Yritystä odottavat

Mulla oli toiveissa n. 2-v. ikäero. Toisen yrityskin aloitettiin, kun poika oli n. 1-v. Homma vaan keskeytyi ennen plussaa, kun miehen syöpä löytyi. :sad001 Kovasti yritän asennoitua että tää isompikin ikäero on ok. Poika siis täyttää syksyllä jo 5-v. Onhan näissä kumpaankin suuntaan omat hyvät ja huonot puolensa.

Tsemppiä niemja vaikeiden öiden kanssa! Toivottavasti masukivut pienellä asettuu pian.
 
Mulla oli toiveissa n. 2-v. ikäero. Toisen yrityskin aloitettiin, kun poika oli n. 1-v. Homma vaan keskeytyi ennen plussaa, kun miehen syöpä löytyi. :sad001 Kovasti yritän asennoitua että tää isompikin ikäero on ok. Poika siis täyttää syksyllä jo 5-v. Onhan näissä kumpaankin suuntaan omat hyvät ja huonot puolensa.

Tsemppiä niemja vaikeiden öiden kanssa! Toivottavasti masukivut pienellä asettuu pian.

Mulla siskopuolen kanssa neljävuotta ikåeroo ja vasta aikusena tultu tosi läheisiks :p joten kyl se 5-6vuottaki menee :angelic:
 
Joo, kaikilla ikäerolla on kyllä puolensa! Miehellä on 4v ja 8v sisaruksiinsa ikäeroa ja ovat todella läheisiä, mulla on reipas 2v, 10v ja 15v enkä oo kenenkään kans kovin läheinen, nuorinta hoidin enemmän ku äiti aikanaan mutta se onki toinen tarina. Kaveri taas on enemmän 15v nuoremman siskonsa kans tekemisis ku miehensä tai siltä vaikuttaa päivitysten perusteella :D toisaalta tämä ikäero on nyt hyvä, kun molemmat lapset on kuivia ja ymmärtävät ja ovat tarvittaessa apuna, mutta mulla on hinku kouluun ja lapset pitää olla tehtynä ennen sitä ja oma 30v takaraja tulee täyteen 1,5v päästä. :D vaikeita asioita.
 
Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille.

Esikoiselle annettiin lupa tulla aika pian kunhan oltiin hääpäivästä päätetty, ei ehkä kovin fiksua kun tärppi tuli nopsaan ja olin sit häissä jotain 9-10vko:lla raskaana ja kova pahoinvointi riesana :banghead: no hengissä selvittiin. Sen kummemmin ei sitä mietitty tai odoteltu, ikää kun oli jo 30+ niin suhteen alusta asti oli sovittu et lapsia halutaan ja suht pian :happy:

Kakkosta sit toivottiin n.2vuoden ikäerolla ja alkuvuoden lapsena, no 2.kierrosta taas tärppäs ja lapsilla on reilu 1v 11kk ikäeroa :hilarious: ihan kiva ikäero, varsinkin kun osaavat jo hetken leikkiä kahdestaankin :yuck:

Kolmosesta vaan kuumeilen, toivon et yritys alkas pian kun jotenki aattelen et ensvuoden loppuun mennes meillä on perheen koko sit siimä. Täytän 37 ensvuonna ni jotenki en halua venyttää sen pidemmälle, jos mies vielä yhteen suostuu :shy:

Ja o.n. voi kiesus et kroppaki kenkkuilee! Kierto on venyny jo 37/32-34 :arghh: tein jo toiveikkaasti testinkin kun viikonloppuna oli öklö olo ja mieskään ei oo ihan hirmusen tarkkana ollu kumin kans :rolleyes: molemmista oon voinu pahoin ennenku menkat ollu edes myöhässä ja saanu varhaset plussat, joten toiveikkaasti testasin mut negaa näytti vaan :sorry: välillä ollu menkkajomotteluaki mut ei loraha ei :sorry: kraah.. sit viel sanoin vloppuna et varmat päivät, huomena alkaa olojen perusteella menkat ja päästeltiin menemään ni kiva selitellä miehelle jos nyt oliki joku ihme kierto ja tulee osuma siit "varmasta päivästä" sitte :bag::angelic::rolleyes::bored: ja tää piinailuhan vaan kasvattaa vauvakuumetta :hilarious:
 
