Oireet

Ma-Ma

Näppärä viestien naputtelija
Tammikuiset 2021
Onko muilla jo oireita?

Ennen plussaa mulla oli tajuton väsymys joka on kyllä yhä ja kipeät rinnat. Nyt menossa rv 5+2 ja hirveä pahoinvointi ollut kahtena aamuna :sad001 Oksennustakin ollut ja se helpottaa heti kun on syönyt aamupalan.
 
Täällä kauhee väsymys ja palelu ja joka paikka kipeenä, eniten selkä ja alavatsa mutta oon kyllä kipeenä että suurimmaks osaks ehkä säryt johtuu siitä. Ja muistelisin että jokaisessa raskaudessa ollu aika koviakin alavatsakipuja. Lisäks on rinnat aika kipeet ja närästää ja pahoinvointia alkaa pikku hiljaa tulla, ekat hajusta tulevat ällötyksetkin tuli kun tein pekonia uunissa ja maistukin ihan hirveelle :D tänään vasta 4+1
 
Mua pelottaa että milloin pahoinvointi alkaa. Esikoisen kohalla alkoi viikolla 7 ja kesti läpi raskauden. Pahimmillaan olin kymmenen viikkoa yhteensä 10 eri pätkässä sairaalassa tiputuksessa.
 
Täällä uni tulee joka ilta ennen kymmentä, rintoja aristaa, pissattaa ja paha olo kulkee aalloittain. Kumma kyllä tänään on ollut oireettomampi päivä, eilen oli maha ihan superkipeä! Nyt 4+6.
 
kirkkaus_: Hui! :/ Sulla on ollut vaikea esikoisen raskaus, toivottavasti tämä on helpompi ja eikä sama toistu uudelleen!

Itselle pahoinvointi raskaudessa on ihan uusi juttu vaikka tämä on jo kolmas. Kahdessa edellisessä raskaudessa ei ollut ollenkaan mitään tälläistä..
 
kirkkaus_: Hui! :/ Sulla on ollut vaikea esikoisen raskaus, toivottavasti tämä on helpompi ja eikä sama toistu uudelleen!

Itselle pahoinvointi raskaudessa on ihan uusi juttu vaikka tämä on jo kolmas. Kahdessa edellisessä raskaudessa ei ollut ollenkaan mitään tälläistä..

Sitä mekin toivotaan ettei nyt tulis pahoinvointia tai olis vähäistä että jaksais esikoisen kanssa touhuta.
 
Mulla sellaista pientä menkkajomottelua ollut. Pissalla pitää käydä hiukan useammin. Tänään ekan kerran tuli ehkä sellainen pieni ällötys-olo mut tosiaan vaan ihan pieni.
Yhdessäkään raskaudessa en oo oksentanut, mutta sellainen kuvottava olo ollut kun tytön saanut. Pojasta taisi oireet olla aika vähäiset.
Raskausviikoista ei nyt oikein tietoa, koska se kierto tosiaan sekaisin. Mutta varmaankin jotain 4-5.
Toki vieläkin hiukan epätodellinen olo ja pari testiä tehtävä ennenku oikeesti voi uskoa :love017
 
Kröh.. googlasin ”ilmavaivat alkuraskaus” ja kappas, osumia alkoi löytyä. Ilmeisesti keltarauhashormonin tepposia kun hidastuttaa kropan toimintaa niin tulee näitä sivuvaikutuksia. Just tokaisin itselleni ääneen että tuntuu kuin olisin allerginen kaikelle. Meneekö tää ohi :hilarious::arghh:
 
Itsellä ollut etovaa oloa ajoittain viimeiset pari viikkoa, kahdessa aikaisemmassa ollut sama homma, mutta koskaan en oksentanut sen takia. Väsymystä on myös alkanut ilmaantua iltaisin, viime raskaudessa väsymystä oli koko ajan josko ei nyt tulisi niin pahana. Lisäksi alavatsa ja selkäkipua ajoittain ja mielialan vaihteluita, hermot tuntuu menevän pienimmästäkin asiasta. (Voi mies parkaa) :D
 
