Yritystä odottavat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Löysin itseni tuossa yhtenä päivänä kirjakaupasta selailemasta vauvakirjaa. Ihan kuin olisi ajankohtaista, mutta veti niin kovin puoleensa. :rolleyes: Huomaatteko te muut katselevanne vauvojen vaatteita, tarvikkeita tai vaikka niitä vauvakirjoja?
 
Todellakin! Aina myös listaan, mitä pitäisi hankkia ja ketä pyytäisin kummeiksi ym. jonnin joutavaa. Vaatteita olen ostanut monta, kun mieleisiä ei usein tule vastaan. Esim tykkään kovasti miina ja manu-vaatteista, joiden valmistus on lopetettu ajat sitten, niitä tulee torissa harvoin vastaan. Helpottaa stressiin, kun ei tarvitse miettiä mitään vaan kaikki on ylhäällä valmiina! Sieltä vaan katsoo jos mietityttää tai ei muista. Ja vaate ym. Hankintoja ei ainakaan esikoisen kanssa pystynyt tekemään, joten etukäteen pitää joka tapauksessa varautua useisiin kokoihin. Mikäs sen mukavampaa, kuin tarpeen tullen löytää ihania ja jo valmiiksi maksettuja vaatteita jemmasta :)
 
En ole ikinä nähnyt Miina ja Manu -vaatteita, mutta kyllä kelpaisi mullekin. Ne oli lapsena yksiä suosikkikirjojani ja nykyisin lapsi tykkää niistä kovasti. :) Kiva että olet löytänyt tavan helpottaa stressiä listojen avulla.

Mitään en ole uskaltautunut ostamaan katselemisesta huolimatta. Toisaalta meillä on esikoiselta aika lailla kaikki tallessa niin ei hirveästi pitäisikään tarvita mitään. Kummeja on kyllä tullut mietittyä, mutta lopputulokseen en ole siinä asiassa päässyt. No ei sillä kiire kyllä taida ollakaan. Vaikka kun katsoo vaikka vuoden verran taaksepäin niin huimasti ollaan miehen kanssa toivuttu! n__n
 
Kiva, että itsekin huomaat muutoksen, se auttaa varmasti jaksamaan paremmin eteenpäin :) Metsola valmisti Miina ja Manu- sekä Pupu Tupuna-vaatteita aiemmin. Nykyisin niitten vaatteet on ihan kauheita pastelliröyhelö-äklötyksiä, ennen oli niin värikkäitä ja kivoja. Kirppareilla niitä ei juuri liiku, mutta torista oon löytänyt useamman. Ja jos olet fb:ssä, siellä varmaan on myös. Meillä on mummolassa säästössä kaikki siihen mennessä valmistuneet miina ja manu-kirjat, kun olin itse lapsi.
 
Nyt kun vauva on maailmas niin voin rehellisesti olla taas yritystä odottava :D vahvistui vain hyvän synnytyskokemuksen myötä kaipuu 4 lapseen, ja nyt kun syntyi poika, mitä toivoinki toki, niin iski pieni kaipuu ekaa kertaa tyttöön. Enää on miehen 100% haluaminen neljänteen, se tuntuu vaihtelevan mielipidettä asiasta ahkeraan. Mutta ajattelin, että ens keväänä / kesänä alkais yritys!

Ja tosiaan, meille syntyi poika 10.6 kello 2.24, 4h25min vesien menon jälkeen, painoa 3424g ja 51cm. Kerranki synnytys oli todella ihana ja voimaannuttava kokemus, kahden epäonnistuneen synnytyskokemuksen jälkeen <3
 
Onnea niemja! :dummy:

Itse tykkään aina kierrellä vauvanvaateosastoilla, katsella vauvakirjatarjontaa tms.vaikka ei oliskaan ajankohtaista. Myös vähän väliä tulee mietittyä nimiä, kummeja ja sen semmoista ajankuluksi :rolleyes:
 
Niittipyssy, esikoinen 03/18, toisen yritys alkanee kevään aikana

Sanpe, esikoinen 12/17, toisen yritys alkanut 01/19

Miitu, esikoinen 11/15, kakkonen 10/17, kolmannen yritys alkanee loppuvuodesta 2019

tiada92, esikoinen 2/15 ,toisen yritys alkaa 04/19

tiuhtimus, lapset 11/15 & 10/17, kolmosen yritys alkanee 8/20

Vargynja, esikoinen 9/14, toisen yritys jossain tulevaisuudessa

Unisieppari, ensimmäisen yritys alkaa alkusyksystä 2019

Siska, esikoinen 7/18, tjot 12/18 ja kierron palautumisen odottelua

Enni, Esikoinen 3/17, toisen yritys alkanut 07/18.


Me nyt soudetaan ja huovataan mut tällä hetkellä ollaan siirretty kolmosen yritystä siihen että saadaan tää okt-projekti valmiiksi ja halutaan nautitaan vielä ensi kesäkin tällä nykysellä kokoonpanolla ilman raskausvaivoja-, ruokarajoituksia yms.
 
