Yritystä odottavat

View attachment 110122 Nyt on kyllä kaikki mahdolliset maailmankirjat sekaisin. Yrittämällä yritetty raskautta yhteensä melkein kolme vuotta ilman yhtään plussaa, nyt kahdesti kierron aikana seksiä ja nekin piti olla reilusti ennen ovista, tosi huono ajoitus vähän kaiken suhteen ja tietty tärppää. En oikeasti tiedä miten tähän pitäisi suhtautua. Ikäeroa kakkoseen tulee alle kaksi vuotta, ollaan jo nyt voimavarojemme kanssa ihan äärirajoilla ja just aloin hiljalleen päästä kiinni työelämään.

Olisin ollut valmis lyömään vetoa siitä että en ole raskaana. Kuten aikaisempaan viestiin Kirjoitin, ei ole oikeastaan mitään oireita. Ei ollut sellaista tunnettakaan, kuten ainakin kakkosesta oli. Olen syönyt kaikkea kiellettyäkin ja ottanut pari kertaa alkoa.

:Grimacing Face:

Ihanaa, onnea! Vaikka onkin varmasti hämmentävää :smiling-eyes:
 
View attachment 110122 Nyt on kyllä kaikki mahdolliset maailmankirjat sekaisin. Yrittämällä yritetty raskautta yhteensä melkein kolme vuotta ilman yhtään plussaa, nyt kahdesti kierron aikana seksiä ja nekin piti olla reilusti ennen ovista, tosi huono ajoitus vähän kaiken suhteen ja tietty tärppää. En oikeasti tiedä miten tähän pitäisi suhtautua. Ikäeroa kakkoseen tulee alle kaksi vuotta, ollaan jo nyt voimavarojemme kanssa ihan äärirajoilla ja just aloin hiljalleen päästä kiinni työelämään.

Olisin ollut valmis lyömään vetoa siitä että en ole raskaana. Kuten aikaisempaan viestiin Kirjoitin, ei ole oikeastaan mitään oireita. Ei ollut sellaista tunnettakaan, kuten ainakin kakkosesta oli. Olen syönyt kaikkea kiellettyäkin ja ottanut pari kertaa alkoa.

:Grimacing Face:

Vau onnea dimou! ❤️ Upeaa silti! Uskon että sopeudutte ajatukseen vauvasta kunhan annatte vähän aikaa :folded:
 
Muumimuki, Mulla itse asiassa usein sama homma, että raskaustesti reagoi ovikseen. Joku mulle täällä joskus osasi tarkemmin kertoa että ilmeisesti lh ja hcg ovat jollainlailla saman tyyppisiä, jolloin testi myös nuo bongaa. Mulla siis jos on ovis, myös raskaustestissä näkyy se haamu/viivanpaikka. (Ja tämähän on sitten testiaddiktin toimesta todettu monta kertaa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:)

Itsekin ostin tähän kiertoon ovistestejä ihan puhtaasti mielenkiinnosta ja tälläinen pamahti kp 25. Mun normaali kierrossa ovis on yleensä kp 17/18 joten toivottavasti oltaisiin menossa sitä kohti. Edelliset huiteli jossain 47 ja 38. En tiedä syyttäiskö rokotetta. :Grinning Face With Smiling Eyes:

Hei vauu, dimou! Paljon onnea :red-heart: Meillä esikoisella ja kakkosella on ikäeroa 1v11kk ja on ollut ihan loistava. :blowing:
 

Liitteet

  • IMG_20220112_101137.jpg
    IMG_20220112_101137.jpg
    5.7 MB · Katsottu: 77
Muumimuki, Mulla itse asiassa usein sama homma, että raskaustesti reagoi ovikseen. Joku mulle täällä joskus osasi tarkemmin kertoa että ilmeisesti lh ja hcg ovat jollainlailla saman tyyppisiä, jolloin testi myös nuo bongaa. Mulla siis jos on ovis, myös raskaustestissä näkyy se haamu/viivanpaikka. (Ja tämähän on sitten testiaddiktin toimesta todettu monta kertaa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:)

Itsekin ostin tähän kiertoon ovistestejä ihan puhtaasti mielenkiinnosta ja tälläinen pamahti kp 25. Mun normaali kierrossa ovis on yleensä kp 17/18 joten toivottavasti oltaisiin menossa sitä kohti. Edelliset huiteli jossain 47 ja 38. En tiedä syyttäiskö rokotetta. :Grinning Face With Smiling Eyes:

