Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei LilyF, mä viime kierrossa koitin kovasti tarkkailla itseäni ja hymynaamatestikin oli käytössä. Mulla ensin tuli tosiaan kivut jotka johtuivat todennäköisesti munasolun kasvusta, molemmilla puolilla oli, enemmän kuitenkin oikealla. Kivut alkoivat kp 8 ja hymynaama tuli testiin kp 13. Oviskivut melko voimakkaina olivat päällä kp 12-15. CB näyttää oviksen (olen näin ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä) jo aeimmin kuin tikut, eli ovis tapahtuisi vasta lähessä 48 h hymynaamasta? Limantulo alkoi samassa kohtaa kun munasolun kasvukivutkin. Että jospa sun kierto olisi vaan pidempi? Mullakin menais hermo mennä kun hymynaamaa ei meinannu tulla, mutta tulihan se sitten.

Ja ehdottomasti kannatan Mykerön ehdotusta! Entinen "yritys"kuulostaa melkeinpä toivottomalle. Tuossa ehdotuksessa on selvä määrätietoisuus. Mehän siis raskaudumme! Olipa sulla mielenkiintoinen uni! Mä näin pari päivää sitten unta siitä, että mulla oli poikavauva, se oli jo 8kk mutta ei osannut liikkua yhtään. Silti en ollu yhtään huolissani.

Kiitos Mimmuu kun selvitit asiaa suljetusta ryhmästä <3

Ja joo mehän raskaudumme!! :) Ja saamme pienet syliin asti <3

Onpa hienoa, Anskunen, jos kilppariarvoista löytyy syy toistuviin keskenmenoihin/raskautumisen hankaluuteen! Noista arvoista tuntuu olevan niin poikkeavia käsityksiä lääkäreillä. Toiset ei oletettavasti suhtaudu niin vakavasti siihen, että niillä voi olla iso merkitys raskaustoiveissa.:wtf

Susannekin oli saanut selvyyttä keskenmenon syyhyn, mikä on hyvä juttu.

Pahoittelut menkoista ja negatesteistä niille joilla niitä oli :sad001

Suljetun ryhmän mahdollisuus on hyvä juttu. Kannatan myös :)

Starling ja Jellona (ainakin, en muista, oliko muita) saa toivottavasti pian apua tiputteluun!

Kiitos tsempanneille. Täällä tikuttelen ovista ihan siksi että tiiän, tuleeko se joka kuukausi. Mulla ei oireet oo aina niin selkeät että tietäisin niistä.
Keväinen virtuaalihalaus kaikille :Heartred

Joo, onhan tuo suljettu ryhmä vähän turvallisempi paikka kirjotella.
plääh...jokainen uus kp1 täällä synkistää kyl mielen.
minä kummastelen täällä edelleen oireideni kans ja menkoista ei tietoo.mahakipuun herää välillä yölläkin.väsymys iltapäivisin valtava.mutta jospa vuotaa myöhemmin vasta jos ollut yritystä kiinnittyä ja en mä muutenkaan tiedä tasottuuko kierto het toisessa kierrossa km jälkee.sehän voi viedä pitkänkin aikaa.ja nyt pelkään et mulla on joku virtsatulehdus kun pissi muuttunu oudon voimakkaaks, tummaks.

Heips kaikki. Täällä on nyt pari (?) päivää taustailta. (Tuntuu uskomattoman pitkältä ajalta :joyful:). Olen lueskellut viestinne, mutta ei ole ollut energiaa vastailla.

Pahoittelut niille, jotka ovat joutuneet pettymään :sorry:. Toivon niin kovasti, ettei tämän porukka joutuisi enää pettymyksiä kokemaan.

Moni on saanut asioita etenemään mm. tutkimusten merkeissä. Tää on huippu juttu.

Mä liputan ehdottomasti suljetun ryhmän ja nimenvaihdoksen puolesta :smiley-bounce013.

Mullahan oli viime viikolla se hysteroskopia. Viikonloppu sujui hyvin, mutta alkuviikosta alkoi tulla aika koviakin kipuja ja ruskeaa vuotoa. Maalailin sitten kaikenmaailman piruja seinille kohtutulehduksista yms., joten käväisin lääkärissä. Ultrassa todettiin onneksi kuitenkin, että kohtu on siisti ja oikealla puolella kasvamassa hyvänkokoinen follikin. Myös tulehdusarvot näyttivät normaalia -ISO HUOH!

Mulla tosiaan varmaan pikku hiljaa ovis lähenee, kun tuntuu, että toi mies ärsyttää oikein urakalla. Ärsyttävää, ku toisaalta olis kauheet halut, mut toisaalta ihan kaikki miehessä..olemuksessa ja sanomisissa tai sanomatta jättämisissä ärsyttää. Onko muilla tätä ärsyyntymistä ennen ovista?

Aurinkoa päiviinne :Heartbigred

Mites tuo siirtyminen sitten tapahtuu?

Te joilla on tuhruilua, niin minkä päivän laskette kp1:seksi? Mulla vuoto eilisen luokkaa eli tulee muttei nyt ihan hirveästi kuitenkaan. Päänsärky hellittänyt onneksi. Mut ehkäpä tää kuitenkin on kp1 tai sitten jo eilinen. Just tuossa mies tuli kotiin töistä ja kerto et tulevilla viikoilla työmatkoja on luvassa. Et voipi olla et tämä uusi kierto menee harakoille, mut katotaan. Jospa yrittäis ottaa vähän rennommin rantein. No elokuun lopussa on mun deadline, onhan sinne toki vielä aikaa.

