Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mimmulle pahoittelut negasta! :sad001

Nyt on kulkaa naiset saatu mun elämään muutakin ajateltavaa kuin se, milloin raskaus alkaa! Pääsin nimittäin ammatilliseen täydennyskoulutukseen, joka kestää vuoden loppuun asti. Olen aivan innoissani siitä ja olen ihan todella kiitollinen esimiehelle, että sain luvan lähteä mukaan tuohon, vaikka hän tietää, että yritämme vauvaa. Jotain tällaista olen niin ajatellut tarvitsevani, jotta se ainoa maali ei olisi kierron vaihtuminen. Itse asiassa olin ajatellut jotain avoimen yliopiston opintoja työn teon rinnalle, mutta tämä on 100 kertaa parempi ja hyödyllisempi koulutus! Ihan supermahtavaa! Olen niin innoissani ja jos plussa nyt viivyttää tuloaan, niin saanpahan ainakin tehtyä opinnot loppuun ennen äitiyslomaa! :wink

Hei naiset!

Sain viime viikon perjantaina Mifegyne tabletin polilla joka pehmittää paikat ja sillä voi jo alkaa vuodot. No niinhän ne alko samana iltana ja istuin sitten lauantaina päivän pöntöllä, koska raskausmateriaalia tuli runsaasti sekä verta. Kipuja ei ollut laisinkaan. En tarvinnut ottaa Cytoteciä ollenkaan, kun vuosin niin voimakkaasti. Maanantaina heräsin 7 aikaan kovaan vatsakipuun ja eikun ampparilla sairaalaan.
Kohtu oli ihan puhdas ja tyhjentynyt. Munasarjat ja kaikki muu ok. Sisätutkimuksen yhteydessä istukka tuli pois ja lääkäri epäili, että se olisi aiheuttanut kivun jos jäänyt synnytyskanavaan kiinni. Kivut jatkuivat, epäilivät jo umpparia, koska kivut olivat oikealla. Lähdin tiistaina osastolta kotiin ab-kuurin kanssa kohtutulehdus epäilyksen kanssa. Keskiviikkona aamulla taas kivut alkoivat ja kävin näytillä. Jäin osastolle ja tähystivät vatsan samana iltana. Umpari ok, vatsaontelossa kalvoilla jotakin höttöä. Ottivat näytteet ja kaksi vaihtoehtoa joko se oli keskenmenon jäännöksiä tai endometrioosista johtuvaa. Nyt odotellaan tuloksia ja kipeä olen tähystyksen jäljiltä, kaksinkerroin kävelen mutta kotona ollaan.
Rankka kokemus kaikin puolin ollut. Toivon vain , että löydös ei ole sitä endoa.
Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Voi Soma, minkälainen koitos sulla onkaan ollut! Toivottavasti tutkimustulokset on suotuisat. Pikaista toipumista.

Voi ei Soma. Kuulostaa inhottavalta. Toivottavasti pian olet taas kunnossa ja toivotaan, että olisi jotain muuta ja vaaratonta, eikä endoa:Heartred.

Somalle halit ja pikaista paranemista! :Heartred Toivottavasti nyt johtuisi vain keskenmenosta ne hötöt vatsanpeitteessä eikä kyse olisi endosta. Milloin saat tulokset näytteistä?

elaffy, se olit sitten sinä ketä muistelin :grin kuinkas pitkällä sitä ollaan jo? :Heartred

Soma, pikaista paranemista :Heartred ikäviä nuo komplikaatiot.

Minniliini, mulla aloitettiin tutkimukset tämän kolmannen jälkeen. Mies ei halua mennä simppatutkimuksiin ellei ole ihan pakko. Tutkitaan nyt mut ensin. Juuri kävin antaan monta purkkia verta josta katotaan ties mitä mutta ainakin hyytymistekijät. Sit seuraavaksi varmaan aukiolotutkimus. En edes tiedä mitä kaikkea voidaan katsoa. Silti kokoajan yritys päällä.

Huh hei! Mun Tsh (meniköhän kirjaimet oikein) oli laskenut, nyt 1.88 (viim siis 2.81). Sais varmaan olla alhaisempikin, mutta jospa saisin pieni muotoisella painonpudotuksella sen vielä alaspäin... Osaisko joku sanoa miksi multa katottiin myös uraatti? Se oli viitearvojen sisällä, vähän lähempänä ylärajaa. Nämä verikokeet oli siis vielä km:n jäljiltä laitettu otettavaksi minulta.

Pitää kyllä sitten heti, kun uusi tärppi käy, pyytää terkkaa laittaamaan noi kilppari verikoepyynnöt uudestaan. Ja, jos ne taas nousemaan päin samalla tavalla, vois lääkäri heti ottaa kantaa lääkityksen tarpeeseen. Ettei tartte yhtään miettiä, että tuleeko uusi km kilppariasioihin liittyen.