Täällä ihan ekana oireena jo ennen plussaa oli pahoinvointi. Olin jo ihan varma, että oli vatsatauti tulossa. :hilarious: Nyt on hieman helpottanut jo, ei tosin passaa päästää mahaa tyhjäksi. Ja siis toi närästys, voi luoja..:shifty: Ikinä ennen en oo närästyksestä kärsinyt, paitsi sitten nyt. Oletan siis että tämä on sitä. :grin Väsymys on kova, harmittaa ihan että ei jaksa samaan malliin touhuta esikoisen kanssa kun koko ajan väsyttää tai muuten huono olla.. Mahaa ja selkää jomottaa välillä, mutta ei mitään mahdotonta. Jännä kyllä, miten voi saman ihmisen raskaudet olla jo tässä vaiheessa niin erilaisia.
 
Nyt uskaltaudun jo vähän rohkeammin kirjoittelemaan, kun se plussa tuli! :) Aavistelin olevani raskaana, kun alavatsalla on ollut sellaisia erilaisia jomotuksia, mitä normaalisti menkkojen alkaessa. Lisäksi rinnat on aavistuksen arat ja nyt toista päivää melko voimakasta etovaa oloa. Iltaisin ja etenkin nukkumaan käydässä turvottaa vatsaa todella paljon ja ns. kovottelee mahaa. Ei siis tietenkään mitään supistuksia, mutta sellasta jännää turvotusta/kovotusta. Ihanaa!! ♡
 
Mulla eka oire oli joka päivä ilmestyvä närästys ja kauhea turvotus. Lisäksi 3+ viikolla kohdun alueella tuikki ja pisteli lähes päivittäin. Nyt 4+ viikolla närästys ja tuikkiminen on hieman helpottaneet. Sen sijaan väsyttää, tuntuu vähän kuin olisi kuumeessa koko ajan. Ja rinnat alkaneet tuntua aroilta. Muuten huolestuttaisi kun oireet on vähentyneet, mutta muistan että esikoisesta oli ihan samalla tavalla, ja silti viivat on testeissä koko ajan vahvistuneet (himotestailija täällä hei). Jos tää raskaus menee samalla tavalla kuiin esikoiseta, niin rv6 alkaakin sitten pahoinvointi...
 
Ennen plussaa kiinnitin huomiota lähinnä pieneen jomotukseen alavatsassa. Se oli niin epämääräistä, että ajattelin sen olevan menkkajomoilua. Vähän kyllä epäilytti, sillä jomotus alkoi jo muutamia päiviä ennen olettamieni kuukautisten 1. vuotopäivää. Normaalisti en oireile juurikaan menkkoja.

Plussan jälkeen en ole enää ihmetellyt viime päivien lievää ärtyneisyyttä enkä FINNEJÄ (!!!):wtf:, joita on ilmestynyt vuorotellen yhteensä viisi kpl kaulaan ja kasvoihin viime viikkojen aikana. Tää finni-juttu on mua ihmetyttänyt todella paljon, sillä niitä mulla ei edes teininä ollut kuin todella harvoin. Viisi kpl muutaman viikon sisään on ollut aivan ennen kuulumatonta.:bag: *hän toteaa järkyttyneenä* :hilarious:

Tänä aamuna oli ekaa kertaa pientä etovaa oloa, mutta se meni ohitse muutamalla paahtoleivällä.
 
Viime viikolla ennen ku tein testin oli rinnat arat ja alavattassa ihmeellisiä tuntemuksia. Tällä viikolla rinnat jo ok, mutta väsyttää valtavasti. Tupakan haju on myös alkanu tehä vähän pahaa ja hajuaisti muutoinki tuntuu olevan tarkempi.

Pahoinvointia ei onneksi ole tullu ainakaan vielä. Olen nimittäin lomalla vielä melkein viikon ja ollaan reissaamassa Thaimaassa.
 
