ja siihen kun lisätään raskaus niin ei kulje henki nenän kautta. Yritin jo lopettaa allergialääkkeitäkin, mutta ei siitä mitään tule. Toisaalta en ole joka syksy voinut muutenkaan tällain vielä lopetella vaan vasta lumien tullessa. Kunhan ajattelin ettei tulisi yhtään " turhaan" syötyä raskausaikana.
 
Mulla on nyt muuten paino pompannut ylöspäin viimeisen 1,5kk:n aikana. Elokuun lopulla olin siis vielä alle lähtöpainon, mutta nyt vaaka näyttää +6kg. No ihan normaalihan tuo on keskimäärin näille viikoille. Ei vaan ole tullut tasaisesti.
 
Mulla viikot nyt 25+1 ja vielä ollaan reilusti alle lähtöpainon. Nyt jo yli kuukauden ajan on ollut paino suunnilleen sama.
17.11 pääsee sit näkemään miten pieni on kasvanut... :)
 
Mulla paino lähti hurjaan nousuun tuossa rv 17-18 jota en siis ihmettele tällä mun syömisellä. Onneksi ei tuu syötyä roskaruokaa, mutta keksejä ja sellaista pientä kivaa tulee syötyä usein normiruuan ohella. :D

Oon kyllä kade kun pääset bala usein vilkuileen pikkuista. :)
 
Mulla oli tänään eka ultra. Oli kyllä tosi asiantuntevaa meininkiä ja ihana nähdä pikkutyyppi mahassa pörräämässä ja polskuttelemassa. Kaikki oli hyvin ja meni kuulemma ultra ku oppikirjassa. Mä jotenkin oletin, että hommassa ois kestäny pitempään, mut ehkä vartti meni ja homma oli sillä selvä.

Kävin myös ostamassa H&M:ltä mammatakin talvea varten, ihan kiva löyty. Piti vaan ottaa normikokoa suurempi, ku normikokoon vaan just ja just rinnat mahtu, niin raskauden edetessä ois voinu tulla hankaluuksia. :D

Miehen vanhemmat kävi kylässä, onneksi yöpyivät hotellissa tällä kertaa, koska yks aamu oksensin ja yks ilta kärsin alaselän kivuista. Ei siis olla vielä kerrottu, ennen joulua aateltiin jossain sopivassa välissä uutisoida perheille asiasta. :)

Söin ekaa kertaa 3 kk:n karkkia tänään, hyvältä maistu mut huono olo tuli. Tällä varmaan voi sit taas jonku aikaa mennä ilman, karkkia syön <5 kertaa vuodessa. Suklaapitoisia juttuja syön useammin kyllä, mut nyt ei oo yhtään tehny mieli. Mulla muuten annoskoot on pienentyny paljon, mutta pitää syödä paljon useammin, syön 5-7 krt päivässä... :'D
 
Moi! Ilmoittaudun myös tänne ryhmään, huomasin tämän vasta äskettäin. Tampereella asustan ja la 5.6. joten hyvin alussa on kaikki vielä. Ikää 29v ja ensimmäinen pitkään toivottu lapsi tulossa.

Täältä ketjusta sain jo nyt hyviä vinkkejä noista kirppareista yms. :) Olisin myös kiinnostunut tapaamaan muita Tampereen mammoja jossain vaiheessa. Itsellä eka ultra vasta kuukauden päästä. Sitä odotellessa...

Alkuraskaus on mulla onneksi sujunut ilman sen suurempia oireita, mistä olen kyllä oikein kiitollinen.
 
Otahan balacenia rauhaksiin. ☺ Muutot on tässä vaiheessa raskautta yllättävän rankkoja vaikkei juuri silloin siltä tuntuisi. Tulee viiveellä kaikki tuntemukset.
 
Juu, rauhassa on oltu! Mitään painavia tavaroita en oo kantanut (eikä mies ois antanut) ja huomennakin tulee vielä kanto- ja siivousapua. :)
 
Moikka!

