Nt- ja rakenneultrat

Mä haluun kans synnytystapa-arvion. Viimeksi sain sen juurikin pelkopolin käyntien yhteydessä, ja kyllä se helpotti mieltä kun sai kuulla, että tarjonta on ok ja että ainakaan kropan/lantion mallista ei jää alatiesynnytys kiinni.
Mulla noi sypekäynnit ei liittyneet niinkään synnytyspelkoon, vaan enemmänkin kätilöpelkoon. Mua stressasi tosi paljon se, miten henkilökunta kohtaa mut siellä. Taustalla oli surkeita kohtaamisia hoitohenkilökunnan kanssa, ja varsinkin yksi röntkenhoitaja jätti sellaisen kammon, että hirvitti joutua niin haavoittuvassa tilanteessa hoitajien armoille. Siitä käynnistä oli hyötyä, ja kaikki meni hyvin.

Viimeks mut ultrattiin parikin ylimääräistä kertaa, kun jouduin liikehälytysten takia käymään Naikkarilla ja Jorvissa. Jollain kerralla neuvolassakin taisi ultrata, kun oli jotain epämääräisiä supistuksia ihan väärillä viikoilla. Silloin lääkärillä oli harkkari mukana, ja halusi kaiketi lähinnä näyttää miten se laite toimi. Sehän passas mulle. :p
 
Meillä kans 36 viikolla(?) Ultrataan, katotaan paino ja vauvan asento, tämä edellisten lasten vuoksi. Esikon jälkeen kaikkia on seurattu, lähinnä lastenkoon/hartioiden vuoksi. Eiköhän tämäkin käynnistykseen mene ennen la:ta, mutta jos lapsi on pieni, ehdottomasti tahdon, että synnytys lähtisi itsestään käyntiin ilman käynnistelyjä, saisi olla kotona niin pitkään kun pystyisi jne :)
 
Ultrataan ja keskustellaan. Ultrassa katsovat tarjonnan, arvioivat lapsen koon ja arvioivat mahtuuko lapsi lantiosta läpi. Varmasti jos on kovia pelkoja, tulee keskustelua enemmänkin, minulla tosiaan ei suurempia pelkoja ollut, halusin vain tietää, että kaikki on kunnossa synnytystä varten. Isoäidin isoäitini on aikanaan kuollut siihen, että lapsi oli väärässä tarjonnassa, eikä siihen aikaan asialle mahtanut mitään.

Muistatko suurinpiirtein millä viikolla esikoisesta kävit? Mulla on vielä yks ultra, jossa kontrolloidaan istukka joka oli rakenneultrassa vähän liian lähellä synnytyskanavaa. Viikkoja on silloin 31+5.
 
Muistatko suurinpiirtein millä viikolla esikoisesta kävit? Mulla on vielä yks ultra, jossa kontrolloidaan istukka joka oli rakenneultrassa vähän liian lähellä synnytyskanavaa. Viikkoja on silloin 31+5.
Kävin ihan loppuvaiheilla, myöhemmin kuin yleensä. Tuohon myöhäiseen ajankohtaan oli syynä se, että viimeisellä neuvolakäynnillä ennen laskettua aikaa ihmettelin terveydenhoitajalle, että missähän vaiheessa se synnytystapa-arvio on, kun laskettu aikakin on jo ihan kohta, ja terveydenhoitaja vastasi, että ei se kuulu ohjelmaan, että synnytystapa-arvion saa vain erityisestä syystä. Siinä sitä erityistä syytä sitten terveydenhoitajan kanssa runoiltiin lähetteeseen. Kun iltapäivällä olin ollut neuvolassa niin aamulla minulle soitettiin jo äitiyspolilta ja annettiin aika seuraavalle päivälle. Vähän siellä äitiyspolillakin ihmeteltiin, että miten tämä lähete vasta nyt kirjoitettiin, kun yleensä ne tulevat monta kuukautta aikaisemmin.

Tällä kertaa osaan haluta synnytystapa-arviota jo aikaisemmin, esikoista odottaessa luulin sen kuuluvan automaattisesti kaikille.
 
Täällä käyty siinä nt ja rakenneultrassa ja kaikki hyvin! Myös seuloissa :Heartpink poika tulossa, mies ei halua etukäteen tietää sukupuolta! Vähän hankalaa hommaa, ettei vaan lipsauta ja pitäähän ne vauvan vaatteetkin pestä... Minä nyt näin sen jo ilman sanomistakin, mutta lääkäri vahvisti sen vielä pelkästään minulle.
Mulla tulee olemaan useampi ultra naikkarilla diabetekseni takia. Rakenne ultrassa vauvan koko meni keskikäyrällä, eli hyvä juttu :smile seuraava uä onkin ensikuussa (rv nyt 25) ja sitten muistaakseni 4-6vkon välein loppua kohti ehkä tiheämmin. Mies oli noilla ekoilla kerroilla mukana, sanoin, että seuraaviin ei tarvi tulla, ellei välttämättä halua.
 
Takaisin
Top