Hei vauu, dimou! Paljon onnea :red-heart: Meillä esikoisella ja kakkosella on ikäeroa 1v11kk ja on ollut ihan loistava. :blowing:

Joo, mä kans löysin sen selityksen, eli tuo selittyy sillä. :Smiling Face With Open Mouth Mä itseasiassa tajusin että mulla ei oo mitään tietoa mun kierron pituudesta, kun mulla oli munasarjakystan poistoleikkaus just ennen joulua ja siitä jäi kai jälkivuotoa ja sitten oli kuukautiset ja ne kesti aina 5.1. saakka :Grinning Face With Smiling Eyes: mutta flow ennusti ovulaatiota tälle viikolle edelliseen pitkään kiertoon perustuen ja se osui nyt oikeaan. Mulla on jäänyt aina kuukautiset pois kun syön pillereitä, yhdet tullut nyt, jään odottamaan seuraavia :Grinning Face:
 
Mähän otin muuten tuon kolmannen rokotteenkin maanantaina :Grimacing Face: THL taitaa nykyään suositella rokotetta ihan kaikille, mutta eihän sitä koskaan tiedä voiko sillä olla jotain merkitystä... Viikkoja en nyt tarkasti tiedä, kun kierto on aina ollut vähän epäsäännöllinen. Neuvolan mukaan olisi jo 6+1, mutta satavarmasti en ole niin pitkällä, kun kierto on pitkä. Oma veikkaus jotain 5+3. Laskettu aika menee joka tapauksessa syyskuulle ja kakkoseen tulossa ikäeroa 1v 7kk.

Mies suhtautui paljon positiivisemmin kuin minä, ja ylipäätään paljon positiivisemmin kuin olisin ajatellut. Hän on ollut tässä pari kuukautta tosi stressaantunut ja väsynyt ja valittanut paljon sitä, miten rankkaa on kahden lapsen kanssa eikä ole lainkaan omaa aikaa. Ja nyt niitä lapsia olisi sitten kohta kolme, joista kaksi alle 2-vuotiaita ja kolmas erityinen.

Just pohdiskelin, että täydellisessä maailmassa tulisin tasan vuoden päästä raskaaksi. Esikoinen menee kouluun -23 ja sit olisi saanut olla äitiyslomalla just sen vuoden.
 
Mulla on itse asiassa myös tuota samaa. Että huonoista öistä huomaa kun alkaa ahdistusoireet puskea pintaan. Mutta onneksi meillä mies myös ottaa aika paljon koppia öistä ja muutenkin arjessa, jotta levättyä kyllä saa tarvittaessa.
Mulla tulee myös tykyttelyjä herkästi. Millaisia sun rytmihäiriöt on? Tulevatko ne tietyissä tilanteissa vai ihan sattumalta?

On hienoa että tunnistaa omat voimavarat ja kuulostelee myös niitä.
Toivotaan teille pikaista tärppiä Viivi sitten kun on sen aika! :Two-hearts:
Kiitos! :Two Hearts:Ja harmi että säkin joudut kärsimään ahdistus- ja sydäntuntemuksista :sad001 mulla on lisälyöntejä, helmikuussa tulee kolme vuotta täyteen kun mulla on ollut niitä päivittäin.. ilmeisesti aikanaan stressi ne aiheutti ja toivon vielä pääseväni niistä eroon, mutta nähtäväksi jää. Viime holtterissa ennen raskautta lisäreitä oli 48h aikana 5000kpl. Ei ehkä oo tiettyä tilannetta milloin tulee, mulla tulee levossa ja rasituksessa. Mutta selvää lisääntymistä on kyllä heti jos on ollut edes pientä ahdistusoireilua. Hupaisaa kyllä, koskaan ennen en oo kärsinyt ahdistuneisuudesta enkä rytmihäiriöistä ja nyt viime vuosina niiden aiempienkin vuosien edestä :sad-face:
 
Hyvää uutta viikkoa vaan kaikille, vaikka puolessa jo ollaankin! Tein eilen ovulaatiotestin ja se oli vieläkin tasavahvaa viivaa, vaikka edellisestä on oliko 4 päivää. Outoa. Tein myös raskaustestin ja se oli nega, eli kierto varmaan ihan sekaisin. Pitää ens viikolla tehdä vielä uus raskaustesti että voi varmistua asiasta.
 
