Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heitsu, ikävää kun kierto noin venyy taas. Toivottavasti siihen löytyisi nyt ratkaisu.

Frigg, kiva kun kävit kertomassa kuulumisia. Häät kuulostaa ihanalta. n__n

Miitu, palloile vaan. Itsekään en oikein tunne kuuluvani varsinaisiin yrittäjiin, vaikka sinnehän oikeasti kuuluisin. Ehkä asiaan vaikuttaa se etten usko nopeaan plussaan. Joten täällä roikun hengessä mukana.

Tänään jätin soittopyyntöä terveysasemalle soittavat 3pvän sisällä ei kyllä tunnu siltä, että lähipäivinä alkaisi :(

Mä tuun tänne kans huutelemaan. Haaveissa olis vielä yks, ja kauhea vauvakuume ollut jo liian kauan :happy: :angelic: Mies vain ei tahdo enään tai ainakaan vielä lisää.. :sad001 Auto on liian pieni, asunto "liian pieni" o_O:joyful: kohtalon tovereita?

Mä tuun tänne kans huutelemaan. Haaveissa olis vielä yks, ja kauhea vauvakuume ollut jo liian kauan :happy: :angelic: Mies vain ei tahdo enään tai ainakaan vielä lisää.. :sad001 Auto on liian pieni, asunto "liian pieni" o_O:joyful: kohtalon tovereita?

Meidän miehet on selkeästi samalla aaltopituudella :hilarious:

Monesko lapsi olisi toiveissa?

Tervetuloa mukaan jojoba. Toivottavasti miehen pää siitä vielä kääntyy. Varmasti tuskastuttavaa, kun on vauvakuume eikä mies lämpene ajatukselle.

Meidän miehet on selkeästi samalla aaltopituudella :hilarious:

Monesko lapsi olisi toiveissa?

Kolmas lapsi olis toiveissa :angelic: Aina ajattelin että mun lapset on jo tehty, ja jotenkin yllätti nää vauvakuume fiilikset :joyful: Joka paikalla tuntuu taas näkyvän vauvoja tai raskaana olevia..

Kolmas lapsi olis toiveissa :angelic: Aina ajattelin että mun lapset on jo tehty, ja jotenkin yllätti nää vauvakuume fiilikset :joyful: Joka paikalla tuntuu taas näkyvän vauvoja tai raskaana olevia..
Hahaa, samassa veneessä! Kaksi piti aina olla hyvä mutta kolmatta olen kuumeillut lähes kuopuksen syntymästä. Joku tuntuu vielä puuttuvan... Odottelen vain kierron starttaamista ja lämmittelen miestä siihen asti. Tai yritän lämmitellä, hänen mielestään perhe on kasassa ja kotiin ei mahdu ja auto ja matkustelu ja ja ja... :rolleyes:

Mä yritän kans joka viikko hieman lämmitellä.. Mulla sellanen lääkitys että piti erikoissairaanhoidosta kysyä ensin onko edes mahdollisuutta enään raskautua, tai onko se edes turvallista.. Sieltä tuli onneks vastaus että on turvallista, pitää vaan ottaa heti sinne yhteyttä jos ja kun raskautuu.. :angelic: Vielä kun saisi tuon ukon mielen muuttumaan ni ois aika jees.. Kumminkin ois ihan kiva saada lapsi vielä kun nämä muut muksut ovat nuoria.. ei tulis niin kauhean isoa ikäeroa.. Mulla kumminkin aina ollut haasteita raskautua, eli ei ihan heti sitäkään tule tapahtumaan, niin en haluis että yrityksen aloitukseen menis kauhean kauan aikaa :happy:

