Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Miitu! Ovulaatiotestit ihan uus juttu, et siks kyselin ja kun omaan logikkaan sopis tuo haaleminen et ois voinu olla ja sit kun oli ovismaisia oireitakin. Mutta jännä kyllä jos jollain koko kiertoa jotain viivoja näyttää.

Menkkoja odottelen kuumeisesti, mutta varautunut olen, että voipi mennä hetki kun tosiaan kuusi vuotta putkeen söin noita cerazetteja. Mun tuurilla alkaa just sitte reissus

Ja voi Heitsu, onpa tosiaan tehty hankalaksi. :sad001Toivottavasti et kovin pitkää joutuisi aikaa odottelemaan ja asiat lähtisivät pian rullaamaan. Voihan se olla että kun saa oikeat hoitokontaktit aikaan niin siinä ei kauaa silloin nokka tuhise! :)
Toivottavasti, onhan tämä todella ärsyttävää :( no täytyy odotellaa muuttoon asti jos sitten muuton jälkeen johonkin suuntaan päästäisiin tässä asiassa :) Kaikenlisänä vielä pistävä hartiakipu tullut :( mietin jopa pitäiskö mennä välillä olevan huimauksen, kuukautiset poissa + tämä hartiapistoksen takia terveysasemalle hoitajan arvioon ke tai to mutta toisaalta on jo niin täyttä olevat viikot niin eipä löydy mihinkään 4h jonottamiseen aikaa :( Jätin yhteydenottopyynnön yhteen yksityiselle klinikalle, että millaista aikaa pitäis varata tälläisessä tilanteessa jos tahtoo kaiken draaman jälkeen selvittää kohduntilanteen+ on kuukautiset poissa.

Juliet92, Juu ymmärrän hyvin että voi hämmentää. Mulla ovistestit näyttää kahta viivaa liki pitäen läpi kierron, ja plussa on sitten tosiaan ihan silmiin pistävä.
Toivotaan etteivät kumminkaan reissussa alkaisi, niin ja pikaista plussaa tietysti! :)

Heitsu, Mulla tulee aina hartiapistoksesta mieleen kohdunulkoinen. :o Luulisi että noilla spekseillä pääsisi nopeastikin. Julkisella kyllä kurja jonotella, itsekin toissa viikolla jonotin yli 4 tuntia lääkäriin.. Olisipa varaa yksityiseen. (Työelämässä onneksi toimiva työterveys!)

Heitsu! Kuulostaa kyllä tutulta tuo julkiselle menon haastavuus kun kalenteri täynnä ite just syksyl jouduin alle 10 minuutin käsipäivääst yksityisel maksaa melkee satasen (ja opiskelija budjetti), ku kauhee keuhkoputkentulehdus vaivas ja koulus oli sellast mistä ei voinu ol pois.
Odottelu on kyllä kaikessa melkeinpä ärsyttävintä.

Miitu! Nojuu ja sinänsä hormonitkin vielä sekaisin kun ei ole vielä menkat alkanu pillereiden lopettamisen jälkeen. Täällä ei siis ole alkanut vielä yrittäminen ja koitettas nimenomaan pari kk välttää niitä hedelmällisiä päiviä huhtikuussa olisi jo parempi raskautua niin ehtisin valmistuakin. Mutta ei se katastrooffikaan olisi jos plussa tulisi aikasemmin

Heitsu! Kuulostaa kyllä tutulta tuo julkiselle menon haastavuus kun kalenteri täynnä ite just syksyl jouduin alle 10 minuutin käsipäivääst yksityisel maksaa melkee satasen (ja opiskelija budjetti), ku kauhee keuhkoputkentulehdus vaivas ja koulus oli sellast mistä ei voinu ol pois.
Odottelu on kyllä kaikessa melkeinpä ärsyttävintä.

Miitu! Nojuu ja sinänsä hormonitkin vielä sekaisin kun ei ole vielä menkat alkanu pillereiden lopettamisen jälkeen. Täällä ei siis ole alkanut vielä yrittäminen ja koitettas nimenomaan pari kk välttää niitä hedelmällisiä päiviä huhtikuussa olisi jo parempi raskautua niin ehtisin valmistuakin. Mutta ei se katastrooffikaan olisi jos plussa tulisi aikasemmin
Tää on kyllä ihan peestä tämä tilanne, odota ja odota tk puolelta ja perhesuunnitteluneuvolan puolelta myös. Onhan tässä viikkoja vielä muuttoon vois kyllä tälläkin puolella hoitaa asiat kuntoon eikä odotuttaa ihmisiä, ettei pienistä vanhempainrahoista mitkä lasketaan opiskelijan tulojen mukaan pitäisi lähteä yksityiselle gynelle. Enkä mihinkään 4h jonoihin ihan suostuisi lähtemään istumaan jos nyt tuo hartiapistos esim ei yllätä pahemmin.

