Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minkä pituisia kiertoja teillä on?

Mulla on pyörinyt siinä n 31-39 sen jälkeen kun vähän lähtivät tasaantumaan. Joka toinen kierto on jostain syystä yleensä pitempi. Olenkin miettinyt, että onkohan se sitten ovuloimaton kierto. Mutta siis näidenkään asioiden takia en todellakaan haluaisi odotella niitä kaksia menkkoja :sorry:

Mulla on ennen tätä viimeisintä km ollut melkein minuutilleen tarkka kp 27. Sen jälkeen on ollut kierrot 24-28. Toivottavasti se alkaisi nyt tosissaan tasaantumaan. Kaipaan tota tarkkaa aikataulua :grin

Minut operoinut lääkäri soitti juuri. Kysyin tätä asiaa häneltä ja hän myönsi, että kuukautisia kehotetaan odottamaan siihen väliin juurikin siksi, että la:n määrittäminen olisi helpompaa. Hän sanoi, että ei se vaarallista ole, vaikka heti tulisikin raskaaksi ja kyllä se la saadaan selvitettyä. Sanoi vielä, että ei lähtisi tässä tilanteessa tieten tahtoen ehkäisemään tai tahallaan välttämään raskautta.

Kysyin vielä, että vaikuttaako kaavinta tai km tulevaan raskauteen tai onko uuden km:n riski suurempi. Hän sanoi, että jos km:ssa tai kaavinnassa tulee jotain komplikaatioita (lähinnä esim. kaavinnassa kohtuun tulee reikä/ kaavitaan vahingossa liikaa/ tulee kiinnikkeitä) niin silloinkin se vaikuttaa siihen hedelmöittymiseen ja alkion kiinnittymiseen, ei raskauden jatkumiseen, mikäli raskaus on lähtenyt aluilleen.

Aikaisempaa jälkitarkastusta en saanut, mutta huomattavasti keveni mieli nyt. Menen sitten neljän viikon kuluttua käymään jälkitarkastuksessa sillä lapsettomuuslekurilla ja taidan antaa hänen juttujen mennä samaa vauhtia toisesta korvasta ulos:p.

Eli eiköhän tässä pienin odotuksin (niin varmaan :laughing014) aleta heti vain yrittämään :love017

Mullekki suositeltiin tuota et 5 vko päästä kesken menneestä raskaudesta, käyn antamassa negatiivisen raskauspissi näytteen tk;hon ja sit odottelisin ne yhet menkat. Näin meidän naistentautien klinikalla. En kyl menkkoja oottele, ultrallahan se raskaus voidaan selvittää. Kahden ekan lapsen välissä en edes muistanu miten menkat oli siin välis olleet vai oliko oleenkaan ku tulin esikoisen jälkeen heti jälkivuodon loputtua raskaaksi :) Eli enää 3 viikkoo pissi testiin ja sit aletaan kyl heti yrittää uudelleen... Kyl on lääkäreissä eri käytännöt, mä oisin kyl halunnu aloittaa heti yrittämisen uudelleen :p

Hyvä homma Minniliini, että voitte rauhallisin mielin pistää uuden yrityksen aluilleen. :)

Minulla kierto näyttäs lyhentyneen päivällä, km:n jälkeen olis siis 26 päivää. Mutta kattoo nyt minkälaiseksi keski-arvollisesti muotoutuu, jos ei pääse tärppi väliin pysättämään kierrot. :wink

On; Nää toiset normimenkat olleet oudot (niinku jo aikasemminkin valittelin); jo kaksi kertaa ollut puolen vuorokauden stoppi vuodossa, kunnes jatkuneet. Nyt kylläkin jo loppusuoralla vuodon määrästä päätelleen, mutta tänään on iskenyt menkkakivut mukaan kuvioihin! :eek:

Mulla oli km-raskaudessa jokin kilppariarvo hieman koholla (en tunne kilppariasioita juurikaan)... Siis ar-labroissa se näky, ja terkka sanoi lääkärin ottavan kantaa asiaan lääkärineuvolassa. No, sinne astihan ei päästy... Jälkiultrauksessa pääsin kuitenkin asiasta kysymään lääkäriltä. Siis se jokin arvo oli 2,8 (esikoista odottaessa 1,2), kun lääkityksen aloittamisen raja raskaanaoleville olis 3. Lääkäri tuumas, että vois sen nyt alkuvuodesta kontrolloida ja jos olisin raskautunut, niin heti plussan jälkeen labraan ja mahdollisesti kuitenkin lääkitys päälle. Asiaa mielessäni pyöriteltyäni, käy mielessä että oliko se syy keskenmenolle. Epätodennäköistä, eikä lääkärikään ollut sen oloisesti ajatteleva. Mutta nyt sitten jännittää mitä se arvo on nyt; haittaako raskautumista jne. Tänään kävin siis labrassa, ja yritän huomenissa saada tuloksen selville. Tk-lääkärihän ei asiaa kantaa ottas vaikka lukema olis nyt 3,5, kun ei-raskaanaolevalle se ok... Toisaalta mietin olisko syyllinen tohon arvoon ne ylim 5kg tossa vyötäröllä. Eikös noihin kilpparijuttuihin voi jonkin verran vaikuttaa myös elämäntavat, paino yms? Sen 5kg osaan kyllä ottaa pois, mutta vain sellasella teho-kuurilla, mikä vois sotkea elimistön toimintaa hetkellisesti. Ehkä sitä pitää vaan sitten antaa yrittämisen vähän lykkääntyä... No, eipä tuo "tuomio" ole vielä tullut.

