Oireet

Mulla supistaa aina ku lähen johonki ulos kävelemään. Kokoajan reippaassa kävelyssä sattuu ni pitää madella vaan.
 
Mä en liikkuessa oo ainakaan huomannut supistuksia, mutta aamulla ja illalla selinmakuulla alkaa ”kiristämään” alavatsaa ja se yhtäkkiä nousee n. 10cm korkeaksi kivikovaksi palloksi :D Tuntuu siis siltä kuin jotain kireää lihasta venyttäisi melkein äärimmilleen. Vähän epämukavaa mutta ei nyt varsinaisesti satu.

Vähän siveetön kuva, mutta siitä näkee aika hyvin tuon kummun, mikä taas normaaliolossa on aika litteä. :P

ImageUploadedByVau Foorumi1533633332.211050.jpg
 
Mulla kans Hafanana just sama kuin sulla :joyful: ja supistellut 3.-4. kuulta alkaen kaikissa kolmessa raskaudessa.. esikoinen syntyi rv 42 ja kuopus rv 38, saas nähdä kuinka tämän kanssa käy :dummy1:

Mulla raskausoireena ollut alusta asti löysä vatsa, tää alkaa jo kyllästyttää, aina maha sekaisin :meh: painoa ei ole tullut yhtään lisää vielä, en tiedä vaikuttaako tuo sit asiaan.. löytyykö muita joilla sama inha oire?
 
Mulla raskausoireena ollut alusta asti löysä vatsa, tää alkaa jo kyllästyttää, aina maha sekaisin :meh: painoa ei ole tullut yhtään lisää vielä, en tiedä vaikuttaako tuo sit asiaan.. löytyykö muita joilla sama inha oire?

Täällä! Ei siis ihan alusta asti mutta varmaan lähemmäs pari kk jo. Tää on kyllä niin omituista koska koko esikoisen odotuksen ja imetyksen kärsin jäätävästä ummetuksesta. Ja helteet vaan nyt lisännyt tuota vatsan sekaisin olemista, josko tuo jossain välissä helpottaisi.
 
Juu, täällä kans maha ihan löysällä koko ajan. Rautalisä vielä pahentaa. On kyllä muutenkin vähän hankala maha mulla ennen raskauttakin. Mulla ei kai supistele, tai en ole ainakaan kiinnittänyt huomiota asiaan. Välillä vihloo ja kramppaa hetkellisesti niin, että ei pysty oikeen liikkuun, mut se on paikallista, ei koko kohdun supistelua. Ei parane tehdä äkkinäisiä liikkeitä.
 
Mulla taas niin hirvee ummetus koko ajan et ei kiva. Vatsa toimii monen päivän välein ja silloki saa melkein itkua vääntämällä punnertaa et saa vatsan toimimaan edes jotenkin :facepalm:
 
Täällä oireena kans ummetus ollu kokoajan. Lisää mukavasti tuota pyöreyttä vatsassa mutta epämukava pinkeys asettuu aina tohon ylävatsaan ja se pullistuu
Lisäksi on heinäkuun puolesta välistä asti ollu oikean reiden ulkosyrjän tunnottomuutta ja kihelmöintiä selin tai oikeella kyljellä maatessa, välillä istuen ja seistessäkin. Jos pitkään on makuullaan niin jalka puutuu. Yöllä on ikävä herätä siihen... Onko muilla puutumisoireita ja millä helpotatte nukkuma-asentoja?
 
Lisäksi on heinäkuun puolesta välistä asti ollu oikean reiden ulkosyrjän tunnottomuutta ja kihelmöintiä selin tai oikeella kyljellä maatessa, välillä istuen ja seistessäkin. Jos pitkään on makuullaan niin jalka puutuu. Yöllä on ikävä herätä siihen... Onko muilla puutumisoireita ja millä helpotatte nukkuma-asentoja?

