Yritystä odottavat

Onpa nihkeää hipshops tuo miehesi suhtautuminen. :/ Mutta pitäisin ehdottoman positiivisena asiana pillereistä luopumista! :) Pääsee ainakin kierto tasaantumaan ja jos mies ei sitten kumeja ota käyttöön hän on käytännössä antanut lapselle luvan tulla. No olisihan se hyvä että hän ihan rehdisti haluaisi lapsen, mutta ei kai voi olla haluamattakaan jos ei ehkäisyä käytä.

Hienoa huomio että pääsette yrittämään! :) Kerro sitten miten sujuu.
 
Haha, hyvä kysymys Vargynja, mietin itsekin sitä ovistestin positiivisuutta ja mistä se kertoo. Mutta nyt ehti olla toiset menkat jo, eli ei ollut positiivinen. Enää viisi kiertoa ja sitten saa alkaa yrittää! Jee!
 
Joo, alkoivat jo 2 vkoa jälkivuodon loppumisesta. Epäsäännölliset ovat, kierron pituus vaihtelee hurjasti. Ja imetän edelleen, joten on tässä tilanteessa haasteitakin toki.
 
AnnaS, Onpa kurjaa että toinen tuollail tuuliviireilee, sitten sitä ei oikein voi täysillä innostuakkaan asiasta, kun ei uskalla. :sad001
Samoin hipshopsilla, mutta toisaalta meilläkin mies oli alkuun vähän samoilla linjoilla esikoisen kanssa, eikä esikoinen silti ollut mikään vahinko vaan hyvin toivottu. Mies vaan pelkäsi konkreettisesti asiaa, eli ei uskaltanut ajatella mitä lapsen saaminen on. Ei siis voinut olla "täysin rinnoin" tuntemattomassa mukana. Jos joku nyt nappasi kiinni siitä mitä yritän sanoa

Saikos huomio oviksen hyödynnettyä? :wink

Rauhalle pikaista plussaa kuitenkin toivotaan! :)
Eikä se imetyskään aina hankaloita. Mulla alkoi esikoisen jälkeen ensimmäinen kierto ja siitä raskauduin vaikka imetin päivin ja öin.

pli, Nyt aika ehkä tuntuu pitkältä mutta nuo kuukaudet kuluvat nopeasti ja voit jo vähän jännäillä alkavaa yritystä. Ihana jotenkin myötä elää! :happy: Omaa yritystä kun saa vielä odotella tovin.
Tää ketju on kyllä aivan paras tähän hätään. :grin

Meillä ollaan nyt sairasteltu ja esikoisen (2v7kk) uhmakin on näyttäytynyt aika ajoin kovin kirjavana, joten väkisinkin miettii että riittäisiköhän nämä kaksi kumminkin. :grin
Sydän se vaan ei voi luopua tuosta kolmosesta, tai ajatuksesta :Heartpink
Laittelin aika paljon jo kuopukselle pieneksi jääneitä vaatteita myyntiin ja ollaan tuumittu että kolmannelle sitten ostettaisiin uutta. On nyt esikoiselta kiertänyt ihan tarpeeksi tavaraa ja vaatetta. .Ehkä kivakin sitten innostua eri tavalla hankkimaan.
 
Yritys oli, mutta nyt näyttää siltä että ovis oli vasta tänään ja mies lähti eilen töihin ja tulee vasta sunnuntaina, eikä ehditty eilen enää heilutella peittoa kun esikko kieltäytyi menemästä päikkäreille. :smiley-angry017

Ei ole nyt hirveän suuret toiveet tärpin suhteen. :BangHead mutta nähtäväksi jää!

Jotenkin tosi huono päivä tänään kun urpoiltiin miehen isyysvapaan kanssa ja tajuttiin että sen olisi kannattanut aloittaa se jo aiemmin liian myöhään ja plääh. Odotin niiiiiiin että pääsen jännäilemään ekaa raskaustestiä (ens pe lähdetään reissuun miehen kanssa kaksin niin ajattelin ennen sitä tehdä) mutta nyt ei yllättäisi yhtään jos se on nega. Ja tähän ovikseen suhteutettuna ajankohtakin saattaa olla liian aikainen.

No, ei voi mitään! Tsemppiä kovasti muille, minä olin tänään aamulla ihan maani myynyt kun törmäsin kananmunalimoihin vessareissulla :sorry:
 
Voi kurja huomio kun meni noin. Toivottavasti miehen simpat on sitkeitä ja kuitenkin tärppää. Kyllähän ne voi elää pitkäänkin. Muistaakseni viikon vaikka toki todennäköisempää on raskautua "tuoreilla".

