Joulukuun kuulumiset

No kukanenkin toki tyylillään:).
Mutta ei se jatkuva kipu ja siitä aiheutuva stressikään ole vauvalle hyväksi. Tietysti lääkkeitä kannattaa välttää viimeiseen asti, mutta ei loputtomasti itseään kiusata.
Ja kun kyseessä on vaikkapa se migreeni niin sitä ei kyllä kauaa jaksa kukaan kärsiä, itsellä ainakin se tuntuu siltä kuin joku kaivais lusikalla silmää päästä, oksettaa, pyörryttää, näkö heittää yms. Ja joillakinhan se migreeni voi myös kestää päiväkausia ja voi mennä ihan houreisiin. Nyt ei onneksi semmoista päänsärkyä ole itsellä ollut.
 
No kukanenkin toki tyylillään:).
Mutta ei se jatkuva kipu ja siitä aiheutuva stressikään ole vauvalle hyväksi. Tietysti lääkkeitä kannattaa välttää viimeiseen asti, mutta ei loputtomasti itseään kiusata.
Ja kun kyseessä on vaikkapa se migreeni niin sitä ei kyllä kauaa jaksa kukaan kärsiä, itsellä ainakin se tuntuu siltä kuin joku kaivais lusikalla silmää päästä, oksettaa, pyörryttää, näkö heittää yms. Ja joillakinhan se migreeni voi myös kestää päiväkausia ja voi mennä ihan houreisiin. Nyt ei onneksi semmoista päänsärkyä ole itsellä ollut.

Jep hyvä jos jaksaa, mutta mie en. Esikoisen kohdalla lopetin suosiolla imetyksenkin lääkkeiden takia, kun en kestänyt ilman kovia kipulääkkeitä synnytyksen jälkeen.
 
Ihmisillä on lisäksi jokaisella oma kipukynnys. Toinen pärjää kovemman kivun kanssa kuin toinen. Jos päänsärky on sitä luokkaa että voi vaan maata vessassa ja oksentaa niin kyllä siinä on jo lääkeelle tarvetta.
 
Juu, imetystä en kahta kertaa miettisikään, korvike on ihan yhtä hyvää ravintoa sekin. Lähinnä ahdistaa se, olenko jo pilannut esikoisen hedelmällisyyden käyttämällä panadolia häntä odottaessani. Se olisi hirveämpää kuin mikään kipu.
 
Itse kyllä sallin panadolin käytön, jos tarvii. Esikoista odottaessakin sitä sai vetää sen 3g päivä jos tarvis. Eipä sitä tullut otettua kun oikeesti tarvitsi, synnytyksen alkaessa (ne kivut ja poltot..) ja flunssassa..

(Ei tietenkään joka päivä kannata, jos kipu ei hellitä niin lääkäriin...)

Ja mulla itellä on aurallinen migreeni, se on ihan kamala. Oon vuoteen oma silloin ja oksennus lentää..
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon miettiny että onko jollaki oikeesti panadoli auttanu niihin synnytyskipuihin. Esikoisen synnytyksessä jotenki ite hallitsin ni kivut paremmin mut kakkosen kohalla se oli jotain ihan kauheeta. Ku päästiin sisälle synnärille ni kätilö kysy ekana että oonko miettiny kivunlievitystä. Vastasin että ihan sama mitä kunhan jotaki ja äkkiä :D
 
Onneks oli ihana kätilö joka tilas mulle spinaalin heti ku oli kirjannu mut sisälle ja todennu että kohdunsuu on 6 senttiä auki :Heartred
 
Mulla autto pari tuntia, kun alkoi supistukset. Sitten sairaalaan soittaessa kun kätilö kehoitti ottamaan Panadolia, tokaisin että oon ottanut varmaan jo vähän liikaakin, mut ei auta. Käski tulemaan paikalle, jossa kyllä meni sitten aikansa ennen kuin sain mitään... Tai no Tensin kanssa selvisin vähän aikaa, mutta ei sekään mikään taikalaite oo. :rolleyes:
 
