Joulukuun kuulumiset

Me ollaan oman perheen kesken kotona. Joulupäivänä mun vanhemmat tulee yöksi ja tapaninpäivänä miehen kaveri luultavasti. Jos jossain välissä ehditään, nii .Joko joulu- tai tapaninpäivänä käydään kaveripariskunnalle syömässä.
 
Me ollaan kotona muuten, mutta käydään joulua viettämässä jo Aatonaattona mun äidin luona ja sinne tulee mun mummit ja ukki sekä tietysti pikkuveljet, sit aattona mennään miehen äidin luokse. Siellä sit onkin miehen sisarukset ja mummu jne. Olisin halunnut joulupukin nyt aatoksi, mutta miehen sisko pistää kapuloita rattaisiin että ei sellasta...
 
En tiedä, viime vuonna oli. Meidän suvussa on ollu aina perinne että joulupukki tulee aattona illalla tuomaan lahjat. Yritän häneltä kysellä tässä kun ehdin, että miksi ei pukkia.
 
PogoMamma, mä niin ymmärrän sun fiilikset. Mä aloin tänään töissä itkemään kun työkaveri tuli saikulta käymään ja kyseli fiiliksiä. Oon ihan varma et nyt ei oo kaikki kunnossa enkä jaksa postailla montaa viikkoa jos kaikki on pielessä. Varasin huomiseksi ultran, meen hakemaan pettymykset jo ennen joulua. Syyskuinen painaa enemmän ku etukäteen arvasinkaan. Mulla ei oo mitään raskausoloja eikä mitään, joten tuskin mahassa kaikki on kunnossa. :/
 
Saanko kysyä, miksi miehen sisko ei halua joulupukkia?

Meillä ei myöskään miehen siskon perheellä ole koskaan joulupukkia haluttu... eikä hammaskeijjuja, pääsiäispupuja tai muitakaan vastaavia.
Eivät kuulemma halua valehdella lapsilleen ja iän myötä tuottaa pettymystä kun tajuavat ettei ne olekaan todellisia!

Itse kyllä muistan kun tajusin ettei joulupukki oo todellinen, etten ollu ees mitenkään pettynyt. Tajusin vaan että naapurin setähän se siinä partaan pukeutuneena :D
Ja toisaalta kaikkia muitakin pidin kivoina perinteinä. Esim että pääsiäisaamuna piti etsiä suklaamunia joita pääsiäispupu tai -kukko oli käynyt piilottamassa.
Itse haluan kyllä meidän pienellä nää lapsuuden kivat jutut.
 
PogoMamma, mä niin ymmärrän sun fiilikset. Mä aloin tänään töissä itkemään kun työkaveri tuli saikulta käymään ja kyseli fiiliksiä. Oon ihan varma et nyt ei oo kaikki kunnossa enkä jaksa postailla montaa viikkoa jos kaikki on pielessä. Varasin huomiseksi ultran, meen hakemaan pettymykset jo ennen joulua. Syyskuinen painaa enemmän ku etukäteen arvasinkaan. Mulla ei oo mitään raskausoloja eikä mitään, joten tuskin mahassa kaikki on kunnossa. :/
Epäilen, ettei vielä mitään näy, mutta jospa yllättyis positiivisesti. Meen perjantaina ultraan asenteella pessimisti ei pety. Tuskin pystyn perjantaina keskittymään töihin kun vaan odotan sitä, että pääsen lähtemään töistä kun aika on vasta iltapäivällä.
 
Mä odotan esikoista ja ihan sama juttu kuin useammalla muullakin, että on todella vaikea uskoa tätä todeksi ja koko ajan pelottaa, että jos kuitenkin menee kesken...
 
Oli muuten mielenkiintoista, että näin juuri ennen heräämistä unta, että tein positiivisen raskaustestin 6.12, kun ensimmäisen haamun sain. Edeltävänä yönä näin sitten hieman inhottavamman unen, kun ultrassa käydessä ultraaja sanoi, että vauvalla kasvaa päässä sarvi. Onko muut nähneet ennen plussaa raskauteen viittaavia unia?
 
Meillä ei myöskään miehen siskon perheellä ole koskaan joulupukkia haluttu... eikä hammaskeijjuja, pääsiäispupuja tai muitakaan vastaavia.
Eivät kuulemma halua valehdella lapsilleen ja iän myötä tuottaa pettymystä kun tajuavat ettei ne olekaan todellisia!

Itse kyllä muistan kun tajusin ettei joulupukki oo todellinen, etten ollu ees mitenkään pettynyt. Tajusin vaan että naapurin setähän se siinä partaan pukeutuneena :D
Ja toisaalta kaikkia muitakin pidin kivoina perinteinä. Esim että pääsiäisaamuna piti etsiä suklaamunia joita pääsiäispupu tai -kukko oli käynyt piilottamassa.
Itse haluan kyllä meidän pienellä nää lapsuuden kivat jutut.