On muuten ollut niin ihana aurinkoinen ilma, et se on piristänyt ainakin mua!

Suljettu ryhmä on kyllä hyvä jos järjestyy! Mulle tämmönen vertaistuki niin yritys kun raskausaikanakin on tosi tärkeetä :)

Mä ja mies alotettiin tänään vehnänalkioöljyt eli kaikki ylimääräiset keinot käyttöön! Nyt sitten mietin että ottaisinko mukaan vielä sen greippimehun..

Kiva kuulla minniliini että siellä kierto etenee hyvin! Jospa kehittymässä olisi oikeen megahedelmällinen supefolli :D

Rosann, mä lasken kp 1 sitten kun tulee ihan oikeeta kirkasta verta. Siitä ei voi erehtyä ku sitä tulee PALJON ja kivut on lamauttavat. Se tiputtelu on rusehtavaa, saattaa välissä olla tosi vähäistä (aamusin tulee yleensä enemmän) eikä kipujakaan siihen liity. Eli mulla se kp1 on helppo erottaa. Tässäpä varmaan aivan liian yksityiskohtainen vastaus :D

Ovisjomo mietteitä. Teillä jolla useamman päivän kestävät ovisjomot; koska teillä on se the ovispäivä? :) nimim. ainaki kolmatta päivää jomottelua

Mulla tais olla se viimeinen niistä päivistä. Jomottelut alko mulla jo torstaina ja ovis tais olla vasta su.

Mun kilppariarvot oli hyvät: TSH 1,13 ( raja-arvot 0,5-3,6) ja T4V 14 (9-19). Eli Anskusen arvo menee kyllä ihan yli skaalan… Hyvä että sait lääkityksen.

Kiitos Jellona vastauksesta!

Huomenia naiset :)
Minniliini; Käytättekö kierron hyväksi? Hyvä etttei ollut mitään tulehdusta muhimassa.
Ovisjomotuksista,mulla on viikon jomotuksia ja kipuja.Itse ovis päivänä niin kipee ettei meinaa istumaan pystyä :oops:
Anskunen; Hyvin voivat karvaiset pallerot,alkaa olla kohta hurja meno päällä :joyful:

Kp 9 mäkin olen menossa folliultraan, katotaan kuin hullun käy. Loppukiertoon on sitten nuo keltsut. Mä kyllä veikkaan, että niiden ansiosta mun limakalvo on paksu, kun vuoto kerta on runsasta.

Kiitos vastauksesta Rosann.Tänään kp 18 eikä aamulla ainakaan vieläkään tullut hymistä..:( Kierrot ollut mulla sekalaiset pillereiden lopetuksen jälkeen ja toi km sekoitti niitä vielä vähän lisää,km jälkeiset menkat alkoi hieman aikaisemmin kuin ennen joten tästä vähän innostuin että jos kierto ois vähän lyhentymässä,mutta tuskinpa sittenkään.Kierrot olleet jotain 30-32 pvää.Noh,ehkä se vielä tulee tai sitten ei.Harmittaa myös kun ollut noista kilppariarvoista puhe ja multakin kaikki noi kokeet otettiin gynellä,mutta lähetin ne postissa lääkärille katsottavaksi,enkä tyhmänä ottanut niistä kopioita!Gyne vaan sanoi että kaikki arvot ovat kunnossa,mutta en nyt tiedä sitten varmaksi :sad001

Tosta vehnänalkioöljystä ollut puhetta,ostin kanssa sitä nyt kokeiluun.myös greippimehun varmasti ensi kiertoon.
Mimmulle tsemppiä folliultraan,koska se sulla on? Minniliini ei ainakaan mulla liity ärtymystä ovikseen,paitsi jos ei se tule " ajallaan" tai ei pääse sitä hyödyntämään :wink

Ärsyttää kun miettii omia tuntemuksia että olisko jotain tapahtunut mut sit ei tiedä mitä "oireita" kuvittelee ja mitä on oikeesti....

Jellona, mulla kyllä ihan samanlaista tuo tiputtelu. Ainoa eroavaisuus se, että mulla ei kp 1 (tai kunnon vuoto muutenkaan) tuo tullessaan minkäänlaisia kipuja. Oliko sulla jo ennen keskenmenoa tuota tiputtelua vai tuliko se mukaan kuvioon keskenmenon jälkeen?

Nyt voin vastata tarkasti ovistuntemuskysymyksee Susannelle, ku just tuli testiin hymynaama (onnekseni ovuloin joka kk, sekään ei oo itsestäänselvyys..). Munasarjoja nippaili eniten pari päivää sitten, tänään tunne on enemmän sellainen kuin ne ois jotenkin arat, lisäksi maha on turvonnut ja kovalla. Eli mulla taitaa olla eniten kipuja munasolun kasvuun liittyen. Tässä kierrossa limat on kyl vähäisiä (eipä niitä kyllä vois hyödyntääkään). Ehkä se limapäivä on varsinainen ovispvä, tuo digitestihän näyttää plussaa n. 48 h ennen.

Tosiaan eniten mua harmittaa koko asiassa se että jos tää kaikki olis todettu aiemmin niin olisinko voinut ehkäistä nää keskenmenot. Tai ainakin tän viimesimmän.

No mutta nyt uutta pökköä pesään ja kohti uusia tuulia :joyful: katsellaan nyt pari kuukautta, laitetaan lääkitys kohdilleen ja plussataan sitten niin että saan tammivauvan niinkun tän viimesimmän pitikin olla :)

Takaisin