Miä kokeilin viimeks ottaa tonnista panadolia ja koitin lämpimässä suihkussa lotrata kun oli vinkattu että vois auttaa suppareihin.
Siellä mä kärvistelin suihkussa ja vaan kiihdytti enemmänkin niitä kuin olisi auttanut xD
Mut joo.. Ei kyllä panadolista ollu mitään hyötyä!
Miähän olin päättäny etten ota piikkiä mistään hinnasta että ilokaasu ja tens saa riittää, mut jossain vaiheessa kun kätilö kysy että laitettasko kuitenkin epiduraali tai spinaali niin vastasin et "ihan sama, kunhan jotain".
Mulla tuntu supistukset oikeestaan vaan selän puolella, mutta spinaali ku laitettiin niin siirty vatsan puolelle. Kätilökin vähän ihmetteli moista. Mut oli huomattavasti siedettävämpi mahan puolella ja ei kai ne supistukset ihan yhtä vahvoilta tuntunutkaan.
 
Enne ku se spinaali laitettiin niin mies kyllä jakso hieroa mun alaselkää oikeen urakalla. Ihan hikipäissään ryskytti mun selkää aina kun supisti, vaikka oli se tens myös. Tosin se hieronta tuntu melkein pahemmalta, mutta vei ainakin ajatuksen muualle supistuksesta, enkä kehannu ees sanoa että tuntuu pahalta, kun toinen halusi niin kovasti olla edes jotenkin avuksi:rolleyes::grin
 
Pystyttekö ottamaan särkylääkkeet helposti? En pysty edes raskausvitskuja nyt syömään kun niiden nieleminen aiheuttaa yökkäilyä ja saattavat tulla heti takas ylös :arghh:
 
Mulla kans vaatii vitamiinien nieleminen keskittymistä. Yökäyttää monesti, mutta tähän mennessä saanu kuitenki nielastua lopulta.
 
Oispa tää raskaus jo pidemmällä! Niin saisin mielenrauhan, että vauva on tosiaan taas tulossa :shifty: ja odotan myös innolla, että pääsisi järjestelemään meidän makkareita uusiksi! :grin
Yksi seinä pitää maalata ja vaihtaa järjestystä kahden huoneen välillä.. mutta vielä en viitsi sellaista alkaa tekemään. Myöhemmin sitten ja samalla järkkää jo pienelle huonetta valmiiksi.
Vaatteet sinne kaappiin ynm :happy:
Vaikka toki meidän makkarissa aluksi nukkuu pinnasängyssä!
 
Pystyttekö ottamaan särkylääkkeet helposti? En pysty edes raskausvitskuja nyt syömään kun niiden nieleminen aiheuttaa yökkäilyä ja saattavat tulla heti takas ylös :arghh:

Mulla samaa ongelmaa vitamiinien kanssa, ne kun on mulla ainakin aika isoja tabujakin. Muita lääkkeitä en onneksi oo joutunut käyttämään (kop kop, migreeni on nyt pysynyt poissa koko alkuraskauden... jännittää kyllä missä vaiheessa iskee takaisin ja miten joutuu säätämään niiden lääkkeiden kanssa).
 
Mul on onneks migreeni pysyny nyt poissa mut pari kertaa oon joutunu ottaa päänsärkyyn panadolia. Esikoisen raskaudessa mulla oli migreeni joka päivä 3kk ajan ja sillon kyl oli pakko ottaa sumatriptaania pahimpina päivinä. Normaalisti mulla on estolääkitys mut sitä ei saa käyttää raskaana tai imettäessä ni saa nähä taas millon tulee seuraava kohtaus.
 
Mulle iski 2 päivän norovirus! Painoo lähti 3kg. Kaikki tuli ulos ja oli aivan horroria! Nyt onneks jo parantunu. Mut aika karmivaa kun muutenki on etonu ja ollu nälkä niin sit iski tommonen kova oksennustauti ripuleineen ja kuumeen kera.
 
Mulle iski 2 päivän norovirus! Painoo lähti 3kg. Kaikki tuli ulos ja oli aivan horroria! Nyt onneks jo parantunu. Mut aika karmivaa kun muutenki on etonu ja ollu nälkä niin sit iski tommonen kova oksennustauti ripuleineen ja kuumeen kera.

Auts! Norovirus on kyllä jotain ihan järkkyä. Mulla ainakin oli monta viikkoa oksentamisen loppumisen jälkeen vaikee syödä kun tuntu että kaikki ällöttää
 
Mä oksensin viime yönä kaiken mitä olin eilen syönyt, edelleen sellane oksetus. Huh!
 
Takaisin
Top