Tänään taas juteltiin miehen kanssa kolmannesta. Nyt on ollut kaikenlaista stressiä ja rahanmenoa niin ei ole lainkaan vastaanottavainen. Totesi että jos kolmas tulee niin hän aloittaa taas tupakoinnin (siirtyi sähkötupakkaan kun esikoinen syntyi). Nauroin että onko tämä nyt kiristystä johon hän totesi että ihan pakon sanelema seuraus jos härdelli tästä vielä lisääntyisi. No, hyvä pointti, mutta se on vaan se fiilis siitä puuttuvasta perheenjäsenestä. Miehen sanojen mukaan biologialla ei ole rationaalisuuden kanssa mitään tekemistä eli ymmärtää kyllä tämän fiiliksen. Ei vaan jaa sitä. Katsotaan nyt miten tämä etenee. Ennen maaliskuuta ei ollut tarkoituskaan yrittää, parempi olisi ajoittaa la vasta ensi vuodelle. Eikä se kiertokaan ole tosiaan vielä käynnissä... aikaa on vielä lämmittelyyn...

Täällä 53kp viime viikolla kävin labrassa prolaktiini ja hcg virtsakoe versio oli tuo hcg. Prolaktiini normaali ei siis kierron pitkittyminen johtunu maitorauhashormoonin(prolaktiini):in koholla olemisesta ja joulukuussa otetiin kilppparit kokeet niin ei konsulttilääkäri puhelinpalveluiden kautta ollut sitä mieltä, että tarttisi ottaa ne uudestaan. Hoitajalta ohje ottaa perhesuunnitteluneuvolaan yhteys kierron pitkittymisen takia jos heillä vielä ois jotain mitä voisi tehdä. Sieltä ohje laajasti otettu jo labroja niin ei voi oikein enää mitään tehdä anto ohjeen, että pyytäisin keltarauhashormoonia terveysasemanlääkäriltä jos suostuisi kirjoittamaan sitä edes kokeilu mielessä :sad001 kai tässä jossain vaiheessa täytyy lähteä lääkäriin ykistyiseen. Kuulema voi olla jotain kiertohäiriöö taikka ihan luonnollista ongelmaa kun alle 1v synnytyksestä.

Hei! Täällä uusi kuumeilija! Melkolailla teini-ikäisestä asti kroonista vauvakuumetta potenut 27 v, joka pääsee kohta yrittelemään äidiksi olen halunnut jo vuosia, mutta nyt tyytyväinen, ettei niitä edelliseen pitkään parisuhteeseen ehditty yrittämäänkään. Nyt hyvä parisuhde ja elämä muutenkin mallillaan. Joulukuussa pitäisi sairaanhoitajaksi valmistua, joten yrittäminen olisi tarkoitus aloittaa aikaisintaan kesällä. Oikeastaan ehkäisy täällä jätetty viime viikon torstaina ja menkkoja odottelen. Mielenkiinnolla odotan miten kroppa ja hormonitoiminta palailee kuuden vuoden cerazette-pillerien jäljiltä. Menkkoja ei sinä aikana ole ollut ollenkaan. Elämme jänniä aikoja siis!

Tuntuu, et kauhee malttamattomuus iskeny ku ikinä ollu näin lähellä raskaaksitulemisen yrittämistä. Fiksuinta olis odottaa sinne kesään, mielellää alkusyksyyn. Täällä ei siis ole tällä hetkellä mitään ehkäisyä käytössä, muttei vielä virallisesti yritetäkkään. Ja kuun vaihteessa ulkomaan reissukin tulossa. En kyllä henkilökohtaisesti itse usko nopeaan raskautumiseen monen vuoden pillerien syönnin takia ja itsellä on ylipainoakin jonkin verran mitä yritän koko ajan tiputella. Mut vauvakuume olis ihan mahdoton

Tänään soitin terveysasemalle, kun ei alkanut takaisin soittoa kuulumaan jätin soittopyynnön jo alku viikosta. Lääkärin aikaa tarvii keltarauhashormoonin saantiin ja ihmetteli, miksi perhesuunnitteluneuvolasta kyseistä asiaa ei hoidettu. Hoitaja olisi laittanut hoitotakuu jonoon, mutta kun muutetaan tän kuun viimeinen päivä toiseen kaupunkiin ja aikaa en kerkeäisi siihen menessä saamaan sovimme, että odotan muuttoon asti ja kyselen tämän asian perään kun uusi osoite on päivittynyt muuton jälkeen uudessa kaupungissa. Menee siis ainakin 1kk :sad001 ite en kauheaa stressiä ota tästä asiasta hirveästi tällä hetkellä, kun hirveästi menoja tässä helmikuussa niin aikaa ei jää murehtimiseen eikä toisekseen varakaan olisi lähteä yksityisen kautta selvittämään tätä asiaa, kun poikaa jo käytin yksityisellä eilen ja sinne hupeni rahaa. Tällä hetkellä odotetaan maaliskuuhun ja soittelen sitten omalle terveysasemalle Helsingissä ,mikä kanta heillä vai käykö tie maaliskuussa taikka viimeistään huuhtikuussa yksityiselle lääkärille :)