Hei vaan kaikille! :Slightly Smiling Face: Liityn uutena varovaisesti tähän keskusteluun, sillä yrittäminen ei ole vielä ajankohtaista, mutta olen alkanut tässä pikkuhiljaa kuumeilemaan toista lasta :Relieved Face: Meillä on esikoispoika, joka täyttää keväällä 3 vuotta.

Itse olen aina ajatellut, että haluan vähintään kaksi lasta, mutta mies on asettanut kaksi lasta ehdottomasti maksimimääräksi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja kuten FionaG tuolla aiemmin kirjoitti, myös minua näin erityisherkkänä ihmisenä pienesti mietityttää oma jaksaminen kahden pienen lapsen kanssa. Tämän takia en itse ole halunnut lapsia pienellä ikäerolla, ja tavallaan voisinkin odottaa toista lasta siihen saakka kunnes esikoinen olisi esim. kouluikäinen. Mutta toivoisin toisen lapsen syntyvän ennenkuin täytän 35v (olen nyt 31v) ja kai se on se biologinen kello mikä tikittää :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mieluusti tästä erityisherkkyydestä ja pienet lapset+ruuhkavuodet yhdistelmästä keskustelisin muiden samanhenkisten kanssa :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Salainensydän, kiva etten ole yksin ajatusteni kanssa! Mä olen jo 36v joten ikä alkaa itselläkin tulla vastaan, mutta rehellisesti vasta nyt alkoi tuntumaan että olisin valmis toisen lapsen saamaan. Isompi alkaa olla sen verran omatoiminen ja pahimmat uhmat yms takana niin sekin helpottaa jo :smiling-eyes:

Siitä puheenollen, täällä on nyt jätetty ehkäisy pois ja jännitys alkakoon :Weary Cat Face:
 
Heipä hei, eksyin tänne lueskelemaan ja täällähän oli ainakin muutamia tuttuja nimiä mm. Helmikuisista2021 :Waving Hand Sign: en oikein edes tiedä mitä mielessä liikkuu, kuopus on nyt vähän päälle 3kk ja vannoin tuon raskauden aikana että ei ikinä enää… ja nyt on tuntunut että mitä jos sittenkin vielä kolmas :Weary Cat Face: ei kyllä vielä hetkeen voi edes tosissaan harkita, pitäisi saada miehen ensin opinnot työn ohella loppuun ja isompi talokin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mutta ehkä tää yritystä odottava on just se oikea termi. Vähän niinkuin kaipailee sitä odotuksen tunnetta, siis yritysaikaa kun jännitti plussaa jne… toisaalta taas meillä takana kuitenkin myös yksi geneettinen keskeytys joten ajatus myös kauhistuttaa että miten sen stressin taas jaksaisi :Eyes: Ja oon joutunu oleen jo 2,5 kertaa raskaana, kestäiskö mun pää muka enää :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: en siis mitenkään nauttinut raskaana olosta :Face With Tears Of Joy: mieskin jo sanoi raskauden loppupuolella että oliskohan ne meidän muksut sitte tässä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
 
Heipä hei, eksyin tänne lueskelemaan ja täällähän oli ainakin muutamia tuttuja nimiä mm. Helmikuisista2021 :Waving Hand Sign: en oikein edes tiedä mitä mielessä liikkuu, kuopus on nyt vähän päälle 3kk ja vannoin tuon raskauden aikana että ei ikinä enää… ja nyt on tuntunut että mitä jos sittenkin vielä kolmas :Weary Cat Face: ei kyllä vielä hetkeen voi edes tosissaan harkita, pitäisi saada miehen ensin opinnot työn ohella loppuun ja isompi talokin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mutta ehkä tää yritystä odottava on just se oikea termi. Vähän niinkuin kaipailee sitä odotuksen tunnetta, siis yritysaikaa kun jännitti plussaa jne… toisaalta taas meillä takana kuitenkin myös yksi geneettinen keskeytys joten ajatus myös kauhistuttaa että miten sen stressin taas jaksaisi :Eyes: Ja oon joutunu oleen jo 2,5 kertaa raskaana, kestäiskö mun pää muka enää :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: en siis mitenkään nauttinut raskaana olosta :Face With Tears Of Joy: mieskin jo sanoi raskauden loppupuolella että oliskohan ne meidän muksut sitte tässä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Heipä hei tänne ketjuun. Samojen tunteiden ja ajatusten kanssa kamppaillen liityn joukkoon. Mahdollisesti ensivuoden tammikuussa yritys päälle ja sit jos vauva tulee ja syntyy ja kaikki menee hyvin, niin sterilisaatio synnytyksen jälkeen, ettei enää edes käy mielessä ajatus neljännestä.