Juliet92, Juu ymmärrän hyvin että voi hämmentää. Mulla ovistestit näyttää kahta viivaa liki pitäen läpi kierron, ja plussa on sitten tosiaan ihan silmiin pistävä.
Toivotaan etteivät kumminkaan reissussa alkaisi, niin ja pikaista plussaa tietysti! :)

Heitsu, Mulla tulee aina hartiapistoksesta mieleen kohdunulkoinen. :eek: Luulisi että noilla spekseillä pääsisi nopeastikin. Julkisella kyllä kurja jonotella, itsekin toissa viikolla jonotin yli 4 tuntia lääkäriin.. Olisipa varaa yksityiseen. (Työelämässä onneksi toimiva työterveys!)
Voihan kökkö :sad001 no mitään oireita ei ole ja virtsa raskaustesti oli 2vk sitten nega ja vuotoja eikä tuhruttelua ole. Pelkästään hartiapistos, huimaus aikaajoin ja kuukautisten poissa olo.

Heitsu! Ihan samaa mieltä. Kyllä tarttis päästä ja äkkiä julkisellekin gynelle! Opiskelijan tuet ja niihin perustuvat äippärahat todella pieniä summia toivotaan, että saat äkkiä apua tuohon!

Juliet, käsittääkseni ovulaatiotestissä näkyvää hormonia on monilla läpi kierron hieman. Sitten ovulaation lähestyessä se nousee niin että tosiaan räikeä viiva on plussa. Onhan se ovis voinut silti olla, mutta ei ehtinyt näkyä testissä. Toisilla testissä näkyy se räikeä viiva todella vähän aikaa. (Olen täällä aika pitkään ehtinyt roikkua ja lukea kokemuksia näistä.)

Heitsu, kuulostaa kyllä siltä että olisi hyvä päästä nopeammin lääkärille noiden oireiden kanssa. :( Kurjaa kun julkiselta avun saanti on niin vaikeaa ja yksityisellä kallista.

Tänään soittelin tk, kun hartiapistokset tullut tähän kuukautisten poissaoloon, että mistä johtuu ja voisiko olla yhteyttä toisiin. Kerroin, että 11kk hätäsektiosta, missä kohtutulehdus sekä repeäminen kierrot ollut mitä sattuu tänään 60kp :( tk hoitaja sitä mieltä hartija pistokset johtuvat, siitä kun joudun nostelemaan poikaa joka kasvaa ja kasvaa ja painoa kokoajan tulee niin äitin kroppa ei pysy tahdissa mukana. Suositteli hierontaa tai fysioterapiaa.

Vargynja! Juu koittanut kanssa aiheesta lueskella ja tosi yksilöllisiä monilla noi testien tulokset. Ja paljon myös ollut semmosta että niistä ovistesteistä ei oo ollu kaikille hyötyä ja silti raskautunut tänään oli päivällä vähän jotain haalean vaaleanpunaista pyyhittäessä, mutta nyt ei myöhemmin ole ollut mitään. Hassua. Joko menkat alkamassa todella hitaasti (ennen ehkäsyä saatto alkaa rytinällä ja varottamatta) tai sitte tiiä mitä lie tiputtelua. Kovin on vatsakin pinkeä.

Heitsu! Onpas ikävän kuuloista ja pitkä kiertokin. Harmi kun niin hitaasti saa apua siihen

Oon hetken tätä ketjua lueskellut! Yritystä odotan siis, kuumeillut jo vuoden. Odotetaan miehen kanssa kuitenkin mun työsuhteen vakinaistamista (toivottavasti kesäkuussa) ja suuremman asunnon löytymistä. Toivottavasti päästäisiin siis kesällä yrittämään.

Pillerit lopetin joulukuussa ja eka kierto oli 50 pv... eli vielä on kroppa aika sekaisin. Flon mukaan nyt ois ovis ja sen suuntaisia oireita oon tunnistanutkin. En oo kuitenkaan tikutellut ovista. Pitää katsoa sitten lähempänä yritystä haluaako etsiä sen ovulaation ihan testaamalla.

