Joulukuun kuulumiset

Meinaan töissä kertoa vasta joskus np-ultran jälkeen. Mielummin jopa vielä vähän senkin jälkeen, riippuu tietty siitä missä tahdissa maha kasvaa. Yritän kyllä kaikin keinoin piilottaa muuttuvaa olemusta, en vaan tiedä vielä miten...:nailbiting:

Tällä hetkellä tästä ei tiedä kuin kaveri ja mies. Mies ei nyt usko koko asiaa ja kieltää sen. :sad001

Mutta mua pelottaa kun ei nyt oo oikeen kunnolla mitään oireita ja viikot 5+2. Kun viime raskaudessa oli täs vaiheessa vaik mitä oireita. Tekisin digitestin heti tänään mut joutuisin semmosen hankkimista varten ajaa kauas kun ei tässä kylällä myydä semmosia. En taida jaksaa lähteä testin takii ajelee mihinkään kaupunkiin.
 
Me ollaan otettu influenssa rokotteet koko perhe. Ite oon kerran sairastanut influenssan enkä toista kertaa halua ni siks rokote :grin

Mä kerroin töissä esimiehelle ja lähimmälle kollegalle koska tää pahoinvointi alkaa muistuttaa samaa ku esikoisen raskaudessa ni tulee todennäkösesti vaikuttaa aika paljon mun työssäoloon. Nyt kyl tavallaan kaduttaa et menin kertomaan ku jatkuu tää rusehtava vuoto nyt toista päivää.. Haluun edelleen ajatella et on vaan ihan normaalia ku ei kuitenkaan oo mitään kipuja ja tosiaan pahoinvointi on melko jäätävää mut silti takaraivossa koko ajan et mitä jos :sorry:
 
Otan rokotteet jos vaan joku tarjoaa en jaksa yleisillä tk päivillä käydä sadan muun kanssa.

Koitan malttaa kertomista np ultraan! Mutta np ultran ajaksi pitää esikoinen laittaa vanhemmile hoitoon ni josko si kertoiski vähän aiemmin! Mutta saa nähä miten käy ku jouluki tulossa :) eka neuvola 31.12
 
Lapatius, ovis bongattu testeillä ja edeltävästi samalla viikolla oli ton mun myöhäisen keskenmenon jälkitarkastus jolloin gyne ultrasi ja sanoi että ovis on just niillä hetkillä tulossa et ei muuta kuin hommiin. Mittaili siis folliikkeleja siellä samalla. Eilen päivällä digitesti oli vielä 2-3 mut liuskat vähän tummemmat kuin edellisessä. Tänään aamulla sain vihdoin 3+! Huh helpotusta. Viikot tänään tosiaan jo 6+2. Tota tän aamun testiä en vielä oo avannut. :rolleyes: josko nyt vois lopettaa testaamisen ja stressata vaikka oloja kun on niin hyvä olo. :D

Toi myöhäinen km vei kyllä kaiken luottamuksen omaan kroppaan, aiemmissa raskauksissa oon ollut ihan zen-tilassa plussasta syntymään ja nyt epäilen ihan kaikkea mahdollista. :sad001 Onneksi perhe ja työt pitää kiireisenä niin ei ehdi niin kamalasti tätä miettimään. Mulla on nyt vapaa viikonloppu ja lahjoja pitäis vielä lapsille hommailla, pienille on jo hyvin mut isot ei oikein osaa sanoa mitä toivoisivat.
 
Ai niin, rokotusasiaan vielä. Me otettiin koko perheelle influenssarokotukset heti kun voi. Mä joudun töiden puolesta ottamaan +oon lisäksi astmaatikko. Lapsista 3 on astmaatikkoja ja yhdellä on ongelmia munuaisten kanssa joten rokotukset on ehdottomat. En halua lisäongelmia. Viime vuonna meijän munuaisvaivainen sairasti influenssan rokotuksesta huolimatta, sillä on solunsalpaajalääkitys niin ei oo mikään ykköstauti joka haluttais mut onneksi sai sen lievänä kun rasitti jo silloin ihan riittävästi hänen kroppaa. Muutamia vuosia sitten mun äiti meinas kuolla influenssan jälkitauteihin, siitä lähtien ollaan kaikille otettu rokotukset heti kun voi.
 
