Marraskuisten neuvola kuulumiset

Eli oikeesti mitään järkevää ei tapahdu ennen viikon 12 ultraa? Mä juttelin eilen yhden tutun kanssa, joka myös odottaa toista lasta täällä, ja se sano vaan menneensä yhdelle klinikalle ultraan ja samalla verikokeisiin. Ajattelin nyt tehdä samoin. Varaan sinne äitienpäivän alle ajan.

Siis ei sillä, ois mulla varmasti kaikenlaista juteltavaa terkan kanssa tähän raskauteen ja ristiriitaisiin fiiliksiin liittyen, mutta aattelin säästää sen Suomeen ja neuvolapsykologille.
 
Lapsettomuus puolilta neuvottiin varaamaan neuvola-aika vasta kun käyty eka ultra siellä polilla. Uä aika on nyt maanantaina :)

Mulle myös neuvottiin niin neuvolassa että eka lapsettomuusklinikalle ultraan ja sit neuvola aikaa varaamaan. Mullaki ultra maanantaina :)
 
Nyt sain varattua verikokeet ja pitäis päättää mennäänkö seulontaan +seuraavaan ultraan kauemmas vai lähemmäs ultraan +peruslääkäriin neuvolassa. Aiemmin ajattelin että ilman muuta seulontoihin mut sit mietin että tuleeko siitä "turhaa" lisästressiä kun ei kuitenkaan ne luvut ole mitenkään satavarmoja vain pelkkä arvioita.
 
2 päivää neuvolaan. Pelottaa et onko vatsassa enää mitään tuon ruskean vuodon takia. Toivottavasti se pystytään jotenkin neuvolassa selvittämään tai pääsisin ultraan tai jotain... :sad015 Ihan kamalaa tämä epätietoisuus kun en tiedä oliko tämä nyt tässä. :crybaby2
 
2 päivää neuvolaan. Pelottaa et onko vatsassa enää mitään tuon ruskean vuodon takia. Toivottavasti se pystytään jotenkin neuvolassa selvittämään tai pääsisin ultraan tai jotain... :sad015 Ihan kamalaa tämä epätietoisuus kun en tiedä oliko tämä nyt tässä. :crybaby2

Voi ei tsemppiä! Epätietoisuus on kyllä hirveää! Koita pysyä positiivisena!
 
Toisaalta pahoinvointi jatkuu, kipuja ei ole, vatsassa tuntuu samaa nipistelyä kuin aiemminkin, rinnat ovat arat ja naama kukkii päivä päivältä enemmän, eikä vuotoa ollut kuin varmaan teelusikallisen verran yhteensä. Tänään tuli taas vähän sen jälkeen kun olin ulkona tehnyt pihatöitä, joten toivon syyn olevan siinä. Toivoa on, mutta silti olen varautunut pahimpaan.
 
Toisaalta pahoinvointi jatkuu, kipuja ei ole, vatsassa tuntuu samaa nipistelyä kuin aiemminkin, rinnat ovat arat ja naama kukkii päivä päivältä enemmän, eikä vuotoa ollut kuin varmaan teelusikallisen verran yhteensä. Tänään tuli taas vähän sen jälkeen kun olin ulkona tehnyt pihatöitä, joten toivon syyn olevan siinä. Toivoa on, mutta silti olen varautunut pahimpaan.

Jos oikein muistan niin mulla esikoisesta tuli punertavaa ja ruskeaa vuotoa pariinkin otteeseen, oisko eka siinä 7-8 viikolla ja sit vielä jopa 12 viikon jälkeen, kyllä se pelästyttää varsinkin jos tehnyt jotain fyysistä sitä ennen niin tahtomattaankin alkaa varomaan enempi, kun vuoto loppui niin unohtui varomisetkin :) kaikki oli siis hyvin, ei havaittu mitään epämääräistä missään vaiheessa. :)
 
Jos oikein muistan niin mulla esikoisesta tuli punertavaa ja ruskeaa vuotoa pariinkin otteeseen, oisko eka siinä 7-8 viikolla ja sit vielä jopa 12 viikon jälkeen, kyllä se pelästyttää varsinkin jos tehnyt jotain fyysistä sitä ennen niin tahtomattaankin alkaa varomaan enempi, kun vuoto loppui niin unohtui varomisetkin :) kaikki oli siis hyvin, ei havaittu mitään epämääräistä missään vaiheessa. :)
Kiva kuulla näitäkin juttuja. Mä oon hakenut netistä tietoa hullun tavalla ja mieleen jäävät tietysti ne pahimmat kertomukset.
 
Mulla tuli myös parisen viikkoa sitten teelusikallisen verran ihan kirkasta ja paksua verta, sen jälkeen pari päivää ruskeaa tuhrua. Mitään kipuja ei ollut. Silloin oli noin rv6. Takana viimesyksyinen keskenmeno, joten kyllä säikähdin ihan hirveästi ja sen päivän itkin vaan. Ultrassa oli kuitenkin kaikki niinkuin pitääkin, eikä sen jälkeen olen vuotanut tai tuhruillut. Vessassa käyminen kyllä pelottaa joka kerta.
 
Mirellan, mä en käyny viimeks seulonnoissa. Se oli eniten kai kannanotto siihen, kun nykyisin about kaikki down-ihmiset abortoidaan. Ja muutenkaan en aborttia olisi halunnut missään tapauksessa, koska oon tällanen rasittava fundamentalisti.

Tällä kierroksella en varmaan viitsi välittää. Seulokoot mitä tahtovat, viis etiikasta... Sain vääntää äitiysneuvolan lääkärin kanssa vakaumuksestani siihen malliin, ja sit tietty ne ultrat oli myös myöhemmillä viikoilla kuin muilla plus tuli joku ylimääräinen lääkärikäynti.

Ja nyt mietin, että oishan se hienoa tietää etukäteen vaikka vakavasta sydänviasta, jotta siihen osattais synnytyksessä varautua.
 
Aamulla oli eka neuvolakäynti, ja todella hyvä mieli jäi [emoji4] Neuvolan täti oli tosi mukava, asiallinen ja ymmärtäväinen. Vähän tietysti ylipainosta huomautti ja kertoi minkä yli ei paino saisi nousta, mutta muistutti siinäkin ettei ole ns. kiveen hakattu raja, vaan pitää mennä oman olotilan mukaan.
 
Täällä aattelin jos soittaisin neuvolaan tänään... ei oo vaa tullu tehtyy... :S viime menkkojen mukaan tänään ois vissii 8+3? :) Tääll ei oo varmaan ketää muuta joka herää huomaamaan että on jäänny soittamatta...? :S
 
Heippa! Hyppään tänne keskusteluihin mukaan, torstaina tein plussatestin, tänään soitin neuvolaan ja kahden viikon päästä tiistaina olis eka neuvola, kyllä jännittää miten jaksaa odotella.
Mulla siis esikoinen kyseessä.

Mompsu ja papu 6+5(?)
 
Tänään oli eka käynti ultrassa lapsettomuus polilla!! Syke löytyi! Oon niiiin onnellinen! :Heartred tänään siis 7+1 ja vastasi viikkoja. Ens viikon torstaina toinen käynti ja vielä luultavasti 10, 12 ja 14 viikoilla. Usein pääsen siksi kun lääkäri tutkii keltarauhashormonia siinä samalla! Käääk :happy: tätä on niin kauan odotettu! Neuvolaan jätin myös soittopyynnön :)
 
Takaisin
Top