Mies on parhaillaan sairaalassa. Vaihteeksi sentään positiivisesta syystä. Häneltä poistettiin avanne, minkä myötä kaikki syöpäjutut on ohi. :happy: Päästiin siis vihdoin vaiheeseen toipuminen.

Miitu, kovin tuttuja nuo mietteet että riittäisikö kuitenkin tämä yksi lapsi. Meilläkin on kovasti uhmattu nyt (tai sitten reagoitu isin sairastamiseen). Mutta haave se vain elää.
 
Jep, epäilen vain kun esikon kohdalla piti olla nappiosuma oviksen aikaan. Mutta eihän sitä ikinä tiedä jos tuonne olisi joku jäänyt lymyilemään. Tosin tänäänkin tuli vielä kananmunalimoja, voi olla että ovis on vasta tänään. Outoa, kun aiemmin noita limoja on tullut tasan yhtenä päivänä.

Voi kiva kuulla Vargynja että teillä on noin positiivisia juttuja! Siitä se sitten, pikkuhiljaa! :Heartred

Meillä on ollu 10 kk iässä jo joku uhman esiaste liikkeellä :rolleyes: ei hidasta vauvakuumeilua yhtään :p
 
Tää on kyllä tosi jännittävää alkaa seuraamaan miten oma kierto alkaa palautumaan raiteilleen.

Latasin Flow-appinkin, mutta en tiedä oikein miten todellisuutta se osaa vielä ennustaa oviksen yms suhteen. Kun jouduin viimeisiksi menkoiksi merkkaamaan ton vikan tyhjennysvuodon.

Ennen pillereitä oli kyllä säännölliset menkat.

Tälläinen off topic kysymys, kuuluuko mun tuonne merkkailla seksikerrat, vaikka se ei ole ns loppuun asti vietyä vaan keskeytettyä :rolleyes: järki sanoo ettei, koska eihän sillä tod näk ole raskauden kannalta merkitystä. Onko se sitten protected sex, vai unprotected :banghead: (Juu, kumit sai jäädä kauppaan).

Tsempitykset huomio! Aina on mahdollisuus, toivotaan parasta. :shy:

Vargynjalla hienoja kuulumisia! :)
 
Juu ei tässä täysin kirvestä ole heitetty kaivoon mutta sanotaanko, että olen positiivisesti yllättynyt mikäli tärppi nyt käy! :)

Minä merkkaisin myös ne keskeytykset ihan suojaamattomana seksinä Hipshops, koska eihän se mikään ehkäisykeino ole ja kyllähän siinäkin voi siimahäntiä päästä karkuun. Voi myös toki olla, että käy teillä ihan ehkäisystä, mutta kuitenkin! Kyllähän nuo sovellukset jonkin verran tarvii sitä faktaa, että ennuste tarkentuu. Mitä enemmän sinne jaksaa seurata niin varmaan parempi (esim. aamulämmöt ja ovistestit jne.).

Itse oon käyttäny Flo:ta nyt lähinnä oman muistin tukena, että pysyn kärryillä kierron vaiheesta ja mitä on tapahtunut/tuntunut/tehty milloinkin. Menkat se ennustaa kyllä kun kierto on jo se aika jämpti 30 päivää ollut (aiemmin 28-29 päivää) mutta ovis kyllä seilaa näköjään ihan omilla teillään :rolleyes:

Tosin nyt kun tsekkasin niin huhtikuussakin o-limat tuli vasta kp 18-20 niin onkohan se mun ovis nyt sitten päättänyt pysyvästi siirtyä noille kiertopäiville :wideyed: hööh pitääpä tehdä laskelmia!
 
Vargynja, Onpas tosiaan positiivisia tuulia siellä suunnalla. Hieno juttu! :happy:
Tsempit uhmiksen kanssa, sympatiani ovat siellä. :rolleyes:
Tänään kun kuopus ja esikoinen kumpikin huusivat kurkku suorana meinasin hetkeksi vajota epätoivoon ja mietin että selviänkö täysjärkisenä. :grin

Mulla käytössä tuo Flo ja on aivan huippu! :rolleyes:
Ihan nappiin on mulla ainenkin mennyt kierron ennustus.
Täällä on ollut halut huipussaan ja vilkaisin Flo:ta joka vinkkas että 4 päivää oletettuun ovikseen, ilmankos. :grin

huomio, Kyllähän ne siittiöt onneksi suht pitkäänkin voivat elellä. Tosiaan viikonkin verran. Sitähän sanotaan että poikasiittiöt olisivat nopeita ja meidän kumpikin pojista on tärpännyt ovispäivänä!
Mietinkin että joskus kun kolmosta aletaan tehtailla en kyllä tikuttele sen suuremmin. Vois vaikka tyttöäkin pukkaa. :rolleyes: Monet tytöt taas tuntuneet tärpänneen joskus 4-5 päivää ennen ovista, mitä oon lueskellut.

