Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Apua! Eikun ihana kun ootte olleet aktiivisia! Meinaa vaan pudota kyydistä. :D En enää muista mitä kaikkea mun piti sanoa kun luin viestejä läpi. No sanon sen mitä muistan.

Sanpe ainakin oli tullut uutena, tervetuloa joukkoon! :)

Niemjalla ja huomilla ainakin tais olla raskaita öitä. Tsemppiä! Oon sitä mieltä että hyvin nukkuva lapsi on urbaani-legenda. Meidän lähemmäs 4-v. poika tulee lähes joka yö jossain vaiheessa viereen ja herää useimmiten kuuden maissa. :meh: Onneksi nykyisin yleensä malttaa leikkiä itsekseen jonkin aikaa kun oon käyttänyt pissalla niin äiti saa jatkaa unia.

Mulle sanottiin että ei suositella raskautta vuoteen, kun poika syntyi sektiolla. Ilmeisesti sektiohaavan pitää antaa parantua se vuosi että se varmasti pitää. Eka raskaus meillä meni hyvin muuten paitsi ilmeisesti lantio löystyi vähän liikaa ja vieläkin se kipuilee herkästi jos esimerkiksi erehtyy istumaan huonossa asennossa (ja minullehan ne huonot asennot on mitä luontevimpia). Siinä vuoden iässä me annettiin toiselle lupa tulla, mutta eihän siitä mitään tullut.

Mulle ihanteellinen ajankohta olisi touko-kesäkuu. Tosin oon syksy- ja jouluihmisiä muuten, mutta kuvittelisin että vauvan kanssa helpointa olisi kun tosiaan sitä valoa riittää :cat: mutta äippälomailla ehtisi sitten kanssa sen syksyn ja joulunkin. No, haaveita vaan.

Epätodennäköistä tällä tjottailulla ja sekin vaivaa kun ei tietoa lähteekö kroppa miten toimimaan. Esim seksihalut on kasvaneet pillereiden poisjätön jälkeen, mutta vuodot vähenneet. Niitä kuuluisia ovislimoja ei oo näkynyt, ne muistan kyllä ajalta ennen pillereitä. Voikohan ovulaatio tapahtua ilman mitään oireita? :angelic:

Tsempitykset teille kaikille joilla pieniä lapsia on jo ennestään, yöherätykset valvottaa jne. :) On varmasti rankkaa.

Lohduttavaa ajatella että muutkin kamppailee uni ongelmien kanssa. Mä toivoin että kun kiinteitä alettiin syömään, et ne vaikuttais uniin positiivisesti, mut ei :joyful:
Noh energiajuomaa on kyllä menny ihan kiitettävästi lapsen syntymästä asti. Ekoja kuukausia kun miettii niin ekana fiiliksenä tulee vaan väsymys mieleen. Mut silti sitä vaan haluais lisää lapsia vaikka unet jäiskin vähemmälle. :joyful:

Hyviä pointteja teillä noihin vuoden aikoihin. Alan ehkä itekkin haaveilemaan enemmän loppu kevään/alku kesän vauvasta jotta sit loppu kesästä olis helpompi sit vauvankin kans ulkoilla. Mut niinkun sanottu et vuoden ajalla ei oo väliä, kunhan vaan sais vauvan :)

Heippa. Mä voisin tänne tulla rupattelemaan kun haaveilen vielä että mies jossain vaiheessa suostuis neljänteen. :) Itselläkin järki sanoo että vielä ei neljättä mutta haave siitä että joskus...

Tässä vähän tausta tietoa meistä. Meillä on kolme poikaa jotka syntyneet 4/13, 5/15 ja 11/17. :) Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 17 vuotta josta naimisissa 7 vuotta <3 Lisäksi on persialainen kissa 18 vuotias vanhus.
Eniten tässä jarruttaa meillä se että meidän tarvii muuttaa omakotitaloon ennen kuin uskallan alkaa kunnolla haaveilemaan. Asutaan siis nyt rivari kolmiossa.
Mitäköhän mun piti vielä höpöttää :D oli jotain mielessä mut unohtu jo...
Ai niin ei ihan jäätävän kauaa voi enää odottaa että yritettäis kun mies täyttää tänä vuonna jo 41 ja mä oon 34..ja kun voi mennä tossa yrittämisessäkin aikaa ja eihän sitäkään tiedä vaikka ei enää tärppäis..
Esikoinen tärppäs 4 kk yrityksellä, keskimmäinen tärppäs 13 kk ja kolmonen 8 kk yrityksellä. Ekan ja tokan välissä oli keskenmeno..