Onnea niemja !!:Heartred Aivan ihanaa vauva-arkea teille, nauttikaa :happy:

Me käytiin kattomassa eilen miehen siskon vauvaa, joka on kohta viikon ikänen. Ääk, mikä vauvakuume taas tuli, vaikka ihan kun ei olis koko ajan ollukkin päällä. Oviksenkin pitäis normaali kierron mukaan olla ens viikon alussa. Mutta en yhtään ihmettele jos tääkin kierto venyy, kun tuntuu nyt olevan jostain syystä enemmän sääntö kun poikkeus nää pitemmät kierrot.. Niin turhauttavaa..
 
Niittipyssy, esikoinen 03/18, toisen yritys alkanee kevään aikana

Sanpe, esikoinen 12/17, toisen yritys alkanut 01/19

Miitu, esikoinen 11/15, kakkonen 10/17, kolmannen yritys alkanee loppuvuodesta 2019

tiada92, esikoinen 2/15 ,toisen yritys alkaa 04/19

tiuhtimus, lapset 11/15 & 10/17, kolmosen yritys alkanee 8/20

Vargynja, esikoinen 9/14, toisen yritys jossain tulevaisuudessa

Unisieppari, ensimmäisen yritys alkaa alkusyksystä 2019

Siska, esikoinen 7/18, tjot 12/18 ja kierron palautumisen odottelua

Enni, Esikoinen 3/17, toisen yritys alkanut 07/18.

Tips, Lapset 5/15 ja 9/18, kolmosta voisi kokeilla aikaisintaan 3/20.


Listasinpa minäkin nyt itseni niin tuntuu jotenkin konkreettisemmalta. Menkat ei ole vielä alkaneet, imetän vielä. Periaatteessa voisi jo tjottailla mutta lähdetään pitkään reissuun 12/19-2/20 enkä halua siellä voida pahoin tai miettiä syömisiäni. Sen sijaan reissusta kotiuduttua voisi varsinaisesti aloittaa yrittämisen (jos silloin vielä siltä tuntuu).
 
Siis todellaki huomaan katselevani, eilen viimes selailin liberon pistekauppaa ja kun ei ollu edelleenkään mitään mieleistä niin harkitsin tilaavani pienempiä bodyja.. no jätin vielä sinne :angelic: sit kun siivosin lasten kaappeja ni esim vauvalakanat jäi sinne edelleen :grin ja mieshän ei edes halua kolmatta edelleenkään :sorry:
 
Onnea niemja! :love017 Ihanaa kun sait vauvan lisäksi voimaannuttavan synnytyskokemuksen.

Kiva kuulla että en ole ainoa pöhkö, joka katselee vauvajuttuja vaikka ne ei ole ajankohtaisia.
 
Niittipyssy, esikoinen 03/18, toisen yritys alkanee kevään aikana

Sanpe, esikoinen 12/17, toisen yritys alkanut 01/19

Miitu, esikoinen 11/15, kakkonen 10/17, kolmannen yritys alkanee loppuvuodesta 2019

tiada92, esikoinen 2/15 ,toisen yritys alkaa 04/19

tiuhtimus, lapset 11/15 & 10/17, kolmosen yritys alkanee 8/20

Vargynja, esikoinen 9/14, toisen yritys jossain tulevaisuudessa

Unisieppari, ensimmäisen yritys alkaa alkusyksystä 2019

Siska, esikoinen 7/18, tjot 12/18 ja kierron palautumisen odottelua

Enni, Esikoinen 3/17, toisen yritys alkanut 07/18.

Tips, Lapset 5/15 ja 9/18, kolmosta voisi kokeilla aikaisintaan 3/20.

Raparpaari, esikoinen 8/17, yritys alkanee joskus loppukesästä/alkusyksystä 2019.


Minäkin listasin! Mies olisi tosiaan valmis jo jättämään ehkäisyn, mutta minä lasken aikaisimpia mahdollisia laskettuja aikoja, ja vielä ne tulevat opiskelujen ja tämänhetkisen työtilanteen kannalta vähän liian aikaisin. Vaikka voihan se olla, että yritystä pitää harrastaa pidempäänkin.

Löysin itseni tuossa yhtenä päivänä kirjakaupasta selailemasta vauvakirjaa. Ihan kuin olisi ajankohtaista, mutta veti niin kovin puoleensa. :rolleyes: Huomaatteko te muut katselevanne vauvojen vaatteita, tarvikkeita tai vaikka niitä vauvakirjoja?
No todellakin. :D Etenkin pikkutyttöjen pienet ihanat kesämekot osuu aina silmään! Esikoinen on siis poika ja olisi niin ihana kun saisi toisen pukea mekkoon (vaikka eikai mikään estä nytkään...)! Vauvakirjojakin pitää suunnitelmallisesti katsella.
 