Ja tuota Flota itsekin käytän vaan ihan mielenkiinnosta eli seurailen miten kierto (aiemmin suht epäsäännöllinen) käyttäytyy. Ja vähän niitä "varmoja päiviä" tiiraillen. :)
 
Ei pidä meillä ainakaan paikkaansa Miitu kun ovispäivänä on tekaistu tyttö :hilarious: taitaa kuitenkin miehen perintötekijät painaa enemmän!

Mulla on haluja oikeastaan taseseen ympäri kierron, niin se ei kerro mulla oviksesta sen kummemmin, mutta nää limat on aika pettämätön merkki. Plus nyt synnytyksen jälkeen kivut (taitaapi olla vasemmalta nyt ovis). Ja limat tuli vasta nyt kun Flo ja minä aikaisemman kokemuksen perusteella oltiin sitä mieltä, että oviksen ois pitäny olla jo.

Mistä pääsemmekin nyt uuteen huoleen, kierto on silti vaan sen 30 pv ja ovis kp 20, eli luteaalivaiheen pituudeksi jää vaan kymmenen päivää:arghh: voikohan tällä ees raskautua?:bored: voihan pläääh...:sorry:
 
Heippa!

Oon lukenu foorumia pitkään, mutta nyt löyty keskustelu joka koskettaa itteä niin kovasti että oli pakko rekisteröityä sivulle ! :joyful:

Itestäni voisin sen verran kertoa ekana että täytän tänä vuonna 24 vuotta ja mies täyttää 27 vuotta. Meillä on parin päivän päästä puoli vuotta vanha poika, eli syntynyt 12/17. Asutaan omakotitalossa, jota on remontoitu ja laitettu kohta pari vuotta.. Nyt vähän laittaminen jäänyt kun vie toi esikoinen niin aikaa :)
Mulla loppuu äitiysloma syksyllä, mutta oon ainakin vuoden loppuun asti kotona. Töitä pitäis ruveta ettimään tammikuusta, kun ei vakituista työpaikkaa ollut ennen esikoista. Mies käy toisella paikkakunnalla töissä, joten ollaan lapsen kanssa kaksistaan melkein 12 tuntia päivisin.

Mulla on tosi kova vauvakuume, vaikka ei tuo esikoinen vielä edes kovin vanha ole! Vauvakuume tuli jo melkein heti kun synnäriltä kotiin päästiin. Itelläni on haaveissa esikoisen lisäks vielä kaks lasta, mies taas ei haluais kun yhden vielä. Tässä nyt on vielä aikaa miestä suostutella mahdolliseen kolmanteen lapseen kun ei kummallakaan ikää vielä liikaa oo.

Toinen haluttais suht pienellä ikäerolla, mies olis sitä mieltä että toinen voitais tehä vaikka heti samaan syssyyn, mutta ajatus siitä että olis pieni vauva ja esikoinen sen ikänen että joutuis perässä juoksemaan, ei oikein houkuta.
Mä ajattelin että toista vois alkaa yrittämään ensi vuoden syksyllä, niin että esikoinenkin olis kerenny täyttää jo kaks ennen toisen syntymää (onko se enää ees pieni ikäero sitten:joyful:).
Kerkeisin olla hetken töissäkin välissä, ja sais rahaa säästöön. Saatais ehkä tätä remonttiakin valmiiks ennen toisen tuloa.

Järki siis sanoo että pitäis odottaa ennen toisen yrittämistä, mutta kun sydän taas sanoo kaikkea muuta!
 
Oon niin ilonen teijän puolesta ketkä ootte päässy jo yrittämään ! Se on niin jännää aikaa :wink Toivottavasti pian tärppäis :)
 
Rahan säästäminen ja renontin valmiiksi saattaminen on ihan pätevä syy lykätä yritystä :D Mutta pieni ikäero on suurimmaksi osaksi aika mahtavaa nykyään! Meillä on vuosi ikäeroa.

Ja hei vaan kaikille, käyn kyyläilemässä täälläkin, kun seuraava haaveiluttaa, mutta ei olla vielä alettu puuhiin (koska opiskelut). :)
 
Sanpe osaan samaistua fiiliksiisi, meillä on ollut remppa kesken ja päällä esikoisen syntymästä lähtien ja mies on reissun päällä töissä niin ollaan paljon lapsen kanssa kaksin (tosin vastapainoksi mies on kohtuu pitkät vapaat sitten kotona).