Meilläkin varattiin 5 vk päähän se pissanäyte aika. Mutta tein kotona nega testin apteekin omalla. Niin soitin sinne perusti aikaa ja ne oli sitä mieltä että tietenkään ei tarvi mennä antamaan näytettä jos on jo testin tehny. :)

Mulla oli jo kolmen viikon päästä km:sta kontrolli hcg. Verikokeena kylläkin. Oli vielä marginaalisesti koholla (14), mutta selkeesti siis hcg jo poistunut elimistöstä...

Ma en muista kauanko meni km:sta etta tein negan r-testin, muistaakseni sairaalassa sanottiin etta pitas teha kolmen viikon paasta, mut saatoin teha jo aikasemminkin. Mut sen lisaksi ei tarvinnu kayda missaan kokeissa eika tarkastuksissa.

Hyviä uutisia Minniliini. Nyt vaan uutta yritystä peliin.

Mulle itseasiassa sanottiin, että usein kaavinnan (ja kkm:n) jälkeen se tyhjennyskierto on ovuloimaton. Ja niin mulla itseasiassa olikin eli ei oltaisi edes päästy yrittämään vielä silloin.

Mulla on kierto aika tarkalleen 26 päivää. Tai luteaali ja ovis on vakio mutta koska syön keltsuja niin menkkojen alku kestää aina pari päivää siihen päälle. Edes keskemenot ei ole sekoittaneet sitä.

Pauveli, mä tunnen kilpirauhasasiat aika sairaan hyvin, koska mulla on vajaatoiminta enkä edes ovuloisi ilman lääkitystä. Mä käyn täällä yksityisellä, kilpirauhaseen erikoistuneella lääkärillä. Suomessa oleva normaaliarvo 4 on ihan liian korkea, lasta yrittävällä tsh:n pitäisi olla lähellä 1. Voin luennoida asiasta enemmänkin, jos kiinnostaa :grin

Mulla oli 3 viikkoa kaavinnasta verikokeessa hcg 6, kun kaikki alle 10 on negatiivinen.

Voi hitsi! :sad001 Pitää nyt sitten vaan toivoa, että se mun kilppariarvo olis ollut raskauden aiheuttamaa ja olis nyt laskenut... Tulee turhan kivikkoinen tie löytää lähimailta lääkäri, joka ottautus siihen kilppari-asiaan.

Mun pitäis myös vähän perehtyä tuohon kilppariasiaan vähän paremmin. Joku arvo oli kuulemma liian korkea/matala mutta suositusarvojen sisällä joten asiaan ei puututtu. En nyt tosiaan tarkkaan enää muista miten asian laita oli. Mutta tiedän että mulla on iso riski vajaatoimintaan kun myös äidilläni on vajaatoiminta. Eli pitää itse pitää huolta näistä asioista kun tuntuu että kaikkia näitä asioita vähätellään! Ihan sama kuin D-vitamiinin syöminen. Paljonko muuten syötte D-vitskua?

Ma luulen etta ma ma ovuloin heti km:n jalkeen koska se tyhjeni spontaanisti, varmaan jos tyhjennetaan laakkeilla tai kaavinnalla niin munikset ei ehka oo hereilla ennen kuin ekojen menkkojen jalkeen? Nain lukemista vaille laakarina kuvittelisin. Kuulostaako ihan tyhmalta? :rolleyes:

Omaa narinaa; Aamusta nous lämpö,siitä sitte soitin osastolle.Ultrattiin ja iso hematooma löytyi. :angry4
Ilmankos oon ollu kipeä :confused: Cytot mukaan,nyt sitte odotan kauhulla kipuja ja yms..Kyllä voi ihmistä vi***taa :angry5 Eikö tätä saa loppuun asti fyysisesti hoidettua :sad015
Kauankohan menee ennen kuin mitään tapahtuu?Ens viikolla uus ultra.
Mimmu; Toivottavasti se odotettu plussa tulisi :) Oon aamulla heti kyteksimässä :wink
Mulla kierto on venyny nykyään 32-36.Varmaan limis ei tosiaan ehdi kasvuun mukaan kun vuotaa vielä kp 8-10 ja ovis on kp 22.

Muokattu viimeksi:
Voi itku Diku, onpa ikäviä uutisia :sad001 Toivottavasti tyhjenee nopeasti ja sun olo paranee.

Ja älkää nyt kovasti aamusta kytätkö, ei mulla kuitenkaan ole mitään ihmeellisiä uutisia :meh:

Kuinka nopeasti uskaltaa keskenmenon jälkeen edes jatkaa lapsen yritystä? Siinä on omat pelkonsa mutta silti jokin saa yrittämään :) tsemppiä kaikille :)

Voi itku, Diku! Jos nyt kuitenkin tämän jälkeen homma olis selvä ja pääsisit rauhassa parantelemaan.

Takaisin