Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon samaa mieltä. Hienoa että joku jaksaa kattoa koko palstan låpi mitå oon kirjottanu ja minkå ikänen oon.

Juu, kieltämättä hieman kummastutti tää tieto ja mielenkiinto nimenomaan sun asioihin ja niiden ruotimiseen täällä.

Se mut tänne toiki kun tää on ollut ainut paikka missä on saanu omia ajatuksia tuoda. Sitten mun elämän päätöksistä aletaan soimaamaan. Tuli todella hyvä mieli tästä, kiitos paljon.

Ei tarvitse mieltä pahoittaa tuntemattomien ihmisten kommenteista. Päätökset vauvasta kannattaa kuitenkin tehdä poikaystävän kanssa. Kirjoittele jatkossakin vain. En aio enempää häiritä täällä olevien tai sinun rauhaa. Pitää nuo lapsoset sen verran kiireisenä ettei forumeille jää aikaa. Toivottavasti mietit asiaa silti vielä. Aikaa on. Nuoruus kannattaa elää - vauvalle annat koko elämäsi elämäsi loppuun asti. Aina. Ikuisesti. Vauva menee kaiken edelle - joka päivä.

Ettei vaan ois jollain itselle käyny niin et nuorena hankkiutunu raskaaks ja sit jääny yksin lapsen/lasten kaa.. ei se silti oikeuta täällä huudella muille ja pahoittaa toisten mieltä. Tilanteet ja ihmiset on aina erilaisia ja johtaa erilaisiin lopputuloksiin.

No jopas täällä on räjähtänyt :grumpy: Tosiaan vaikka asioista olisi eri mieltä, niin mielipiteensä voi ilmaista kohteliaastikin. Eikä ihmisiä ja heidän taustojaan nyt tämän palstan perusteella kuitenkaan kuka tunne ja tiedä. Mutta keskeytetty ei tosiaan ehkäisystä käy, toivottavasti Hemsin poikaystävä on siitä hyvin tietoinen?

No jopas täällä on räjähtänyt :grumpy: Tosiaan vaikka asioista olisi eri mieltä, niin mielipiteensä voi ilmaista kohteliaastikin. Eikä ihmisiä ja heidän taustojaan nyt tämän palstan perusteella kuitenkaan kuka tunne ja tiedä. Mutta keskeytetty ei tosiaan ehkäisystä käy, toivottavasti Hemsin poikaystävä on siitä hyvin tietoinen?

On tietonen. :happy:

Ettei vaan ois jollain itselle käyny niin et nuorena hankkiutunu raskaaks ja sit jääny yksin lapsen/lasten kaa.. ei se silti oikeuta täällä huudella muille ja pahoittaa toisten mieltä. Tilanteet ja ihmiset on aina erilaisia ja johtaa erilaisiin lopputuloksiin.

Minulla kävi tämä sama kieltämättä mielessä.
Muttei se oikeuta tosiaan pahoittamaan toisten mieltä ja täällä "räyhäämään".

Onpas täällä jännitettä ja Adele87:lta ikävää käytöstä. Hems78 suhtaudut kyllä kiitettävän kärsivällisesti, etkä ole lähtenyt naljailuleikkiin mukaan. :) Pidän tästä foorumista juuri siksi, että toisin kuin lähes missä tahansa muualla, täällä en (tätä ennen) ole todistanut yhtäkään hyökkäystä toista vastaan, syyttelyä tai naljailua. Toivottavasti ilmapiiri pysyy hyvänä vastaisuudessakin! <3

Asiasta kun voi keskustella myös rakentavasti. On mielenkiintoinen ja itseänikin koskettava kysymys, miten lasten teosta päätetään yhdessä kumppanin kanssa, jos molemmat eivät lähtökohtaisesti ole samalla sivulla. Kysymys on todella iso ja tärkeä, ja ainakin jossain vaiheessa päätös on pakko tehdä. Minusta oikea ratkaisu ei ole mennä pelkästään sen lapsentekoa empivän mukaan ainakaan loputtoman pitkään, koska tässä tapauksessa ei päätöstä on jossain kohtaa sama kuin kielteinen päätös. Se pitäisi ainakin tosi tarkkaan tiedostaa. Toki jos toisen kanta on selkeä ei eikä ehkä, niin sillon lasta haluavan pitää sovittaa omat päätöksensä siihen.

Tuo keskeytetty yhdyntä on myös mielenkiintoinen keskustelunaihe. Onko yleistäkin, että ennen ehkäisyn kokonaan pois jättämistä siirrytään keskeytettyyn? Olen ainakin muutamien kuullut niin tehneen, ja niin olemme mekin. Itse asiassa keskeytettyyn siirryttiin jo aika kauan sitten, mutta sitten siirryttiin kondomiin, koska jännitin aina kuitenkin raskautumista ja se alkoi stressata. Mikä oli tietysti resurssien haaskausta, koska raskautuminen keskeytetyllä on niin epätodennäköistä. Päätettiin, että yritetään oikeasti sitten kun yritetään ja sitä ennen ehkäistään luotettavasti.

