Yritystä odottavat

Tsemppiä kaikille tilanteisiin! Aina tuntuu, että on jotain sitä yrittämistä vastaan, ja järki ja tunteet harvoin pelaa yhteen.

Mutta joo, kyllä se kolmas tuottaa ongelmia, nimimerkillä autoa täs koitetaan pähkäillä ja muutamaan hassuun autoon vaan mahtuu 3 turvaistuinta, mitkä on meidän budjettiluokas. Eihän täs kiire tuu, periaattees vauva voi syntyä koska tahansa :D
 
Kuinka pitkä reissu olisi siis tiedossa? Onko siis vaara että jos nyt lähiaikoina tulisit raskaaksi niin olisit ihan loppusuoralla paluulennon aikaan?

Mutta joo, TODELLAKIN tiedän tuon kun järki ja tunteet riitelee keskenään :nailbiting: täällä vähän sama juttu, toisaalta syli huutaa sitä toista lasta ja toisaalta miettii miten hitsin helpolla sitä pääsisi vain tuon yhden kanssa.

Reissu olis kolmisen kuukautta :) mut paluulento olis tammikuun alkupuoliskolla ja finnairin säännöillä raskausviikoista ja lääkärintodistuksista, niin olis hyvä että siinä vaiheessa olis max 27 raskausviikkoa täynnä, koska ei voi ennustaa etukäteen eteneekö raskaus normaalisti vai ei.. jos etenis niin lentää saa paljon pidempään, olisko ollu rv 35.. mut mistä sitä etukäteen tietää et saako lentolupaa. Kohdemaassa en haluais synnyttää kuin jos olis ihan pakko - vaikka ei sieltä mitään jenkkilä tason laskua käteen napsahtaisikaan.

Eipä sinänsä, on tää reissukin vähän semmonen puolijärjetön projekti meidän taloustilanteella, mutta me ollaan oltu se reissaava pariskunta ja eipä se mihinkään lapsen synnyttyä poistunut. Nyt ollaan sit kai se reissaava perhe.
 
Täälläkin järki ja tunteet sanoo ihan toista. Järki sanoo että me ei jaksettaisi vielä raskautta ja toista lasta. Mutta syli huutaa toista. Tai no, tällä hetkellä mietityttää miksi haluttiin edes tuo yksi, kun mies on vienyt puoli tuntia sängystä pomppivaa muksua takaisin sinne. :meh:
 
Reissu olis kolmisen kuukautta :) mut paluulento olis tammikuun alkupuoliskolla ja finnairin säännöillä raskausviikoista ja lääkärintodistuksista, niin olis hyvä että siinä vaiheessa olis max 27 raskausviikkoa täynnä, koska ei voi ennustaa etukäteen eteneekö raskaus normaalisti vai ei.. jos etenis niin lentää saa paljon pidempään, olisko ollu rv 35.. mut mistä sitä etukäteen tietää et saako lentolupaa. Kohdemaassa en haluais synnyttää kuin jos olis ihan pakko - vaikka ei sieltä mitään jenkkilä tason laskua käteen napsahtaisikaan.

Eipä sinänsä, on tää reissukin vähän semmonen puolijärjetön projekti meidän taloustilanteella, mutta me ollaan oltu se reissaava pariskunta ja eipä se mihinkään lapsen synnyttyä poistunut. Nyt ollaan sit kai se reissaava perhe.

Mehän oltiin New Yorkissa kun odotin esikoista rv27-28 :grin Olikohan niin että 28-> tarvii todistuksen, mulla meni just sen alle mutta koska jenkeistä ei koskaan tiedä niin mukana oli lääkärintodistus siitä että raskaus on edennyt normaalisti :p
 
Pakko tulla tänne teille ihmettelemään tätä mun kuukautiskiertoa.. Normaalisti se on ollu semmonen 27-33 kp, mut tällä hetkellä mennään jo kp 38.. Ja raskaustestit näyttää negaa.. En ymmärrä miten toi kierto vaan pitenee ja pitenee. Oon alkanu miettimään jo kaikkea mahollista että mulla on jo joku ovulaatio häiriö, sillä en oo nyt saanu ees tikutettua ovista.. Mä niin toivoisin että saisinkin nyt positiivisen testin tai sit et alkais ees ne kuukautiset ni pääsis yrittämään sit seuraavasta kierrosta..