Mulla on ollu jo pitkään puutumista sekä käsissä että jaloissa. Vasemmalla kyljellä nukkuminen on helpointa, muuten auttaa vain asennon tiuha vaihto ja tyyny jalkojen välissä. Jos pääty on koholla, en pysty olemaan selällään tai tulee huono olo. Muutoin voi olla hetken. Välillä, jos puutuu kesken päivän niin pikkuisen jumppailen, että veri kiertäis paremmin. Oon jo vähän tottunu kuuntelemaan kehoa, millon pitää vaihtaa asentoa ettei puudu niin pahasti. Istuessa esim kun tulee pikkuisen levoton olo niin pitää nousta tai käydä makuulle.
 
Mä oon ilmeisesti yöllä touhannut jotain epämääräistä.. :hilarious: Jalkojen välissä ollut tyyny löytyi aamulla pään alta toisen tyynyn päältä. Enkä mä ikinä kävele tms. unissani vaan herään jopa vaihtamaan kylkeä joka kerta tavallisesti.. Ja sitten tänään onkin ihan hirveä väsy, vaikka luulin nukkuneeni tosi hyvin :shifty:

Tuleekohan tämä toistumaan useinkin.. on meinaan aivan järkyttävä väsy nyt, enkä meinaa töissä pysyä hereillä.
 
Voikohan raskauspahoinvointi alkaa uudelleen? Mietin vaan kun eilen oksensin ja tänään meinasin kahdesti. Ei oo kuitenkaan vatsatautiolo. Mulla siis viimeks pahoinvointia kesäkuun alussa ja nyt on 20+2.
 
Voikohan raskauspahoinvointi alkaa uudelleen? Mietin vaan kun eilen oksensin ja tänään meinasin kahdesti. Ei oo kuitenkaan vatsatautiolo. Mulla siis viimeks pahoinvointia kesäkuun alussa ja nyt on 20+2.

Kyllä se vissiin tosiaan voi, varsinki just tuolleen hetkellisesti outoina ”piikkeinä”.. Mulla kans säännöllise eäsäännöllisesti on ihan outoja ”ällötysaamuja” et kaikki ällöttää ja oksettaa mut en oo oksentanu, ihan sama fiilis ku alkuraskaudessa..
 
Mulla puutuu nykyään kädet öisin. Ei onneks molemmat samaan aikaan. Asennon vaihto auttaa, mutta on kyllä aika ärsyttävää. Lisäksi, nyt on alkanut tuntua niitä harjoitus supistuksia. Maha menee kauttaaltaan ihan kivikovaksi. Tosi jännän tuntuista! Ei siis mitenkään kivuliasta. Paitsi tänään töissä, kun nousin vauhdilla, tuli tosi epämiellyttävän tuntuinen supistus.
 
Rannetuki voi auttaa käden puuttumiseen. Mulla oli tota ekassa raskaudessa.
 
Liitoskivut arghh..!! Onko kellään ideoita mikä avuksi? Mulla vielä pieni vatsa, en tiedä onko tukivöistä apua tähän.. joka askeleella sattuu, näin oli edellisessäkin raskaudessa ja näitä pitäis sit kestää vielä se 16 viikkoa :arghh:
 
Kyl mulla tuntu vähän auttavan se tukivyö liitoskipuihin. Nyt en taas töissä oo sitä käyttäny mut iltaisin kotona silloin tällöin.
 
Laitan vielä tännekin ketjuun- kirjoittelin samaa tuonne salaiselle puolelle äsken eli..


Onko kenelläkään sellaista että kun nousee vaikka sohvalta niin vatsaan ”sattuu”, tuntuu semmoinen vetäisevä tunne? Mulla joskus tuntuu tossa vasemmalla aina samassa kohtaa ja ihmettelen tuota. En muista esikoisen kanssa tällaista..
Nousenko liikaa vatsalihaksilla yms?
 