Tosin nyt ollaan taas oltu keskeytetyllä. Mies luottaa siihen ehkäisykeinona enemmän kuin minä, vaikka toki ollaan kauan sitten puhuttu läpi sekin, että mitä jos. Jonkun tutkimuksen mukaan touhutipoissa ei siittiöitä ole, joten jos keskeytetystä raskautuu, niin se johtuu siitä että mies ei ole osannutkaan vetää ajoissa pois tai osa siemensyöksystä tulee vähän etuajassa. Mies oli vakaasti sitä mieltä, että hänellä on vuosikymmenten kokemus omista siemensyöksyistään ja tietää, koska sieltä jotain tulee ulos ja koska ei. :D

Minulla kävi tämä sama kieltämättä mielessä.
Muttei se oikeuta tosiaan pahoittamaan toisten mieltä ja täällä "räyhäämään".

Ihan yli 30v. olen lapseni saanut ja ydinperhe on vielä. On hauska huomata, kuinka vastuttatte minun mielipiteitäni ja teette johtopäätöksiä tietämättänne mitään - ja samalla syytätte minua asioista, joihin itse juuri sorrutte. Minä tein sentään johtopäätökseni Hemsin viestien perusteella.

Se koira älähtää - kehen kalikka kalahtaa :)

Ei tarvitse mieltä pahoittaa tuntemattomien ihmisten kommenteista. Päätökset vauvasta kannattaa kuitenkin tehdä poikaystävän kanssa. Kirjoittele jatkossakin vain. En aio enempää häiritä täällä olevien tai sinun rauhaa. Pitää nuo lapsoset sen verran kiireisenä ettei forumeille jää aikaa. Toivottavasti mietit asiaa silti vielä. Aikaa on. Nuoruus kannattaa elää - vauvalle annat koko elämäsi elämäsi loppuun asti. Aina. Ikuisesti. Vauva menee kaiken edelle - joka päivä.
Miksi välttämättä nuoruus pitäisi elää tietyllä tavalla, ihmisillä on erilaisia tavoitteita elämässään ja jos joku haluaa tulla äidiksi nuorena niin mitä pahaa siinä on ? Kyllä nuoretkin kasvattavat lapsiaan ja antavat heille koko elämänsä. Sekä mistä sinä tiedät että aikaa on, ei kaikki saa lapsia helposti tai välttämättä ikinä vaikka kuinka haluaisivat iästä riippumatta.
Minä olen saanut lapseni nuorena ( ensimmäinen 18 v) ja en ole menettänyt nuoruudestani yhtään mitään, päinvastoin. Olen myös lasten aikuistuttua kerennyt sitä muutakin elämää ja nyt vielä ” vanhana” saanut mahdollisuuden uudelleen pienen vauvan kanssa perhe-elämään kun pieni poikani tänäkesänä syntyi.
Pian saan myös nauttia isovanhemmuudesta kun tyttäreni 20v saa oman pienen yli vuoden yrittämisen jälkeen, enkä voisi olla onnellisempi heidän puolestaan. Tiedän että pieni saa parhaat mahdolliset vanhemmat iästä riippumatta.

Tämä lause kertoo sinusta paljon.
Asenteestasi keskustella täällä foorumilla.

Juu, en minä yritä raskautua, en ole täällä siksi. Ilmiantakaa vain, jos mielenne tekee. Jos huomaan jonkun juonivan miestään vastaan, niin puutun asiaan. Lapsi ansaitsee rehellisen alun. Asenteeni kirjoitella täällä on - huvin vuoksi.

Miksi välttämättä nuoruus pitäisi elää tietyllä tavalla, ihmisillä on erilaisia tavoitteita elämässään ja jos joku haluaa tulla äidiksi nuorena niin mitä pahaa siinä on ? Kyllä nuoretkin kasvattavat lapsiaan ja antavat heille koko elämänsä. Sekä mistä sinä tiedät että aikaa on, ei kaikki saa lapsia helposti tai välttämättä ikinä vaikka kuinka haluaisivat iästä riippumatta.
Minä olen saanut lapseni nuorena ( ensimmäinen 18 v) ja en ole menettänyt nuoruudestani yhtään mitään, päinvastoin. Olen myös lasten aikuistuttua kerennyt sitä muutakin elämää ja nyt vielä ” vanhana” saanut mahdollisuuden uudelleen pienen vauvan kanssa perhe-elämään kun pieni poikani tänäkesänä syntyi.
Pian saan myös nauttia isovanhemmuudesta kun tyttäreni 20v saa oman pienen yli vuoden yrittämisen jälkeen, enkä voisi olla onnellisempi heidän puolestaan. Tiedän että pieni saa parhaat mahdolliset vanhemmat iästä riippumatta.

En tuomitse nuoria vanhempia, ennen vanhaankin lapset hankittiin nuorina. Nuoret vanhemmat jaksavat paremminkin toisinaan kuin myöhemmällä iällä lapsensa saaneet. Hems oli vain aiemmin todennut, että aika loppuu kesken lasten hankinnassa, kun ikääkin on jo 22. Sitä hieman yritin sivuta.

