Oireet

Nyt vasta huomasin tän, miten tilanne selvis, mitä sanovat?

Kävin siis verikokeissa, pissatestissä, hiivatestit sun muut otti ja teki sisätutkimuksen.
No eivät löytäneet mitään, hiivaa epäili kokeen perusteella ja piti käydä antaa uusiks näyte, mutta sitten ei kuulunut mitään- eli ilmeisesti ei ollut mitään?
Tosi omituista. Sitten meni ohi oireetkin.. ehkä se oli pientä hiivatulehdusta :O? Supisteluihin antoi lepopakon/liikuntakiellon kun on ollut paljon ja muutama tosi kipeä supistus.
 
Kävin siis verikokeissa, pissatestissä, hiivatestit sun muut otti ja teki sisätutkimuksen.
No eivät löytäneet mitään, hiivaa epäili kokeen perusteella ja piti käydä antaa uusiks näyte, mutta sitten ei kuulunut mitään- eli ilmeisesti ei ollut mitään?
Tosi omituista. Sitten meni ohi oireetkin.. ehkä se oli pientä hiivatulehdusta :O? Supisteluihin antoi lepopakon/liikuntakiellon kun on ollut paljon ja muutama tosi kipeä supistus.
Mulla nyt viime viikon ollut aika sama tilanne! Painetta, pissattaa ja jopa kirvelyä. Pissaa ei aina kuitenkaan tule kuin ihan vähän. Tuli myös muutama ihan selkeä synnytyssupistus..tuntui reisissä ja selässä asti.
Kaikki mahdollinen testattiin ja tulos:
ei mitään.
Edelleenkin vähän kuumottaa alapäässä :sad001 mielestäni punoittaa..joten ehkä olen pyyhkinyt liian ahkerasti, kun niin usein käynyt pissalla.

Eilen neuvolassa todettiin vauvan olevan raivotarjonnassa ja pää todella matalalla jo. Se voi selittää siis paineen ja kovan pissatuksen kyllä.

Ja tänään alkoi tiheään kamalat sukkapuikkokivut kohdunsuulla. Kyllä alkaa mietityttää, että saapuuko tämä pieni ennen aikojaan.
( ja näin kun sanon, niin varmasti menee käynnistykseen asti :D )
 
Mulla nyt viime viikon ollut aika sama tilanne! Painetta, pissattaa ja jopa kirvelyä. Pissaa ei aina kuitenkaan tule kuin ihan vähän. Tuli myös muutama ihan selkeä synnytyssupistus..tuntui reisissä ja selässä asti.
Kaikki mahdollinen testattiin ja tulos:
ei mitään.
Edelleenkin vähän kuumottaa alapäässä :sad001 mielestäni punoittaa..joten ehkä olen pyyhkinyt liian ahkerasti, kun niin usein käynyt pissalla.

Eilen neuvolassa todettiin vauvan olevan raivotarjonnassa ja pää todella matalalla jo. Se voi selittää siis paineen ja kovan pissatuksen kyllä.

Ja tänään alkoi tiheään kamalat sukkapuikkokivut kohdunsuulla. Kyllä alkaa mietityttää, että saapuuko tämä pieni ennen aikojaan.
( ja näin kun sanon, niin varmasti menee käynnistykseen asti :D )

Joo mulla tuota samaa ja edelleen vähän oireita että voisi olla hiivaa.. en tiedä.. :eek:
Mullakin noita sukkapuikkokipuja ollut ja oon muutenkin sanonut että tämä vauva ei rv 40 tule näkemään :D
Mulla ens tiistaina neuvola ja toivottavasti selviää että onko tämäkin jo raivotarjonnassa vai ei :O
 
Mulle tulee rasituksen jälkeen (viikko-ostokset) semmosia "imaisevia" supistuksia kohdunsuulla. o_O
Limakalvojen kuivuuteen ja kirvelyyn kannattaa hankkia apteekista voidetta. Se kuivuus ilmeisesti myös altistaa hiivalle.
 