Hei mitenkäs, onko muilla täällä todettu istukan olevan alhaalla? Tai jopa kohdunsuulla?
Menin tosiaan tuossa torstaina kokeilemaan sairasloman jälkeen taas työntekoa, mutta lonkat paukkui ja supisteli kipeästi sen verran, että lähdin jo 3h päästä kotiin. Seuraavana aamuna aloinkin vuotamaan verta.
Siinä sitten kävin tk-lääkärillä, joka tarkisti paikat ja kirjoitti 2vkoa lisää saikkua. Ei osannut sano mistä vuoto tuli.
Neuvolan neuvosta vielä yhteyttä Naistenklinikalle, mihin pääsinkin tarkistukseen. Kaikki ok ja paikat kiinni yms. Huomasivat ultratessa eteisistukkani kuitenkin olevan melkoisen alhaalla ja kovasti ihmeteltiin miksei tästä maanantaisessa rakenneultrassa sanottu/kirjattu mitää!

No mutta siis tämä luultavimmin vuodon syy ja saattaa jatkossakin vuotaa. Jos runsaasti niin klinikalle suoraan.
Tänään tullut ihan vähän vielä pyyhkiessä verta. Hieman huolestuttaa kun kohtu selvästi arempi tässä raskaudessa muutenkin ja nyt jo supistelee.:bag:
Noh, kontrolliultraan menen sitten rv32-34

Onko täällä muilla ollut tälläistä? :)

T. Vaiana rv21+2
 
Laitan vielä tännekin ketjuun- kirjoittelin samaa tuonne salaiselle puolelle äsken eli..


Onko kenelläkään sellaista että kun nousee vaikka sohvalta niin vatsaan ”sattuu”, tuntuu semmoinen vetäisevä tunne? Mulla joskus tuntuu tossa vasemmalla aina samassa kohtaa ja ihmettelen tuota. En muista esikoisen kanssa tällaista..
Nousenko liikaa vatsalihaksilla yms?
Mulla on välillä! Oon kyllä myös yhdistänyt noihin vatsalihaksiin tai muuten vain venymiseen. Nyt koitan aina nousta kyljen kautta sivuttain.
 
Hei mitenkäs, onko muilla täällä todettu istukan olevan alhaalla? Tai jopa kohdunsuulla?
Menin tosiaan tuossa torstaina kokeilemaan sairasloman jälkeen taas työntekoa, mutta lonkat paukkui ja supisteli kipeästi sen verran, että lähdin jo 3h päästä kotiin. Seuraavana aamuna aloinkin vuotamaan verta.
Siinä sitten kävin tk-lääkärillä, joka tarkisti paikat ja kirjoitti 2vkoa lisää saikkua. Ei osannut sano mistä vuoto tuli.
Neuvolan neuvosta vielä yhteyttä Naistenklinikalle, mihin pääsinkin tarkistukseen. Kaikki ok ja paikat kiinni yms. Huomasivat ultratessa eteisistukkani kuitenkin olevan melkoisen alhaalla ja kovasti ihmeteltiin miksei tästä maanantaisessa rakenneultrassa sanottu/kirjattu mitää!

No mutta siis tämä luultavimmin vuodon syy ja saattaa jatkossakin vuotaa. Jos runsaasti niin klinikalle suoraan.
Tänään tullut ihan vähän vielä pyyhkiessä verta. Hieman huolestuttaa kun kohtu selvästi arempi tässä raskaudessa muutenkin ja nyt jo supistelee.:bag:
Noh, kontrolliultraan menen sitten rv32-34

Onko täällä muilla ollut tälläistä? :)

T. Vaiana rv21+2

No onni onnettomuudessa et ilman tuota vuotoa koko istukkaongelmaa ei ois välttämättä huomattu, ku ei ois osattu tutkia.. Tosi outoa kyllä ettei rakenneultrassa oltu huomattu, kommentoiko ne istukkaa ylipäätäänkään siellä ku rakenneultraan kuitenki kuuluu istukan sijainnin ja toiminnan varmistaminen..? Mulla ei oo alhaalla olevasta istukasta kokemusta, toistamiseen sijaitsee kyllä edessä muttei onneks kuulemma mitenkään alhaalla..
 
Takaisin
Top