Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Diku ei oo todellista! Tsemppia! :Heartbigred

Kyfi kylla mulle oli ainakin selvaa etta jatketaan yrittamista heti, ekan plussan saamiseen meni 1,5 vuotta ja pelkasin etta saadaan odottaa toista yhta kauan. Ikikuunapaivana en olisi uskonut etta tarppaa heti uudelleen, mutta se on kylla helpottanut valtavasti keskenmenosta toipumista. :oops:

Voi plääh. Mulla tulee tuhrua keltsuista huolimatta :sad001 Pakko edelleen testata aamulla mutta nyt ei kiinnosta sitäkään vähää, kun tietää ettei se voi olla muuta kuin nega. No, itkujen jälkeen kohti seuraavia kiertoja :sad001

Mimmu, onpa ikävää :(
Ja Diku, sua kyllä koetellaan viimesen päälle! Toivon todella, että se ois nyt loppumassa..
Minniliinillä on ihmeellinen lääkäri, onneksi sait toisen mielipiteen.

Minnillini taisi kysellä kiertopituuksia. Viime vuonna ennen raskautta laskin, että kierto oli vaihdellut 25-35 pvään, yleensä oli 30 pvää. Nyt kkm:n jälkeen tyhjennyksen jlk menkat tuli 28 pvän päästä ja seuraavat siitä 29 pvän päästä, eli elättelen toiveita, ettei mitään ihmeellisiä muutoksia kiertoon tulis. Tein viime kierrossa elämäni ekan ovistestin, joka näytti plussaa kp 14.
Nyt en siis testannu. En osaa ite ihan varmalla tulkita ovisoireita, kun mulla muutenkin on aina ollu jos millasia tuntemuksia kierron joka vaiheessa..mutta toivon sen ajoittuneen tonne 14-17 kp:n väliin. Nyt koko ajan kyttään tuntemuksia... Joita kyllä tuttuun tapaan riittää. Kiinnittymisvuotoa ei ollu edellisessä raskaudessakaan, mut sitä toivoisin ku antais merkin..

Tsempit kaikille!!!

Huh vasta nyt ehdin tänään tänne foorumille. Voi Minniliini, toivottavasti toivut pian! Minulla se ainakin helpotti kun päätettiin että alotetaan yrittäminen. (Ja keskustelut täällä auttoi myös) Lääkäri minulle sanoi kkm:n jälkeen (lääkkeellinen tyhjennys) että vähintään yhdet kuukautiset pitää odottaa. Minuakin jäi vähän häiritsemään tuo "vähintään" . Hän kuitenkin samalla tiesi että olen jo 41v eli kovin kauan tässä ei kannata ootella. Me odotettiin yhdet ja nyt vielä pitää reilu viikko odottaa että tärppäsikö. Greippimehua oon ainakin litkinyt 2x päivä, olen huomannut et valkovuoto on runsaampaa. 13 v sitten kun oli edellinen keskenmeno ja kaavinta silloin Keski-Euroopassa asuessamme sanottiin että pitää odottaa 3:t kuukautiset, mutta Suomessa oli silloin jo tuo 1kk sääntö, sitä noudatimme ja tulin raskaaksi heti ekasta. Tosin istukka oli etinen ja vuosi.. + 2x hematooma josta oon kirjottanu tossa yhdessä ketjussa. Mutta hyvin kuitenkin loppuun asti päästiin. Eiköhän se joko 1kk odottelua tai sitten heti vaan riitä.

Diku, voi harmi! Iljettävää ottaa taas ne tyhjennystabletit. Sanoiko ne osastolla miksi sulle tuli hematooma?

