Yritystä odottavat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko täällä muita haaveilijoita, joiden miehet ei ole lämmenneet uudelle yritykselle? Meillä siis kaksi kotiin asti saatua lasta ja itse kovasti vielä haaveilen yhdestä, mies ei ole suostuvainen. Eli kysymykseni ovat 1) Miten olette saaneet miehen pään kääntymään? ja 2) Onko kellään tärpännyt keskeytetystä yhdynnästä? :rolling:
 
Onko täällä muita haaveilijoita, joiden miehet ei ole lämmenneet uudelle yritykselle? Meillä siis kaksi kotiin asti saatua lasta ja itse kovasti vielä haaveilen yhdestä, mies ei ole suostuvainen. Eli kysymykseni ovat 1) Miten olette saaneet miehen pään kääntymään? ja 2) Onko kellään tärpännyt keskeytetystä yhdynnästä? :rolling:
Ei oo tarjota ratkaisua, mutta vertaistukea joo. Meillä kans keskeytetty yhdyntä "ehkäisynä" ja samaan aikaan sekä toivon että pelkään vahinkoa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
No niin, "kiva", että muitakin samassa tilanteessa :rolling: Keskeytetty on kyllä sellaista itsensä kiusaamista, kun toiveet herää joka kierto kuitenkin, vaikka tärppimahdollisuudet lienee aika olemattomat kuitenkin, ainakin mun tapauksessa. Onko teillä ijomeo ollut keskeytetty käytössä jo pitkään?

Mä lopetin minipillerit marraskuun lopussa ja siitä asti on menty tällä valitettavan toimivalla keskeytetyllä. :Smirking Face:
 
Kuopus on 2v ja hänen syntymästään lähtien menty näin. Pari kemiallista on välillä säikäyttäny, mutta nyt tuntuis oleva muuten vain kierto sekaisin.
 
Meillä keskeytetty on ollut melkeinpä aina käytössä ja toiminut hyvin! :rolling:
Ollaan siis 14v oltu yhdessä ja kolme lasta. Kun on annettu "lupa" tulla niin sitten on napsahtanut. Paitsi kolmosta tehtailtiin muutama kierto pidempään. Toki en kenellekkään koskaan sanoisi että olis mitenkään varma keino, mutta kukin päättää onko valmis riskin ottamaan.

Luulen että miehen pään kääntämisessä paras keino on aika! Täältäkin monia kertomuksia lukenut kun sitten mies onkin yht äkkiä näyttänyt vihreää valoa :smiling face with heart-eyes:
Minkä ikäisiä teidän lapset on Mrs Willow? Voihan se olla että jos on haipakkaa, tuntuu ajatus kolmannesta liian hankalalta. Meillä oli sekin vaihe.
 
Onko täällä muita haaveilijoita, joiden miehet ei ole lämmenneet uudelle yritykselle? Meillä siis kaksi kotiin asti saatua lasta ja itse kovasti vielä haaveilen yhdestä, mies ei ole suostuvainen. Eli kysymykseni ovat 1) Miten olette saaneet miehen pään kääntymään? ja 2) Onko kellään tärpännyt keskeytetystä yhdynnästä? :rolling:

Ei ole valitettavasti tärpännyt eikä päätä käännetty, täällä sama tilanne... Meillä kaksi lasta ja mulle herännyt valtavan suuri kaipuu kolmanteen. En tiedä mitä tekisi. viimeisimmän keskustelun jälkeen mies vieläpä petrannut ehkäisyn suhteen eli ei edes vahinkoa tänne odotettavissa. Yritän haudata toiveen kolmannesta mutta se on mielessä ihan koko aika.
 
Voi harmi, että muitakin on tässä samassa suossa. Itse yrittäminenkin on ihan hiton rasittavaa mun mielestä, mutta sitten tää, kun ei edes yritetä vaan toivon turhaan, niin se vasta syökin naista... Meillä lapset 4 ja 8, joten sen puoleen mun mielestä olis kyllä jo ihan riittävän seesteistä, tai eipä tässä ehkä kuitenkaan sen helpompaakaan aikaa oo luvassa näiden kahden kanssa. Oon kanssa toivonut, että aika auttaisi, mutta en jaksa enää uskoa siihen. Mun hedelmällinen aika taitaa olla ohi hyvinkin ennen kuin miehen mieli olisi muuttunut :loudlycrying:
 
Lapsiluku kysymykset(saatikka se, haluaako lapsia ollenkaan) on kyllä isoja asioita parisuhteessa, eikä kestään saa tehdä tahtomattaan (täs tapaukses vielä yhden lisää) lapsen vanhempaa. Toivottavasti aika(ja vaikka lähipiirin vauva uutiset yms.) kääntäisi kuitenkin päätä miehillänne:folded:

Miehillä aikaikkuna "iltatähden" saamiseen on kyllä ihan erilainen kuin naisilla ja ittest tuntuu et miehet ei ihan oikeesti sitä aina tajua.
 
