Marraskuisten neuvola kuulumiset

Miulle määrättiin mennä sokerirasitukseen vasta lähempänä rv 28, ihan ”kiva” kyllä, ettei tarvi aikasemmin...
 
Eiii... sanon minä... :sad001 neuvola tädillä ja mulla ei synkkaa ollenkaan... hän hyvin hiljainen ja en tiedä vaan ei synkkaa niin ei synkkaa... :/ Onko muilla ollut näin? Mulla mm se et kerroin että jännitän miten uusi työpaikka ottaa tän raskauden (oltiin juuri laittamassa yritys pausille kun yllätyksenä olikin plussa jo) hän vain ":niin onko siinä koeaikaa?" Ja siihen se jäi, ei mitään enempää keskustelua... oisin ehkä kaivannut jotain muuta...
 
Eiii... sanon minä... :sad001 neuvola tädillä ja mulla ei synkkaa ollenkaan... hän hyvin hiljainen ja en tiedä vaan ei synkkaa niin ei synkkaa... :/ Onko muilla ollut näin? Mulla mm se et kerroin että jännitän miten uusi työpaikka ottaa tän raskauden (oltiin juuri laittamassa yritys pausille kun yllätyksenä olikin plussa jo) hän vain ":niin onko siinä koeaikaa?" Ja siihen se jäi, ei mitään enempää keskustelua... oisin ehkä kaivannut jotain muuta...
Ite vaihtaisin neuvola tätiä. Nii voi tehä
 
Vaihtaisin tätiä minäkin. Nytkin aika hilkulla, mut ajattelin vielä antaa mahdollisuuden, alkaako synkata. Meillä neuvolantäti jotenkin kireä ja tilannetajuton, joten aika kiusallisen tympeitä tulee käynnit jatkossakin olemaan ellei kummene..
 
Mulla on ehkä sitten vähän kyyninen suhtautumimen tohon neuvolatouhuun, mutta en mä kyllä rupeis vaihtelemaan terveydenhoitajaa. Paitsi ehkä, jos se ois jotenkin todella ilkeä tms ja lähtisin aina itkien vastaanotolta tai jotain.

Aikamoista liukuhihnatouhua tuo tuntuu ainakin isommissa neuvoloissa olevan, etenkin sitten lastenneuvolan puolella. Mitataan, punnitaan, kiitos ja näkemiin.

Jos haluaa oikeesti jutella ja purkaa sydäntään, psykologille voi pyytää. Tai puhua jollekin ihan muulle. Tai avautua täällä. Mä en ainakaan lataa siinä asiassa kauheesti odotuksia neuvolatädille.

Mut kuten sanottua, ehkä mulla vaan on tämmönen "pessimisti ei pety" -tyyppinen asenne...
 
Itsellä oli pienoinen paniikki viime neuvolakäynnillä jonka olin varannut ultran takia. Halusin siis varmistaa että pienellä on kaikki kunnossa kun muutoin neuvola käynnit ovat kk välein. Viikkoja oli tällöin 10+4.

Neuvola täti sähläsi ultralla sisäkautta varmaan 15min eikä löytänyt koko raskautta enää ollenkaan vaikka pari viikkoa sitten löysi sen helposti. :sad001 Nythän vauva olisi suurempi jotta luulisi löytyvän helposti.

Osasyynä sähläykseen varmasti se että hoitaja on todella taitamaton ultransa kanssa vaikka on vuosikymmeniä työskennellyt alalla. Ei vain ole viitsinyt opetella käyttämään/ säätämään ultralaitetta.

Koko kuva oli todella rakeinen eikä osannut säätää/tarkentaa laitetta. Itse olin kyyneleet silmissä ihan paniikissa että onko vauvani kuollut. Hoitaja ehdotti jo lähetteen tekemistä sairaalan polille kiireellisenä.

Lopulta kuitenkin päätti vielä vaihtaa ultralaitteeseen sen pään jolla voi katsoa vatsan päältä ja siellähän se pikkuinen nyrkkeili ja teki voltteja ja sykekin näkyi. :Heartbigred Ultra laite oli ilmeisesti säädetty vatsan päältä katsomiseen ja siksi sisäkautta kuva oli niin rakeinen.

Ihan turhaa sähläämistä tälläinen kun opettelisi säädöt oikein. Kuitenkin käyttää laitetta päivittäin muihinkin potilaisiin.

Muutenkin jännitti ja pelotti koko ultra ja sitten peloteltiin vielä lisää. Itse menin ylimääräiseen ultraan oman mielenrauhani takia ja sainkin olla kauhuissani koko ultrauksen ajan. Ei ole kivaa jos jokakerta on tällaista ettei osata laitetta käyttää oikein ja aiheutetaan turhaa murhetta.