Muokattu viimeksi:
Mulla Flo ennusti ovista eiliselle ja tänään tunsin selkeästi hetken ajan sellaista repivää kipua vasemmalla munasarjoissa. Tunsinkohan siis munasolun irtoamisen? :eek:
Vasta synnytyksien jälkeen oon alkanut tuntea oviskipuja ja yleensä ollut sellaista menkkamaista jomottelua, ettei kyllä mitään tälläistä, joten täysin uusi juttu mulle.
Jännä juttu myös että aina kun jotain tuntemuksia oon ollut tuntevinani ovat ne olleet yleensä juurikin vasemmalla puolella.

Tervetuloa loora84! :)
Millaista on ollut arki kolmen pojan kanssa? Tässä utelen kun meillä kaksi poikaa ja meno on aikas villiä toisinaan! Luulen myös että tulevaisuudessa joskus kolmonenkin olisi poika. :grin

Tervetuloa loora! Toivottavasti ehditte vielä tehdä neljännen. :)

Miitu, voi olla että tunsit. Mäkin aloin tuntea jotain minkä oletan ovikseksi raskauden jälkeen. Tosin en tunne sitä joka kuu että en tiedä meneekö se vain välillä huomaamatta ohi vai enkö vain ovuloi aina. :confused:

Mulla taas tuntemukset laimeni synnytyksen jälkeen. Ennen mulla oli tosin kyllä usein kystia, jotka kipuilivat kierron mukaan ja vahvistivat tuntemuksia. Nyt luulen ettei niitä ole, mikä on tietysti iloinen asia. Limoista olen yrittänyt bongata (erittäin epävarma konsti) ja 2 kiertoa olen tikuttanut.

Mulla taas tuntemukset laimeni synnytyksen jälkeen. Ennen mulla oli tosin kyllä usein kystia, jotka kipuilivat kierron mukaan ja vahvistivat tuntemuksia. Nyt luulen ettei niitä ole, mikä on tietysti iloinen asia.

Miten nuo kystat oireilivat? Onneksi niitä ei enää ole! :)
Jännä juttu tosiaan kuinka nää vaihtelevat ja miten suuri muutos voi olla jo vaikkapa pelkästään kuukautisissa synnytyksen jälkeen. Toisilla kivuliaat muuttuneet kivuttomiksi jne.

: Nyt tuntuu kunnon menkkajomojakin, joten kaipa se ovis sitten on.

Miitu. Kyllähän täällä välillä on aika meno. :D onneks noi isommat leikkii nykyään niin hyvin yhteen. Syksyllä ne vielä tappeli keskenään paljon enemmän mut nykyään se on harvinaista. :)

Täällä oli puhetta oviksen tuntemisesta niin musta tuntuu et joka lapsen jälkeen tunnen sen voimakkaamin. Muutenkin tuntuu et kaikki limat oireet ja tuntemukset vaan aina voimistuu kun ennen lapsia en tienny mitään koska ovis oli.
Kuukautis kivut mulla on jonkin verran pienentyneet lasten jälkeen,ONNEKS. :) Mulla on ollu niin hirveet kuuksutiset nuorena etten halua enää koskaan kokea niitä..

Rauha. Hieno juttu että sulla on kystat poistuneet ja toivottavasti ei tuu enää vaivaksi.

Mulla on nyt pian ovis tulossa niin ärsyttää kun tietää että sitä ei voi hyödyntää.. Olis kyllä tällä hetkellä parempi kun en tietäis koska se on kun ei tulis tätä tunnetta niin suurena..

Hienoa Rauha että kystat ei enää vaivaa. :) Toivottavasti eivät palaa takaisin.

Niin tuttu tunnu loora. On todella ärsyttävää tuntea selkeästi ovis, kun sitä ei voi hyödyntää... Tulisin oikein hyvin toimeen ilman niitä nippailuja ja tietoa siitä että nyt ois hyvä hetki, mutta kun ei.

Miitu, kystat vaivasi vuosia molemminpuolisesti. Esikon alkuraskauden ultrassakin näkyi toisessa muniksessa n5cm halkaisijaltaan pallukka. Liekö haitanneet raskautumista vuosien varrella, kun se oli niin vaikeaa? Onneksi lopulta onnistui <3 Kystat muuttaa muotoaan kierron eri vaiheissa, ja ne ilmeisesti kasvaa ja kypsyy follikkelien lailla oviksen aikoihin ja pysyy pulleana menkkoihin saakka. Kipu oli vaihtelevaa ja aika voimakasta, vähän niinkuin tosi kovat kuukautiskivut. Kipu ei ollut kokoaikaisesti vaan vaihteli esim asennon mukaan. Joskus ne puhkesi, ja silloin kipu oli jo tosi kovaa. Alkukierto oli yleensä melko oireeton. Niitä seurattiin gynen toimesta muttei tehty sen kummempia. Kerran kokeiltiin kuivattaa, mutta heti seuraavassa kierrossa kasvoi takaisin.