Mä täällä kans haaveilen yrityksen alottamisesta. Tänään söin vikan pillerin ja venailen kierron käynnistymistä. Saapa nähä, sillä imetän vielä 4-5 krt vuorokaudes.

Ehkä me tjottaillaan jonkun aikaa, ehkä mennään keskeytetyllä tai sit osaks vältetään koko yhdyntää... pitää istuttaa mies alas ja jutella onko vielä valmis hän tähän.
 
Muokattu viimeksi:
Hei vaan kaikille! Olen jo jonkin aikaa seuraillut tätä foorumia ja eri keskusteluja, mutta nyt vihdoinkin päätin rekisteröityä :smiling-eyes: Olen 31 vuotias, puolisoni on reilun vuoden verran vanhempi minua ja meillä on haaveissa ensimmäinen lapsi. Valitettavasti joudumme odottamaan yrittämisen aloituksen kanssa kesän yli minun työkuvioideni takia. Eli "yrityksen odottaminen" tuntuu oikein sopivalta keskustelulta :tears:

Mutta tässä odotellessani olen yrittänyt nyt merkitä ylös kuukautisia yhteen sovellukseen ja lukenut liikaa kaiken maailman vitamiineista jne. Tuo kuukautisten merkkaaminen on osoittautunut hieman haastavaksi. Minulla on edelleen kierukka ja menkat tulee vähän miten sattuu. Välillä vuoto on niin niukkaa ettei sitä meinaa edes huomata. Kierukasta pitäisi myös siis jossain välissä hankkiutua eroon, mutta en ole varma milloin olisi paras hetki. Todennäköisesti koitan tämän kuukauden nyt vielä malttaa ja kesäkuussa soitan gynelle ja koitan tiedustella tuota asaa. Ja niitä vitamiineja pitäisi myös alkaa popsimaan jossain välissä.

Mutta on tämä niin jännittävää! Olen niin pitkään halunnut lapsen ja vihdoinkin tänä vuonna on edes jotain toivoa näkyvissä tämän asian suhteen. Kesän loppu tuntuu vielä vaan niin kaukaiselta ajan kohdalta, mutta onneksi työt pitää ajatukset kasassa ja voi lueskella illat vauvafoorumeita. :smiling-eyes:
 
Voihan vauvakuume!

Meillä on pari isoa koululaista ja sitten neljävuotias ja 1v 4kk ikäiset pienet. Justiin pari päivää sitten lopetin imetyksen ja petollinen vauvakuume nostaa taas päätään niin että syliä kirvelee.

Mun työkuviot on nyt sillä mallilla, että ihan hetkeen ei onnistu. Ehkä vasta joskus loppuvuonna 2023 vois ajatella raskautumista.

Ja tietysti tuo toinen osapuoli pitäis käännyttää vielä yhteen vauvaan. En oo ollenkaan varma onnistuuko se. En oo vielä edes yrittänyt pehmitellä, mitä nyt joskus läpällä heittänyt jotain seuraavasta vauvasta.
 
Eilen varsin kevyeen sävyyn kysyin mieheltä sen vauvakuumeen astetta välillä 0-100 prosenttia. Sen vastaus oli 0.2 prosenttia, huoh. :Grinning Face With Smiling Eyes: Onneks ihan vielä ei olekaan vauvan aika, toivon niin kovasti että mieli vielä muuttuu. :folded:

Ei tuo koskaan ole sillä lailla kuumeillut kuin minä, mutta suopunut kuitenkin tähän mennessä vauvaan. Ei koskaan raskausaikanakaan ole ollut mitenkään super innoissaan, mutta sitten lasten synnyttyä ollut ihan maailman paras isä. En vois parempaa lapsilleni toivoa. :red-heart:
 
Harrastan tässä yksinpuhelua. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta kun aihe pyörii mielessä niin täytyy kirjoittaa!

Mulla on aina ollut säännöllinen kierto ja raskaaksi tuleminen ollut helppoa, mistä olen kyllä tosi kiitollinen kun tiedän miten monella sen kanssa on ongelmia.:Broken Heart: Nyt olenkin ollut ihmeissäni, kun yhtäkkiä tänä keväänä kierto alkanut temppuilla. Tänäänkin aivan pyytämättä ja yllättäen menkat alkoi neljä päivää etuajassa?!

Tulee vaan mieleen että onko se tämä ikä että alkaa jo varhaismenopaussi kolkutella vai mitä tämä on. :sad-face::Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:
 
Harrastan tässä yksinpuhelua. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta kun aihe pyörii mielessä niin täytyy kirjoittaa!

Mulla on aina ollut säännöllinen kierto ja raskaaksi tuleminen ollut helppoa, mistä olen kyllä tosi kiitollinen kun tiedän miten monella sen kanssa on ongelmia.:Broken Heart: Nyt olenkin ollut ihmeissäni, kun yhtäkkiä tänä keväänä kierto alkanut temppuilla. Tänäänkin aivan pyytämättä ja yllättäen menkat alkoi neljä päivää etuajassa?!

