Joulukuun kuulumiset

Mulla tänään viikkoja 5+6 ja tosiaan nousussa on vasta (testejä on tullut tehtyä paljon). Eilen Digi näytti vielä 2-3 :arghh: ja paniikki kasvaa mut tänään tuli melkein leffaviivat aamusta niin koitan pitää itseäni järjissäni. Ehkä testaan digillä vielä viikonloppuna jos sais 3+. Mun mielestä on ennen noussut nopeampaa (takana kuitenkin 6 lasta ja toi kkm vko:lla18 että testejä on kyllä tullut tehtyä paljon) mut ehkä oon sit jo niin vanha et kroppa on hidastunut. :D o_O Tämmönen vainoilu on kyllä syvältä.
Onko mahollista et on ollu pitempi kierto? Varmaan se selittäs tuon. Vai onko sulla säännöllinen kierto?
 
Mä löysin meidän vanhemman tytön aikaisen yksityiseltä saadun neuvolakortin, jota ei kuitenkaan jatkettu enempää vaan sain neuvolasta uuden. Silloin mulla ei ehtinyt tulla pojan raskauden jälkeen ollenkaan kuukautisia. Plussan sain 10.10. ja ultrassa oon käynyt 25.10. eli pari viikkoa myöhemmin. Ultrasta on merkinnät pituus 3 mm, vastaa viikkoa 6 ja vahva syke säännöllinen. Tän kaavan mukaan pitäis syke näkyä jo ens viikon lopulla.
 
Tänään työpaikan pikkujoulut enkä löydä mitään päälle kun tuntuu, että pursuan kaikesta ulos.
 
Mä kävin ostaan vielä pari testiä huomisaamuksi. On ollu niin oireetonta, että tarvin vähän varmistusta (suuntaan tai toiseen). Digiä en uskalla tehdä, kun km-kierrossa en saanut vielä 6+ viikollakaan 3+ -tulosta... Tietty ei ne liuskan viivatkaan mitään välttis kerro, mut kunhan testaan! :p
Huomenna ois viikot 5+6.
Jännittää jo valmiiksi! :nailbiting:
 
Peruna toivotaan yhdessä että nyt päästään sinne synnärille asti. Ei mullakaan ole vielä sellaisia leffaviivoja tullut, mutta eipä niitä välttämättä tulekaan.
 
Ihanaa että on ihmisiä samassa tilanteessa! Plussasin sunnuntaina haamun ja joka päivä tehnyt testin tai kaks, okei joskus myös kolme jotta varmistuis että nyt tosissaan ois joku kyydissä.. viivat onneksi vahvistunut vaikka aika haaleita edelleen. Mulla kolme vuotta sitten kkm, ensimmäinen lapsi kyseessä ja arvet on kyllä jäänyt tuosta edellisestä.. tiesin jo oviksen jälkeen et nyt on kyllä joku tarttunut matkaan, mutta vasta muutama päivä menkat nyt nyöhässä ja tämä epävarmuus on hirveetä!
 
Mulla ei viivat vahvistu, aina ne on selkeitä, mutta ei ne vaan vahvistu.. tänään piti soittaa neuvolaan aikaa, mutta en mä tiedä..jos vielä seurailis hetken..
 
Millos aiotte kertoa lähimmäisille tai muille raskaudesta? Ootatteko et alkaa näkymään?
Sen 13-viikon ”rajapyykkiä”?
Ekoja ultrakuvia?
Vai heti/kertonut jo?

Itse kamppailen tässä itseni kanssa kun ekassa raskaudessa ootettiin sinne 13-viikkoon ja saatiin samalla ekat ultrakuvat, eli ns varmistettiin et on kaikki kunnossa ennen ku kerrottiin. Parille lähimmälle työkaverille oli pakko kertoa kun jouduin kokoajan juoksemaan vessassa ja muuta ettei kyse ollut laiskottelusta tai sellaisesta :D esimiehille jouduin kans viikkoo ennen tota 13-viikkoa kertomaan kun olisin muuten joutunut vaaralliselle työpisteelle.
Huomenna on siis mun porukat tulossa meille ja tekis ihan hirrrrveesti mieli kertoa kun olis mahdollista kasvotusten kertoa(asuvat 200km päässä) ja haluun ja tarviin jonkun jolle kertoa ja puhua tästä, nyt varsinkin kun vielä ollaan kotona esikoisen jäljiltä. Toisaalta oon taas niin taikauskonen että pelkään taas et jos meen ”hehkuttamaan” etukäteen niin menee kesken. Vaikka onhan sitä tännekki tullut jo kirjoteltua paljon.
Mutta jotenki tää toka kerta ei tunnu niiiiiin isolta ja ihmeelliseltä asialta että näkis tarvetta odotuttaa...

Pitää varmaan miehen kanssa jutella aiheesta että mitä hän on mieltä xD
 
Mä odotan reilun viikon päähän varhaisultraan, jos siellä kaikki hyvin, niin sitten kerron jouluna perheelle. Äiti tosin jo tietää, samoin kun kaks parasta ystävää.
 