Vaikka tällä hetkellä tuntuu että vauvakuume ei oo niin huipussaan, sillä harjotellaan nyt pojan kanssa tutista vierottamista. Joten iltasin nukahtamiseen menee taas oma aikansa ja yöt on osittain aika itkusia ollu. Mut jospa tää nyt helpottais äkkiä.
 
Pitää tulla panikoimaan. Aiemmin kun kävin tässä ihmettelemässä oireita ja kiertoa, niin oli vaan ilmeisesti jotain hormoniheittelyjä. Stressiä ollut. MUTTA.... Puhuttiin miehen kanssa, niin nyt päätettiinkin, että poistetaan mun kierukka nyt jo. :nailbiting: En oo varma oonko enemmän jännittynyt vai innoissani. Päätöksen jälkeen iski pieni kauhukin itselle, onko oikeasti hyvä päätös poistattaa kierukka jo nyt jne... Oon muutenkin sellainen joka herkästi lähtee miettimään asiaa liiankin monelta kantilta. Tätä on toki jo jonkun aikaa mietitty ja toivottu, mutta ajatushan oli, että kierukkaa pois ehkä marraskuussa. Nyt siirrettiin niin, että vois varata poistoajan jo seuraaville menkoille, joihin on noin kuukausi aikaa. Mietin kyllä, että josko ottais vasta heinä-elokuun vaihteessa pois. Pian kuitenkin. Iiiik.
 
Huhhei!

Tosi vähän oon löytänyt keskustelua 1-tyypin diabeteksesta ja raskaudesta.
Itsellä kyseinen sairaus, ja tottakai mahdollinen raskaus mietityttää.

Ikääkin alkaa kertymään, kohta 30.
Oon löytänyt ihanan miehen, ja elämäntilanne on hyvä. Sokereiden kanssa kyllä tsemppaamista

Nyt sitä vaan heräs, että tässähän pitää kohta ruveta toimimaan, jos lapsia haluaa! Ehkäisykapseli olis tarkotus poistaa elokuussa, ja sokerit toivottavasti hyvät myös silloin.

Takana mulla on kaksi abort8tia sekä kaksi km.
Ja voishan sitä tietenkin miehelle vihjasta myös asiasta
 
Sanpe, onpa tylsää kun kierto noin venyy. Olisikohan ovuloimaton kierto ja siksi venyy. Toivottavasti pian pääsisit seuraavaan kiertoon (tai tulisi sittenkin se plussa).

Onnea yritykseen Ginger. :) Varmasti asia jännittää varsinkin kun noin yllättäen se hyppäsi paljon lähemmäs. On ihan luonnollista jännittää tällaisia isoja asioita.

Tervetuloa Eggunen! :) Tuo taitaa olla valitettavan totta että aiheesta ei hirveästi ole keskustelua. Muistelisin että asiasta on täällä tuoreehko ketju, joka ei oikein ottanut tuulta alleen. :sad001 Tsemppiä sokereiden kanssa! Suosittelen puhumaan miehen kanssa asioista. :)

Lapsi oli viikonloppuna mummolassa ja taas jaksaa vähän paremmin. Eilen myös rupesi nukkumaan kohtuu helposti. Saa sitten nähdä miten taas tänään menee. Vaihteeksi tuntuu melkein kuin voisi jo ruveta yrittämään, mutta järki toppuuttelee että ei tässä nyt ihan oikeasti niin hyvin voida.
 
Woop woop, nyt se sitten tuli suht varmasti päätettyä että kesän lopulla alkaa yritys :angelic: Eli jos tässä kolmet menkat vielä kärsisi jonka jälkeen alkaa toivoa niiden poisjäämistä.

...kunhan nämä "ekatkin" joskus alkais, pientä työstressiä vissiin kun perjantaista asti saanut tätiä odotella :shifty:
 
Ostettiin 9 kk vauvalle isompi turvaistuin ja sanoin miehelle että vanhan turvakaukalon voi heivata. Hän hämmentyi kovasti ja kysyi että mitäs sitten tehdään kun tulee se kolmas :) Hän on nyt ilmeisesti asennoitunut siihen että tehdään kolmas (tai ainakin yritetään) kunhan tuo pieni vähän kasvaa. :Heartred

Ei tässä muutenkaan mikään kiire ole, kierto ei ole vielä palautunut (enkä pahoita mieltäni vaikka ei vielä toviin palautuisikaan). 2020 on edelleen suunnitelmana aloittaa.
 