Eikös 20-30-vuotta ole normaali ja yleisin ikä lapsien hankintaan? :) Me alettiin yrittää kun olin 22 v, lapsi syntyi kun olin 24 v. En ole koskaan iästä kuullut mitään kommenttia, luulisi enemmän kommentoitavan jos on iäkäs äiti/odottaja. Ja eihän sillä tietenkään mitään väliä ole minkä ikäinen on. Itsellä oli lapsien saamiselle takaraja 30 v, ei tosin taida tällä meidän tahdilla ehtiä lapsiluku täyteen ennen sitä. Mutta se onkin toinen juttu, koska ei ole oma valinta :)
 
Yleisin synnytysikä on nykyään tilastojen mukaan 30-34 ja ensisynnyttäjien keski-ikä 29.4, mut ihan hulluun suuntaanhan tuo on menny kun samalla sit lapsettomien määrä lisääntyy ja lapsia ei sit välttämättä kovin helposti saada kun niille lupa annetaan :oops:
Mut en olis Hems78 huolissaan, kun lapsi on toivottu ja odotettu, niin äidin iällä ei ole väliä!
 
Mä olin 22-vuotta kun meidän poika syntyi. :) Yritys alkoi ennen kun ehdin täytin 21-vuotta. Eikä iällä muutenkaan ole tässä siinä mielessä merkitystä. Toiset on valmiita äidiksi aiemmin, toiset myöhemmin ja elämä kulkee erilaisia ratoja.

Tsemppiä Kaku15 kropan temppuilun kanssa. Toi on niin rasittavaa, kun kierto venähtää.
 
:shy::shy: Saatoin ehkä vauvakuume höyryissä mennä kattelemaan rattaita netistä. Tykkäättekö selailla nuita vai ootatteko mielummi siihen kun tulee plussa testiin:rolleyes:
 
Yleisin synnytysikä on nykyään tilastojen mukaan 30-34 ja ensisynnyttäjien keski-ikä 29.4, mut ihan hulluun suuntaanhan tuo on menny kun samalla sit lapsettomien määrä lisääntyy ja lapsia ei sit välttämättä kovin helposti saada kun niille lupa annetaan :oops:
Mut en olis Hems78 huolissaan, kun lapsi on toivottu ja odotettu, niin äidin iällä ei ole väliä!

Veit jalat suustani ! Saan vaa koko aja kuulla sitä että kyllä sulla on vielä aikaa. Mut sanoin tossa eilenki miehelle et tosiaa joillaki se raskautuminen voi viedä 10vuotta ja silloi olisin 32. Jolloi olis hyvä ikä vielä miettiä toistaki lasta. :angelic:
 
Noita isompia hankintoja ei ole tullut katseltua, mutta vaatteita, vauvakirjoja yms. tulee katseltua. Vaikka vaatteita ei edes todennäköisesti hirveästi tarvitse hankkia, kun esikoislta on kaikki säästössä.
 
Ei vieläkään menkkoja o_O:wtf
Mut se viimeviikonlopun öllöoloki on hävinny:scratch vissii täytyy viikonloppunan testailla uudestaan :smiley-ashamed008
Tänään oli kyl hillitön siivouspuuska, mikä yleensä iskee menkkojen aikaan mut ei siltikään :hilarious: eipä täs auta ku ootella, joskus kauan sitte oli vastaavaa, mut sillon kilppariarvot temppuili, nyt ne on ollu ihan ok, sillon gyne jopa epäili et en ovulois, ja tarvis apuja mut mut heti ku kilppariarvot tasottu, ni kierto säännöllisty ja molemmat lapset tullu 2.yrityskierrosta et ei se sit ihan niin menny ku gyne arveli :wink
 
Mä olin 22-vuotta kun meidän poika syntyi. :) Yritys alkoi ennen kun ehdin täytin 21-vuotta. Eikä iällä muutenkaan ole tässä siinä mielessä merkitystä. Toiset on valmiita äidiksi aiemmin, toiset myöhemmin ja elämä kulkee erilaisia ratoja.

Siis hetkinen Vargynja, ootko sä alle kolmekymppinen? Apua, luulin että oot nyt ainaki mua vanhempi ja mä olen 31 :grin Jännä miten voi tälleen pelkän tekstin perusteella tulla mielikuva ihmisestä joka ei sitten pidäkkään yhtään paikkaansa :hilarious: Enkä tosiaan edes osaa selittää mistä tämä mielikuva syntyi.

Hems, mä tykkään selailla just esimerkiksi rattaita ja pohtia olisiko tuplat parempi ratkaisu vai pärjäisikö nykyisillä vaunuilla + laudalla. Ja jos kirppiksellä tulee vastaan ylisöpö minivaate niin tosissaan saa tehdä töitä jotta pääsee sen ohi ostamatta :wacky:

Mä muuten koin olevani ihan hirrrrveen vanha ensisynnyttäjä mutta sitten uutisoitiin Rouva Presidentin raskaudesta niin totesin että 29v ei olekaan niin paha :p Meillä toiveissa että lapset olisi tehtynä siihen mennessä kun mies täyttää 35 (eli itse olisin 34).
 
