Yritystä odottavat

On komea viiva Miitu. :) Toivottavasti parin viikon päästä on raskaustestissä samanmoinen.

Heitsu, hyvä että kilpirauhasasiaa tutkitaan on se sitten syynä kuukautisten heittelyyn tai ei. Ja toivottavasti tilanne saataisi helposti korjattua ilman että tulisi lisäongelmia, jos kyseessä on liikatoiminta. Elämästä ei kyllä ikinä tiedä. Jos se plussa vaikka sinnekin yllättäen tulisikin. Jos näin niin toivottavasti raskaus sujuisi hyvin ja hyville viikoille!

Me ollaan vietetty joulua rauhallisissa merkeissä kotona. Tai lapsihan nyt oli varsinkin aattona kaikkea muuta kuin rauhallinen, kun pukin tulo jännitti. Onneksi on näitä jouluisi lastenohjelmia niin sai liimattua sohvalle pysymään edes vähän aikaa paikoilleen. On muuten aika ovismaisia tuntemuksia täälläkin tässä ollut. Testannut en ole ja kierrot yhä mitä sattuu, joten varmuutta ei ole. Mutta jospa nyt pari viikkoa ihan vähän kuvittelisi että tästä tulisi toinen joulun ihme.
 
Pidän Vargynja sinnekkin peukkuja, jotta joulun ihmeen saisitte! :love017
 
On komea viiva Miitu. :) Toivottavasti parin viikon päästä on raskaustestissä samanmoinen.

Heitsu, hyvä että kilpirauhasasiaa tutkitaan on se sitten syynä kuukautisten heittelyyn tai ei. Ja toivottavasti tilanne saataisi helposti korjattua ilman että tulisi lisäongelmia, jos kyseessä on liikatoiminta. Elämästä ei kyllä ikinä tiedä. Jos se plussa vaikka sinnekin yllättäen tulisikin. Jos näin niin toivottavasti raskaus sujuisi hyvin ja hyville viikoille!

Me ollaan vietetty joulua rauhallisissa merkeissä kotona. Tai lapsihan nyt oli varsinkin aattona kaikkea muuta kuin rauhallinen, kun pukin tulo jännitti. Onneksi on näitä jouluisi lastenohjelmia niin sai liimattua sohvalle pysymään edes vähän aikaa paikoilleen. On muuten aika ovismaisia tuntemuksia täälläkin tässä ollut. Testannut en ole ja kierrot yhä mitä sattuu, joten varmuutta ei ole. Mutta jospa nyt pari viikkoa ihan vähän kuvittelisi että tästä tulisi toinen joulun ihme.
Toivon samaa, että jos alkaa niin menisi hyville viikoille ilman ongelmia.Elämästä ei tietenkään koskaan ennakkoon tiedä. Jos nyt pitää miettiä jotain liikatoiminnan hoitoa mieluummin otan puolen toista vuoden lääkityksen mittasen lääkityksen, mitä lisä ongelmia otan.
 
Mulla nyt 5vk synnytyksestä ja näyttäisi, että jälkivuoto on loppumassa. Loppui jo aiemmin yhdessä kohtaa käytännössä kokonaan ja alkoi runsaana uudelleen. Mietin, että olikohan se uudelleen alkanut vuoto menkat. Lääkärin mukaan on mahdollista. No, nyt sitten odotellaan vaan seuraavia menkkoja ja jälkitarkastusta, joka on tammikuun alussa. Jotain verikokeita otetaan vielä tammikuun lopussa

Yhtään ei ole sellaista oloa, että jaksaisi alkaa taas yrittämään, mutta en nää mitään muuta vaihtoehtoa, joka auttaisi nousemaan tästä kuopasta :sorry:
 
Kiitos Miitu! :)

Voimia Tiuskah :Heartred Itse itsesi tunnet parhaiten, mutta ehkä kannattaa miettiä olisiko hyvä antaa itsellesi hieman aikaa käsitellä asiaa ennen uuden yritystä.
 