Odotan varhaisultraan ja jos kaikki hyvin siellä, niin kerrotaan vanhemmille ja ystäville jouluna. En muistanut hakea cb digiä, vaikka piti. Haluan nähdä sen maagisen 3+ näytöllä.
 
Millos aiotte kertoa lähimmäisille tai muille raskaudesta? Ootatteko et alkaa näkymään?
Sen 13-viikon ”rajapyykkiä”?
Ekoja ultrakuvia?
Vai heti/kertonut jo?

Itse kamppailen tässä itseni kanssa kun ekassa raskaudessa ootettiin sinne 13-viikkoon ja saatiin samalla ekat ultrakuvat, eli ns varmistettiin et on kaikki kunnossa ennen ku kerrottiin. Parille lähimmälle työkaverille oli pakko kertoa kun jouduin kokoajan juoksemaan vessassa ja muuta ettei kyse ollut laiskottelusta tai sellaisesta :D esimiehille jouduin kans viikkoo ennen tota 13-viikkoa kertomaan kun olisin muuten joutunut vaaralliselle työpisteelle.
Huomenna on siis mun porukat tulossa meille ja tekis ihan hirrrrveesti mieli kertoa kun olis mahdollista kasvotusten kertoa(asuvat 200km päässä) ja haluun ja tarviin jonkun jolle kertoa ja puhua tästä, nyt varsinkin kun vielä ollaan kotona esikoisen jäljiltä. Toisaalta oon taas niin taikauskonen että pelkään taas et jos meen ”hehkuttamaan” etukäteen niin menee kesken. Vaikka onhan sitä tännekki tullut jo kirjoteltua paljon.
Mutta jotenki tää toka kerta ei tunnu niiiiiin isolta ja ihmeelliseltä asialta että näkis tarvetta odotuttaa...

Pitää varmaan miehen kanssa jutella aiheesta että mitä hän on mieltä xD
Parille oon kertonu, mut muuten ootetaan et alkaa näkyyn.. löysissä vaatteissa pitää kulkea.. :D
 
Peruna toivotaan yhdessä että nyt päästään sinne synnärille asti. Ei mullakaan ole vielä sellaisia leffaviivoja tullut, mutta eipä niitä välttämättä tulekaan.
Täälläkin sama toive, jotenki ei ainakaa oo nyt yhtään nii voimakkaat liitoskivut ku viimeks.
 
Mä kerroin heti ensimmäisenä hyvälle ystävälle ja vasta sen jälkeen miehelle. Mietin, uskaltaisko jouluna pudottaa pommin ja kertoa jos ultrassa on kaikki hyvin.
 
Mä ajattelin kertoa töissä vasta np-ultran jälkeen asiasta.

Tästä raskaudesta ei nyt tiedä vielä kun mun toinen mummi, miehen pikkusisko ja miehen äiti. Omalle porukalle kerron vaikka maanantaina jos ultrassa näkyy papu kasvamassa oikeassa paikassa. Tää vaan tuntuu niin oudolta kun ei oo juuri oireita, koska esikoisesta oli kamalat raskausoireet tässä vaiheessa. Etonu on toki tässä jo 3 päivää..
 
Mulle iski flunssa! En tiedä johtuuko työputkesta (8 vuoroa 6 päivän aikana) ja nyt kun alkoi vapaat niin kroppa sano ittensä irti. Vai johtuuko raskaudesta (alentunut vastustuskyky)? En tiedä, mutta ärsyttävää on!! Ihan kun en palelis ja nukuis huonosti jo ilman flunssaakin! :shifty:

Ootteko muuten ottaneet influenssarokotteen tai aiotteko ottaa?
Mä en oo koskaan ottanut, en edes esikoisen raskausaikana. Enkä ota nytkään, en itelleni enkä pojalleni. En nää siinä suurta hyötyä.
 
Me otettiin influenssarokotteet kaikille. Miehen oli otettava työharjoittelun takia(ja on se kyllä astmaa takia ottanut ennenkin), ja on otettu lapsille ennenkin. Itse olen ottanut raskaana ollessa.

Tänään kerrotaan varmaan kaveripariskunnalle. Ja sitten mä olen kertonut yhdelle kaverille ja mies yhdelle.
 
Mä otin rokotteen kun työnantaja tarjos ja tultiin pistämään toimistolle. Oon ottanu syksystä 2008 lähtien ja otan jatkossakin koska mulla on perussairaus.
 
Otin rokotteen. Itseasiassa ehdin ottaa viikko ennen hedelmöitystä, eli ei vaikuttanut ainakaan sen onnistumiseen. Normaalisti en ole ottanut influenssarokotetta, mutta koska aloimme yrittää lasta, niin päätin ottaa, kun sitä suhteellisen vahvasti suositellaan.
 
En oo ikinä ottanu enkä usko että tulen ottamaankaan. En itselleni enkä poitsulle. Myöskään mies ei ota.

Päätin että kerron omille porukoille tänään kun tulevat yöksi meille. Tein vielä tänä aamuna testin ja nyt tuli jo ihan leffaviivat ^__^ varmaan länttään testin vaan äitini kouraan ja toteen että ”hyvää joulua! Mähän sanoin et mul on vaan itsetehtyjä lahjoja” xD
 
Takaisin
Top