Oireet

No onni onnettomuudessa et ilman tuota vuotoa koko istukkaongelmaa ei ois välttämättä huomattu, ku ei ois osattu tutkia.. Tosi outoa kyllä ettei rakenneultrassa oltu huomattu, kommentoiko ne istukkaa ylipäätäänkään siellä ku rakenneultraan kuitenki kuuluu istukan sijainnin ja toiminnan varmistaminen..? Mulla ei oo alhaalla olevasta istukasta kokemusta, toistamiseen sijaitsee kyllä edessä muttei onneks kuulemma mitenkään alhaalla..
Joo olen täysin samaa mieltä, että onni onnettomuudessa! Inhottavaa lisästressiä tämä toki aiheuttaa supistelujen ohessa :bored: Mutta huonomminkin voisi olla, joten hyvä että seurataan :)
Ja tosiaan ru:ssa sanoi vain, että istukka on edessä niinkuin oli nt-ultrassakin. Sanoi myös, että siitä se sitten nousee kohdun myötä, muttei missään vaiheessa meille sanonut sen olevan kovin alhaalla :sad001

Ystävänikin ihmetteli, kun hänelle oli viime raskaudessa samasta vaivasta, oikein erikseen mainittu ru:ssa että vuotoa voi esiintyä.

Noh, nyt koitan elellä rauhallisesti. Vähän tuo päälle 2v. uhmataapero vaikeuttaa kyllä :D
 
Joo olen täysin samaa mieltä, että onni onnettomuudessa! Inhottavaa lisästressiä tämä toki aiheuttaa supistelujen ohessa :bored: Mutta huonomminkin voisi olla, joten hyvä että seurataan :)
Ja tosiaan ru:ssa sanoi vain, että istukka on edessä niinkuin oli nt-ultrassakin. Sanoi myös, että siitä se sitten nousee kohdun myötä, muttei missään vaiheessa meille sanonut sen olevan kovin alhaalla :sad001

Ystävänikin ihmetteli, kun hänelle oli viime raskaudessa samasta vaivasta, oikein erikseen mainittu ru:ssa että vuotoa voi esiintyä.

Noh, nyt koitan elellä rauhallisesti. Vähän tuo päälle 2v. uhmataapero vaikeuttaa kyllä :D

Aika kummallista. Mulla kätilö rakenneultrassa tarkisti että istukka on riittävän korkealla, kun se laajasti edessä on. Osittain senkin takia hätisteli pikkuista ylemmäs lantiosta, että pääsi tarkistamaan, mistä istukka alkaa. Luulin, että se kuuluisi normaalistikin rakenneultraan.
 
Selvisin ekan raskauden ilman liitoskipuja ja nyt tuntuu et ne on rantautunu tänne tällä viikolla, auts! Vaikee edes selittää/kuvailla niitä tuntemuksia, häpykummun aluuella kaikenlaista juilimista/vihlontaa. Varsinki aamusin on hurja ”jumi” ku sängystä nousee yön jälkeen liikkeelle, tovin saa käveleskellä et helpottaa..

Kyllä pitää kaikki mahdollinen tulla tässä raskaudessa, nyt on liitoskivut, verta vuotava peräpukama (kävin lääkärissä näytillä ja sain lääkkeet) ja kaameeta huimausta/heikotusta
 
Mä oon todennu et mun häpyssä on luolamiehet tekemässä hakkuita. Siltä se ainakin tuntuu[emoji37]
 
Mä oon todennu et mun häpyssä on luolamiehet tekemässä hakkuita. Siltä se ainakin tuntuu[emoji37]

Hyvin ilmaistu, siltä se tosiaan tuntuu :grin Ihan kauheeta kyllä, vaikee välillä uskoa et nää tuntemukset on oikeesti normaaleja ja vaarattomia mut uskottava se on, ei nää mitään supistuksiakaan oo :D
 
Auts, aika ikävältä kuulostaa nuo liitoskivut. En edes tajunnut, että ne voi noin kipeää ottaa :inpain:

Mulla edelleen jatkuu satunnaiset ihme supistuskohtaukset. Tulee ihan koska vaan 0,5-1h ajan kipeitä supistuksia (?) tosi tiheään tahtiin, siis esim. minuutin välein ja sattuu yleensä vain toiselle puolelle vatsaa ja selkää. En keksi mitä muutakaan se voisi olla, kun kipu on ihan selvästi aaltomaista kovaa menkkakipua.

