Marraskuisten neuvola kuulumiset

Tänään oli eka käynti ultrassa lapsettomuus polilla!! Syke löytyi! Oon niiiin onnellinen! :Heartred tänään siis 7+1 ja vastasi viikkoja. Ens viikon torstaina toinen käynti ja vielä luultavasti 10, 12 ja 14 viikoilla. Usein pääsen siksi kun lääkäri tutkii keltarauhashormonia siinä samalla! Käääk :happy: tätä on niin kauan odotettu! Neuvolaan jätin myös soittopyynnön :)

Oi että onnea mä kävin myös tänään ja 6+4 viikkoja❤️ me myös ultraan päästään RV 8,10 ja 12 neuvola ajan varasin myös.
 
Moi, ihan uutena ennestään kolme lasta omaavana jännitän nyt tätä neljättä. Mitään pahoinvointeja ei oo ollu mut nyt sit on ollu vuotoa jonkun aikaa. Tänään jopa ihan kunnon verta. Nyt siis 7+0 menossa. Soitin terkalle ja sit terveyskeskukseen ja sainkin ajan tälle päivää klo 18. Loppuu se jännitys että mitä tää on.
 
Täällä aattelin jos soittaisin neuvolaan tänään... ei oo vaa tullu tehtyy... :S viime menkkojen mukaan tänään ois vissii 8+3? :) Tääll ei oo varmaan ketää muuta joka herää huomaamaan että on jäänny soittamatta...? :S

Minä soitin ihan vasta sinne. Tänään sain ens viikolle ajan jolloin viikkoja jo 11+4. Olis pitäny varailla aikasemmin..
Siellä kuulemma eka käynnillä myös huonolla laitteella ultrataan että ihan kiva juttu kyllä :)
 
Moi, ihan uutena ennestään kolme lasta omaavana jännitän nyt tätä neljättä. Mitään pahoinvointeja ei oo ollu mut nyt sit on ollu vuotoa jonkun aikaa. Tänään jopa ihan kunnon verta. Nyt siis 7+0 menossa. Soitin terkalle ja sit terveyskeskukseen ja sainkin ajan tälle päivää klo 18. Loppuu se jännitys että mitä tää on.
Toivotaan parasta! Kerro sit mitä sanottiin!
 
Ens viikolla menen verikokeeseen ja sain ohjeet myös nt-ultran varaamiseen. Millä viikoilla muut ovat menossa nt-ultraan? Mulla nyt 9+5 ja hieman pähkäilen mille viikolle sen varaan..
 
Ens viikolla menen verikokeeseen ja sain ohjeet myös nt-ultran varaamiseen. Millä viikoilla muut ovat menossa nt-ultraan? Mulla nyt 9+5 ja hieman pähkäilen mille viikolle sen varaan..

Mulla rv 12+ on varattu nt-ultra.
 
Ens viikolla menen verikokeeseen ja sain ohjeet myös nt-ultran varaamiseen. Millä viikoilla muut ovat menossa nt-ultraan? Mulla nyt 9+5 ja hieman pähkäilen mille viikolle sen varaan..

Mulla ultra on viikolla 11+6 (en itse vaikuttanut aikaan vaan annettiin sairaalasta). Verikoe huomenna 10+4.
 
Huomenna ensimmäinen neuvolakäynti, silloin 7+3. Mä toivon, että kuunneltaisiin sydänääniä ja ultrattaisiin. Mut oikeesti ei oo mitään hajua, mitä tapahtuu! Jännittää!!!! Onneksi mies tulee mukaan, täytettiin juuri äsken yhdessä esitietolomake.
 
Huomenna eka neuvola. Nyt viikkoja 9+4. Olis kiva kuulla sydänäänet eikä pelkästään painon kyttäämistä ja muuta ikävää. Katsotaan miten menee, mutta enemmän kyllä ahdistaa kuin aikoihin. Varhaisultra lähinnä vaan jännitti.
 