Mitenkäs ootte nukkuneet? Mulla on uni nykyään todella katkonaista. Vessassa joudun edelleen käymään vain kerran yössä, mutta kylkikipu ja yleinen epämukavuus herättää vaihtamaan asentoa. Vauva myös liikkuu todella paljon ja usein öisin herättää jumppailuillaan. Aika väsynyt oon nyt päivisin, mutta onneks ä.lomaan on enää vajaa 5 viikkoa. :D
 
Mitenkäs ootte nukkuneet? Mulla on uni nykyään todella katkonaista. Vessassa joudun edelleen käymään vain kerran yössä, mutta kylkikipu ja yleinen epämukavuus herättää vaihtamaan asentoa. Vauva myös liikkuu todella paljon ja usein öisin herättää jumppailuillaan. Aika väsynyt oon nyt päivisin, mutta onneks ä.lomaan on enää vajaa 5 viikkoa. :D
Huonosti nukutaan :D
Liitoskivut vaivaa, muutenkin unettomuutta ilmassa ja ihan vain tuo yleinen epämukavuus myös. Olen ollut sairaslomalla jo 1.8 asti, mutta nyt olen saanut huonosti päivisinkin nukuttua.. jospa tästä :D
 
Sama täällä. Jos ei heräile kylki -tai selkäkipuihin, niin sit saattaa heräillä muuten vaan. Onneksi välillä on parempiakin öitä ja yleisesti ottaen saa kuitenki nukuttua ihan ok. Mutta onhan se semmosta ähertämistä nykyään. :facepalm:
 
Mitenkäs ootte nukkuneet? Mulla on uni nykyään todella katkonaista. Vessassa joudun edelleen käymään vain kerran yössä, mutta kylkikipu ja yleinen epämukavuus herättää vaihtamaan asentoa. Vauva myös liikkuu todella paljon ja usein öisin herättää jumppailuillaan. Aika väsynyt oon nyt päivisin, mutta onneks ä.lomaan on enää vajaa 5 viikkoa. :D

Ei kehumista :sad001 Mulla suurin ongelma on se unen saaminen ylipäätäänkään ja nyt ku on ollu räkätaudissa ja riesana on yöllinen ärsyttävä yskä niin unta saa todella odotella.. Käyn sellasia halipainiotteluita vartalotyynyn kans asentoa ettien ja ramppaan pissalla :D
 
Mitenkäs ootte nukkuneet? Mulla on uni nykyään todella katkonaista. Vessassa joudun edelleen käymään vain kerran yössä, mutta kylkikipu ja yleinen epämukavuus herättää vaihtamaan asentoa. Vauva myös liikkuu todella paljon ja usein öisin herättää jumppailuillaan. Aika väsynyt oon nyt päivisin, mutta onneks ä.lomaan on enää vajaa 5 viikkoa. :D
Ei täälläkään kehumista nukkumisen kanssa, vessassa saa ravata monta kertaa yössä ja sen lisäksi kylki- ja lonkkakivut herättää vaihtamaan asentoa. Ja koska sitä yhtäjaksoista unta ei tuu kovin pitkiä pätkiä niin päivä menee sitten ihan koomassa.
 
Onpas monella nukkumisen kanssa ongelmia :confused:

Mä taas oon nukkunu olosuhteisiin nähden yllättävän hyvin. Paljon paremmin kuin esikoisen odotusaikana. Toki herään aina kylkeä kääntämään ja esikoinen herättelee vielä pari kertaa yössä ja vähintään kerran vessassa pitää käydä. Erona esikoisen odotusaikaan on kuitenkin se, että nenä ei ole normaalia enempää tukossa! :happy: Ihanaa, kun ei joka yö tarvitse taistella hengittämisen kanssa, eikä mahdottomasti särjekään mitään paikkaa.
Ja olen pystynyt nukahtamaankin yllättävä hyvin, vaikka yöheräämisiä olisikin aika paljon.
 