Ei oo hidastanu alkamasta yrittämistä nyt kun mahdollinen ikäero alkais olla lähempänä kahta vuotta :hilarious: vaikka välillä hirvittää miten sitä sitten pärjää! Ja itsekin tosiaan aatellut että ehtisi olla hetken töissä välissä tienaamassa, vaikka ei yhtään kyllä kiinnostaisi :yuck: Tervetuloa haaveilemaan ja kuumeilemaan, ehkä jaksat kuunnella sitä järjen ääntä hetken :wink
 
huomio, Luteaalivaiheena 10 päivää mun käsityksen mukaan luetellaan vielä ihan normaaliksi. Korjatkoon joku jos oon väärässä!

Meillä muksuilla ikäeroa 1v11kk eli liki 2v ja on musta ihan hyvä ikäero. Esimerkiksi esikoinen oli kuopuksen syntyessä sen ikäinen ettei vielä osannut pahemmin olla mustis (nyt toki uhmistelee) On jo sellaisessa iässä että ymmärtääkin puhetta ja on osin omatoiminen, vaikka pieni onkin. Lisäksi veljeksillä on aivan ainutlaatuinen suhde ja omat juttunsa kun ovat pienellä ikäerolla. :rolleyes:
Mulla on esimerkiksi 3 vuotta ikäeroa mun pikkusisarukseen ja kyllä sen eron huomasi sitten jo hieman vanhempana.

Vauvakuume iski esikoisesta siinä 6kk tienoilla ja oli toive pienellä ikäerolla niin yritys alkoi heti kun kierto käynnistyi, siitäpä tärppäsi!
Nyt vauvakuume iski jo melkein synnärillä. :'D Virallisesti kun kuopus täytti 2kk.. Eikä hellitä. Ystävä sai juuri vauvan ja nyt ajatus pikku kolmosesta vaan elää vahvempana. :Heartred :shy:
Yritys aikaisintaan aloitettaisiin vuodenvaihteessa. Mutta ehkä tässä vois odotella muutamankin vuoden. Meidän elämäntilanne on nyt hieman epävakaa kun mietitään muuttoa, mies toistaiseksi työtön, mä mietin pitäisikö töissä käydä näyttämässä naamaakin joskus jne.
Toisaalta kun kolme ois se meidän luku niin ois ihana tehdä kolmaskin pienellä ikäerolla sisaruksiinsa ja elää tää vauva-aika ns putkeen. Niin ihanuuksineen kuin kamaluuksineen.
Toisaalta, voisi olla kiva elää sitä myös sitten kun pojat jo vähän isompia ja heistä myös varmasti innokasta apua vaavin hoidossa + ois kiva olla kotona kun aloittavat kouluja. Pohdinkos nyt liikoja :bored:

Oon myös todella iloinen kaikkien jo yrittävien puolesta, jännityksellä seuraan ja elän mukana! Plussatuulia tähänkin ketjuun :love7
 
Miitu, kiitos tiedosta, jostain luin että 12-16 pv olisi normaali ja kymmenen jo vähän siinä rajalla, sitä lyhyempi ainakin jo ilmeisesti huono. Itselläni aiemmin ollut se 14 pv niin siihen nähden tietysti lyhyempi kyllä.

Mutta tuo pohtiminen ja haaveilu on kyllä tuttua! Vaikka loppujen lopuksihan liika "suunnittelu" on turhaa ja vaavi tulee sitten kun on tullakseen. Ja kaikissa ikäeroissa ja tilanteissa on varmasti ne hyvät ja huonot puolensa. :happy: eiköhän se sydän kerro Miitu teillekin kun kolmosen aika on oikea!

Minua vähän jänskättää että jos kakkonen saadaan niin iskeekö se vauvakuume sittenkin taas heti synnärillä :hilarious: ja mitä sitten jos mies ei enää kolmatta halua :rolleyes: pitää varmaan ottaa lauma koiria jonon jatkoksi :p
 
Mutta tuo pohtiminen ja haaveilu on kyllä tuttua! Vaikka loppujen lopuksihan liika "suunnittelu" on turhaa ja vaavi tulee sitten kun on tullakseen. Ja kaikissa ikäeroissa ja tilanteissa on varmasti ne hyvät ja huonot puolensa. :happy: eiköhän se sydän kerro Miitu teillekin kun kolmosen aika on oikea!

Tuo on totta, joka sana, ei näitä asioita voi liiaksi suunnitella ja menevätkin yleensä omia uomiaan. :)

Juu 10 on varmasti siellä rajamailla, mutta se jonkun lähteen mukaan kuitenkin luetaan vielä normaaliksi. 12-16 kuulostaa kyllä ihanteelliselta. Ja alle 12, pidetään jo raskautta heikentävänä, eli toki ois parempi kun olisi hieman pidempi.
Onko sulla aina ollut noin lyhyt vai elääkö tilanne kierrosta toiseen?
 
Takaisin
Top