Mä tein päätöksen, että mitään pieniä vaatteita en osta vaikka olis kuinka söpöjä. Mut huomaan kattelevani niitä koko ajan enemmän kaupoissa. Ja käytännön ihmisenä oon alkanut kattomaan kaupungilla tupla/sisasrusrattaita sillä silmällä. Ja oon mä kyl kattonut uuden kaukalonkin valmiiksi (nykyisellä tuli käyttöikä täyteen). Niin ja esikoisen nimi lista doc:siin on tullut laiteteltua uusia nimiä :oops:
 
Meillä on nimiä mietitty myös. Ja kokoajan suunnittelen käytäntöä. Esimerkiksi kun huomenna ollaan menossa katsomaan ok-taloa, niin mietin, että pitäisi olla kaksi huonetta lapsille; ensin nukkumahuone ja leikkihuone, ja myöhemmin sitten omat huoneet. Vaikka eihän sitä edes tiedä, tullaanko me koskaan toista lasta saamaan, vaikka yritettäisiinkin. Ja noista siskan mainitsemista sisarusrattaista tuli mieleen, että vasta mietin taas hyviä puolia sille, että ikäero tulisi suuremmaksi; luultavasti seisomalauta nykyisiin yhdistelmävaunuihin riittäisi. Mitään konkreettisia ostoja tai hankintoja en kuitenkaan ole tehnyt, enkä varmaan tee ennen kuin taas olen rv12+ tai enemmän. Kykenin esikoisestakin olemaan ostelematta tavaroita ennen puoltaväliä. :D
 
Kaverin sisko saa iltatähden eikä niillä ole enää mitään vauvakamoja jäljellä ja vähän jo lupasin vauvanvaatteita antaa. Nyt kuitenkin tuntuu että niistä on pidettävä kiinni kun vielä joskus tarvitaan...

Oon myös tallentanut asuntohaun, aina kun meidän alueelta tulee 5+ h taloja myyntiin niin saan ilmoituksen. Meillä on siis 4h mutta jos kolmelle lapselle haluaa oman huoneen ynnä työhuoneen niin tarttis isomman :) Omaan kyllä suunnitellaan keittiö- ja kylppäriremonttia mutta 10 vuoden päästä tarttis ehkä isomman :D

Vauvan uusi turvaistuinkin ostettiin sillä ajatuksella että samaan telakkaan sopisi myös turvakaukalo...

Eihän tässä järkeä ole mutta minkäs teet...
 
En siis ole yksin näiden ajatusten ja hankintojen kanssa! Hyvä, välillä tuntuu että oon vähän pimeä. Ostin km raskauden aikana jo lämpöpussin turvakaukaloon, koska sain 30 e alennusta. Olihan jo melkein 12 vkoa täynnä. Toivomme sille vielä käyttöä :bag:
 
Mä oon haalinu lämpöpussin paikalliselta kierrätys ”roskalavalta”,mikä on toisen roska voi olla toiselle aarre :) Tilasin jopa wishiltä kyltin ”daddy here’s come mommy,jos me miehen kanssa mennään vauvan jälkeen naimisiin ja olen jo ajatellut et isompi lapsi vetäis pienempää kärryssä ja pienemmällä tämä kyltti kädessä :D nyt vaan jos sais ton miehen innostumaan vauvasta :D
 
Tilasin jopa wishiltä kyltin ”daddy here’s come mommy,jos me miehen kanssa mennään vauvan jälkeen naimisiin ja olen jo ajatellut et isompi lapsi vetäis pienempää kärryssä ja pienemmällä tämä kyltti kädessä :D nyt vaan jos sais ton miehen innostumaan vauvasta :D

Ihana ajatus! <3

Me on täällä pohdittu työnimeä toiselle. :hilarious:

Juteltiin miehen kanssa yhtenä iltana siitä milloin annettaisi toiselle lupa tulla. Pohdittiin että ei varmaan tarvitse ihan ilman kotipalvelua pärjätä siinä kohtaa kun jättää ehkäisyn pois. Mietittiin kanssa meidän lääkityksiä ja päädyttiin siihen että seuraavalla lääkärikäynnillä (syksyllä) kysyn miten lääkitykseni sopii, kun on vauva suunnitelmissa. Ehkä sitten jos se ei ole ongelma annetaan toiselle lupa tulla. :love017 Annokseni on kyllä niin pieni että veikkaisin ettei se olisi ongelma, mutta parempi kysyä kuin katua.
 
Vargynja ihanaa kun on suunnitelma! Syksykin on jo nurkan takana.

Mä en oo viä uskaltanu alkaa miehelle puhua neljännestä, vaikka oma kuume on kauhea! En ymmärrä miten se voi olla näin paha nyt jo vaikka vauva on vasta 8pv vanha :D mut nyt vasta iski tyttöhaikeus, ku olin tehny valmiiksi tyttövaatteita ja nyt ne ei pääsekkään käyttöön mikää ja ne pitää myydä pois, että haluan kyllä vielä sen tytön. Ja tuntuu kyllä, että mieskin sen tytön haluaa, mutta taas mietin meneekö meidän aikataulut miten kun haluan heti perään neljännen että miten mies haluaa sitten.. Seurataan, onneks on tämä ryhmä :D
 
Takaisin
Top