Tervetuloa Noora! Toivottavasti löytyy sopivan kokoinen asunto ja että työpaikkakin vakiintuisi. :happy:
Kropalla menee varmaan jonkun aikaa ennen kuin tasaantuu.

Tervetuloa Noora! Yrityksen odottaminen on niin piinaavaa! Isoja asioita siellä edessä! Itsekin tässä odottelen menkkoja alkavaksi. Saas nähä miten tän kropan toiminnan tasaantumisessa menee.

Kiitos miitu ja Juliet :) oon kerran aiemmin lopettanut pillerit vuodeksi, harmittaa ettei sillon pitänyt mitään menkkakalenteria. Olisi voinut vähän edes verrata.

en ole jaksanut asunnosta enkä työpaikasta niin paljon stressata. Asioilla on yleensä ollut tapana järjestyä jotenkin niin eiköhän nytkin. Toki vauvakuumeilun kannalta molemmat olisi ihana saada mahdollisimman pian...:happy:

Noora! Mä uskon kanssa vahvasti, et asioilla on tapana järjestyä! Ja asioilla on tarkotuksensa. Onks teillä joku ehkäsy käytös vai vedättekö vaa varmoil päivil?

Tervetuloa Noora992! Toivottavasti kierto tasaantuu pian ja muutenkin asiat järjestyvät niin että pääsette yrittämään. :)

Heitsu, äh kuulostaa vähän siltä ettei tk:ssa otettu vaivaa oikein tosissaan. No voihan hartiapistos johtua ihan vain jumiutumisesta, mutta voi se olla muutakin ja olisi ollut hyvä edes tutkia asiaa. :\

Olen tässä vähän kahden vaiheilla. Oikeasti kuitenkin kuuluisin jonnekin yritysketjuun. Mutta toisaalta olen tainnut hieman kiintyä tähän ketjuun. Sitten jos siirryn juttelemaan kuumeiluketjuun niin ongelmaksi tulee aika. Näyttävät olevan niin vilkkaita että olisi vaikea ehtiä lukea viestejä sitä mukaa kun tulevat. :D

Noora! Mä uskon kanssa vahvasti, et asioilla on tapana järjestyä! Ja asioilla on tarkotuksensa. Onks teillä joku ehkäsy käytös vai vedättekö vaa varmoil päivil?

ollaan käytetty ihan kumia, mies henkisesti asennoitunut kesällä yrittämiseen niin haluaa käyttää.

kiitos Vargynja :) haha, eiköhän kumpikin vaan ketju ole sulle ihan hyvä. Meet oman fiiliksen mukaan?

Vargynja, Mulla hieman sama ongelma. Oon tykästynyt juurikin tähän ryhmään. :) Iskeydyin tuonne Raskaaksi 2020 -ketjuun ja en pysy siellä lainkaan perässä.
Toisaalta, meillä voi tulla yritykseenkin nyt tauko, joten taidan jäädä tänne kuitenkin keikkumaan.

Noora, Eivätkä nuo asiat tosiaan sulje pois vauvahaaveita ja tulevaa vauvaa. Me asutaan neljä henkeä 50 neliöisessä asunnossa ja silti uskalletaan haaveilla kolmannesta. :D Vaikka toki sitten olisi ainenkin saatava kolmio, vaikkakin pieni sellainen.
Sijainnista ei olla suostuttu tinkimään niin neliöistä on täytynyt tinkiä.

Ainiin, oma kierto nyt sitten heittänyt kyllä häränpyllyä, nimittäin Flo ennusti oviksen viikon myöhemmin kuin normaalisti.
Tänään kp 34/29-33. Testit ollut myös negaa tähän mennessä.

En muista mainitsinko tänne edes, että sain hieman uutta tuulta purjeisiin opinto- ja työkuvioiden kanssa syksyä silmällä pitäen.
Sen takia ollaan nyt odoteltukin että jos ne menkat nyt alkavatkin, niin ehkä kolmannen yritys laitettaisiinkin jäihin.

Vargynja! Ainahan sitä voi molemmissa olla! itsekin houkuttais jo sinne, mut ei olla viel yritystä alotettu...

Noora! Meilläkin lähempänä kesää tarkotus enempi

Takaisin