Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea heitsu! :Heartred Ihanaa että välillä näinkin päin.

Tsemppiä NewMoon! Kurjaa kun noin pitkään joutuu odottamaan.

Kurkin tänne välillä kuulumisia. Meillä arki rullaa aika tavalliseen tapaan. Tämä kauan kaivattu kuopus on jo melkein 8kk ja ryömii jo kovaa vauhtia. :) Vauvakuume on onneksi pysynyt poissa.
Voi että! Teidän pienikin on jo niin isoBeating Heart

Hiphei hurraa heitsu!!!! Ja tähän se * hymiö jossa ne oliot tekee aaltoa * !!! Aivan loistavaa!

Ja newmoonille Tsemppiä <3 . Miten se niin pitkälle menee? ...Vaikka onhan nyt jo lokakuu... tähän se *hymiö jolla on pussi päässä *

Moi tuumpa mäkin tänne kuumeilemaan! Ja onnea jeitsu ihanasta luomuylläristä! Beating Heart Tuu kertoon sit kuinka pitkällä oot, mitä itse luulet?

Muutamat tietääkin meidän taustaa mutta meillä lapsettomuutta taustalla ja ivfn ekasta siirrosta lapsi joka nyt +7kk. Seuraavasta haaveilu, ja varsinkin raskauskuume, alkoi aika pian vauvan ekojen kuukausien aikana. Mutta siis meillä tilanne ei yhtään sopiva varmaan ainakaan vuoteen seuraavalle raskaudelle kun mun opinnot kesken vaikkakin loppusuoralla ja töitä pitäis löytää sitten joten talouskin vaakakupissa. Plus vähän muutakin talouteen liittyvää huolta tällä hetkellä. Plaaaah, se harmittaa ja kun ei yhtään tiedä millon nää kaikki asiat alkais oleen kondiksessa. Ja meilläkin ehkä kolme ois haaveissa. Siitä päästäänkin siihen että vaikka imetin niin menkat alko toukokuussa ja ehkä joku oviskin tapahtunut. Ei olla kuitenkaan juuri ehkäisty kun tosiaan usko luomuraskauteen hyvin pieni mutta samalla tuntuu just tosi vastuuttomalta ehkäisemättömyyskin kun se ois taloudellinen katastrofi jos käviskin ihme. Samalla jollain kierolla tavalla haaveilen siitä plussasta ja samaan aikaan pää sanoo et oon hullu et se olis huono juttu just nyt. Ja miten jaksaisin jos tulis "heti perään" samallain huonosti (tai jopa huonommin) nukkuva vauva, just kun meillä unet vähän alkanu mennä parempaan, ja toki muitakin ongelmia vois tulla. Muutoin meillä tämä rakas esikoinen helppo ja tyytyväinen. Mut siis varsinaisesti mitään yritystä ei ole mut ei ole myöskään ehkäisyä. Toki seksin määräkin on tyyliä kerran kuussa mut ne varmaankin osunut just siihen oviksen läheisyyteen kun on ollut haluja ja limoja, jos siis sitä ovista on ees lopulta oikeesti tapahtunut. Mulla loppukierron tiputteluongelma myös jatkunut raskauden jälkeenkin joten sekään ei luo kovin suuria toiveita luomuonnistumiselle mun päässä. Eli siis hyvin on olemattomat tsäänssit joka tapauksessa. Sit kun yrittäminen oikeasti saa alkaa niin luulen et aika nopeasti lähetään alkionsiirtoihin, niitä on hyvin pakkasessa. Mies on myös sitä mieltä että seuraava vasta kun mulla on työpaikka mutta eipä sekään silleen ehdoton näköjään ole kun ei tuo kortsu oo houkutellut Beaming Face With Smiling Eyes mun on pitänyt, tai pitäis myös aloittaa hormoniehkäisy endon takia ettei se nyt tekis tuhojaan tuolla ajatellen sitten sitä oikeaa yritystä/siirtoja vaikkei mitään kipuoireita tms ookkaan mut nehän ei kai tuhoista kerrokaan mutta miten sekin niin vaikeaa hankkia sitä reseptiä Confused Face

Tällästä täälä, mitäs muille yritystä odottaville kuuluu? Jos täällä siis vielä on ketään keskustelemassa Beaming Face With Smiling Eyes

Kiva saada sutkin smoothie tälle puolelle :) ja "ihanaa" että joku muukin on niin vastuuton tän ehkäisyn käytön kanssa Cat With Tears Of Joy

Mulla oli taas edellinen kierto pitkä, yli 40 päivää. Oviksen kaltaisia oireita oli, mutta ei niin selkeitä kuin siinä yhdessä täydellisessä kierrossa ja "luteaali" kesti kolmisen viikkoa. Luulen itse, että mulla hormonit jonkun verran kohoaa ja ovis yrittää tapahtua, mutta ei sitten kuitenkaan onnistu. En ole vielä saanut aikaiseksi käydä siellä pco-spesialistilla mitä olen suunnitellut, kun en sitten kuitenkaan tiedä onko siitä mitään iloa. Ei tälle kuitenkaan kai voi mitään tehdäkään, kun en mitään terokuureja halua.

