Nt- ja rakenneultrat

Yritin aikaistaa ultraa joka on 4.2. Alunperin oli 31.1. Mut sit päivä ei käyny. No nyt yritin saada pe 1.2. Mut eipä enää ole aikoja :sorry:. Hirveä pelko et onko kaikki hyvin ja ens viikonlopulle tuli tietysti sellasta menoa et pitäisi koko mun perheelle kertoa raskaudesta. Ää kun harmittaa miks menin tuota siirtämään :banghead:, kun oisin voinu tietty ilman miestäkin mennä 31.1. No tuolla 4.2. nyt sit mennään ja onneks tietty mies pääsee mukaan!
 
Täälläkin yksi colitiksen kanssa eläjä. Mulla myös ollut jo 18v ja lukiossa puhkesi. Onneksi nyt rauhallinen tilanne.
 
Mulla on koliitti ja eilen soitin viimeisimmästä näytteestä. Tulos oli 2035 ja tällä hetkellä oon oireeton. Oma lääkäri on pitkällä lomalla ja tänään soitettiin polilta että mulle on varattu aika sinne vähän reilun viikon päähän. Hui kun pelottaa. Varmaan mietitään tarkkaan lääkitys ja vahva epäily on että kortisoni alkaa.
 
Tsemppiä PogoMamma! Ei oo häävi, jos pitää kortisonin kanssa säätämään. Mulla muuten on myös ollut tosi korkea calpro välillä ilman oireita. o_O
 
Tsemppiä PogoMamma! Ei oo häävi, jos pitää kortisonin kanssa säätämään. Mulla muuten on myös ollut tosi korkea calpro välillä ilman oireita. o_O
Kiitos. Edellinen Prednisolon kuuri loppui joulukuun alkupuolella ja eilen hoitaja uhkaili Cortimentilla. Ihan sama miten hoidettais kunhan mulla ois hyvä olla ja vauvalle ei aiheutuis kovin paljon haittaa. Siirtäkööt mut vaikka äitiyspolille seurantaan suoraan jos haluavat. Tää on mun eka raskaus tän paskan sairauden kans niin en yhtään tiedä miten mun kroppa reagoi. Koko historian ajan (toukokuussa tulee 2 vuotta) ei calpro ole ollut kuin kerran alle 1000. Yllättävän kovia lukuja on vaikka oireita on vähän. Nyt toki hoitava taho haluais arvon ainakin lähelle viitteitä loppuraskauden ajaksi. Mutta minkäs teet jos ei lääkitys toimi.
 
Mulla taas ei ole yhtään raskautta ilman tätä. Kortisonia en enää voi syödä, kun olen saanut siitä pysyviä haittoja. Nyt elätän toiveita, että tämä tauti pysyisi pitkään remissiossa...
 
Määkin juuri jännään calpro -tulosta. Just kävin Kannassa urkkimassa, mutta ei ollu tullu. Mulla on kyllä yleensä raskausaikoina tauti pysyny hyvin aisoissa, kun suolen toiminta hidastuu.
 
Nt-ultrassa eilen käyty :) Kaikki hyvin. Siellä pikkuinen näytteli erilaisia asentoja, tosin meni aina samaan asentoon takaisin ja niskanturvotus oli hankala saada. Heiluttelusta huolimatta aina heti meni takaisin "lempiasentoon". Sitten kätilö päättikin ultrata vatsan päältä, sanoi että olen niin hoikka ja siitä saikin mitattua hyvin. Vauveli näytti sitten miten juo, sormetkin nähtiin ja esitteli raajoja hienosti.

Rakenne-ultra 22.3.

Näyttää että vauvan päässä olisi marimekon kuosin kukka :D Ja nuoremmalle tulee mieleen kuvasta Coco-elokuva :D
 

Liitteet

  • vauva.jpg
    vauva.jpg
    70.8 KB · Katsottu: 69
Ai otetaanko nt-ultra yleensä alakautta? :wideyed:
Kyllä mulla esikoinen ainakin mahanpäältä on aina ultrattu.
 
Mulla esikoisesta ultrattiin sekä alakautta, että mahan päältä. Nyt ultrattiin vaan mahan päältä.
 
Mahan päältä sekä alakautta ultrattiin nt-ultrassa. Mut pääosin mahanpäältä.
 
Esikoinen oli alakautta, nyt yritti mahan päältä mut sektioarpi haittas näkyvyyttä ni ultras alakautta
 
Esikoinen oli alakautta, nyt yritti mahan päältä mut sektioarpi haittas näkyvyyttä ni ultras alakautta

Mulla kanssa sektio tehty, niin saapas muuten nähdä, että haittaako se mullakin :rolleyes:
 
Mäki jäin miettimään tätä et en oo ikin kuullu et nt-ultra tehtäis alakautta... Paitsi jos on tosi ylipainoinen..? Mulla esikoinen ultrattiin ainaki ihan suoraan mahan päältä... Samaa ootan huomiseltakin..
 
Mulla kyllä tehtiin esikoisen kohdalla mahan päältä pelkästään, mut nyt vauvan asennon takia ultrattiin hetkellisesti myös alakautta. Kuitenkin pääosin mahanpäältä ultrattiin, oli alushousun yläreuna ihan siinä geelissä. Vaikka laskettiin tarpeeksi paljon alas.. JA sain paperia jolla pyyhkiä.. Sitä geeliä lotrattiin mahan päälle ihan kivasti, meillä meni se tunti siellä ultrassa.
 
Mulla kanssa sektio tehty, niin saapas muuten nähdä, että haittaako se mullakin :rolleyes:

Toivottavasti sulle osuu kivempi ultraaja ku mulle... Rupes tivaamaan tosi vihasena et ”miks sulle on tehty sektio?!” Meinasin nousta pöydältä ylös ja lopettaa ultran siihen paikkaan.. :bored:
 
Esikoisen ultrassa ei ees ehdotettu että ois ultrattu päältä vaan suoraan sanottiin että ultrataan alakautta.

Nii ja siis en oo mitenkään ihan hirveen ylipainoinen :hilarious:
 
Mullakin sekä että, ensin alakautta ja sitten vielä mahan päältä. Sanoi aluksi että ultraa mieluiten alakautta jos sopii, koska siten näkee parhaiten. Ja meillä luki kyllä niissä ultraohjeissakin että alakautta tehdään.
 
Meillä kolme lasta ja kaikki ultrattu mahan päältä. Vaikka on ollu mulla vähän ylipainoakin, ainaki kolmosen kohdalla. En ole ikinä kuullutkaan että nt-ultra tehtäis alakautta. Onkohan se joku uus juttu? Tai paikkakuntakohtainen juttu? Saas nähdä kummin tehdään nyt tästä nelosesta.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top