Kiitos Miitu! :)

Voimia Tiuskah :Heartred Itse itsesi tunnet parhaiten, mutta ehkä kannattaa miettiä olisiko hyvä antaa itsellesi hieman aikaa käsitellä asiaa ennen uuden yritystä.
Ollaan mietitty, että odottaako vai ei, mutta ollaan päädytty siihen, että uusi raskaus antaisi edes jotakin toivoa tulevasta. Ei jotenkin jaksa jäädä odottamaan turhan pitkään, sillä raskautuminekin voi ottaa oman aikansa :sad001
 
Tänään soittelin tk ihan muissa asioissa ja samalla keskusteltiin miten olen jaksellut no kerroin oireistani väsymyksestä, hengen ahdistuksesta, yskimisestä ja huimauksesta puhuin, että pari viikkoa sitten käyty kilpisrauhaskokeissa ja ei ole palattu takaisin asiaan. Uudestaan labraan lähete kilpisrauhas labroja ja läjä muita labroja. Syömättä ja juomatta ennen klo 10:00 labraan. Hoitotakuu jonoon lääkärin vastaanotolle astma kontrollin takia. Vähän kyllä jäi epäselväksi,miten labrojen osalta menetellään saanko ennen lääkäri aikaa kuulla suunnitelmat vai odotanko 1-1,5kk lääkärin aikaan tuloksia ja suunnitelmaa.
 
Tänään kävin eilen sovituissa labroissa no labraan meno ei tällä kertaa onnistunutkaan näin vain. Eilinen hoitaja oli unohtanut tehdä lähetteen labroihin ja sen ohjeen eilen sain syömättä ja juomatta labraan ennen klo 10:00. Menin klo 8:00 12h juomattomuuden ja syömättömyyden jälkeen ja labrassa ei lähetettä onneksi sain sen pyydettyä terveysaseman potilastoimistosta. Kilpisrauhas kokeita puolitoista viikkoa edellisista kokeista silti uudestaan ne TSH ja T4V myös perusverenkuvaan sain lähetteen ja tulokset tuli tänään iltapäivällä jo.Kaikki juomattomuus ja paasto turhaan :sad001 Nyt ainakin 3kertaa kilpisrauhas labrat otettu klo 15:00, 11 : 30 ja 9:00 kellon aikaan melkein peräkkäisinä viikkoina. Tämän päivän tsh oli viiterajoissa tulos 0,88 ja t4v 19(muistaakseni) viiterajoissa se myös muut labrat myös normaalit. Nyt odotan lääkäri aikaa missä käydään nykytilanne astman osalta, missä myös katsotaan näitä labroja kans. Ihmettelen, että kahdessa aiemmassa labrassa matalat arvot vaikka 11 : 30 labra otettu heidän määräysten perusteella olevaan kellon lyömään ennen klo 14:00. Oireita kaikesta huolimatta on oireet kai sitten johtuvat jostain muusta...
 
No hei vaan kaikille. Ja hyvää alkavaa vuotta 2020. Olen jo hetken miettinyt mihin keskusteluun osallistun ja tänne päädyin.
Olen aikanaan vieraillut foorumilla, milloin pohtimassa kemiallisia raskauksia kierukan kanssa, sitten lapsen hankintaa yksin ja myös munasoluluovutusasioita( luovutuskertoja neljä) krooninen vauvakuume kaikki nämä vuodet.
No 10 vuotinen sinkku taival päättyi vuosi sitten ja uusioperhe arki rullaa jo hyvin. Yhteisiä lapsia haluamme ja olemme molemmat lapsi rakkaita.
Yritys oli tarkoitus alkaa vasta häiden jälkeen (joulu 2020), mutta minulle tuli ennen joulua hirveän ärhäkkä kohtutulehdus ja kierukka piti poistaa.
En ajatellut laittattaa enää uutta kierukkaa.
Kondomit on nyt käytössä, mutta muutaman kerran ollut ilman.
Ajattelimme että tulee jos tulee, mutta kuitenkin ehkäisemme.. Noh ristiriitaista siinä on se, että joka kuukausi luultavasti arvuuttelen raskautta.
On muuten ollut ihana olo ilman kierukkaa..
Osanottoni kaikille jotka ovat joutuneet kokemaan menetystä ja surua.
 
