Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noora, Eivätkä nuo asiat tosiaan sulje pois vauvahaaveita ja tulevaa vauvaa. Me asutaan neljä henkeä 50 neliöisessä asunnossa ja silti uskalletaan haaveilla kolmannesta. :D Vaikka toki sitten olisi ainenkin saatava kolmio, vaikkakin pieni sellainen.
Sijainnista ei olla suostuttu tinkimään niin neliöistä on täytynyt tinkiä.

Ei tietenkään suljekaan! Jos nyt ei sopivaa asuntoa löydy tai työsopimusta jatketa niin tottakai se vauvahaaveilu jatkuu:happy:. Muutamaa lupaavaa asuntoa ollaan käyty katsomassa, toivottavasti pian tärppää.

Juliet, Tuntuu että kesään on ikuisuus, vaikka aika taatusti kuluu nopsaa jos vaan malttaisi olla joka hetki miettimättä vauvahaaveita.

Toki voisin olla sekä täällä että yritysketjussa. Muutenkin pompin foorumilla melkein joka puolella sekä omasta tahdosta että ylläpitäjän toimesta. Mutta kun nuo yrittäjät on niin ihanan puheliaita ettei perässä pysy. :D Ehkä pitäisi herätellä jokin toisesta haaveilijoiden ketju tms. ja toivoa että siellä olisi sopivasti vähän elämää. :hilarious:

Hieman hartiapistokset helpottanut, mutta aikaajoin vielä hartiat oireilee ja samaa tasasta oloa tänään 61kp. Perhesuunnitteluneuvolassa ajat menee maaliskuulle ja akuuttiajan tarvetta tk puolella ei ole ja 6kk hoitotakuu jonoon laittaisivat ja helmikuun aikana ei ainakaan aikaa tule samaan tk puolelta enkä perhesuunnitteluneuvolan puolelta. No jos tässä jotain oikein kivuliaaksi ittensä saan niin päivystykseen pakkomennä olkoon virkaajan ulkopuolella taikka ei.

Noora! Juu kesään tuntuu olevan ikuisuus! Ja veit sanat suustani. Olis ehkä parempi, kun miettis välillä muitakin juttuja. Tuntuu, että pää vaan täynnä vauvahaaveita itse voisin tosin keskittyä taiteilemaan opinnot loppuun niin jos sais muuta ajateltavaa

Heitsu! Hyvä, että pikkusen helpottanu kivut!

Tänään 63kp ja edelleen ei mitään oireita, että loppu kierrossa oltaisiin ja vieläkin entisestään onneksi on selkä ja hartia kivut helpottunut :) Hoksasin tässä, että ennen edellistä raskautta, kun oltiin lapsettomuushoidoissa mulla oli resepti primolutteihin, mitä käytin pitkän kierron sännöllistymiseen ja vuodon alkamiseen just tätä perhesuunnittelusta käskivät pyytää tk puolelta. Pyysin nyt primolutit uusimaan jos suostuisivat sen uusimaan tk puolelta :)

Heitsu! Pitkäks vetää kierto! Toivottavasti suostuisivat uusimaan tk:ssa primot!

Täälläkään ei vielä menkat alkaneet pillerien lopetuksen jäljiltä...

Heitsu! Pitkäks vetää kierto! Toivottavasti suostuisivat uusimaan tk:ssa primot!

Täälläkään ei vielä menkat alkaneet pillerien lopetuksen jäljiltä...
Toivottavasti uusivat saa kierron katkastua. Söisin 1tabl 10pvän ajan. Yleensä kuukautiset tullut kolmen-14pvän kuluttua primojen lopetuksesta :)

Heitsu, hyvä juttu että kivut on helpottuneet. Toivottavasti uusivat tk:sta primolutreseptin. :)

Heitsu! Jes hyvä! tuntuu hassulta odotella innolla menkkoja. Mutta kun haluaisi hormoonitoiminnan normalisoituvan ja, että olis helpompi seurailla kiertoa. Itse vuotoa ja kipuja ei ole ikävä. Olivat ennen minipillereitä kamalia

Heitsu! Jes hyvä! tuntuu hassulta odotella innolla menkkoja. Mutta kun haluaisi hormoonitoiminnan normalisoituvan ja, että olis helpompi seurailla kiertoa. Itse vuotoa ja kipuja ei ole ikävä. Olivat ennen minipillereitä kamalia
Onhan tää aika hassua, kun vuosia vai odotti, ettei kuukautiset ala ja nyt haluaa kuitenkin kuukautiset, että hormoonit toimii ja jos vuosia sitten toivoi kuukautisia toive oli silloin, että pääsee ja mahtuu ivf hoitokiertoon. Mulla kuukautisten ekoilla vuosilla oli runsaat ja kivuliaat, mutta 15v eteenpäin normaalit ja aikuisena niukat ja ilman kipuja.

