Joulukuun kuulumiset

Mulla loppu monen päivän etova olo eilen kuin seinään. Ja nyt mietin vain pahinta, ollaan kuitenkin niin pitkään toivottu tätä ja rahaa mennyt paljon tähän lapsettomuushoidossa. Että toivon maanantaina näkeväni papusen hengissä ultrassa.
 
Oli muuten mielenkiintoista, että näin juuri ennen heräämistä unta, että tein positiivisen raskaustestin 6.12, kun ensimmäisen haamun sain. Edeltävänä yönä näin sitten hieman inhottavamman unen, kun ultrassa käydessä ultraaja sanoi, että vauvalla kasvaa päässä sarvi. Onko muut nähneet ennen plussaa raskauteen viittaavia unia?

Mä plussasin maanantaina ja edellisellä viikolla oli nähnyt unta,missä saatiin tietää että tulee kaksoset ja sitten toisena yönä unta jossa kerrottiin tästä mun vanhemmille


On jotenkin tosi vähän oireista täällä, mutta silti ihmeen rauhallinen olo. Yleensä oon ihan paniikissa onko kaikki kunnossa..
 
Täällä ei ole mahdollisuutta varhaisultraan kovin lähellä reilun 100 kilsan päässä olisi. Eli joudutaan odottamaan sinne viikolle 12.

Oliko täällä muuten muilla alle vuotisia pieniä tällä hetkellä ❤️?


Meillä täyttää ensi viikolla esikoinen vuoden! Aikamoista tää yöheräily mitä vieläkii on tän raskausväsymyksen kanssa...
 
Oi on niin hyvä fiilis, kun sain tänään viimeiset hommat toisen kätilöopiskeluvuoden suhteen hoidettua ja jään muutaman viikon joululomalle, kun viimeksi olen lomalla saanut olla hiihtolomaviikon. :cheersNyt vaan yrittää rentoutua ja nauttia lomasta. 2.1 on sitten varhaisultra.
 
Meidän kuopus kans täytti just joku aika sitten vuoden, mutta heräilee kyllä ihan riittävästi ja vähän ylikin yössä. Esikoinen alkoi nukkumaan oikeastaan vasta reilu kolme vuotiaana ja kaikki merkit näyttää,että samalla linjalla mennään. Toivottavasti olen väärässä :wacky::wideyed:
 
Mut pyydettiin käymään päivystyksessä päivystysapupuhelimen kautta, mutta menin ja kävin niin hoitaja sano et on väärin neuvottu. Voi odotella vaan kotona ja soittaa maanantaina neuvolaan. Ajattelin, että ees verikokeen voinut ottaa, kun mulla ei sitä oo otettu ollenkaan, että ois sitten vertailukohta siihen, että lähteekö hormoni nousuun vai laskuun. Niin alussa oon 4+4, ettei ultratakaan oikein voi. Vuoto pysynyt samanlaisena, ei hyytymiä, ei kipuja, eikä edes yhtä runsasta kuin menkat mulla olisi. Toivon niin paljon, että kaikki kääntyy hyvin päin. Saisikohan julkiselta puolelta varhaisultran, jos on vuotoja ollut? Verikokeilla tietysti voi seurata, mutta kai niiden pitää katsoa, että onko kaikki materiaali poistunut.
 
Mut pyydettiin käymään päivystyksessä päivystysapupuhelimen kautta, mutta menin ja kävin niin hoitaja sano et on väärin neuvottu. Voi odotella vaan kotona ja soittaa maanantaina neuvolaan. Ajattelin, että ees verikokeen voinut ottaa, kun mulla ei sitä oo otettu ollenkaan, että ois sitten vertailukohta siihen, että lähteekö hormoni nousuun vai laskuun. Niin alussa oon 4+4, ettei ultratakaan oikein voi. Vuoto pysynyt samanlaisena, ei hyytymiä, ei kipuja, eikä edes yhtä runsasta kuin menkat mulla olisi. Toivon niin paljon, että kaikki kääntyy hyvin päin. Saisikohan julkiselta puolelta varhaisultran, jos on vuotoja ollut? Verikokeilla tietysti voi seurata, mutta kai niiden pitää katsoa, että onko kaikki materiaali poistunut.