Nyt jo tuntuu, että ei enää ja toisaalta kaipaa sitä enemmän kuin mitään.
 
Mahdollisesti ensivuoden tammikuussa yritys päälle ja sit jos vauva tulee ja syntyy ja kaikki menee hyvin, niin sterilisaatio synnytyksen jälkeen, ettei enää edes käy mielessä ajatus neljännestä.

Meillä samat ajatukset, sillä erotuksella että kyseessä olisi meidän neljäs. :D Jonka jälkeen steri. Ihan jo siitä syystä että omalla kohdalla ehkäisy vaihtoehtoja ei oikein ole (syystä tai toisesta) ja täytyisi olla pysyvä ratkaisu!
 
Kierrot on olleet jo kolme kappaletta aivan sekaisin! En kyllä tiedä voinko syyttää koronarokotetta pelkästään tästä.. Ja samalla hirvittää hakea uusi rokote, kun jos se sotkee vielä entisestään. :No Evil Monkey:

Kierrot huitelee jossain yli 40 jopa!
Ja vuotopäivät on jopa 8. FLO ilmoittelee että poikkeavaa.
Normaalisti kierto on ollut 32 ja luteaalivaihe 14 päivää. Vuotoja max 6 päivää. Toki ei nää aina niin kiveen hakattuja oo ollut ja nuorempana mulla oli siis tosi epäsäännölliset menkat.

Jos ei nyt jossain kohdin asetu niin täytyy varmasti varsilla gynelle aikaa. On tää naisen keho yks mysteeri välillä! :Eyes:
 
Jonkin aikaa keskustelua hieman sivusta seuranneena, jätän vain merkin itsestäni tänne. Katsellaan josko aktivoitus paremmin sitten myöhemmin.

Mutta joo, meiltä miehen kanssa löytyy kolme loppuvuoden lasta, 6,4 ja 1v. Mies oisi hyvin sitä mieltä että tämä hyvä ja itsellänikään ei tällä hetkellä mitään vauvakuumetta kyllä juuri ole kun vasta palannut jälleen työelämään ja nautin kun kuopuskin kasvaa ja pystyy tekemään taas eri tavalla asioita perheenä. Silti itsellä jossain tuolla sisimmässä sydän sanoo, että vielä kerran. Vielä kerran kun saisi olla raskaana, saada se ihana raskausmaha, tuntea ne ekat liikkeet ja lopulta kunnon potkut, alkaa jännittämään milloin ekat synnytykseen viittaavat merkit tulevat, ekat kunnon supistukset jotka lopulta huipentuvat synnytykseen, siihen kun vauva nostetaan syliin ja kätilö näyttää syntyikö tyttö vaiko poika (ollaan haluttu pitää sukupuoli aina yllätyksenä).
Omissa haaveissa tämän neljännen ja viimeisen yritys aloitettaisiin aikaisintaan syksyllä 2023, jos mies vain saadaan asialle lämpenemään enemmän (ei siis ole täysin kuitenkaan tätä neljättä pois sulkenut ajatuksistaan) ja itse olen vielä ensi vuonna sitä mieltä että se viimeinen lapsi puuttuu vielä. Ollaan myös sovittu että, mies menee vasektomiaan kun saadaan varmasti päätettyä ja lyötyä lukkoon, onko meidän lapsiluku kolme vaiko neljä. Toivottavasti tämä asia selvinnee ja selkeytynee tässä parin vuoden sisään.
 
Jonkin aikaa keskustelua hieman sivusta seuranneena, jätän vain merkin itsestäni tänne. Katsellaan josko aktivoitus paremmin sitten myöhemmin.