Täällä onkin kohta monella yritys aluillaan :) Tsemppiä ja nopeaa tärppiä kaikille :rolleyes: Minulla menossa kp 27/29, ei tuntemuksia/oloja raskaudesta.

Minäkin haaveilin uudesta turvakaukalosta uudelle vauvalle, mutta kysyttyäni käyttöiän liikkeestä, selvisi että käyttöikää on vielä paaaljon :grin En siis viimeeksi saanut sellaista kun olisin halunnut, joten toivoin saavani valita uudelleen :rolleyes: Kun mitään isompaa ei tarvita, niin ei pääse valitsemaan mitään tällä kierroksella :grin
 
Ihanaa että niin moni pääsee kohta yritys puuhiin :)

Täällä alko sit toissa päivänä ne kadoksissa olleet kuukautiset.. Toisaalta hyvä että alko eikä pitkittyny enää, mutta olin jo niin varma että nyt olis tärpänny. :sorry:
 
Kp1:sad001 Pitää tässä kierrossa aloittaa yritykset aiemmin, kuin viimeeksi. Oon jotenkin tosi masentunut tästä vaikka en ajatellutkaan olevani raskaana. Mutta toivoi ihmettä silti. Enää 1 kierto aikaa, että vauva syntyisi ennen kuin isompi on 3 v.

Tuntuuko teistä tällä hetkellä että teiltä puuttuu tietty määrä lapsia? Minulla on jotenkin tosi selvä näkymä päässä, että 3 puuttuu, tyttö, poika ja tyttö. Ei taida toiveideni mukaisesti olla tällä vauhdilla olla 30 v mennessä lapset saatu. Nyt oltu ilman ehkäisyä 4 vuotta ja vasta yksi lapsi saatu :dead:
 
Harmin paikka kun teillä alkoi menkat eikä tullut plussaa Sanpe ja Enni. :sad001 Tsemppiä uuteen kiertoon!

Mulla ei ole mitään selvää kuvaa. Toiveissa on kaksi tai kolme lasta. Katsotaan lapsi kerrallaan. :) Jos toisen jälkeen iskee vielä vauvakuume niin kolmas saa tulla, jos silloin tuntuu hyvältä niin sitten ei tule kolmatta.
 
Itsellä on tunne että ainakin yksi lapsi puuttuu, joskus olen haaveillut neljästäkin mutta se on vielä aikalailla vaan ajatusasteella.
 
Kertokaa mielipiteitä ja kokemuksia.

Nyt siis toinen kierto royal geleitä menossa, viimeeksi ovis tuli kp 12, nyt alkoi toinen viiva näkyä jo kp 7 ja oireita tulla, eli ovis tulossa aiemmin kuin viimeeksi. Normaalisti ovis on noin kp 18. Eli siis, kannattaako noita ostaa enää lisää? Purkista riittää kahdeksi kuukaudeksi ja pitäisi kohta ennakoida uusien osto. Mietin vain jos ei auta muuhun kuin joka kerta vain ovis tulee aiemmin. Eilen oli vielä vuotoa, joten seksiä ei tietenkään voi aloittaa aiemmin kuin tänään. Ensi kerralla ovis tulisi tällä kaavalla menkkojen aikana :grin Mitään ongelmia ei ole kierroissa ollut koskaan, kokeilin vain geleitä huvikseni jos olisi apua, en niistä etsi apua mihinkään tiettytn ongelmaan, vain ylipäätään raskaaksi tuloon :hilarious: Osaako joku neuvoa?:anyone
 
En ole noita käyttänyt, mutta ei varmaan ole raskautumisen kannalta sekään hyvä jos ovulaatio on kovin aikaisin. Sitä ajatellen ei siis ehkä kannata ostaa niitä lisää.
 
Niin sitä minäkin ajattelin, ilman noita ovis oli aina omasta mielestäni sopivaan ajankohtaan ja luteaali jäi silti tarpeeksi pitkäksi. Ajattelin kokeilla niitäkin, kun niistä kuullut niin paljon hyvää. No, katsotaan miten tässä kierrossa käy :rolleyes: Hirveet paineet onnistumisesta oman mielenrauhan takia, vaikka ei saisikaan stressata. Alkukierto aina yhtä stressiä ja piinaa, loppukierrossa kun voi vain odotella ja voitavat on jo tehty, on paljon helpompi olla :)
 
Takaisin
Top