Ens viikolla menen verikokeeseen ja sain ohjeet myös nt-ultran varaamiseen. Millä viikoilla muut ovat menossa nt-ultraan? Mulla nyt 9+5 ja hieman pähkäilen mille viikolle sen varaan..

12+ viikolle osuu mun ultra. :) en kyllä saanut ite varata vaan aika lähetettiin postitse..
 
Eikös niitä sydänääniä aleta yleensä kuunnella vasta samoihin aikoihin kuin on nt-ultra? Kun varhaisilla viikoilla ne ei välttämättä kuulu, ja siinä vaan sit odottaja stressaantuu turhaan.

Ekalta käynniltä on useimmiten aika turha odottaa muuta kuin jutustelua. Saa siellä pissanäytteen varmaan antaa ja vaa'alla käydä :D
 
Joo ei kuunneltu sydänääniä noin viikolla 9+4. Mutta ehkä ens kerralla. Mutta joo siis joka tapauksessa ei ollut ikävää onneksi. Siellä saa itse mitata verenpaineet ja punnita. Mä nimittäin jännitän verenpaineen mittaamista. Saan kotona mitata itse.
 
Eikös niitä sydänääniä aleta yleensä kuunnella vasta samoihin aikoihin kuin on nt-ultra? Kun varhaisilla viikoilla ne ei välttämättä kuulu, ja siinä vaan sit odottaja stressaantuu turhaan.

Ekalta käynniltä on useimmiten aika turha odottaa muuta kuin jutustelua. Saa siellä pissanäytteen varmaan antaa ja vaa'alla käydä :D
Neuvolassa kysyttiin haluanko kokeilla, mutta varoitettiin kovin, että mitään ei välttämättä löydy vielä. Varmaan johtui osittain myös mun paniikista. Onneksi jotain löytyi, niin olo rauhoittui.
Virtsa tarkistettiin, samoin hemoglobiini + paino ja lisäksi käytiin sairauksia, allergioita, päihteiden käyttöä ja oireita läpi.
Meille osui kiva neuvolantäti ja eilisen jälkeen tunnen itseni jo paljon fiksummaksi sekä rauhallisemmaksi.

Ja eilen neuvolassa siis 9+5.

Joudun muuten jatkossa tarkkailemaan verenpainetta. Stressasin sen verran kovat lukemat, että listailen niitä nyt jonkin aikaa rauhassa kotioloissa. :)
 
Mulla piti olla ylihuomenna eka oikea neuvola-aika (kävin mieheni kanssa siellä puolen tunnin pika-ajalla aiemmin, kun halusivat kaksosraskauden takia tavata kasvotusten ja varailla samalla tuplapitkän ultra-ajan äitiyspolille yms). Peruin kuitenkin tän ylihuomisen ajan, kun kysyin sieltä ensin, onko mahdollista ultrata tai edes kuunnella sydänääniä. Ei ole mahdollista. Ylihuomenna olisi jo kuitenkin rv 10+4 :O Ja kyseessä olisi ollu puolentoista tunnin aika, että olisi siinä ollu hyvin aikaakin... Menen sitten ylihuomenna käymään yksityisellä ultrassa, niin saa vähän mielenrauhaa (tai ainakin tietoa tilanteesta) ennen ensi viikon nt-ultraa.

Perumani neuvola-ajan tilalle sain uuden ajan 23.4. (rv 12+1), joka onkin vain 30 min ja sen jälkeen on 30 minuutin aika neuvolalääkärille. Parempi näin!
 
Siellä saa itse mitata verenpaineet ja punnita. Mä nimittäin jännitän verenpaineen mittaamista. Saan kotona mitata itse.

Toivottavasti olis omassa kunnassa myös noin. Mulla on myös verenpaineen mittauksen osalta valkotakkikammo ja saan aina selvästi korkeammat lukemat lekurilla kuin kotona.
 