Onneksi sentään kokeili vielä vatsan päältä. Olisi ollut kauheaa odotella tietämättömänä pari viikkoa lähetettä polille tutkimuksiin tietämättä onko vauva enää edes hengissä.

Tänään 12+0 ja huomenna nt-ultra keskussairaalassa. Jännitys on ihan kauheaa...
 
Muokattu viimeksi:
Olipa inhottava kokemus, mutta onneksi kaikki kuitenkin hyvin!
 
Huh, kuulostaapa ikävältä neuvolakokemukselta. Toivottavasti ens kerralla menee paremmin :) ihanaa että kaikki loppujen lopuksi oli hyvin
 
Mulla oli viime perjantaina eka neuvola ja oma hoitaja oli kyllä kiva ja ihanan empaattinen. Kehui meitä miehen kanssa et on hyvät elämäntavat ym. Huomenna tulee 10 vikkoa täyteen jee. Olen lomalla tällä hetkellä kaverin kanssa kanarialla ja tänään ollut kunnon raskaus oireet päällä.
 
Mulla oli eka neuvola keskiviikkona ja samalla kertaa hoidettii kaikki labrakokeetkin. Seuraava neuvola 31.5. Eka ultra vasta kolmen viikon päästä, jolloin 13+1. Tuntuu hirveen pitkältä tää odotus sinne saakka :sad001
 
Mulla oli eka neuvola keskiviikkona ja samalla kertaa hoidettii kaikki labrakokeetkin. Seuraava neuvola 31.5. Eka ultra vasta kolmen viikon päästä, jolloin 13+1. Tuntuu hirveen pitkältä tää odotus sinne saakka :sad001

Mulla myös kolmen viikon päästä nt ultra ja tuntuu kyllä ikuisuudelta odottaa..
 
Meillä oli neuvola muutama viikko sitten jo. Jotenkin oli pettynyt olo. Tietysti oon yli 3-vuotta odottanut että pääsisin sinne asti. Ehkä oli vähän liian kovat odotukset :D huomenna verikokeissa käyminen...
 
Itse menen huomenna tokaan neuvolaan. :) Oma ”tätini” on mielestäni oikein mukava ja asiantunteva. Toki ensimmäinen raskaus, eli muusta ei kokemusta. :D Sokerirasitus olisi myös edessä, mutta hieman heikottaa aamuisin jollei syö niin ajattelin hetken sitä vielä lykätä. Lienee ok?
 
Tänään käytiin tokassa neuvolassa rv14+0. Ihana oli taas kuulla sydämenlyönnit. Noin 161x minuutissa. :) Itselläni oli hemoglobiini tippunut aika paljon (ed. 142, nyt 119) ja huomenna sokerirasituksessa otetaan joku ylimääräinen verikoe jatkotutkimuksia varten. Muuten kaikki hyvin. :)
 
Mulla ensimmäinen neuvola huomenna, jännittää että mitä siellä käydään läpi. Huomenna myös kolmas ultra niin näkee taas pienokaisen:)

Miten Maddy meni ekassa neuvolassa? Entä ultrassa?
 
Miten Maddy meni ekassa neuvolassa? Entä ultrassa?

Ultrassa kaikki hyvin, normaalisti raskaus edennyt :)

Neuvolatäti oli oikein mukava. Elintavat ja perustiedot käytiin läpi. Verikokeisiin varattiin aika sekä kunnallisen ultraan, neuvolalääkärille ja tälle tätilleki vielä :) paljon uusia aikoja:joyful:

Nuo kolme ultraa mitä oon jo käynyt on siis lapsettomuuspolin aikoja ollut, oon tutkimuksessa mukana niin pääsen parin viikon välein käymään.
 
M
Ultrassa kaikki hyvin, normaalisti raskaus edennyt :)

Neuvolatäti oli oikein mukava. Elintavat ja perustiedot käytiin läpi. Verikokeisiin varattiin aika sekä kunnallisen ultraan, neuvolalääkärille ja tälle tätilleki vielä :) paljon uusia aikoja:joyful:

Nuo kolme ultraa mitä oon jo käynyt on siis lapsettomuuspolin aikoja ollut, oon tutkimuksessa mukana niin pääsen parin viikon välein käymään.
Montako kertaa yhteensä pääset ultraan klinikan Kautta ? :)
 
Meillä oli tänään toka neuvola :) ihanaa oli kuunnella sydänääniä :Heartred oon miettiny että hankkisin kotiin dopplerin, mutta se saa kyllä jäädä. Tai sitten se hankitaan vasta myöhemmin.
Kun mietin, että jos ihmisellä joka varmaan päivittäin kuuntelee vauvojen sydänääniä, on vaikeuksia löytää se syke, niin mites sitten mulla?!? :D turhaan vaan ahdistuisin ja panikoisin jos en löytäiskään sykettä!
 
Takaisin
Top