Heitsu! Ristiriitaista kyllä. Toivottavasti pääsisitte nopeesti pistämään tokaa alulle itellä niin kakspiippusta, kun välillä ihan huutavan kamala vauvakuume ja kun pitäis malttaa jokunen kuukausi, ennen ku alkaa edes yrittelemään ja sitten toinen asia, et kauan siihen yrityshommaan menee

Heitsu! Ristiriitaista kyllä. Toivottavasti pääsisitte nopeesti pistämään tokaa alulle itellä niin kakspiippusta, kun välillä ihan huutavan kamala vauvakuume ja kun pitäis malttaa jokunen kuukausi, ennen ku alkaa edes yrittelemään ja sitten toinen asia, et kauan siihen yrityshommaan menee
Meillä ois kolmas raskaus ja kolmas lapsi meille joillekkin ehkä toinen. Eka raskaus päättyi kohtukuolemaan ja lähi hautausmaalle haudattu meidän pikkuprinsessa <3 Meidän raskaushistoria sellainen kaikki raskaudet alkanut hoidoilla ja 1v ei saisi raskautua tai no helposti menee, kun 1kk enää tuota kieltoa ja raskaaksi ilman hoitoja en tule. Yrittäminen ei onnistu, kun mies lähtee heinäkuussa armeijaan ja jonoja naistenklinikalla on viimeksi jonoissa kaiken säädön takia 10kk myös epävarma hoitojen saanti julkisella puolella, kun on taustalla keskosena syntynyt poika, kohtutulehdus, kohdunrepeäminen, hätäsektio, verenmyrkytys ja totaali vuodelepo 21rv eteenpäin+ raskaudunko kaiken tuon jäljiltä ja kestääkö kroppa jos raskaudun. Nykyinen tilanne perisuhteessa myös kysymysmerkki kannattaako edes enää miettiä lisää lapsia ja yhteistä tulevaisuutta.

Heitsu! Huh! Teillä on kyllä vaikea ja rankka taival käytynä. ei voi muuta sanoa. Toivon, että paremmat ajat edessä❤️ Onko ylitsepääsemättömiä asioita parisuhteessa vai semmoisia, mitä voisi yrittää kehittää parempaan suuntaan? Tietenkään ei liiankaan kauan kannata yrittää, jos asiat eivät muutu. Nimimerkillä, 7,5 v ahdistavassa, rajoittavassa ja mielenmusertavassa parisuhteessa olleena... aikaisemminkin olisi voinut lähteä. Onneksi nykyään ihana kumppani elämässä. Sori jos koit liian tungettelevana

Onko kellään kokemusta jälkiehkäisystä? Jäikö ovis kokonaan tulematta vai siirtyikö vain?

Meillä petti ehkäisy ekan kerran koskaan viikonloppuna ja ovikseen olisi ollut pari, kolme päivää niin haettiin jälkiehkäisy.. Mies kyllä yritti jos vaan annettaisiin olla ja tulisi jos tulisi, mutta mä edelleen olen sitä mieltä että ennen elokuuta en vain halua olla raskaana.

tiuhtimus, Ei nyt vastaa kysymykseesi kun oon itse ollut nuorempi kun jälkiehkäisyn hakenut eikä kierrosta tietoakaan. Mutta mulla taisi jäädä ainenkin ovis tulematta koska sen jälkeen seuraavia kuukautisia sai odotella, eli kierto vaan venyi. Oli myös muistaakseni suht epäsäännöllinen jonkin aikaa sen jälkeen.

Päivitänpä nyt tännekkin että yk 3 päättyi ja kp 1 täällä! Oli pitkä kierto 39 päivää o_O
Meillä on sellainen tilanne että tämä kuu jäänee yrittämättä kun on isohammasoperaatio antibioottikuureineen ym hoidettavana alta pois.
Osuisi juuri oviksen jälkeen, tuntuu liian riski alttiilta.

Mutta ajateltiin vielä huhtikuussa antaa mahis (laskettu osuisi jouluaaton tienoille :grin) ja sen jälkeen varmaan luovutaan yrityksestä vuodeksi/pariksi, kun mulla olisi lokakuussa paluu töihin ja opintojen pariin. En haluaisin heti jäädä töistä taas pois, enkä etenkään keskeyttää opiskelua.
Näin nää nyt etenee ja varmaan ihan juuri sillä tavalla mikä meille on tarkoitettukin! :happy:

Kyllä minä taidan sittenkin tänne kuulua ja tiukasti. Tuntuu vähän liikaa siltä että en saa mieheltä tarpeeksi apua arjen pyöritykseen. Ja jos siltä tuntuu yhden lapsen kanssa niin vauva vielä lisäksi voisi olla liikaa meidän voimavaroilla. Otettiin nyt aikalisä ja mietin omaa ja meidän jaksamista ja juttelen terapeutin kanssa asiasta. Toistaiseksi siis ehkäisy taas käytössä. Tämä tuntuu repivän niin kahtaalle, kun toisaalta on se valtava vauvakuume ja toisaalta en halua vauvaa tähän uupumukseen. Onhan raskausaika toki sen 9kk, mutta en tiedä uskallanko luottaa että siinä ajassa tilanne parantuisi tarpeeksi.

Hyvä että sait Heitsu primolutit. Toivottavasti parisuhteen tila on vielä korjattavissa. :shy:

Joo ollaan nyt sovussa kysyin mieheltä onko vihainen hän sanoi ei. Kaikesta huolimatta fiilis on vähän sellainen, että ei kaikki ihan oo niin kuin ennen siis jotenkin ilmapiiri erilainen :(

Miitu! Ymmärrettävää, et ärsyttävästi keskeytyis opinnot. Mutta monikin silti opintojen ohella lisääntyy, ainakin sote-alan opiskelijat itselläkin yrityksen aloitus juurikin sen takia vielä odotuttaa itseään, koska tarkoitus olisi valmistua joulukuussa niin laskettuaika ei mieluusti olisi ennen sitä. Tosin täällä ei ole mitään ehkäisyäkään käytössä, että kai voisi jonkunnäköseks tjottailuks

Vargynja! Tänne vaan kirjottelet ehkä tuossa tilanteess kyllä miettiä vielä.

Heitsu! Hyvä, että sovitte ja toivottavasti tilanne paranee siellä! ❤️

Takaisin