Tällä viikolla on onneksi neuvola, jossa aion huoleni ilmaista. Oikeasti vähän pelottaa, onko nämä kipukohtaukset ja useat päivän aikaiset harjoitussupistukset aiheuttaneet jotain tuolla alapäässä :confused:
 
Köhnöllä on samantyylinen tilanne kuin mulla. Kävin supistusten takia neuvolalääkärin lähettämänä äippäpolilla tutkimuksissa, kk pehmeä, n 2 cm pitkä mutta onneksi vielä kiinni. Mulla lepo auttaa supistuksiin mutta ne supistukset aiheuttaa sitä vuotelua kohdunsuulle Siispä olen lepäillyt nyt 2 kk ja luultavasti lepäilenkin "turvallisille" viikoille asti.

Aikahan se pitkäksi käy mutta parempi se on kunnioittaa oireita ja toivoa että nämä jossain kohtaa loppuisi.

Kannattaa kyllä vaatia se sisätutkimus väliajoin niin tietää missä mennään :)
 
Sain lääkäriajan ens viikolle! Neuvolatäti vähän oli sitä mieltä (niinku se aina on!), että normaalia jotain kohdun kasvujuttuja, mutta kysyi kuitenkin, kuinka lujaa asia mua huolettaa. Sanoin, että kyllä se huolettaa ja antoi mukisematta ajan sitten lääkärille :)

Onko sulla Lukte ihan selviä oikeita supistuksia ollut, että on sattunut selvästi koko alamahaan ja alaselkään? Paljoko niitä on ollut? Aika pelottavaa, että on jo kohdunkaula pehmeä, mutta onneksi olet lepäillyt ja päässyt myös oikein kunnon tutkimuksiin.
 
Kyllä ne selviä supistuksia on ja rasituksesta voi tulla jonkin aikaa tasaisinkin välein. Oon jo vähän oppinut välttämään asioita jotka ne laukaisee ja lepäillen saanut ne loppumaan ainakin toistaiseksi. Nyt niitä on ollut vähemmän koska oon saanut todellakin vain levätä miehen oltua lomalla.
Nyt taas ensi viikolla uusi lääkärikäynti tulossa.
 
Nyt iski alaselkään viiltävä kipu, liikkuessa lähinnä tuntuu ja eilen pahimmillaan en pystynyt kävelemään. Joku hermo ehkä puristuksissa. Aiemmissa raskauksissa ei ole tämmöistä ollut. Tk-lääkäri oli aika välinpitämätön. Onneksi huomenna on neuvola.
 
Nyt iski alaselkään viiltävä kipu, liikkuessa lähinnä tuntuu ja eilen pahimmillaan en pystynyt kävelemään. Joku hermo ehkä puristuksissa. Aiemmissa raskauksissa ei ole tämmöistä ollut. Tk-lääkäri oli aika välinpitämätön. Onneksi huomenna on neuvola.

Hyi! Tuota mäki pelkään et selkä kipeytyy niin ettei oikeesti liikkumaan pysty ja yks kappale taaperoita hoidettavana..
 
Täällä ollut hiljaiseloa. Muutenkin vähän jäänyt palstailu, mutta nyt oon joutunu muutamia päiviä taistelemaan kipujen kanssa.
Äitiyspolin päivystys oli tänään ihan yhtä tyhjän kanssa.
Pitäis Panadolilla vaan pärjätä.
Mullahan on 10-senttinen kysta oikeella puolella, eikä lääkärikään edes tienny että onko nyt siitä kystasta vai mistä.