Voi Kanelikeksi, toivotaan sulle parasta :Heartred
 
Toivotaan kanelikeksi parasta, paljonhan voi olla monista eri syistä vuotoa raskauden aikana ja iso osa voi olla harmittomia. Omalla kokemuksellani voin sanoa, ettei julkinen tarjoa automaattisesti seurantaa verikokeisiin tai ultriin näin alussa, mikäli taustalla ei ole jotain tiettyä syytä. Itse olen hakeutunut joko yksityisen tai tk:n kautta lähetteellä ultraan ja verikokeisiin tarkastuttamaan tilanteet.
Tsemppiä sinulle [emoji173] kannattaahan sitä soittaa ja kokeilla neuvolan kautta, jos jotain apua sieltä sais.
 
Mä kävin yksityisellä ottaa hcg verikokeen, kun ei hoitopaikasta suostuttu lähetettä pistää. Koska uskovat testien tulokseen. Yksityinen sit meni hävittää sen mun näytteen, niin korvausta vastaan menin parin päivän päästä ottaa uuden näytteen. Tämä yksityinen oli hölmösti viikonlopun kiinni!
Kävin perjantaina ja maanantaina soittelin tuloksen perään, niin tosiaan selvisi että se on hävinnyt..
 
Toivotaan parasta, että ois ihan harmitonta vuotoa kanelikeksillä.❤️

Hitsi ku tekis mieli jo paljastaa raskaus lähipiirille (äiti ja sisarukset) mut sit toisaalta ei vielä uskalla. Nään äitiä melkeen joka päivä. Toisaalta jos joku keskenmeno tulisi niin ois kiva, että äiti tietäisi siitä. On tää vaikeeta!
 
Toivottavasti on kanelikeksi kaikki hyvin!!

Voin vaan kuvitella miten kamala olo on tuollaisesta vuodosta. Itsellä hypähtää sydän kurkkuun jo pienestä vaaleanpunaisesta tai rusehtavasta vuodosta mitä pyyhkiessä paperiin saattaa tarttua. :confused:
 
Hitsi ku tekis mieli jo paljastaa raskaus lähipiirille (äiti ja sisarukset) mut sit toisaalta ei vielä uskalla. Nään äitiä melkeen joka päivä. Toisaalta jos joku keskenmeno tulisi niin ois kiva, että äiti tietäisi siitä. On tää vaikeeta!
Mä ajattelin kans ihan ekassa raskaudessani kertoa omalle äidillenikin vasta turvallisemmilla viikoilla, mutta sitten kun alkoi vuoto ja olin jo menettänyt toivon, niin kerroin hänelle. Se raskaus siis meni kesken ja pahin vuoto vielä oli jouluna, niin oli kyllä helpottavaa, että oma perhe tiesi asiasta, eikä mun tarvinnut yrittää tsempata. Ja sen jälkeen päätin, että kerron aina heti äidilleni, jotta voin hänen kanssa puhua sekä hyvistä että ikävistä asioista! Tässä alussa kun ei kovin monelle kuitenkaan voi/halua puhua ja mies ei välttämättä ihan kaikkea ymmärrä. Näin siis minä päätin :) Mutta jos susta tuntuu, että olis kiva, että äitisi tietäisi, niin miksi et kertoisi :wink Ilmeisesti teillä on hyvät välit, niin hän varmasti pystyy sinua tukemaan.