Jep, hieman vastuuttomia ollaan Cat With Tears Of Joy mut sitähän ei voi varmaksi sanoa oisko iloa jos ei käy :) voisko siis ne e-pillerit auttaa?

Mulla tänään kp1 ja kierto oli 29pv. Vaihdellut kierrot nyt 27-35pv eli ne on pidempiä kuin silloin yritysaikana. Silloin oli 24-30pv about. Toki mulla tää imetys vielä käynnissä vaikka kerrat on suht vähissä per päivä.

Oih, kun haluun ajatella et viimeistään kahden vuoden päästä ois jo raskaana Blue Heart toki siihen et millon oikeesti on sit hyvä aika aloittaa yritys vaikuttaa niin moni ja eihän se välttämättä ala niillä alkionsiirroillakaan vaikka toiveikas olisinkin..

Pillerit saattaisi auttaa, ainakin olen kuullut että se olisi munasarjoille parempi kun saavat olla vähän levossa. Mulle on myös aina pillerit sopineet hyvin. Jotenkin sit kuitenkin haluaisi olla ilman ja katsoa tasoittuuko tää kroppa itsestään *olankohautushymiö* ekan synnytyksen jälkeen mulla oli yksi +50 päiväinen kierto ja sit muuten tasaisia noin 35 päiväisiä, kunnes aloitin pillerit noin vuosi synnytyksestä.

Muakin kauhistuttaa noi alkionsiirrot. Kun kaksi lasta jo on, ei enää julkisella ivf:ää saada. Pakkasessa meillä on 3-5 alkiota (en muista enää kuinka monta saatiin, eikä koskaan kerrottu pakastettiinko varuilta ekaan siirtoon sulatettu alkio uudestaan) joten niillä pitäisi onnistua. Nythän meillä on takana kaksi siirtoa ja kaksi lasta, pakkohan niitä epäonnistumisiakin on jossain vaiheessa tulla *sormia syövä hymiö*

Pillerit saattaisi auttaa, ainakin olen kuullut että se olisi munasarjoille parempi kun saavat olla vähän levossa. Mulle on myös aina pillerit sopineet hyvin. Jotenkin sit kuitenkin haluaisi olla ilman ja katsoa tasoittuuko tää kroppa itsestään *olankohautushymiö* ekan synnytyksen jälkeen mulla oli yksi +50 päiväinen kierto ja sit muuten tasaisia noin 35 päiväisiä, kunnes aloitin pillerit noin vuosi synnytyksestä.

Muakin kauhistuttaa noi alkionsiirrot. Kun kaksi lasta jo on, ei enää julkisella ivf:ää saada. Pakkasessa meillä on 3-5 alkiota (en muista enää kuinka monta saatiin, eikä koskaan kerrottu pakastettiinko varuilta ekaan siirtoon sulatettu alkio uudestaan) joten niillä pitäisi onnistua. Nythän meillä on takana kaksi siirtoa ja kaksi lasta, pakkohan niitä epäonnistumisiakin on jossain vaiheessa tulla *sormia syövä hymiö*

Eikös ne pakasteta uudestaan jos vaan selviää sulatuksesta. Toivotaan et meni pakkaseen Olisitteko te valmiita yksityisen ivfään jos käviskin niin kurjasti ettei kolmatta näistä alkioista tuliskaan? Toki teillä mennyt noin hyvin aiemmat niin luulis et niissä lopuissakin alkioissa on elinvoimaisia yksilöitä. ❤️
Mutta, muakin kyl mietityttää jo et minkähänlaisia pettymyksiä sitä seuraavan yrityksessä tulee.

Lääkäri sanoi, että 3-6kk menee että tietää todellisen vaikutuksen kierukan kanssa
Et odotetaan se nyt ensin.

Samantapaisia mietintöjä täällä ollut.
Mulla alkoi tosiaan kierrot (?) heti synnytyksen jälkeen vaikka imetin. Tosiaan en kyllä ovuloinut kertaakaan (kierrot 7-14vrk). Ovista tikuttelin alkuvuonna eikä tullut kertaakaan edes haaleaa viivaa. Ihan blanco.

Toukokuussa oli eka ovisplussa ja vika kun laitettiin kierukka. Peestä laittaa kun ei haluais ehkäistä,mut sille nyt ei voi mitään. Se otetaan pois viimeistään sit ennen alkion siirtoa tietenkin (täytyy selvittää kuinka paljon aikaisemmin pitää ottaa..). Tai sit joulukuussa jos katotaan ettei siitä apua ole ollut.