Oon juuri muuttanu Kangasalle tulevan iskän luo Seinäjoelta. Uus paikkakunta ja uudet kuviot. En tunne vielä oikein ketään sieltä ja yritänkin rakentaa elämääni sinne ja ois kiva tutustuu muihinkin tuleviin mammoihin.
Ensimmäistä vauvaa odotan ja laskettu aika on 2.4.2016 ja raskausviikko 18.
Raskaus on sujunut hyvin...pahoinvointia ja väsymystä oli alkuraskauden aikana, mutta nyt olo on mainio...tuntuu ettei olisi raskaana ollenkaan...odotankin jotain liikettä vattassa ettei tarvisi murehtia onko vauvalla kaikki hyvin...
Mitens muilla? Milloin on tuntunut liikkeitä?
 
Pitkät 6 tunnin unet takana. Meinasin laskea, että vaan 5 tuntia, mutta tänäänhän siirrettiin kelloja. Siksi varmaan yllättävän hyvä olo, ottaen huomioon, että pyörin joku 3 tuntia yöllä sängyssä, enkä lantion alueen kipujen takia saanut unta. Päivällä on muuta puuhaa, niin kipuiluja ei juuri huomaa, mutta iltaisin sitten on aika rasittavaa. Vasta rv 12+2 menossa, niin ei ois ihan vielä tarttenut alkaa kipuilla. Mutta ehkä tää on ohimenevää! Ja onneksi tänään on sauna. :Heartred

Onnea odotukseen Mäntyomena! Musta ei tuntunut mikään todelliselta ennen ultraa ja nyt ultran jälkeen hauska ajatella, miten pikkukaveri tuolla mahassa hyörii ja pyörii.

Mmaria, missäs päin Kangasalaa asutte? Kannattaa ehdottomasti käydä tutustumassa Pirkanmaan kirpputorikeskukseen Lentolassa & myös jotain lastenvaatekirppistä Kangasalla on kehuttu, mutten millään muista nimeä/sijaintia.

Löysin muuten tuolta Pirkkikseltä viimeksi pari tosi kivaa paitaa itelle, vauvatavaroita on turhan aikaista tässä vaiheessa haalia, etenkään jos me miehen kanssa päästäisi muuttamaan vielä tässä raskauden aikana. Varmaan kolmistaan pärjättäis tässä n. 50 neliöisessä kämpässä, mutta pohjaltaan tää on niin epäkäytännöllinen & hissittömyys ei lapsiarjessa ole ihan optimi (etenkään, kun lastenvaunuvarasto on vielä yks lisäkerros alempana kellarissa, raskaiden ovien takana). Ollaan kateltu samankokoista, n. 100e/kk halvempaa kämppää hissitalossa. Alue ois paljon huonompi, mutta toisaalta paremmat ulkoilualueet. Ja lapsen kasvaessa ois mahdollista muuttaa isompaan asuntoon samassa talossa.

Miten niin suunnittelen elämää pitkälle? ;D
 
Tänään 30+1 eikä viime yö ollut mistään suunnasta katseltua mukavaa. Eilen "vähän" istutettiin pensasaitaa, kevyet 40 tainta. Ja kun si-nivel on niin sökönä, niin unesta ei tullut mitään kun kivut olivat niin kaameet. Sohvan edessä kasa tyynyjä haarovälissä ja toinen kasa sohvalla johon nojasin. .. siinä pari tuntia ja sit alko jalkoihin sattua. Pieni kävely ja sänkyyn taas pyöriin kivuista. Aina kun löytyy asento jossa ei satu, niin nukahdan. Ja kun paikat alkaa puuta vaihdan asentoa ja helvetinmoinen (anteeksi kiekenkäyttöni )kipu palaa.
 
Kiitos Sugarplum :)

Katsellaan, miten tämä tästä lähtee edistymään :) Onko teillä tässä ketjussa aiemmin ollut puhetta tapaamisesta?
 
Takaisin
Top