Nt- ja rakenneultrat

Mulla on kolme vuotta edellisestä nt-ultrasta, jossa ultrattiin molemmista. Kätilö aloitti mahan päältä, mutta halusi tarkistaa mitat vielä alakautta. Tämä siis Tampereella kolme vuotta sitten. Enkä ollut lihava silloin. Nyt painan 8 kiloa enemmän ja ultrattiin vaan mahan päältä. Tampereella myös tämä ultra.

Kai tää on enempi kätilökohtaista, miten haluavat tehä.
 
Toivottavasti sulle osuu kivempi ultraaja ku mulle... Rupes tivaamaan tosi vihasena et ”miks sulle on tehty sektio?!” Meinasin nousta pöydältä ylös ja lopettaa ultran siihen paikkaan.. :bored:

Huh, mikä tyyppi! Toivottavasti osaisi käyttäytyä jatkossa muiden asiakkaiden kanssa :wideyed:
 
Meillä ohjeessa vaan että pitää mennä virtsarakko täynnä jotta näkee parhaiten. Ei mitään mainintaa alakautta tehtävästä o_O
 
Meillä ohjeessa vaan että pitää mennä virtsarakko täynnä jotta näkee parhaiten.
HUS:illa taas lukee "Virtsarakon ei tarvitse olla tutkimukseen tultaessa täynnä. Voit käydä tutkimukseen tullessa WC:ssä."

Miten nää ohjeet voi oikeasti olla näin erilaisia sairaanhoitopiirien välillä!? Varmaan nyt samat laitteet ja koulutukset noilla kuitenkin, enkä usko että HUS:in tai KYS:in alueen odottajien vatsatkaan niin paljoa toisistaan eroaa. :joyful:
 
Mulla luki myös, että virtsaa olisi hyvä olla rakossa, että saa tutkittua / mahdollisia näytteitä varten. Ja Jyväskylään menen ultraan.

Tein muuten plussan jouluaattona ja eka ultra on miehen syntymäpäivänä :rolleyes:
Laskettuaika on päivää ennen mun äidin syntymäpäivää, eli syntyy kummiskin sinä pvnä, niin kaikki päivämäärät on muustakin syystä tärkeät :grin
 
Mulle myös kätilö sanoi että virtsarakon tulisi olla täynnä :D
 
Mäki jäin miettimään tätä et en oo ikin kuullu et nt-ultra tehtäis alakautta... Paitsi jos on tosi ylipainoinen..? Mulla esikoinen ultrattiin ainaki ihan suoraan mahan päältä... Samaa ootan huomiseltakin..
Mulla ultrattiin alakautta ja painoa 55kg ja pituutta 165cm. Laiha olen, mutta vauvan asennon ja mun taaksepäin kallistuneen kohdun takia alakautta. Ei mitään erikoista että eivät Mahan päältä ultraa.
 
Meillä taas äitiysultran seinässä luki isosti, että rakko oltava tyhjä ennen ultraa! :D
On kyllä oudon paljon eroa paikkakunnittain! :eek:
 
Miä ymmärsin että täys pitäs olla just siks että se vähän painais kohtua ylöspäin ja olis helpompi ultrata :D vaikka voin kyllä sanoa ettei oo kauheen mukavaa maata selällään rakko täynnä samaan aikaan kun toinen painaa niillä ultraamisvehkeillä alavatsan päältä xD
 
Täällä kanadassa aina oltava rakko ihan hirveän täynnä ennen ultraa. Saa oikein ohjeet että kuinka paljon pitää juoda ja että kahta tuntia ennen ultraa ei enää saa käydä vessassa:bored: ja just sen takia että täysi rakko nostaa kohtua ylemmäs ja näin helpompo ultrata. Siis niin epämielyttävää kun joku painelee vatsaa ja rakko on täynnä. Viimeksi olin ihan varma että kohta lirahtaa pakostakin :hilarious:
 
Meillä Helsingissä ollut aina näin että rakko tyhjänä ultraan, koska se täysi rakko haittaa näkyvyyttä. Ja onhan se itsellekin epämiellyttävää kun rakko täynnä ja sitten vielä aletaan mahanpäältä ultraamaan painellen. Jouduin käydä kesken ultran uudestaan vessassa kun rakko täyttyi ja se hankaloitti vauvan mittojen ottamista.
 
Ajattelin että nt-ultra tehdään kaikkialla alapään kautta :D

Tosiaan, täällä tehty 2 edellistäkin ja näistä 10v ja 17v aikaa. Ja ylipaino ei ainakaan itsellä ole syy alapään kautta ultraamiseen(BMI 17 ja olen siis alipainoinen ollut aina). Kätilö siinä selitti, että alapään kautta saa tarkemmat mitat niskasta ja ku pikkunen ei suostunut asentoja vaihtaa, niin teki sitten mahanpäältä.
 