Teidän päätös on varmasti teille paras, mutta hyvä että olet miettinyt asiaa, Tiuskah. :) Tuokin kyllä toinen puoli asiassa ettei koskaan tiedä kuinka kauan kestää ylipäätään raskaaksi tulemisessa. Toivottavasti kehosi toipuu nopeasti koettelemuksesta niin että yrittäminen on mahdollista.

Heitsu, voi pöh kun jouduit paastoamaan ja käymään labrassa turhaan kun ei ollutkaan lähetettä. Toivottavasti asia alkaa selvitä sitten lääkärikäynnillä.

Tervetuloa kuumeilemaan Tuulenviemää ja tsemppiä yrityksen odotukseen. :)

En siitä joulun ihmeestä tiedä, mutta kivan nuhan olen kyllä tässä joulun aikana saada. Korvakin on kipeä. :sad001 Korvani oireilee usein vähän nuhassa eikä niistä ikinä löydy mitään jos käy lääkärissä. Nyt kyllä oireilee toinen korva tavallista enemmän.
 
Vargynja, Täällä ihan sama tilanne, hirveä flunssa iski joulun pyhinä. :sad001 Pikaista paranemista siis sinnekkin! Täällä tosin tauti alkaa jo olla ehkäpä voiton puolella, mutta pelkäsin että jospa ovis vaikka siirtynyt sen seurauksena :eek:
Toisaalta, sitähän myös sanotaan että vastustuskyky laskee raskautuessa, jos sulla olisikin jotain sellaista. :wink

Vuoden vaihtuessa testasin pcllä haamun, mutta seuraavana aamuna apteekin testi oli nega, johon tuli roskishaamu kuitenkin tuntien kuluessa. :facepalm:
Tänään en ole testannut vielä mutta melkoiset menkkajomot kiusana. Saa nähdä onko tässä tärpännyt vai ei.
 
Lääkäri oli vastannut ja kattonut labrat tiistaina ja oli teksti, että labrat normaalit tsh tiistaina oli 0,88 viitearvoissa. Mietin oliko tuo 0,88 arvo ihan totuuden mukainen arvo, kun olin paastonnut ja menin 9:00 labraan.Aiemmat tulokset ollu ali kanttiin ja kilpisrauhaskokeet täytyy ottaa ennen klo 14:00 ja yks ennen kello 14:00 arvo syömisen ja juomisen jälkeen oli alakanttiin.Noilla arvoilla 0,88 arvolla erikoisia oireita on mitkä kertoisi jonkunlaisesta kilpisrauhas ongelmasta vai johtuisiko oireet jostain muusta.
 
Teidän päätös on varmasti teille paras, mutta hyvä että olet miettinyt asiaa, Tiuskah. :) Tuokin kyllä toinen puoli asiassa ettei koskaan tiedä kuinka kauan kestää ylipäätään raskaaksi tulemisessa. Toivottavasti kehosi toipuu nopeasti koettelemuksesta niin että yrittäminen on mahdollista.

Heitsu, voi pöh kun jouduit paastoamaan ja käymään labrassa turhaan kun ei ollutkaan lähetettä. Toivottavasti asia alkaa selvitä sitten lääkärikäynnillä.

Tervetuloa kuumeilemaan Tuulenviemää ja tsemppiä yrityksen odotukseen. :)

En siitä joulun ihmeestä tiedä, mutta kivan nuhan olen kyllä tässä joulun aikana saada. Korvakin on kipeä. :sad001 Korvani oireilee usein vähän nuhassa eikä niistä ikinä löydy mitään jos käy lääkärissä. Nyt kyllä oireilee toinen korva tavallista enemmän.
Kävin minä siellä labrassa piti hakeea vain uusi lähete labraan.
 