Joo I feel you ton ehkäisyn suhteen. En haluais sitä kun en just siinä ehkäisymielessä koe tarpeelliseksi, menee rahaa ja yks asia lisää muistettavaa arkeen ja mahdollisia sivuvaikutuksia tulee.. Ja tietty ettei oikein ees teoreettista mahdollisuutta siihen ihmeplussaan Cat With Tears Of Joy oot varmaan kertonutkin mut en nopealla selailulla löytänyt että onko kierukka auttanut vielä yhtään?

Mua kammoksuttaa kans, kun vain yksi pakkasessa ja ei kyllä hirveitä odotuksia sen suhteen. Vähän kans pelottaa et millaisia pettymyksiä sitä sit mahtaa tulla kun yritys alkaa.
Siksi tosiaan en harkitse edes siirtoa nyt näiden vaivojen kanssa. Halutaan et tilanne on mahdollisimman optimaalinen.

Nytkin mulla on "menkat" alkaneet joka viikko kuukauden sisällä. Hirveet pms-oireet pari päivää ennen, sit vuoto ja kivut, kestää muutaman päivän.. Sit lievempää tiputtelua taas hetken ja uudestaan Confounded Face (kaipaan vanhoja hymiöitä..)

*sympatiaa*, en varmaan osaa ees aatella miten kurjaa tuo jatkuva vuotelu on Confused Face ja tossa vastasitkin melkeimpä mun kysymykseen. Ja mäkin kaipaan vanhoja hymiöitä ja reaktioitaAngry Face With Horns

Mua kammoksuttaa kans, kun vain yksi pakkasessa ja ei kyllä hirveitä odotuksia sen suhteen. Vähän kans pelottaa et millaisia pettymyksiä sitä sit mahtaa tulla kun yritys alkaa.
Siksi tosiaan en harkitse edes siirtoa nyt näiden vaivojen kanssa. Halutaan et tilanne on mahdollisimman optimaalinen.

Nytkin mulla on "menkat" alkaneet joka viikko kuukauden sisällä. Hirveet pms-oireet pari päivää ennen, sit vuoto ja kivut, kestää muutaman päivän.. Sit lievempää tiputtelua taas hetken ja uudestaan Confounded Face (kaipaan vanhoja hymiöitä..)
Huhhuh :(

Voi ei noita vuotoja NewMoon Anxious Face With Sweat- Paljon, paljon sympatiaa Beating Heart

Oon varmaan joskus kysynytkin, mutta meinasitteko NewMoon mennä uuteen icsiin jos tuo alkionsiirto ei onnistu?

Meillä se toinen sulatettu alkio oli jatkanut jakaantumista hitaanpuoleisesti, sanoivat silloin siirrossa että katsovat vielä huomiseen miten se jaksaa ja kannattaako sitä pakastaa uudelleen. Voi olla siis että kuukahti.

alustavasti ollaan puhuttu että ei lähdettäisi yksityiselle, mutta eihän sitä tiedä kuinka pahaksi vauvakuume yltyy jos alkionsiirrot ei tuota tulosta Cold Face

Haukikanto, sanos muuta Cold Face

Juu. En tiedä sitten millä aikataululla, mutta kun on ne 2 icsiä jäljellä (vai onko taas kolme kun uutta yrittää?).
Ja pitääköhän niihin olla se vuosi yritystä takana taas? Cold Face
Ei kai Astonished Face- (valivali vääriä hymiöitä, haluun sen roskapussipäänAngry Face)

No en usko et pitää sehän ois ihan päätöntä et jos tekin ootte aiemmin monta vuotta yrittäny ennen icsiplussaa. Nythän vaan ilmotatte et haluatte passiin ja sieltä varmaan joku suunnittelukäynti tai puhelu ehkä tulee. Ja jos ei se tärppää niin sit varmaan jonkunlaisen jonon perälle joutuu oottelee uutta kierrosta. Muistaakseni muutamia kk jotkut odottanut.

Joo, ja viimeksi puheista ymmärsin et miehen näytteen perusteella olis joka takauksessa menty suoraan ivf/icsi, vaikkei olisi vuosia yritettykään.

Mulle sanottiin juu, että soittoa sitten kun halutaan siirtoon ja et vuosi pitää olla synnytyksestä ja imetys ohi.

Miten teil on mennyt vauvan kanssa?

Hyvin menee ja ihana katsoa toisen kehittymistä ja kasvua. Blue Heart syö hyvin kiinteitä ja perusterve ja tyytyväinen. Imetys pikkuhiljaa loppumassa kun ei suostu tissille kuin 3-4 krt/vrk. Yöunet on parantuneet nyt taas entisestään parin viikon ajan ja toivon et pysyis vähintään näin :) itellä kyllä tullut nyt se alun univelka maksettavaksi sillä vaikka saan nukkua enemmän niin väsyttää silti melkein koko ajan. Flunssaa on nyy ollu kahdesti melki peräkköin niin sitä ootan et menis ohi, kunnes sit taas varmaan iskee Beaming Face With Smiling Eyes miten teillä menee yli 1v kanssa? Onko jo ihan erilaista kuin esim puoli vuotta sitten? Beaming Face With Smiling Eyes

Takaisin