Ja kyllä, tämä on hyökkäys ainoastaan häntä kohtaan, koska hän on niin avoimesti kertonut poikaystävänsä haukkuneen häntä, koska hän haluaa lapsia ja poikaystävä ei. Kirjoitus on ollut niin räikeää, että se on kiinnittänyt huomioni. Foorumilla on oikeus seurata käyttäjiä, joten miksi tuomitsette minut toisten seuraamisesta. Nettiin laitetut viestit ovat julkisia kohdeyleisölle, tosin nyt Hems on aiempia viestejään poistanutkin.

En tuomitse nuoria vanhempia, ennen vanhaankin lapset hankittiin nuorina. Nuoret vanhemmat jaksavat paremminkin toisinaan kuin myöhemmällä iällä lapsensa saaneet. Hems oli vain aiemmin todennut, että aika loppuu kesken lasten hankinnassa, kun ikääkin on jo 22. Sitä hieman yritin sivuta.

Ja kyllä, tämä on hyökkäys ainoastaan häntä kohtaan, koska hän on niin avoimesti kertonut poikaystävänsä haukkuneen häntä, koska hän haluaa lapsia ja poikaystävä ei. Kirjoitus on ollut niin räikeää, että se on kiinnittänyt huomioni. Foorumilla on oikeus seurata käyttäjiä, joten miksi tuomitsette minut toisten seuraamisesta. Nettiin laitetut viestit ovat julkisia kohdeyleisölle, tosin nyt Hems on aiempia viestejään poistanutkin.

Mun on pakko nyt sanoa.
Se mitä aikasemmin olen täällä joskus huhtikuussa puhunut ei ole tätä päivää. Miestä en vedätä hän itse teki asiaan aloitteen. Puhutaan päivittäin lapsista ja vaihdetaan auto enemmän lapsiystävällisemmäksi. Mua suorastaan ahdistaa että näät vaivaa sille että sä kaivat kaikki mun kirjottamat tekstit ja oot tänää ettiny lisää tietoa mut oonki poistanu ne, just sunlaisia varten. Kiitos autoit ymmärtämään ettei kannata puhua asioistaan kun seassa on kuitenki se yksi mätäomena.

Voisitko ystävällisesti lopettaa minun analysoimisen, sun kaltaisia löytyy ihan varmasti vauva.fi :stä. Sinne vaan mukaan joukkoon.

Se miten lapseni hankin ei ole sinun asia. Haen täältä vertaistukea en muiden analysoimista miten mun kuuluisi seksielämäni hoitaa. Jos mun mies olis talipää eikä ymmärtäisi mihin ryhtyisi en ryhtyisi siihen mukaan. Kiitos ja lopetetaan tämä nyt.

Mun on pakko nyt sanoa.
Se mitä aikasemmin olen täällä joskus huhtikuussa puhunut ei ole tätä päivää. Miestä en vedätä hän itse teki asiaan aloitteen. Puhutaan päivittäin lapsista ja vaihdetaan auto enemmän lapsiystävällisemmäksi. Mua suorastaan ahdistaa että näät vaivaa sille että sä kaivat kaikki mun kirjottamat tekstit ja oot tänää ettiny lisää tietoa mut oonki poistanu ne, just sunlaisia varten. Kiitos autoit ymmärtämään ettei kannata puhua asioistaan kun seassa on kuitenki se yksi mätäomena.

Voisitko ystävällisesti lopettaa minun analysoimisen, sun kaltaisia löytyy ihan varmasti vauva.fi :stä. Sinne vaan mukaan joukkoon.

Se miten lapseni hankin ei ole sinun asia. Haen täältä vertaistukea en muiden analysoimista miten mun kuuluisi seksielämäni hoitaa. Jos mun mies olis talipää eikä ymmärtäisi mihin ryhtyisi en ryhtyisi siihen mukaan. Kiitos ja lopetetaan tämä nyt.

Ei minulla ole tarvetta siirtyä täältä muille forumeille. Sinä olet täällä. Mutta hienoa, että mies on nyt kääntänyt kelkkansa täysin ja olette lasta yrittämässä. Ja auton vaihtoonkin on varaa, vaikka kissa sairastelisi. Lopetetaan vain tähän.

Mun on pakko nyt sanoa.

Ei minulla ole tarvetta siirtyä täältä muille forumeille. Sinä olet täällä. Mutta hienoa, että mies on nyt kääntänyt kelkkansa täysin ja olette lasta yrittämässä. Ja auton vaihtoonkin on varaa, vaikka kissa sairastelisi. Lopetetaan vain tähän.

Hei kaikki! Yritetään hyvässä hengessä ja ketään loukkaamatta keskustella täällä. Pidetään foorumi kivana paikkana kaikille.

Terveisin Bella Swan, moderaattori

Mun on pakko nyt sanoa.

Ihanaa kuitenkin, että miehesti viikossa muutti mielipiteensä lastenhankinnasta. Toivottavasti ei raskausaikana muuta viikossa mieltään ettei haluakaan lapsia :) Kiitän ja kumarran. Kaikille hyvää jatkoa, poistun.

Takaisin