Tulee vaan mieleen että onko se tämä ikä että alkaa jo varhaismenopaussi kolkutella vai mitä tämä on. :sad-face::Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Minkä verran sinulla on aikaa kiertojen käynnistymisestä synnytyksen jälkeen? Itselläni ainakin kierrot oli esikoisen syntymän jälkeen aika pitkäänkin mitä sattuu eikä nyt ole edes alkanut kuopuksen syntymän (1v 3kk) jälkeen. Aiemmassa viestissä sanoit vastikään lopettaneesi imetyksen, joten ehkä se on ihan siitä.

T. Entinen yritystä odottanut, joka ei osaa olla kurkkimatta välillä tänne.
 
Mä olen lisäksi saanut kierron ihan sekaisin myös stressaamalla asiasta... jo nuorena siis kun stressasin raskauden mahdollisuutta niin menkat jäi tulematta niin, että ne oli lopulta 6 vk myöhässä. Tein testin ja menkat alkoi pari päivää sen jälkeen. Eli henkisellä puolella voi myös olla paljon vaikutusta, valitettavasti :disappointed-face:
 
Oon lopettanut imytyksen ihan vasta, mutta mulla on jokaisen synnytyksen jälkeen käynnistynyt kierto heti ja nytkin kierto ehti olla muutaman kuukauden säännöllinen ennen kuin alkoi temppuilla. Voihan sillä imetyksellä olla silti vaikutusta, mistäpä sen tietää. Enemmän kyllä epäilen stressiä ja tavatonta kiirettä jatkuvasti niin töissä kuin kotona. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Jospa ei vielä näin 32-vuotiaana ois vaihdevuodet päälle puskemassa. :Grinning Face With Smiling Eyes: Aivan varmasti henkinen puoli vaikuttaa näihin asioihin isosti.
 
No niin, asiat ovat edenneet täällä sen verran, että aloitin tänään monivitamiinien syönnin ja sain seuraavalle viikolle ajan gynelle. Jonkin verran jännittää kyllä tuo gyneaika, mutta eiköhän se kierukka saada ulos. Ja toivottavasti ei tule kovin pahoja kipuja... Nyt on noin kaksi kuukautta siihen, että voidaan aloittaa yrittäminen. Pitäisi varmaan tehdä jonkinlainen "aamukampa" 😄
 
Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille! Minulla oli tällä viikolla tuo kierukan poisto ja se poistui hyvin nopeasti 😅 Poisto oli siinä operaatiossa se kivuliain vaihe ja seuraavana päivänä olo oli jo ihan normaali. Hankalin homma tässä on ollut tuo, että on pitänyt taas opetella kumien käyttöä 😂
 
Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille! Minulla oli tällä viikolla tuo kierukan poisto ja se poistui hyvin nopeasti 😅 Poisto oli siinä operaatiossa se kivuliain vaihe ja seuraavana päivänä olo oli jo ihan normaali. Hankalin homma tässä on ollut tuo, että on pitänyt taas opetella kumien käyttöä 😂
Vaihtelu se vasta virkistäänkin, niin ainakin väitetään :Upside Down Face:
 
Heippa :) Täällä 34v vasta vuosi sitten uuden kumppaninsa tavannut vauvakuumeilija. Minulla ennestään kaksi lasta, mieheni on vuoden nuorempi ja hänellä ei lapsia. Kumpikin halutaan kovasti yhteistä lasta. Mä olen ollut jo hetkittäin ihan jättämässä ehkäisyä pois. Mutta nyt juhannuksena taas kun juteltiin, mieheni sai mua taas vakuuteltua, että suurella todennäköisyydellä olen vielä hedelmällinen vuoden päästäkin. Kumpikin siis haluttaisiin nauttia vielä yhteisestä ajasta ilman raskautta. Mutta mulla iso huoli, jos mun hedelmällisyys ehtii heiketä liikaa. Mies nyt uskoi myös, että vuoden päästä ollaan aidosti valmiilta jättämään se ehkäisy pois ja ehditty jo saamaan tarpeeksi olla toisemme kanssakin..

Musta vaan tuntuu myös tosi pitkältä ajalta.. kun vauvakuume sitä luokkaa, että hypistelee pieniä vaatteita kirppiksellä ym. Ja tottakai kun on erittäin rakastunut ja tää kevät ja kesä.. niin ne hormonit.. Voi apua.

Mietin, käynkö gynellä tarkastuksessa. Voisin saada mielenrauhaa siitä, jos ammattilainen arvioisi mun hedelmällisyyttä. Mulla alkoi kuukautiset jo 10v. Välissä sairastin syömishäiriötä ja oli 1,5 kuukautiset kokonaan poissa..siksi myös huolettaa.

Mutta kun olen lueskellut hedelmällisyyden merkeistä.. ne näyttävät täyttyvän minulla. Vahvasti vaikuttaa, että joka kuukausi ovuloin.
 
Takaisin
Top