Kirjoittelinkin Diku sulle tohon yksäriviestiin. Toivottavasti kaikki sujuu nyt hyvin :Heartbigred

Mikä toi d-vitamiinijuttu on?:wideyed:. Mä en oo kuullutkaan, että jotain sellaistakin lisää kanattaisi ottaa. Ärsyttää ja ihmetyttää, kun ei näistä polillakaan puhuta yhtään mitään. Mulle sanottiin itse asiassa vasta vajaan vuoden yrityksen jälkeen ikään kuin ohimennen tuosta foolihappolisästä. Olin kuitenkin sen(kin) vinkin saanut täältä foorumilta ja aloittanutkin onneksi jo aiemmin. Lisäksi mitään puhetta ei ole ollut mistään vitamiineista, eikä liukkareista. Sekin tuli meille tosi yllätyksenä ja jossain kohtaa vaihdettiinkin pre-seediin, vaikka onkin hiton kallista. Onneks on hyvin (esi)leikkisä mies, niin tuon tarve on vähäistä :laughing001
Mä olen välillä myös litkinyt tota greippimehua tai greippejä, ja itse asiassa molemmissa tärppikierroissakin oli käytössä. Se mulla vaan tuli jossain kohtaa mieleen, että voiko greippi jotenkin vaikuttaa clomeihin. Kun greipistähän sanotaan, et voi joko buustata tai sitten himmata joidenkin lääkkeiden vaikutusta. Onko kellään mitään käsitystä tästä?
Sitten mulla oli tässä tärpissä myös vehnänalkioöljy käytössä. En tiedä auttoiko, mutta olen senkin nyt aloittanut uudelleen. Siinä ilmeisesti se e-vitamiini on se avittava tekijä? Kertokaa muutkin vinkkinne, jos jotain uusia vielä saisi :wink

Tuo voi hyvin pitää paikkansa, että tämä eka voi olla ovuloimaton kierto, mutta me yritellään silti ja katsotaan johtaako mihinkään. Mulla on tosi kovat ovulaatiokivut yleensä (olen joutunut ihan ambulanssillakin lähtemään, eikä mikään lääke, mitä laittavat tunnu silloin auttavan:sad001), joten mä yleensä sen ovulaation huomaan. Viimeksi kovimmillaan kivut olivat juurikin kaavinnan jälkeisessä kierrossa ja vähän pelolla nyt odotan uutta ovulaatiota. Siihen kun ei mielellään ottaisi mitään troppia, kun todennäköisesti haittaa ovulaatiota tai hedelmöitystä, mutta joskus ne kivut on niin helvetilliset, ettei mitään järkeä. Lääkärit vain sanovat, että se on kurjaa, mutta joillakin vain se on näin, että kivut ovat todella kovat -deal with it :schocked028

Jostain ainakin luin, että greippi ja clomit eivät vaikuta toisiinsa. Itse söin täasä kierrossa ekaa kertaa greippejä, saas nähä mihin tulokseen kierto päättyy :)

No höh, Mimmu! :sad001 Mutta sitten huomenna viimeinen neg.testi ja kohti sitä tärppikiertoa! :wink

Minniliini, greipistä ja lääkkeistä... Oon ymmärtänyt, että greippi voi häiritä tai nopeuttaa lääkkeiden imeytymistä, mutta nimenomaan sillon jos ottaa lääkkeen greippimehun kanssa. Eli hyvä olis juoda greippimehu eri vuorokauden aikaan kuin ottaa lääkkeet (ilmeisesti pari tuntia välissä olis riittävä). Vähän niinkuin joidenkin antibioottien kanssa ei saa käyttää maitotuotteita. Korjatkaa joku, jos olen väärässä...

Ja D-vitskusta... Joku muu osannee kattavammin asiasta kertoa mutta, D-vitamiini kuulu yleisesti suositeltuihin vitamiinilisiin vauvasta vaariin. Se auttaa mm ehkäisemään tulehdustiloja. Suomalainen suositus taitaa olla meille aikuisille 10mikrogr, mutta siitä on nyt viime aikoina ollut paljon keskustelua onko sekään oikeasti riittävä meille pohjoisen kansoille. Itse tulee D-vitskua otettua 10-20mikrogr/päivä riippuen mitä vitskuja muistan minäkin päivänä ottaa. Käytän siis ABCDE-monivitamiinia (joka pitää sitten tärpin tultua jättää pois ton A:n takia) ja lisäksi omina tabletteinaan D-vitamiinia, foolihappoa ja omega-kapseleita. Käytin ennen esikoista sellasia mustaherukan siemenöljy -kapseleita, mutta ne jäi pois, kun uskaltanut raskaana niitä syödä. Oliskohan niissä taikaa...? Pitänee käydä niitäkin ostamassa.:)

