Marraskuisten neuvola kuulumiset

Jemilia

Asioista perillä oleva
Marrasmammat 2018
Toukoäidit 2020
Maaliskuiset 2022
Huhtikuiset 2024
Jos laitetaan tänne kaikkea mahdollista neuvolaan liittyen.

Joko on soiteltu ekaa neuvolaa?
Koska se on?

Ja jatkossa seuraavista neukkari käynneistä?
 
Ajattelin ensiviikolla pirautella neuvolaan ja varailla ekaa aikaa. Samalla kyselen pääsenkö alkuraskauden ultraan neuvolan kautta.

Onko joku jo kerinnyt varata neuvolaa?
 
Mä eneainakaan tarkoituksella ole vielä soittanut. Varhaisultran ajattelin varata yksityiselle muutaman viikonpäähän (viikolle joka alkaa 7+2 mulla on ollut keskenmenoja kaksi ja yksi tuulimunarraskaus. Tuntuu vaan kurjemmalta soittaa neuvolaan ja perua aika jos onoheti innoissaan sinne soittanut ja varannu ajan ja sitten alkaakin vuodot. Siksi itse yritän pitää vielä päätä kylmänä.
 
Mä varasin neuvolan kun viikkoja oli 4+2, ja sain ajan viikoille 7+2. 12.3 ois, enää pari viikkoa. Siellä käydään taas kaikki samat kun viime raskaudessa ja varataan aika varhaisultraan :)
 
Mä eneainakaan tarkoituksella ole vielä soittanut. Varhaisultran ajattelin varata yksityiselle muutaman viikonpäähän (viikolle joka alkaa 7+2 mulla on ollut keskenmenoja kaksi ja yksi tuulimunarraskaus. Tuntuu vaan kurjemmalta soittaa neuvolaan ja perua aika jos onoheti innoissaan sinne soittanut ja varannu ajan ja sitten alkaakin vuodot. Siksi itse yritän pitää vielä päätä kylmänä.

Etkö pääse kunnan kautta ar-ultaan tuolla taustalla?

Itse myös haluan ensin ultraan ja sitten neukkari käynnille, mutta yritän päästä neuvolan kautta ultraan. Vaikka edellisessä raskaudessa 7+1 ar-ultrassa sydän sykki ja kaikki oli hyvin niin kkm todettiin nt-ultrassa.

En tiedä siis saanko mielenrauhaa kuitenkaan ar-ultran jälkeen. Ehkä mielenrauhan saa vasta sitten kun tuntee liikkeet joskus :)
 
Mä katoin tän netistä mutta tossa Launeen neuvolan kohalla monta numeroo en en tiiä mihi noista kuuluu soittaa. En tiiä näistä asioista yhtään osaako kukaan auttaa. Millon pitäisi soittaa äitiysneuvolaan ja mitä kertoa? sinne?
c24ff7745bb0615d53d8a5e2f4101e4f
 
Mä katoin tän netistä mutta tossa Launeen neuvolan kohalla monta numeroo en en tiiä mihi noista kuuluu soittaa. En tiiä näistä asioista yhtään osaako kukaan auttaa. Millon pitäisi soittaa äitiysneuvolaan ja mitä kertoa? sinne?
c24ff7745bb0615d53d8a5e2f4101e4f

Soita ihan mihin tahansa, ne osaa ohjata sut sitten oikean alueen tädille. Voit soittaa heti kun testi on +. Kysyvät viime menkkojen alkupäivää ja kiertoje pituuksia mahdollisesti :) Tietoja saattaa myös kysyä. Sanot vaan että haluat varata ensikäynnin äitiysneuvolaan :)
 
Varasin just ajan neuvolaan 21.3, heti tuntuu kaikki jotenkin paljon todellisemmalta :D ja ihana että päästään käymään samalla hoitajalla jolla ollaan esikoisenkin kanssa käyty, hän on niin imetys- ja sormiruokalumyönteinen että siltäkin osin meille on sattunut tosi sopiva hoitaja :)
 
Mekään ei olla varattu vielä neuvola aikaa, mietin että pitäisikö soittaa vasta varhaisultran jälkeen mutta en tiedä viitsinkö pitkittää sitä sinne asti. Täytyy ehkä soittaa mutta pyytää aika reilusti ultran jälkeen :)
 
Mulla eka neuvola 22.3 ja lääkäri 27.3. Eka ultra varmaan huhtikuun puolessa välissä :) Pelottaa vaa onks tää totta ees ku oireita niin vähän en oikee usko ennen ku nään :)
 
Olen ekakertalainen niin on kaikki neuvola- ja ultrajutut ihan uusia. Miten nää niinku yleensä menee? Missä vaiheessa neuvola-aika on järkevää varata? Miksi osa käy ensin varhaisultrassa ja vasta sitten neuvolassa ja osa toisinpäin? Haluaisin tietty toimia niin kuin fiksuinta on [emoji4]
 
Normaaliin neuvolan sikiön seurantaan kuuluu ultran noin viikolla 12. Moni haluaa käydä alkuraskaudenultrassa varmistamassa vauvan olemassa olo oikeassa paikassa ja sydänäänet. Itse menen varhaisultraan aiemman keskenmenon ja lapsettomuushoitojen kautta raskautumisen vuoksi.

Se miksi itse haluaisin neuvolaan vasta varhaisultran jälkeen on se että jos kaikki ei olekaan hyvin en ole ”turhaan” käynyt jo neuvolassa.

Ensimmäinen neuvola minun kotipaikallani on noin viikolla 8. Ekassa neuvolassa ei juuri juteltu kuin elämäntilanteesta, käytiin läpi terveys- ja päihdekyselyt ja otettiin paino.
Täällä ohjeistuksena olisi ottaa neuvolaan yhteyttä heti kun raskaustesti on positiivinen. Itse en ole kyllä vieläkään soittanut ja varannut aikaa :O
 
Olen ekakertalainen niin on kaikki neuvola- ja ultrajutut ihan uusia. Miten nää niinku yleensä menee? Missä vaiheessa neuvola-aika on järkevää varata? Miksi osa käy ensin varhaisultrassa ja vasta sitten neuvolassa ja osa toisinpäin? Haluaisin tietty toimia niin kuin fiksuinta on [emoji4]

Voit soitella neuvolaan vaikka heti ensi viikolla. Kysyvät edellisten kuukautisten alkamisaikaa ja sen perusteella kun lasketaan alustava LA nii ehdottavat sitten jotain sopivaa vastaanottoaikaa.
Varhaisultra on tosiaan ylimääräinen ja omakustanteinen jos ei ole mitään lääketieteellistä syytä (joku korjaa jos oon väärässä). Tänää nopsaan vilkaisin Aavan sivuilta et näyttäis maksavan alk. 110€ käynti. Ennen vkon 12 normiultraahan neuvolassa toki kuunnellaan dopplerilla sydänääniä. :)
 
Viimeksi soitin heti seuraana arkipäivänä raskaustestin näytettyä plussaa. Meni kesken viikolla 7+? , ehdittiin käydä varhaisultrassa ja siellä nähtiin sykekin, mutta hiipuva sellainen.
Nyt en soita kuin vasta rv 8 neuvolaan. Ennen sitä taidetaan käydä taas varhaisultrassa. En haluaisi kyllä mennä samaan paikkaan jossa sain kuulla viimeksi, että menee kesken :sad001 Mutta varhaisultra siellä on edullinen, 60€.
 
Melkoisia heittoja nuissa varhaisultrien hinnoissa on kyllä. Täällä maksaa 149e mutta aijon mennä kyllä siltikin...
 
Takaisin
Top