Mutta joo, meiltä miehen kanssa löytyy kolme loppuvuoden lasta, 6,4 ja 1v. Mies oisi hyvin sitä mieltä että tämä hyvä ja itsellänikään ei tällä hetkellä mitään vauvakuumetta kyllä juuri ole kun vasta palannut jälleen työelämään ja nautin kun kuopuskin kasvaa ja pystyy tekemään taas eri tavalla asioita perheenä. Silti itsellä jossain tuolla sisimmässä sydän sanoo, että vielä kerran. Vielä kerran kun saisi olla raskaana, saada se ihana raskausmaha, tuntea ne ekat liikkeet ja lopulta kunnon potkut, alkaa jännittämään milloin ekat synnytykseen viittaavat merkit tulevat, ekat kunnon supistukset jotka lopulta huipentuvat synnytykseen, siihen kun vauva nostetaan syliin ja kätilö näyttää syntyikö tyttö vaiko poika (ollaan haluttu pitää sukupuoli aina yllätyksenä).
Omissa haaveissa tämän neljännen ja viimeisen yritys aloitettaisiin aikaisintaan syksyllä 2023, jos mies vain saadaan asialle lämpenemään enemmän (ei siis ole täysin kuitenkaan tätä neljättä pois sulkenut ajatuksistaan) ja itse olen vielä ensi vuonna sitä mieltä että se viimeinen lapsi puuttuu vielä. Ollaan myös sovittu että, mies menee vasektomiaan kun saadaan varmasti päätettyä ja lyötyä lukkoon, onko meidän lapsiluku kolme vaiko neljä. Toivottavasti tämä asia selvinnee ja selkeytynee tässä parin vuoden sisään.

Ei vitsit tiuhtimus jos osuisi neljännetkin samaan aikaan meillä :tears::Two-hearts:
 
Hei kaikille,
täällä ilmoittautuu varovaisesti mukaan neljännestä haaveilija.

Elämäntilanne on sellainen, että minulla on -12 ja -14 syntyneet lapset, jonka jälkeen mies oli pitkään sitä mieltä, ettei kolmatta tule. No, monen vuoden jälkeen lupa kolmanteen kuitenkin heltisi, ja nuorimmainen syntyi elokuussa 2021. Jotenkin olen aina nähnyt itseni neljän lapsen äitinä, joten vauvakuume on nostanut päätään jo melko pian synnytyksen jälkeen.

Tällä hetkellä kuitenkin imetän, kierto ei ole alkanut, eikä sitä lupaa neljänteenkään ole sivuttu kuin varovaisesti tunnustellen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: joten yritystä todellakin odotellaan, ehkä se ei koskaan edes ala... Itsekin käyn vielä läpi monenlaisia tuntemuksia neljännen suhteen. Erityisesti pelot ovat nostaneet päätään; voisiko neljäs raskaus sujua hyvin ja mitä jos ei sujukaan... Olenko valmis siihenkin. Ikäeroa mietin myös, jaksaisinko kovin pientä ikäeroa enää, toisaalta ikäkin alkaa tulla vastaan (36 v.)
Mutta näillä mietteillä siis täällä, jospa ennättäisin lukemisen sijaan välillä keskustelemaankin :)
 
Heipä hei, eksyin tänne lueskelemaan ja täällähän oli ainakin muutamia tuttuja nimiä mm. Helmikuisista2021 :Waving Hand Sign: en oikein edes tiedä mitä mielessä liikkuu, kuopus on nyt vähän päälle 3kk ja vannoin tuon raskauden aikana että ei ikinä enää… ja nyt on tuntunut että mitä jos sittenkin vielä kolmas :Weary Cat Face: ei kyllä vielä hetkeen voi edes tosissaan harkita, pitäisi saada miehen ensin opinnot työn ohella loppuun ja isompi talokin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mutta ehkä tää yritystä odottava on just se oikea termi. Vähän niinkuin kaipailee sitä odotuksen tunnetta, siis yritysaikaa kun jännitti plussaa jne… toisaalta taas meillä takana kuitenkin myös yksi geneettinen keskeytys joten ajatus myös kauhistuttaa että miten sen stressin taas jaksaisi :Eyes: Ja oon joutunu oleen jo 2,5 kertaa raskaana, kestäiskö mun pää muka enää :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: en siis mitenkään nauttinut raskaana olosta :Face With Tears Of Joy: mieskin jo sanoi raskauden loppupuolella että oliskohan ne meidän muksut sitte tässä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Mulla raskausajat on menneet aina ihan mukavasti, mutta nämä vauva-ajat on välillä aika raskaita. Kaikki vauvat ovat olleet melkoisia tissihiiriä, mikä näkyy luvattoman suurena univelkana. Itse asiassa oon tällä viikolla silmäpussien roikkuessa polvissa saakka miettinyt, onko mitään tolkkua haaveilla vielä yhestä kierroksesta :No Evil Monkey:
 
Moikka. Aikoinaan kirjoittelin täällä Miitu varmaan muistaa minut. Ilmoitus luontoista asiaa 24.1 37+1rv suunnittelulla sektiolla meidän toinen pikku poika syntyi.
 
Takaisin
Top