Täällä oli myös piti ottaa rokote, sillä olen kätilöopiskelija. Viikko ennen ovista otin ja tärppäsi. Olen rokotemyönteinen eikä tuosta ainakaan mitään oireita tullut tai seurannut.

Täällä kovasti toivottiin aiempaa tärppiä, että ois jo jouluna voinut kertoa. 13vk lähtee käyntiin vasta 5.2 ja tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa sinne. Jos saisi ekan ultran vaikka vähän aikaisemmin niin sitten voisi kertoa. Pohdinnassa vielä käydäänkö yksityisellä varhaisultrassa. Esikoinen tulossa ja oon ensimmäinen lapsista/lapsenlapsista niin hieman jännittää reaktio. Miehen puolelta otetaan varmasti hyvin vastaan, kun siellä on lapsenlapsi. Haluaisi lisäksi keksiä jonkun kivan tavan kertoa.
 
Minä olen kertonut jo äidille, yhdelle siskolle ja yhdelle kaverille:rolleyes:. Jos käykin ikävästi niin kertoisin heille joka tapauksessa ja olen sen luonteinen että tarvin päästä puhumaan asiasta. Mulla on taustalla ennen esikoista yksi kkm ja kyllä se edelleen pitää mielen varovaisena, mutta haluaisin myös yrittää nauttia ja olla toiveikas. Esikoisen raskausaikana ei varsinkaan aluksi uskaltanut oikein toivoa mitään kun pelotti niin paljon.

Rokotuksesta en vielä tiedä, esikoista odottaessa otin, mutta saa nähdä miten nyt.
 
Heips ‍♀️ Täällä uusi elokuinen❤️ Laskettuaika kutakuinkin 17.8. Meillä tämän hetken perheen pienin on vasta puolivuotias joten ikäeroa pienimmille tulee reilu vuosi❤️
Kovin oireetonta on olo ollut, hiukan etoo välistä. Mutta muuten ei juurikaan muuta.
Me ei olla kerrottu vielä kellekään. Odotellaan sinne ensimmäiseen ultraan ja sitten kerrotaan isommille sisaruksille.
 
Mun piti tänään lähteä kesken päivän pois töistä. Onneksi on työ, jota voi tehdä etänä.
 
Tein äsken rfsu:n digitestin, jossa on YES+ tai NO- teksti ja ajattelin, että ois jo tarpeeks hcg:tä virtsassa, mutta tuli teksti NO-. Piti avata tuo testi ja kattoo sisälle niin oli kuitenkin vahvempi viiva mitä toissa aamuna sain saman vahvuseen liuskaan. Turhauttaa vaan, kun meni "kallis" testi hukkaan. Mutta mulla tänään ovulaation mukaan vasta 4+0 ja dpo 13 menossa. Taidan kuitenkin varata varhaisultraan tämän viikon aikana ajan. Tammikuun ekalle viikolle tai heti toisen viikon alkuun, kun ois 7+1-7+6. Neuvolankin jo eilen varasin tammikuun 14.päivälle eli rv 8+6. Joka tapauksessa oon saanu viiteen testiin joka kerta vahvemman viivan niin eiköhän se oo selvä.
 

Liitteet

  • IMG_20181211_193911.jpg
    IMG_20181211_193911.jpg
    991.6 KB · Katsottu: 32
Mä en jäänyt kiinni tänään työpaikan pikkujoulussa. Tai ainakaan kukaan ei sanonu mitään.

Soitin tänään neuvolaan ja kerroin tästä valtavasta pelosta syyskuisen kkm:n takia. Neuvolassa vähäteltiin asiaa ja suunnilleen suoraan sanottiin, ettei voi pelätä uutta km. Suunnilleen itkun kans lopetin puhelun. Tän jälkeen mä mietin, siirtyisinkö kokonaan yksityiseen neuvolaan. Todellakin käyn yksityisellä ylimääräisiä ultria jos en kunnalliselta saa apua.
 
Mä en jäänyt kiinni tänään työpaikan pikkujoulussa. Tai ainakaan kukaan ei sanonu mitään.

Soitin tänään neuvolaan ja kerroin tästä valtavasta pelosta syyskuisen kkm:n takia. Neuvolassa vähäteltiin asiaa ja suunnilleen suoraan sanottiin, ettei voi pelätä uutta km. Suunnilleen itkun kans lopetin puhelun. Tän jälkeen mä mietin, siirtyisinkö kokonaan yksityiseen neuvolaan. Todellakin käyn yksityisellä ylimääräisiä ultria jos en kunnalliselta saa apua.