56kp Heitsulla :sad001

Tervetuloa Juliet92! :) Toivottavasti kierto palautuu pian.

Heitsu, onpa tympeää kun tuolla tavalla pallotellaan. Toivottavasti asia lähtee sitten muuton jälkeen selviämään.

Kiitos Heitsu ja Vargynja!

On kyllä vaikeeks Heitsu tehty. Ja sit ihmetellää, ku syntyvyys laskee mulla olis tost aiheest enemmänki sananen sanottavana...

Kiitos Heitsu ja Vargynja!

On kyllä vaikeeks Heitsu tehty. Ja sit ihmetellää, ku syntyvyys laskee mulla olis tost aiheest enemmänki sananen sanottavana...
Onhan se vaikeaa :( Todellakkin ois aiheellista pari sananen sanoa päättäjille kalliita hedelmöityshoitoja yksityisellä ja julkisella pitkiä jonoja ja rajallinen määrä hoitoja.Vaikka mahdollisuuksia terveydenpuolella ois niin tarjotaan vain 3krta yhtä hoitoa. Meillä kumpasestakin paikasta kokemusta lapsettomuustutkimuksissa ja hoitojen suhteen.

No just samat ajatukset. Syntyvyydestä ollaan huolissaan, mutta lapsia haluavia kyllä löytyy. Lisää resursseja hedelmöityshoitoihin niin nopeutuisi prosessi ja mahdollisesti syntyvyyskin paranisi. Ja nimenomaan edullisia. Ja perheneuvolasta voisi mielestäni saada jo kevyempiä apuja eikä aina lähettää kaikkia erikoissairaanhoidon piiriin.

Testailin muuten eilen ja tänään huvikseni ovistestejä, mun on ollut vähän ovismaisia oireita (sopivat tosin osa myös menkkaoireisiin) ja sain eilen haalean mutta selvästi näkyvän toisen viivan mikä ohjeen mukaan tarkoittaa negatiivistä. Tänään oli enää juuri ja juuri huomattava toinen viiva, niin voiko tästä päätellä, että ovis on mahdollisesti ollut jo aikaisemmin tällä viikolla? ylempänä eilinen ja alempana tämän päivän

Liitteet

• 1BEBBEA6-1F33-4FDF-B623-4D85C83DB807.jpeg
    1BEBBEA6-1F33-4FDF-B623-4D85C83DB807.jpeg
    44.1 KB · Katsottu: 137
  • 280355FD-3444-4C37-87AC-A594D1BD9BD0.jpeg
    280355FD-3444-4C37-87AC-A594D1BD9BD0.jpeg
    8.7 KB · Katsottu: 129
Juliet92, Tervetuloa! :happy: Ja mun mielestä ei voi päätellä, tosin täällä jos joku enemmän tietää asiasta?
Mulla on välillä hirmu tummaakin viivaa, välillä haaleampaa ja siitä ei voi koskaan päätellä onko ovis tulossa vai mennyt.
Vasta se räikeä plussa voi asian varmistaa, kun O:n saa kiinni! :grin

Ja voi Heitsu, onpa tosiaan tehty hankalaksi. :sad001Toivottavasti et kovin pitkää joutuisi aikaa odottelemaan ja asiat lähtisivät pian rullaamaan. Voihan se olla että kun saa oikeat hoitokontaktit aikaan niin siinä ei kauaa silloin nokka tuhise! :)

Takaisin