On täällä aika sissejä! Meillä ekan ja tokan välillä on 3v4kk - täysin suunnitellusti. Paljoa alle 3v eroa en voisi kuvitellakaan. Ehti välissä töihin ja ennen kaikkea isompi on jo tolkuissaan, kuiva ja osaa toimia itsenäisesti. Kyllä nuo silti ihan kivasti leikkivät keskenään, ehkä paremminkin kun isompi osaa johtaa leikkiä.

Nyt tätä kolmatta kun mietitään niin ikäero pitäisi olla alle 3v että saadaan samat päivärahat. Käytännössä siis jotain 2,5v. Sekin jo hirvittää - saati että olisi alle 2v ikäero... :) Vauva on nyt 10 kk eikä vielä yritystä näköpiirissä, keväällä sitten. Tosin kiertokaan ei ole vielä palautunut.

Vauvanteko alkoi vuosien harkinnan, keskustelujen ja lopulta viimeisen ukaasin jälkeen. Miestä ei kiinnostanut mutta ei halunnut minustakaan luopua. Nyt on tilanteeseen tyytyväinen. Kannattaa vain puhua omista toiveistaan selkeästi ja kuunnella toisen näkemystä. Me tosin tehtiin lapset vasta 30+, kumpikaan ei päälle kakskymppisenä olisi voinut kuvitellakaan perheellistyvänsä :D

Tää anto vähän toivoo:shy: mut ollaan onneks täs kohta vuode sisää opittu puhumaan paremmin ku on tullu esiin mun lapsihaaveet.
 
Siis hetkinen Vargynja, ootko sä alle kolmekymppinen? Apua, luulin että oot nyt ainaki mua vanhempi ja mä olen 31 :grin Jännä miten voi tälleen pelkän tekstin perusteella tulla mielikuva ihmisestä joka ei sitten pidäkkään yhtään paikkaansa :hilarious: Enkä tosiaan edes osaa selittää mistä tämä mielikuva syntyi.

Täytän loppuvuodesta vasta 28. :D Ehkä mä vaan vaikutan aikuisen asialliselta, kun oon ylläpidossa. :hilarious: Joskus kyllä mielikuvat heittää miten sattuu. Itse oon mm. luullut toisaalla (teini)poikaa tytöksi viestien perusteella. :grin
 
Mulla ainakin on helpottanut vauvakuumeessa se, että on katella jo ennakkoon vauvajuttuja ja pari pientä juttua lähteny kaupasta mukaankin. Perustelin itselleni sitä sillä, että jos ne ei jostain syystä omalle lapselle päätyiskää nii sit antais lahjaks jolleki:joyful:
 
Mulla ainakin on helpottanut vauvakuumeessa se, että on katella jo ennakkoon vauvajuttuja ja pari pientä juttua lähteny kaupasta mukaankin. Perustelin itselleni sitä sillä, että jos ne ei jostain syystä omalle lapselle päätyiskää nii sit antais lahjaks jolleki:joyful:


Mulla sama :hilarious: onhan niitä ihana hipelöidä:)
 
Tsiisus sentään,kp 40 ja tohan näyttää haamulta päiväpissasta :bored: kierto on kyl ollu todella outo jos oikeasti tärpänny :facepalm: tyyliin yks hedelmöittymismahdolisuus kun kumi karkas viikko ovulaatio-oireiden jälkeen kun ei olla oltu ovulaationtienoilla edes samalla paikkakunnalla :eek: noh, aamulla uus testi jos ei menkat oo alkanu :bag::angelic: oon kulkenu viikon side housuissa kun alamahalla kokoajan pientä menkkajuilintaa :shy:
 

Liitteet

  • IMG_20190713_150351740.jpg
    IMG_20190713_150351740.jpg
    8.5 KB · Katsottu: 258
Muokattu viimeksi:
Kirppikseltä mun käteen vaan tarttuu ne bodyt Oon siis ostanu muutaman bodyn ja housut vastasyntyneen koossa mut aattelin et en hamstraa iha kaappeja täytee kunha helpotan tåtå vauvakuumetta. Oliks sulla siis ennestään lapsi?

Juu, 03/18 syntyny poika :dummy::angelic:
 
Takaisin
Top