Ootpa saanut huonoa kohtelua neuvolasta! :woot:
Eikö just neuvolaan pidä voida soittaa ja purkaa epävarmuuttaan ja tuntojaan muutenkin?!! Ja vastineeksi pitäis ehdottomasti saada edes myötätuntoa, jos ei muuta pystytä tarjoamaan! Minä tossa tilanteessa vaihtaisin neuvolaa! Se on kuitenkin pitkä asiakkuus mikä neuvolan kanssa solmitaan ja sinne pitää voida mennä hyvillä ja luottavaisin fiiliksin!
 
Heräsin aamulla painajaiseen että vuosin verta. Onneksi näin ei ainakaan heti aamulla ollut.
 
Inhottava uni PogoMamma. Itsekin olen nähnyt kummallisia unia nyt, siitä arvelinkin tehdä jo testiä, vaikka menkat ei myöhässä olleetkaan tai ole vieläkään.
Ja ikävä kuulla tuosta neuvolan kohtelusta, tosi kurjaa...

Itse jännäilen täällä kans kahden km:n jälkeen, että onkohan tämä raskaus pysyvä, mutta ajallaanhan sen näkee.
 
Vielä siitä eilisestä neuvolan puhelusta. Neuvolasta sanottiin, että aina voi yksityiselle mennä ja kyllä ne sinne ottaa. Ja ettei kannata mennä kätilön tekemään ultraan kun ei ne mitään osaa vaan lääkäri on ainoa joka osaa. Tässä vaiheessa mulla kiehahti ja meinas mennä kuppi totaalisesti nurin.

Peruna, ei se neuvolan vaihto auta kun tuo ilkeä akka oli puhelinpalvelusta eikä todellakaan mun oma terkkari. Jos homma ei toimi, voi olla oikeasti vaihto edessä yksityiselle. Ja mä en halua liukuhihnameininkiä neuvolasta.
 
No mutta sitten unohdat puhelinpalvelun paskan käytöksen ja menet omalle terkalle avoimin mielin! :)
 
Mitenkäs täällä ollaan viettämässä joulua? Omalla perheellä kotona vai sukulaisissa?
Me ollaan omassa kodissa lasten kanssa. Mun vanhemmat tulee käymään täällä. Ihanaa laitella joulua ite ja luoda omia jouluperinteitä. Meillä siis kaksi lasta entuudestaan 1v ja 3v.
 
Itse ajattelen keskenmenon suhteen aika kevyesti. En siis vähättele muiden pelkoja asiasta tai muuta, mutta itse ajattelen niin että turhaan laitan esim rahaa siihen varhaisultraan tai pelkäisin keskenmenoa kun ei sille mitään voisi tehdä jokatapauksessa näin aikasessa vaiheessa. Ja toisaalta myös oon aina ajatellut ihan kaikesta että kaikki tapahtuu mikä on tarkoitettu. Vaikka onnellinen olenkin tästä raskaudesta ja varmasti surullinen olisin jos kesken menisi, mutta jos niin huonosti kävisi niin sitten niin ei ollut tarkoitettu just nyt.
Voi kuulostaa kylmältä ajattelulta, mutta sillä saan turhan stressin ja pelon itseltäni pois. Päivä kerrallaan katsotaan mitä elämä tuo :)

Joulusta sen verran että meillä mennään ”perinteisesti”. Anoppilassa joululounas ja pakettien avaus. Sit vaan kotona. Tietty kotona avataan omat paketit. Siitä en tiedä vielä että jaksetaanko tänäkään vuonna jouluruokia tehdä. Viime vuonna toki oli tilanne hieman eri kun poitsu oli vasta viikon vanha ja miä lähes liikuntakyvytön xD
 
Me vietetään joulua ihan vaan oman perheen kesken. Mun vanhemmat on mökillä ja anoppi on ulkomailla. Varmaan välipäivinä sit nähdään mun sisaruksia ja isovanhempia. Saan onneks välipäivät vapaaks ni pääsee kunnolla viettää aikaa kotona perheen kesken :)
 
Me vietetään joulua mun siskon perheen luona. Sinne tulee myös mun veljet ja vanhemmat. Näin on vietetty joulua joka vuosi! :)
 
Takaisin
Top