Sama täällä, en mää siitä pettynyt, ettei joulupukki ollutkaan todellinen kun tajusin sen ja ne muistot Joulupukista on ihania nyt kun muistelee. Se jännitys ja ilo ja ne kirjeet pukille ja kurkkivat tontut [emoji173]
 
PogoMamma, mä niin ymmärrän sun fiilikset. Mä aloin tänään töissä itkemään kun työkaveri tuli saikulta käymään ja kyseli fiiliksiä. Oon ihan varma et nyt ei oo kaikki kunnossa enkä jaksa postailla montaa viikkoa jos kaikki on pielessä. Varasin huomiseksi ultran, meen hakemaan pettymykset jo ennen joulua. Syyskuinen painaa enemmän ku etukäteen arvasinkaan. Mulla ei oo mitään raskausoloja eikä mitään, joten tuskin mahassa kaikki on kunnossa. :/

Maimee, Toivon että kaikki olisi kuitenkin hyvin, kovasti tsemppiä huomiseen [emoji173]
 
Kiitokset tsempeistä. Voi tuntua työpäivä pitkältä mut sit ei tarvi enää ihmetellä ja spekuloida. Oli tilanne sut mikä tahansa, haluan tietää sen nyt enkä tammikuussa. :)

Mä en oo nähnyt raskauteen liittyviä unia mut unet on muuten kyllä melko eläväisiä.
 
Uniin pitää tarttua sen verran että KUULEMMA raskaus-unet kertoo lähinnä unen näkijän toiveesta olla/tulla raskaaksi toisen tulkinnan mukaan se tuo vaan yleisesti jotain perheonnea.

Siskoni on jonkin verran perehtynyt henkimaailmaan ja sitä kautta myös uniin.
N.2vuotta ennen kuin esikoisen sain näin unen jossa olin juuri muuttanut pari kerroksiseen taloon ja portaita pitkin huoneen toiseen päähän laskeutui n.2-vuotias pieni poika. Poika katsoi ihmeissään ja arvioiden hetken kunnes sitten juoksi iloisena suoraan mun syliini.
Sisko sanoi tuolloin heti että ”2vuoden päästä saat lapsen” eli tuo lapsen ikä kertoi ajan jonka jälkeen lapsi syntyisi.
Hauskinta tässä on vielä se että puol vuotta tuosta unesta eteenpäin päätettiin aika vauhdilla että ostetaan talo. Ostettiin pari kerroksinen rintamamiestalo. Mulla oli menkat myöhässä muuttostressin takia, jotka alkoi sitten tasan muuttopäivänä ja keskiki puoltoista viikkoa. Heti tän jälkeen raskauduin. Eli ehittiin asua n2viikkoa uudessa kodissa.

Olin jo heti sen siskon kanssa juttelun jälkeen ehtinyt unohtaa koko unen kunnes sisko sitten muistutti asiasta kun kerroin raskaudesta xD siinä siis enne jos jossain! xD

Ps. En nyt tiedä miks lähin tätä tarinoimaan, mutta tulipahan kerrottua ^__^
 
Meillä on varhaisultra pe 21.12, Jos siellä näyttäisi olevan kaikki hyvin, kerrotaan molempien perheille jouluna. Pari kaveria tietää jo, kun on sattunut tähän yhteisiä illanviettoa ja oli vaan helpompi sanoa, että on raskaana kuin keksiä mitään tekosyitä. Yksi kaveri kertoi samalla omasta pari viikkoa edempänä olevasta raskaudestaan
 
Niin ja tuosta influenssarokotteesta. En ole ottanut, koska en ole aikuisiällä ainakaan mitään influenssaa sairastanut. Muutenkin 8,5 vuoden työssäoloaikaa olen ollut ehkä 2 kertaa sairaslomalla... En siis ole kokenut itselleni tarpeelliseksi.
 
Täällä monella kohta varhaisultra, jännää [emoji4] itse vieläkin mietin, käynkö ollenkaan. Jos oireita on muuten, eikä vuotoa tule, eikä muuta erikoista, koitan jaksaa np-ultraan. Katsellaan miten mieli muuttuu.
Oon ottanut kaikissa raskauksissa influenssarokotteen ja otan tähänkin todennäköisesti.
 
Täällä ei ole mahdollisuutta varhaisultraan kovin lähellä reilun 100 kilsan päässä olisi. Eli joudutaan odottamaan sinne viikolle 12.

Oliko täällä muuten muilla alle vuotisia pieniä tällä hetkellä ❤️?
 
Takaisin
Top