Mikä tää ilmavaivajuttu oikein on? :bag: Perä pörisee vähän väliä! Ilman tätä oiretta oisin kyllä selvinnyt mainiosti. :facepalm:
 
Papuska sanopa muuta. Mulla tosin on eilisestä lähtien nuo vaivat vähän hellittäneet mutta oikeasti. :D ei kyllä kivoin oire.

Mulla jomottelee välillä vasemmassa munasarjassa. Välillä pelkäänkin että olisi kohdunulkoinen raskaus, mutta ei ole kuitenkaan mitään kipua vaan ennemminkin jotain pientä paineen tunnetta. Olikos se niin että keltarauhanen jää munasarjaan ylläpitämään hormonitasoja alkuraskaudessa?
 
Ai niin... eilen menin yhdeksältä nukkumaan. Siis nukahdin klo 21 :D olin jo ilta-seiskalta aivan naatti.

Lisäksi oon tosi hajamielinen ja ärsyynnyn paljon helpommin kuin normaalisti. Missä mun mielikuvaharjoituskyvyt joita mä joskus treenasin ihan vauhkona? :D

Unohdan pankkikortin pinkoodia ja joitain tosi yksinkertaisia jokapäiväisiä asioita. Ihan ku olisin vähän jossain pöhnässä.

Ehkä pitäis syödä vähän enemmän.
 
Ennen plussaa jäätävät repäisykivut, joista heti arvasin mikä on homman nimi. Siis niin kauheet, ettei sohvalta päässyt ylös ilman tuskaa. Kesti sen pari-kolme päivää, nyt ei ole repinyt enää oikeastaan yhtään. Selkään ja mahaan jomottelee, oikealla taitaa keltarauhanen jomotella myös ja rinnat sivuilta ehkä vähän arat, mutta voi mennä imetyksenkin piikkiin.
 
Mä en tiedä johtuuko hormoneista vai mistä, mut itseä on suorastaan ketuttanut koko illan ja tekis mieli itkeä. Vkn loppuna jo suutuin miehelle kun parina iltana otti kaljan ja tiesi ettei itse voi juoda(tosi harvoin tulee muutenkaan otettua, silloin tällöin yksi) myöhemmin se lähinnä nauratti. Pyysin kuitenkin miestä josko voisi hieman rajoittaa juomistaan (ei hänkään nyt lopun kaiken kauheasti juo kun silloin tällöin vkn loppuisin) hänen vastaus oli kuitenkin, et en tosiaan miks molempien pitäisi kärsiä eikä hän kykenisi olemaan edes kuukautta juomatta.. tuli hiukan p*ska fiilis tästä. Nyt muutaman päivän puhunut et aijon olla karkkilakossa, koska ollut kahdesta ensimmäisestä Radi ja koitan nyt välttää sitä kaikin mahdollisin keinoin, niin mitä mies tekee ostaa karkkia ym. Entistä enemmän mm. Tänään toi kaupasta mulle suklaalevyn kun ei kuulemma muistanut mun karkkilakkoa, vaikka siitä useampana päivänä olen puhunut.. ei sillä ettenkö pystyisi olemaan niitä syömättä, mutta tuntuu ettei mies kuuntele/tue mua ollenkaan tässä raskaudessa ja sekös vasta surettaa ja ärsyttää. :sad001
 
Pahoinvointia alkaa ehkä hiukan tulla mukaan nälän tullessa. En edes kehtaa valittaa, kun mun pahoinvointi on ollut aina luokkaa lievähkö matkapahoinvointi, mutta huojentaa aina kun tietää mistä johtuu, eli joku siellä varmaan on. :) En vielä käsitä koko raskautta, niin unohtuu kaikki oireet ja niiden tunnustelu, mutta aika tasaista jomotusta on koko ajan selässä ja vatsassa.

Edelliset tyttö ja poika raskaudet oli niin stereotyyppiset oireineen päivineen, että ihan odotan paljastaako tulevat oireet mahdollisesti jo jotain. Vaikka eihän sitä ikinä oireiden perusteella kannatakaan miettiä. Vielä ei ole oikein mitään kunnon oiretta.
 
Takaisin
Top