Muokattu viimeksi:
Sama täällä. Nyt kun on asioista vähän viisaampi niin tietää pyytää testattavaksi noita kaiken maailman kokeita (juuri kilppariarvot yms.) heti eikä sitten jos tulee seuraava km. Olettaen että mun ei tartte moista enää kokea! :)

Minä olen kans alkanut miettiä niitä kilppari arvojen testauksia. Tuntuu olevan niin yleistä ja kun tein kilpirauhasen yhdistyksen tms. Netti sivuilla sen oire testin, niin 11 oiretta täsmäsi minuun. Mitä kautta olette hakeutuneet niihin Verikokeisiin. Täällä ainakin pitää olla lähete labraan. Voiko ihan tk:seen soittaa lääkäri aikaa? Vai yksityiselle?

Luulis, että tk:sta pitäis oireiden perusteella saada ainakin lääkärinaika ja verikokeet. Ilmeisesti on eri asia miten hyvin tk-lääkäri osaa tulkita verkokeiden ja oireiden "tuloksia" (lääkäri siis saattaa liikaa tuijottaa niitä viitearvoja). Mutta voishan sitä sitten tarvittaessa hakeutua yksityiselle näyttämään niitä verikokeiden tuloksia...

Soma: parane pian!
Starling: olen samaa mieltä. Välillä on hyvä keskittyä johonkin muuhun. Onnea opintoihin! Samalla voi tärppikin käydä kun raskautta ei niin pohdi ja suunnittele. Jään itse kans parin viikon päästä opintovapaalle ja oon päättäny et sit en voi koko ajan selata näitä sivuja, kun on pakko kirjottaa. 8 viikkoo aikaa kirjottaa gradu.Tää on vaan niin koukuttavaa lukea näitä juttuja ja myös jakaa omiaan.

Anskunen, puolivälissä mennään. Rakenneultra on ensi viikolla. Nyt on menossa rv19+2. Kaksi vuotta sitten kuumeiltiin tähän aikaan ja vauva tuntui niin kaukaiselta ajatukselta. Nyt ne tulevat ihan kohta ja hyvin sitä olisi voinut tämän takia vielä toiset kaksi vuotta vaikka odottaa. Aika tuntuu nyt niin lyhyeltä, mutta silloin sille ei kyllä loppua tuntunut. :)

Haluan tsempata kaikkia ja etenkin keskenmenon kokeneita. Km tekee vahvaksi, jos ei mitään muuta. Näin jälkeenpäin näen tarkoituksen omalle keskenmenolle. Mies sen ihanasti sanoikin, että se vauva oli yksinäinen ja kaipasi kaveria. Nyt ovat pysyneet matkassa, kun on kaksi tulossa. :)

elaffy, voi että miten ihanaa :Heartred miten tuntuukaan että vastahan sä plussasit :grin ihanasti miehesi on sanonut.

Kyllä nämä km ovat ainakin meidän parisuhdetta vahvistanut heti sen jälkeen kun opittiin noista menetyksistä puhumaan ja ollaan joten kuten onnistuttu käsittelemään asiat. Ja tiedän myös itse olevani vahvempi, ihan vaan senkin takia että olen kolmen km jälkeen noussut aina pystyyn, vaikka olisi tehnyt mieli luovuttaa.

Anskunen, niinpä. Aika menee hurjaa vauhtia.

Kovia olet joutunut kokemaan. Kolme on kyllä jo paljon surua yhden ihmisen kannettavaksi. Haluan uskoa vahvasti siihen, että lopulta kaikki kääntyy hyvin. Asioilla on tapana järjestyä. :) teidän vauva ei vain ole ihan vielä ollut valmis tulemaan tähän maailmaan..

Täällä joku vinkkasi aiemmin lukevansa Anna-Leena Härkösen heikosti positiivinen elämänkertaa. Lainasin sen tänään kirjastosta ja lukenu nyt puoleenväliin. Minäkin Suosittelen kyllä lukemaan! Yritin miehellekkin sanoa että lukisi, mutta hän ei kuulema kirjoja lue.

Niin ja kiitos sille kuka tästä vinkkas! :)

Kyllä mä uskon että se meidänkin aika vielä tulee. Ja jos ei tule niin sitten se on ylemmän tahon tahto.

sabetti, mulla on mennyt tommonen ihan ohi. Mitä se käsittelee? :)

Olikohan se sitten tässä ketjussa edes. :D no se tosiaan on oma elämänkerrallinen ja käsittelee mm. lapsettomuutta ja keskenmenoja mitä hän joutunut kokemaan.

Takaisin