Moni täälläkin painii varmaan samojen epäluulojen kanssa kuin minäkin. Onko siellä masussa ketään? Mulla nyt rv10+1.

Edellinen neuvola ultra oli pari viikkoa sitten rv 8+4 ja syke näkyi vaikka olin jo varma keskenmenosta ruskean tuhruvuodon takia.
Aikaisempien lasten kanssa ei ikinä ollu vuotoja ja nyt oli rv 8.

Halusin seuraavan neuvola ultran jo parin viikon päähän eli se olis nyt pe 13.4. Normaalistihan neuvolassa käydään näin alussa kerran kuukaudessa. Meillä on onneksi neuvolassa emätin ultra että sinne voi päästä ultraan milloin haluaa.

Niskapoimu seulonta olis varattuna 24.4 eli rv 12+1.
Mitään suuria raskausoireita ei ole...ainoana väsymys, rintojen arkuus ja ilmavaivat. Pahoinvointia ei ole ollut.

Viime vuonna olleiden kolmen keskenmenon takia olen todella epäluuloinen...ultrassa käyntikin helpottaa vain hetkeksi..jo seuraavalla viikolla taas mietin että onkohan pikkukaveri vielä elossa. Miettinyt dopplerin hankintaa, mutta aiheuttaako se lisätressiä jos ääniä ei saakaan aina kuuluviin.

Yli 10v sitten synnyttänyt viimeksi ja kaipaan silloista naiviuttani...kun ei ymmärtänyt pelätä mitään kun lopulta keinohedelmöityksellä kaksi lasta saatiin (pco:ni takia)...nyt kun ikää karttunut ja monet vastoinkäymiset kohdannut raskaaksitulon kanssa ymmärtää että moni asia voi mennä pieleen vaikka syke olisi nähtykin.

En varmaan olisi lapsia tällä ikää (42v) enää yrittänyt tehdä, mutta jostain syystä pco oireet helpotti iän myötä ja tämä raskaus alkoikin ilman keinohedelmöitystä.

Vuosikausia sitten eronneena löysin uuden miehen jolla ei lapsia ennestään ollut ja päätettiin kokeilla josko raskautuminen vielä onnistuisi ja saataisiin vielä yksi iltatähti. Eli todella toivottu tämä raskaus on ja periksi en halunnut vielä antaa keskenmenoista huolimatta.

Vielä ei silti uskalla nauttia raskaudesta...miettinyt että jospa sitten kun niskapoimuseulonnassa on käyty...Pelko pahimmasta seuraa varmaan koko raskauden ajan...
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli tänään eka neuvola kun viikkoja on 7+6 :) Ihan mukava neuvolan täti osui meille ja nopsaan kului melkein 1,5h höpötellessä. Nyt sitten varailemaan nt-ultraa jonka toivottavasti saisin äitienpäiväviikolle :)
 
Mulla on perjantaina eka neuvola, johon meen yksin, kun miehen pitää hakea isompi kerhosta sillä välin :) silloin laitetaan todennäköisesti lähete niskapoimu-ultraan :)
 
Mulla oli eilen eka neuvola, viikkoja eilen 7+3. Kesti 1,5 tuntia, mutta ei oikein tullut mitään uutta tietoa tai muutakaan. Ei kuunneltu sydänääniä tai ultrattu tai mitään. Tuntuu jotenkin hölmöltä, että tuollaiseen tietojen päivittämiseen ja keräämiseen käytetään noin paljon aikaa, vaikka ei ole edes varmuutta, että onko siellä masussa mitään elävää...

Verikokeeseen pitää täällä varata itse aika viikoille 9-11+6 ja np-ultraan tulee sitten kutsu postissa. Neuvolatäti oli kyllä ihan mukava, mutta jotenkin jäi vähän tyhjä ja turhaantunut olo koko käynnistä :/
 
Takaisin
Top