Oon niin väsyny ja kypsä jo että huh.
 
Nyt iski alaselkään viiltävä kipu, liikkuessa lähinnä tuntuu ja eilen pahimmillaan en pystynyt kävelemään. Joku hermo ehkä puristuksissa. Aiemmissa raskauksissa ei ole tämmöistä ollut. Tk-lääkäri oli aika välinpitämätön. Onneksi huomenna on neuvola.

Mulla tuli toista muksua odottaessa loppuraskaudessa nivusesta jalkaan heijastava niin kova kipu että meinas lähteä joka kerta jalka alta. Neuvolassa sanoivat että johtui siitä että vauvan pää painoi johonkin hermoon.
 
Onkohan mulla joku tulehdus.. supistelee tosi usein päivittäin, mut ei kivuliaasti.. sit kun välillä käyn pissalla niin sen jälkeen tuntuu vähän inhottavalle alapäässä, vaikee kuvailla :O
 
Onkohan mulla joku tulehdus.. supistelee tosi usein päivittäin, mut ei kivuliaasti.. sit kun välillä käyn pissalla niin sen jälkeen tuntuu vähän inhottavalle alapäässä, vaikee kuvailla :O

Mulla on kaitsu ollut aika samaa. Noita supistuksia on ollut nyt pari päivää aika tiuhasti. Testasin pissankin eilen töissä ja ei mulla ainakaan virtsatietulehdusta ole. Alamaha on muutenkin tuntunut vähän kivuliaalta. :confused:
 
Onkohan mulla joku tulehdus.. supistelee tosi usein päivittäin, mut ei kivuliaasti.. sit kun välillä käyn pissalla niin sen jälkeen tuntuu vähän inhottavalle alapäässä, vaikee kuvailla :O

Mulla jotain samanlaista, vaikee tosiaan kuvailla! Pissaaminen itsessään ei satu eikä kirvele eikä pissa haise oudolta tms.. Tästä pissaamisen jälkeisestä oudosta tunteesta oli aikasemminki jossain puhetta ja joku sano, että johtuis siitä, jos rakko on täyttyneenä painanut kohtua tai oikeastaan toisinpäin ja kun rakko tyhjentyy niin se ”paine” helpottaa ja hetken tuntuu jotain outoa kipua yms..
 
Mulla jotain samanlaista, vaikee tosiaan kuvailla! Pissaaminen itsessään ei satu eikä kirvele eikä pissa haise oudolta tms.. Tästä pissaamisen jälkeisestä oudosta tunteesta oli aikasemminki jossain puhetta ja joku sano, että johtuis siitä, jos rakko on täyttyneenä painanut kohtua tai oikeastaan toisinpäin ja kun rakko tyhjentyy niin se ”paine” helpottaa ja hetken tuntuu jotain outoa kipua yms..

Aaa okei no toi vois selittääkkin asiaa sitten! Joka kerta kun just ei tuu sitä tunnetta vaan välillä :eek:
 
Aaa okei no toi vois selittääkkin asiaa sitten! Joka kerta kun just ei tuu sitä tunnetta vaan välillä :eek:

Kauhee tää tunne on jo toista yötä! Herään pissalle ja sit tää inhottava paineen ja pissahädän tunne jää.
Pitää soittaa maanantaina neuvolaan :sad001
 
Mun selkäkipu suuresti helpottanut. Kävin fysioterapeutilla ja sain kotijumppaohjeita. Lisäksi sain töissä paremman tyopisteen. Nyt on sähköpöytä ja satulatuoli. Voi vaihdella asentoa. Satulatuoli on nyt paljon parempi, kun maha ei ole niin sumpussa, kuin tavallisessa tuolissa istuttaessa. Ei närästäkään niin paljon.
 
Takaisin
Top