Kävin minä siellä labrassa piti hakeea vain uusi lähete labraan.

Ah, niinhän viestissäsi lukeekin, luinkohan jotenkin huolimattomasti... No hyvä että sai kokeen otettua ja harmi että tuli ylimääräistä säätöä että sen sai.

Kiitos ja paranemisia myös sinne Miitu. Pidetään toivoa yllä raskauden suhteen kunnes kuukautiset alkaa. :)
 
kilpisrauhaskokeet täytyy ottaa ennen klo 14:00.

Itse asiassa en ymmärrä tätä ohjeistusta labrojen osalta (meillä labrassa ohje ennen klo 12) koska jos esim herää klo 7 aamulla, kroppa on ehtinyt jo käynnistyä ja se parantaa arvoja ihan huomattavasti.
Itse kun jatkuvasti käyn kilpparilabroissa niin menen heti sängystä herättyä 7.30-8. Ihan juurikin sen takia että saisi sen todellisen arvon.
 
Viime pe kävin terveyskeskuspäivistyksessä oireiden kanssa.Lääkäri koki, ettei kilpisrauhas kokeita enää tarvii kontroiloida ja ottaa, kun samalla viikolla oli vasta otettu kokeili kaulaa ja ei tuntunut mitään erikoista sen osalta.Määräsi nieluviljelyyn ja tänään kävin labrassa pari päivää menee, kun tulokset tulee strespsilsiä käski kuuri luontoisesti nyt ottaa, jos pitkittyy oireet tai tulee uusia oireita sitten takas aiemmin asian tiimoilta ollaan yhteyksissä jos nieluviljelyssä on jotain.
 
Itse asiassa en ymmärrä tätä ohjeistusta labrojen osalta (meillä labrassa ohje ennen klo 12) koska jos esim herää klo 7 aamulla, kroppa on ehtinyt jo käynnistyä ja se parantaa arvoja ihan huomattavasti.
Itse kun jatkuvasti käyn kilpparilabroissa niin menen heti sängystä herättyä 7.30-8. Ihan juurikin sen takia että saisi sen todellisen arvon.
Ite oon tippunut jo kärryltä, mikä on loppujen lopuksi se oikea ohje toiset hoitajat sanoo toista ja toiset toista.
 
Ite oon tippunut jo kärryltä, mikä on loppujen lopuksi se oikea ohje toiset hoitajat sanoo toista ja toiset toista.

Ehkä tärkeämpää on se että koe on aina otettu suht samoihin aikoihin, jotta olisi verrattavissa. (Luulisin)
Ainenkin itse olen sen takia pyrkinyt aina käydä samoihin aikoihin.
Taas olisi kontrollilabrat parin viikon päästä. Hirveää säätöä ollut koko syksy lääkityksen kanssa. :/
 
Ja niin se taitaa kp 1 paukkua taas... Vaikka miten oli kiinnittymiskipuja olevinaan ja haamuilikin. Argh! :mad:

Ehkä tähänkin pystyy asennoitumaan vielä, että tätä kolmatta ei niin vain tehdäkään, ja löydän jonkun tavan rauhoittua näiden negatiivisien ajatuksieni kanssa :rolleyes:

Siis tuo kilpirauhanen on varmasti yksi isoin syy..
En tiedä olisko ikäkin sitten jo pikku hiljaa, alkaako tässä olla enemmän haastavia tekijöitä, kuin puoltavia. :grin
 
Miitu, voi harmi jos ei tärpännyt. Olen kanssa kuullut että kilpirauhasarvot voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista, jos ei ole kunnossa.

Täällä ei ole vielä varmuutta, mutta vähän tuntuu siltä ettei kp1 ole kaukana. Kierto taas venähtänyt, mutta en ole uskaltanut testata, kun ei ole yhtään raskaana oleva olokaan.
 
Takaisin
Top