Marraskuisten neuvola kuulumiset

Ei mullakaan meinattu saada kuuluviin sydänääniä neuvolalääkärillä vaikka oli 17. raskausviikko sillon. En nyt lähtis maalaileen piruja seinille :)

Mullakaan ei 16. viikolla neuvolalääkäri saanut sykettä kuulumaan dopplerilla, päivitteli itsekin että on vähän huono laite. Pikaisesti ultralla kuitenkin totesi, että syke löytyy vaikka sykelukemaa ei saatukaan ylös neuvolakorttiin.
 
No mut tosi kiva kuulla et se on suht normaalia et ei kuulu vaikka jo noilla viikoilla! :) mä jotenkin oon olettanut että pitäis kuulua kun mulle silloin viikko 9 sanottiin että ei kokeilla niin aikaisilla kun sit vaan turhaan huolestuu, niin oletin että jo 16-17 pitäis kuulua....
 
Ja onhan se niin että jos ei hoitajat huolestu, niin ei varmaan meidänkään tarvitse :)
 
Tottakai monella kuuluu. Ja kotonahan mä kuulin dopplerilla jo 9+jotain sykkeen. Se vauva varmaan osaa hyvin mennä semmoseen piiloon että ei varmasti aina kuule. Tämän olen huomannut kyllä kotidopplerilla, että joskus saa etsimällä etsiä toista :)
 
Mulla oli tänään toinen neuvolakäynti rv15+4. Perus verenpaineet, hb katottiin ja juteltiin mukavia. Kuunneltiin sydänäänet ja siellähän ne laukkasi. Taisi liikahtaakin kerran kun kolahti doppleriin. :D seuraavaksi on rakenneultra heinäkuun puolessa välissä ja sit neuvola elokuun ekalla viikolla. :)
 
Ens vkolla nk. Kela-neuvola.
Oon yrittänyt laskeskella tulevan äitiyspvörahan määrää, mutta veroprosentin arviointi on hankalaa.. omat tulot ei oo tänä vuonna olleet säännöllisen suuruisia joka kk, tuntuu työläältä ynnäillä miljoonaa palkkakuittia toisiinsa veroprossalaskuria varten
 
Ens vkolla nk. Kela-neuvola.
Oon yrittänyt laskeskella tulevan äitiyspvörahan määrää, mutta veroprosentin arviointi on hankalaa.. omat tulot ei oo tänä vuonna olleet säännöllisen suuruisia joka kk, tuntuu työläältä ynnäillä miljoonaa palkkakuittia toisiinsa veroprossalaskuria varten

Onko sulla ollut sama työnantaja tän vuoden ajan? Mulla näkyy koko vuoden tulot maksetut verot yms palkkanauhassa jossain kohtaa, ei tartte joka kuu katsoa erikseen :) Sama homma miehellä.
 
Sf-mitasta.. Olin hämmästynyt, kun neuvolassa tänään th sai hieman pienen lukeman ja ois heti ollut laittamassa kontrolliaikaa jo ens vkolle. Kuitenkin oli eri mittaaja kuin viimeksi ja pari viikkoa sitten ultrassa oli kaikki kunnossa.
Oon tarkemmassa seurannassa äippäpolilla psyykkisistä syistä, ja seuraava ultra on 25.7. Sanoin sitten, että josko se riittäisi kontrolliksi, ja lopulta th oli samaa mieltä.
Jäi silti vähän kaivelemaan, olinko jotenkin tyhmä, kun en jo ens viikolle halunnut kontrollia..tosin se käsittääkseni ois ollut vain uus neukkukäynti.
Eikö nuo mitat voi kuitenkin normaalisti vaihdella?
 
Montako neuvolakäyntiä teillä on keskimäärin ollut tähän mennessä? Itse olen käynyt kerran lääkärillä ja kerran terveydenhoitajalla + sitten molemmat ultrat sekä "ruokavalio-opastus"- ryhmässä, kun radi todettiin. Viikot nyt 21 + 6. En ole yhtään huolissani etteikö tämäkin seuranta riittäisi ja päinvastoin helpottunut, että siellä ei ole tarvinnnut useammin käydä. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että monilla on alusta asti ollut kuukausittain käynti terveydenhoitajalla?
 
Montako neuvolakäyntiä teillä on keskimäärin ollut tähän mennessä? Itse olen käynyt kerran lääkärillä ja kerran terveydenhoitajalla + sitten molemmat ultrat sekä "ruokavalio-opastus"- ryhmässä, kun radi todettiin. Viikot nyt 21 + 6. En ole yhtään huolissani etteikö tämäkin seuranta riittäisi ja päinvastoin helpottunut, että siellä ei ole tarvinnnut useammin käydä. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että monilla on alusta asti ollut kuukausittain käynti terveydenhoitajalla?

Saman verran kävin itekin tuohon mennessä, tai no en missään opastuksessa oo ollut. Rakenneultran jälkeen oli kolmas neuvola jolloin sai kelaan raskaustodistuksenkin, viikkoja oli 22+ jotain ja seuraava neuvola on vasta 26+2 ja siitä seuraava joskus 30-32 viikoilla. Jos kaipaa enempi käyntejä niitä saa, mutta aika harvassa ne alkuvaiheessa on :) Loppupuolella sen 2 viikon välein tai tiheämmin, 2 viikkoa perusväli sieltä 37 viikolta lähtien about.
 
Montako neuvolakäyntiä teillä on keskimäärin ollut tähän mennessä? Itse olen käynyt kerran lääkärillä ja kerran terveydenhoitajalla + sitten molemmat ultrat sekä "ruokavalio-opastus"- ryhmässä, kun radi todettiin. Viikot nyt 21 + 6. En ole yhtään huolissani etteikö tämäkin seuranta riittäisi ja päinvastoin helpottunut, että siellä ei ole tarvinnnut useammin käydä. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että monilla on alusta asti ollut kuukausittain käynti terveydenhoitajalla?

Olen käynyt kerran, ensimmäinen käynti. Sen jälkeen nt- ultra ja ru. Kela- nla tulossa rv 24+1.
 
Takaisin
Top