Tsemppiä Kanelikeksille! :Heartred
 
Mä ajattelin kans ihan ekassa raskaudessani kertoa omalle äidillenikin vasta turvallisemmilla viikoilla, mutta sitten kun alkoi vuoto ja olin jo menettänyt toivon, niin kerroin hänelle. Se raskaus siis meni kesken ja pahin vuoto vielä oli jouluna, niin oli kyllä helpottavaa, että oma perhe tiesi asiasta, eikä mun tarvinnut yrittää tsempata. Ja sen jälkeen päätin, että kerron aina heti äidilleni, jotta voin hänen kanssa puhua sekä hyvistä että ikävistä asioista! Tässä alussa kun ei kovin monelle kuitenkaan voi/halua puhua ja mies ei välttämättä ihan kaikkea ymmärrä. Näin siis minä päätin :) Mutta jos susta tuntuu, että olis kiva, että äitisi tietäisi, niin miksi et kertoisi :wink Ilmeisesti teillä on hyvät välit, niin hän varmasti pystyy sinua tukemaan.

Tsemppiä Kanelikeksille! :Heartred

Ekassa raskaudessa kerroin varhaisultran jälkeen äidille ja sisaruksille. Mulle sit np-ultran ja rakenneultran jälkeen vasta. Ollaan tosi läheisiä äidin ja sisarusten kanssa, äitiä nään lähes päivittäin. Jotenki nyt tuntuisi kivemmalta vaan kertoa ku ne vois sit tarvittaessa hoitaa esikoistakin jos voin huonosti tms.
 
Mä oon sen verran hölösuu, että kerroin tästä heti kaikille :joyful: Tai siis perheelle ja läheisimmille kavereille, en nyt sen suuremmin sentään julista vielä.

Esikoiseni tulosta oli "pakko" kertoa läheisille kans tosi nopeasti, koska miehen äiti oli silloin saattohoidossa, ja tuntui tärkeältä kertoa hänelle kun vielä ehti.

Tuntuisi tosi vaikealta pantata tätä viikko - saati kuukausitolkulla. Hyvä jos kaksi päivää maltoin.:p
 
Pari päivää ollut nyt sellaisia vihlauksia vatsassa. Tietysti itse menee ympäri seiniä, että onko nää nyt ok vai ei. Tosin mietin, että voi vaikuttaa kun tuli istuttua 5h autossa ja juostua koko vkl niin ei siitäkään varmaan vatsa tykännyt. :arghh:
 
Soitin neuvolaan näistä vuodoista ja nyt on vähän vähenemään päin. Edelleenkään ei oo mitään hyytymiä tai muuta tullut niin en usko, että on tyhjentynyt, jos on kesken mennyt. Antoi pienen mahdollisuuden vielä neuvolasta ja yrittää järjestellä mulle ultraan aikaa tälle viikkoa. Siellä ainakin selviää onko tyhjentynyt sitten kohtu. Elämäni kamalin viikonloppu. Mieskin ihan rikki ja tuntuu kamalalta katsoa. :sad015
 
Soitin neuvolaan näistä vuodoista ja nyt on vähän vähenemään päin. Edelleenkään ei oo mitään hyytymiä tai muuta tullut niin en usko, että on tyhjentynyt, jos on kesken mennyt. Antoi pienen mahdollisuuden vielä neuvolasta ja yrittää järjestellä mulle ultraan aikaa tälle viikkoa. Siellä ainakin selviää onko tyhjentynyt sitten kohtu. Elämäni kamalin viikonloppu. Mieskin ihan rikki ja tuntuu kamalalta katsoa. :sad015

Mä en halua pahoittaa sun mieltä yhtään enempää, mutta kun mulla meni edellinen raskaus kesken viikoilla 7+6 (tosin alkio vastasi 5+) niin ei mullakaan tullut hyytymiä. Ei ollut edes normimenkkoja pahempaa vuotoa. Vuoto kesti 5 päivää. Kivut olikin vähän pahemmat, kun normimenkoissa, mutta niiden kanssa pärjäsi. Viikon päästä vuodon alkamisesta raskaustesti näytti negatiivista. Kokeilisitko tehdä raskaustestin? Se antaa osviittaa siitä, mitä sun kropassa tapahtuu. Eikä sitten tarvi elää epätietoisuudessa ultraa odottaen.

Tsemppiä joka tapauksessa! Toivotaan, että tilanne kääntyy parhain päin! :Heartred
 
Takaisin
Top