Tässä kierrossa ollaan tosiaan oltu jo ehkäisyttä, mutta oviksen ajankohdasta ei oo ihan varmaa havaintoa. Ehkä mä vähän pääsen kuitenkin jo jännäämään :D
Kiitos kaikille tsempeistä, toivotaan että me kaikki päästäisiin onnistuneisiin vauvantekopuuhiin sitten kun on sopiva aika ja tähdet otollisissa asemissa :D ;)

Muokattu viimeksi:
Mäki parkkeeraan tänne.
Meillä on 11/15 ja 10/17 syntyneet lapset, itsellä ikää 26 ja mies kohta 29. Vauvakuumetta puskee jälleen vaikka kuopus ei vielä vuottakaan ja esikoisella jäätävä vaihe uhmassa..mutta vielä ei oo silti sopiva aika kolmannelle, haluun nyt vähän isomman ikäeron ja meillä on mahdollisesti ensi vuonna alkamassa okt-projekti, tontti siis on jo mutta vielä ei oo päätetty koska aloitetaan.
Oon nyt kotona näiden kahden kanssa alustavasti syksyyn'19 ja haluisin tehdä vähän töitäkin ennen uutta raskautta kun esikoisen syntymästä asti ollut poissa työelämästä.
Ajatuksissa ollut, että poistattaisin kapselin aikaisintaan loppukesästä 2020..

Rauha. Ihanaa kun pääset jännäilemään ja toivottavasti pian saisit ihailla kahta viivaa testissä. :)

Tiuhtimus. Tervetuloa tänne ja meillä monella näyttää olevan 2015 ja 2017 syntyneet lapset.. Toivottavasti pääsisitte pian rakennus puuhiin.. :)

Loora ja tiuhtimus, tervetuloa!

Minä teen perjantaina aamusta testin, eilen kävin naapuripitäjän apteekista hakemassa kun oli käyntiä siellä :nailbiting:

Pääsee testailuhommiin heti aamusta eikä tarvi oottaa hotellille (lähdetään miehen kanssa reissuun). Dpo on kyllä tosi aikainen (dpo 8) kun ovis oli niin myöhään, menkkojen pitäisi alkaa maanantaina. En usko että siellä mitään näkyy, mutta testaan nyt kuitenkin. Seuraavan kerran sitten jos menkat on myöhässä.

Huomio. Kiitos ja tsemppiä testin tekemiseen. Toivottavasti plussa pärähtäis. :) Tuuhan kertomaan mitä näytti. Oikein ihanaa reissua teille.

Kiitos! No negahan se siellä! Mutta en ole yllättynyt koska ei kai se voisi olla positiivinen vielä, vaikka raskaana olis kun oviksesta niin vähän aikaa. Eipä se auta kun jäädä odottelemaan. :)

Huomio. Toivottavasti muuttuis vielä plussaks mut tosiaan oli kyllä aikainen testi et kaikki on mahdollista :)

Ihanaa tiuhtimuskin täällä! :grin <3

huomio, Oikein mukavaa reissua! :happy: Olit tosiaan hirmu aikaisessa. Mulla taisi näkyä dpo 8 joku aivan hailuista hailuin roskishaamu ja sekin vasta iltapisusta.
Pidämme peukut ja varpaat pystyssä jotta se plussa sieltä pärähtäis! :)

Meillä miehellä on nyt auki mahdolliset opinnot :eek: Ja hitusen jännittää jos pääsisi niin siinä menisi vähintään vuosi. Joten kolmosesta haaveilu saisi sitten kyllä odotuttaa tuonne johonkin alkukevääseen 2020 vähintään. Oon hoitovapaalla näillä näkyvin syksyyn 2019.
Mulla sama kuin tiuhtimuksella että oon ollut esikoisen syntymästä asti pois työelämästä ja ajattelin että kävisin töissä kääntymässä ennen uutta raskautta mutta jää nähtäväksi mitä kohtalo päättää. :shy:

Kiva Rauha, että sielläkin päästään jännäilemään! Ja Huomio, toivotaan että kääntyy vielä plussaksi! :)

Täällä hieman kanssa elättelen toiveita, että tärppi olis käyny. Pari testiä tehty, negaa molemmat. Toisessa olin näkevinäni jotain, mutta oon aika varma, että se on ollu silkkaa toiveajattelua :D menkat pitäs alkaa ma-pe, en oo ihan varma, kun ei ihan säännöliset oo ollu edellisen raskauden jäljiltä :rolleyes:

Kiitos kannustuksesta kaikille! Jep, on tämä naisen keho kenkku kun se tekee mitä haluaa, jos ovis olisi ollut silloin kun normaalisti niin nyt olisi ollut jo mahdollista hyvinkin testata haamu. Mutta aion nauttia reissusta nyt ja syödä hyvin ja nukkua ja miettiä asiaa uudestaan maanantaina, nyt matkalla, iiks :nailbiting::p kivaa viikonloppua kaikille!

Takaisin