Vielä tuosta keskenmenon jälkeen tulevasta kierrosta/sen ovulaatiosta. Kävin siis yksityisessä neuvolassa ultrassa alkuraskaudessa ensin kahdesti, joista toisella todettiin kkm, ja vielä jälkitarkastuksessa reilu viikko tyhjennyksen jälkeen. Siellä ultraaja oli kokenut kätilö. Jälkitarkastuksessa kätilö sanoi, että hänestä näyttäisi et ovulaatio on jo tulossa. En tiiä, oisko se ollu kuinka harvinaista jos kätilö oli oikeassa?

Nykyäänhän D-vitamiinissä suositus ainakin meidän neuvolassa on 20mikrog. Mutta mitä oon aiheesta lukenut niin se pitäisi olla Suomessa jopa 100 mikrog. Itse syön päivittäin 50mikrog.

Minä syön minisunin mama monivitskua ja lisäksi vielä d - vitamiinia. Aiemmin oli gelee royalit käytössä, myös plussa kierrossa,mutta raskaus aikana en uskaltanut niitä syödä ja niitä ei enää ole tullut sitten ostettua.

Diku Kylläpäs nyt vastustaa! Iso puhallus voimia sinulle!

Mukava kuulla että Minniliini sai mukavempia ohjeita puhelimitse. Pikaista toipumista ja onnea uuteen yritykseen! :)

Harmi kun täällä ei saa pikkukaupoista läheltä greippimehua. Harvoin jaksaa mennä prismaan asti. Pitäisiköhän alkaa syödä ihan greippejä hedelmänä vaikka rahkan kanssa työ eväänä.

Ma syon Deeta 50mikrog tabletteina ja raskausvitamiinissa on muistaakseni joku 10 mikroa lisaa.

Negahan se sieltä. Vähän tyhjä olo, ei tullut tosiaan yllätyksenä.

Riippuen nyt siitä milloin menkat alkaa niin tuleva kierto jää kyllä käyttämättä, kun mies on just sen viikon paljon poissa.

Pahoittelut Mimmulle negasta! :(

Onneksi varsinkin tyttö siittiöt on niin sinnikäs sorttia, että eihan sitä tiedä vaikka tärppäsi vähemmälläkin peiton heilutuksilla :)

Kukas se täällä foorumilla oli joka kerto että tärppi kävi vaikka peittoja heilutteli vaan kahdesti koko kierron aikana :grin siinä osunut kyllä ihan kohdilleen ajoitus.

Pahoittelut negasta Mimmu :sad001

Ikävä juttu Mimmu. Toi on kyllä jännä juttu, et vaikka kuinka itelleen hokee ja valmistaa itseään siihen negaan, niin silti se maailma aina romuttuu. Mulla aina menkkojen aikaan kaikki näyttää tosi mustalta, mutta sitten kun ne loppuu ja uusi kierto on hyvin käynnissä niin silloin alkaa aina tulemaan parempi fiilis.

Taidan tänään lähteä heti tota D-vitamiinia ostamaan, kiitti vinkeistä :grin

Onko muuten teillä, joilla useampia keskenmenoja, tutkittu noiden jälkeen? (Ei tarvi tietenkään kertoa, jos ette halua)

Minkälaisia tutkimukset ovat? Meille luvattiin, että jos nyt vielä yksi km tulee niin tutkitaan. Tosin osa on kuulemma samoja kuin noi lapsettomuustutkimukset, joita meille tehtiin jo viime kesänä (aukkaritutkimus-HUI ja HYI, kilpparit, simpat).

Mulla on jonkilainen kumma lohtu tosta, että jos myt vielä epäonnistui niin saadaanpahan ainakin jotain tutkimuksia sitten lisää -vaikka toki ne pelottavatkin :nailbiting:

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut Mimmu!

Minä tiedän pariskunnan, joka useamman vuoden hoitojen kautta yritettyään sai tuomion ettei omilla sukusoluilla kannata enää yrittää. Niin vaan tuli kuitenkin ylläriplussa yhdestä kerrasta. :joyful:

Takaisin