Yöt menee täälläkin melko huonosti ja pätkäunilla. Joka kerta herään, kun pitää asentoa vaihtaa kylki-, selkä- ja liitoskipuihin. Nyt myös lonkat ja pakarat alkanut kipuilemaan. Uuden asennon löytäminen vie aina aikaa ja sit taas herätään, kun joku paikka puutuu tai johonkin sattuu. Wc:ssä ei onneks tarvi kun kerran yössä käydä. Ilman vartalotyynyä en varmaan nukkuis yhtään :grin
 
Onneksi ollaan kaikki jo loppusuoralla. Kohta sitä saa heräillä pitkin yötä sitten ihan muista syistä. :p
Mua kehotettiin tänään neuvolakäynnillä kokeilemaan tukivyötä kylkikipuun. Hoitaja epäili, että siellä on joku lihas jumissa kohdun kasvun vuoksi. Fyssarillekin voisi kuulemma päästä, jos ei vyöllä helpota.
Alaselkäkivut olen saanut kuriin venyttelemällä lonkankoukistajia ja etureisiä. Teen niitä töissäkin mahdollisuuksien mukaan. :D
 
Ah se on jotenkin lohduttavaa kuulla ettei tarvii yksin valvoa öitänsä. Kuulostaa niin tutulta nuo lonkka- ja jalkakivut ja yleinen ähinä oman kropan kanssa. Lisäks vielä muutamana yönä on vaivannu refluksi. Hyvästi auvoisa keskiraskaus siis :facepalm:
 
Mä nukun suht sikeästi yöt, kerran-pari käyn pissalla. Aamulla sitten kyllä aika kuollut olo kun esikoinen herättää :D ai että kun saisi nukkua joskus edes pidempään :D ärsyttää kans kun yöllä unissani käännun kyljeltä selälleni ja herään selältään ja ahdistaa:yuck:
 
Mä nukun kuin tukki... Joskus on hankala löytää illalla asentoa, mut sit nukun aamuun ilman katkoksia. Taitaa olla hyvät univelat :D Pari kertaa on käynyt niin, että mies yrittää antaa mun nukkua pitkään, mut on pakko nousta vessaan ja sit oon niin hereillä ettei uni enää tule.
 
Täällä myös haaveillaan kunnon yöunista tai äitiyslomasta, että voisi nukkua päiväunia. Nukahdan kyllä iltaisin tosi helposti, totaaliväsymys iskee viimeistään kymmeneltä. Mutta sitten alan heräillä muutaman tunnin jälkeen, vähintäänkin aina kun pitää kääntää kylkeä. Hyvää asentoa ei aamuyöllä tunnu löytyvän millään ja sitten pyörinkin usein siihen asti kun herätyskello soi.

Onneksi enää muutama viikko töitä. Eilen tein etäpäivän ja otin päiväunet kun alkoi kesken päivän väsyttää liikaa. Harmi kun toimistolla siihen ei oikein ole mahdollisuutta :D
 
Huonot unet on täälläkin tuttuja. Jalkasäryt, suonenvedot, lonkkakivut, vaikeus kääntyä, jumalaton hiki, jano, vessareissut, nuorimmaisen tuttirumba, miehen kuorsaaminen jne. :wacky:

Viimeksikin kyllä helpotti kun vauva syntyi, ei se imettäminen tunnu yhtään niin rankalta kuin tämä loppuraskaus :rolleyes:
 
Huonot unet on täälläkin tuttuja. Jalkasäryt, suonenvedot, lonkkakivut, vaikeus kääntyä, jumalaton hiki, jano, vessareissut, nuorimmaisen tuttirumba, miehen kuorsaaminen jne. :wacky:

Viimeksikin kyllä helpotti kun vauva syntyi, ei se imettäminen tunnu yhtään niin rankalta kuin tämä loppuraskaus :rolleyes:

Osittain toi on kyllä totta, että imetysaikana sitä oli päivin öin niin tööt, että nukkui vaikka seisaalleen ilman vaikeuksia :hilarious: Ja missä asennossa vain halusi. Ah, on niin ikävä jo omia nukkuma-asentoja, eikä tämä kylkiasento kuulu niihin..

Ja mulla muuten noi lonkkakivut pysyy suht hyvin aisoissa, kun pidän kunnon tyynyä jalkojen välissä ja toista jalkaa välillä suoranakin. Ja selän takana jtn vilttirullaa vähän siihen nojaten, niin voi leikkiä nukkuvansa selällään :rolleyes:
 
Ah, mä niin kaipaan selällään nukkumista! :rolleyes: Joka yö herään siihen, että oon kääntynyt selälleni ja sit pitää taas etsiä siedettävä kylkiasento.
 
Takaisin
Top