Täällä myös rakon piti olla tyhjä. Kuinka moni kävi Varhaisraskauden yhdistelmäseulonnoissa? Tämä oli minulle uutta, että tälläinen tullut ja se tarjotaan jokaiselle täällä. nt-ultran ja verikokeiden tulokset sitten kätilö kertoi vastaanotolla.Tulokset viittasi siihen ettei ole sikiön kromosomi- ja rakennepoikkeavuuksia.
 
Piti oikein käydä vielä varmuuden vuoksi tarkistamassa meidän ohjeet. Ja kyllä "vältä rakon tyhjentämistä 2-3tunnin ajan, koska rakon tulee olla aivan täysi." ei kyllä pysty ihan noin pitkään olemaan. Tässä just heräsin yövuoron jäljiltä ja juon "aamu" kahviani, joten seuraavan parin tunnin ajan mun rakko on täynnä 10min välein:hilarious:
 
Täällä myös rakon piti olla tyhjä. Kuinka moni kävi Varhaisraskauden yhdistelmäseulonnoissa? Tämä oli minulle uutta, että tälläinen tullut ja se tarjotaan jokaiselle täällä. nt-ultran ja verikokeiden tulokset sitten kätilö kertoi vastaanotolla.Tulokset viittasi siihen ettei ole sikiön kromosomi- ja rakennepoikkeavuuksia.

Mä kävin esikoisesta ja kävin nytkin. Halusin ajoissa tietää mahdollisista poikkeavuuksista, ihan niinkun haluan tietää sukupuolenkin mahd. pian. Ja kun kerran nämä tiedot ilmaiseksi tarjotaan, niin miksei.
 
Ei tulisi mieleenikään skipata seulontoja. Mitä enemmän lapsesta tietää, sen parempi. Mielelläni kuulisin tulevasta lapsesta kaiken muunkin jo etukäteen. :grin
 
Jep, mä kanssa haluan tietää kaiken etukäteen. Sama oli esikoisesta :)
 
Joo kaikki mahdolliset testit tänne vaan heti!

Onko muuten normaalia, että omakannassa näkyy tulokset kaikille muille labroille, mutta Tr1Seul tuloksia ei näy? Esikoista odottaessa nekin oli siellä samoin kuin kaikki muutkin. Labrat otettiin reilu viikko sitten..

Mähän oon jo varma et siellä on joku tosi hälyyttävä tulos, mitä ne haluu laittaa nettiin tri.Googlen tutkittavaksi tai jotain. :rolleyes: Multa otettiin tosi monet labrat samalla kertaa ja kävi sekin mielessä, että onks tossa joku sekaannus tullut matkalla eikä ks. koetta oo ees tehty.
 
Mulla näkyy edelleen vaan osa labratuloksista. Huomenna saan kuulla ihan kaikki kun meen kuulemaan tarkemmat tiedot miksi seula hälytti ja mitä seuraavaksi. Tuskin ne kantaan kuitenkaan näkyville tulee.
 
Joo kaikki mahdolliset testit tänne vaan heti!

Onko muuten normaalia, että omakannassa näkyy tulokset kaikille muille labroille, mutta Tr1Seul tuloksia ei näy? Esikoista odottaessa nekin oli siellä samoin kuin kaikki muutkin. Labrat otettiin reilu viikko sitten..

Mähän oon jo varma et siellä on joku tosi hälyyttävä tulos, mitä ne haluu laittaa nettiin tri.Googlen tutkittavaksi tai jotain. :rolleyes: Multa otettiin tosi monet labrat samalla kertaa ja kävi sekin mielessä, että onks tossa joku sekaannus tullut matkalla eikä ks. koetta oo ees tehty.
Osa tuloksista piilotetaan käyttäjiltä, jotta he eivät googlettelisi tuloksia. Monesti aivan triviaalitkin koetulokset piilotetaan, missä ei ole mitään järkeä. Tämä johtuu siitä, että meitä pääasiassa pidetään hermoheikkoina typeryksinä, jotka eivät ymmärrä tuloksista mitään, ja meitä pitää suojella itseltämme. Tulokset saa kyllä soittamalla neuvolaan tai käymällä siellä.

Esikoista odottaessa kävin neuvolassa pyytämässä verikoearvot, koska ne hävisivät omakannasta, ja tulokset olivat kyllä tulleet. Printin nurkassa oli vielä merkitty se päivämääräkin, johon asti tulokset oli minulta piilotettu. Ne kyllä saa pyytämällä, mutta omakannasta niitä ei näe.
 
Takaisin
Top