Aluksi omaa napaa: Joo vein äsken lapset kouluun niin ehdin taas tänne kommentoimaan. Siis niin perseestä!! tein herkällä testillä, jossa hcg arvo 12,5mll. Mutta mä oon aina tämmönen et pistän paikat tuulemaan niin ehdin jo soittaa työterveyteen ja kerroin tilanteen ja että haluan ne kilppariarvot ja hän laittoi mulle heti lähetteen , meen antaa näytteen huomenna. Mun äidillä oli kans piilevänä eli ei mitään oireita. Katoin itse noita oirelistoja niin ei kyllä mulla mitään oikein niistä ole. Mutta hyvä tsekata toi arvo joka tapauksessa.
Anskunen; niin hyvä että saitte asiaan selkoa, vaikka niin perusasialta vaikuttaa että tuollainen pitäisi hoitaa jo perusterveydenhuollossa, vai mitä? Se tässä on jotenkin vahvistunut että ite täytyy tosiaan pitää huoli siitä että kaikki tsekataan, eli melkein lääkäriks tarvitsisi itsensä lukea.
Mimmu; sä et ehkä halua paljastaa missä maassa asut? Me asuttiin kolme vuotta Saksassa ja silloin mulla oli tosiaan eka se tuulimuna ( sekin vielä tarkistettiin erikoisultrassa) ja sitten se kuopuksen raskaus jossa mulla oli 2x hematooma, ja jouduin osastolle2x ( siis ei Suomessa ikinä pääsis) ja mulle piikitettiin progesteronia (keltarauhashormonia) ja muistaakseni kaliumia ja magnesiumia söin olan takaa. Mutta saatiinpa uhkaava keskenmeno ehkäistyä. Olen täällä lukenut juttuja että hematooma tapauksissa ei anneta mitään vuodelepo ohjetta ja niin se sitten menee kesken. Tekis niin mieli muuttaa ulkomaille! Ja ultrat oli joka kuukausi , kuopus ultrattiin itse asiassa noitten vuotojen takia 14 krt. Syntyi täysiaikaisena. Mutta niin nostan hattua Saksan lääkäreille! Ja semmostakin vielä, että mun tuttu joka on terv.hoitaja ja ollut neuvolassakin töissä kertoi käyneensä omissa raskauksissa yksityisessä neuvolassa kun ei luottanut kunnalliseen…
Kauhee vuodatus, mut jotenkin tää Suomen systeemi on niin perseestä ( niinkun tänään nyt kaikki muutenkin)
Taidan ottaa tänään vielä yhden pillerin, koska en halua et ne menkat alkaa vielä huomenna, tänään vasta kp 25. (ohje oli että kierron 15.-24-26.pvä)