Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpa hyvä anskunen että selvyys löytyi ja saatte nyt sopivaa hoitoa! Järkkyä miten epäpäteviä lääkäreitä löytyy! Itse pitäisi kaikki tietää ja jos jotain sitten tietää nii yleensä saa vaan nyrpeetä naamaa :(

Kamalaa nuokin mielipiteet ettei varhaisia km edes lääkärissä lasketa... täällä on mulla onneksi sattunut mahtava lääkäri, joka lupasi että aletaan tutkimaan jo jos toinen tulee. Ja nuihin kilppari - yms kokeisiin pääsin heti kun kävin tuhrusta valittaan. Arvoja en kyllä muista, pitääpä tarkistaa...

Miten susannella muuten fiilikset tuon tarkastuksen jälkeen?

Hyvät fiilikset päällisin puolin. Meissä ei ollu vikaa ja nyt yks raskauteen vaikuttava pelättävä eli toskoplasma vähemmän.

En oikein täysillä jaksa noteerata lkrin suositusta ehkäistä niin kauan kun kerran monilla muilla erilailla sanottu vaikka ollu jopa pidemmällä. Siitäkään en siis stressiä jaksa ottaa..

Mimmu, miten voikin olla että taas eri lääkärit on kertonut eri arvoja! Pöh! Onhan tuossakin iso ero jos sulle kerrottu että pitää olla lähempänä 1 ja mulle taas että 2.5 !! Uskomatonta. Menee oikeasti luotto terveysalan ammattilaisiin :sad001

Susannne, kiva kuulla että teilläkin selvisi jotain. Pahinta on kyllä se epätietoisuus. Nyt tsemppiä tulevaan! :Heartred

Anskunen, tässä on varmasti ihan maakohtaisia erojakin mutta, kun olen viimeaikoina seurannut Suomessa ollutta keskustelua kilpparin hoidosta niin mun luotto suomalaisiin lääkäreihin ei ole kovinkaan korkealla.

Jep, ei vahvistunut viiva, paremminkin haalistu, nyt ainakin enää haamu.no, toivottavasti paremmin enskerralla.kai se on positiivista että jotain kiinnittymisyritystä oli.kauhulla ootan vuosisadan menkkoja kun maha ollu kipeenä vissii pian viikon ja normaalisti alkaa samantien menkat ton mahakivun kans.
muille lähiaikaan testaaville plussia toivottavasti !

Eikä rosann :( mä uskoin vakaasti että sä ainakin plussaat. Onhan tää ny ihan perseestä ettei kellää tärppää!

Aluksi omaa napaa: Joo vein äsken lapset kouluun niin ehdin taas tänne kommentoimaan. Siis niin perseestä!! tein herkällä testillä, jossa hcg arvo 12,5mll. Mutta mä oon aina tämmönen et pistän paikat tuulemaan niin ehdin jo soittaa työterveyteen ja kerroin tilanteen ja että haluan ne kilppariarvot ja hän laittoi mulle heti lähetteen , meen antaa näytteen huomenna. Mun äidillä oli kans piilevänä eli ei mitään oireita. Katoin itse noita oirelistoja niin ei kyllä mulla mitään oikein niistä ole. Mutta hyvä tsekata toi arvo joka tapauksessa.

Anskunen; niin hyvä että saitte asiaan selkoa, vaikka niin perusasialta vaikuttaa että tuollainen pitäisi hoitaa jo perusterveydenhuollossa, vai mitä? Se tässä on jotenkin vahvistunut että ite täytyy tosiaan pitää huoli siitä että kaikki tsekataan, eli melkein lääkäriks tarvitsisi itsensä lukea.

Mimmu; sä et ehkä halua paljastaa missä maassa asut? Me asuttiin kolme vuotta Saksassa ja silloin mulla oli tosiaan eka se tuulimuna ( sekin vielä tarkistettiin erikoisultrassa) ja sitten se kuopuksen raskaus jossa mulla oli 2x hematooma, ja jouduin osastolle2x ( siis ei Suomessa ikinä pääsis) ja mulle piikitettiin progesteronia (keltarauhashormonia) ja muistaakseni kaliumia ja magnesiumia söin olan takaa. Mutta saatiinpa uhkaava keskenmeno ehkäistyä. Olen täällä lukenut juttuja että hematooma tapauksissa ei anneta mitään vuodelepo ohjetta ja niin se sitten menee kesken. Tekis niin mieli muuttaa ulkomaille! Ja ultrat oli joka kuukausi , kuopus ultrattiin itse asiassa noitten vuotojen takia 14 krt. Syntyi täysiaikaisena. Mutta niin nostan hattua Saksan lääkäreille! Ja semmostakin vielä, että mun tuttu joka on terv.hoitaja ja ollut neuvolassakin töissä kertoi käyneensä omissa raskauksissa yksityisessä neuvolassa kun ei luottanut kunnalliseen…

Kauhee vuodatus, mut jotenkin tää Suomen systeemi on niin perseestä ( niinkun tänään nyt kaikki muutenkin)

Taidan ottaa tänään vielä yhden pillerin, koska en halua et ne menkat alkaa vielä huomenna, tänään vasta kp 25. (ohje oli että kierron 15.-24-26.pvä)

Huomenia naiset :)
Anskunen; Hyvä että asia selvisi,ja toivottavasti saat hoitotason kuntoon.
Susanne; Hienoa,että sait selvyyttä asioihin.
Mimmu; Mikä kp menossa?Otatko clomit 3-7 vai 5-9?Mitä sun gyne oli mieltä siitä aikaisesta oviksesta?
Rosann; Pahoittelut negasta :sad001
Tsemppiä kaikille :Heartred

Voi Rosann, pahoittelut negasta. Mä tosiaan myös jo ajattelin, että nyt tulee plussa sinnekin.

Ja pahoittelut myös äiti vaan.

Diku, nyt menossa kp 3 ja perjantaina aloitan clomit. Eli kp 5-9 ja kp9 on se folliultra. Mun gyne oli sitä mieltä, että yleisesti ottaen kp 10 on ihan ok ovikselle mutta, koska mulla ikää on niin voi hyvin olla ettei ne kerkeä kypsymään kunnolla eli ovat huonolaatuisia. Mitäs Dikulle muuta?

Mä teille kyllä periaatteessa voisin paljastaa missä asun mutta tän palstan avoimuus vähän mietityttään. Olisko teillä mielenkiintoa suljetulle ketjulle, jos semmonen jotenkin olisi mahdollista?

Noin yleisesti ottaen mä olen todella tyytyväinen paikalliseen terveydenhuoltoon ja erittäin onnellinen etten joudu käymään näitä asioita läpi Suomessa. Täällä pääsee lääkäriin heti, gynestä lähtien kaikki kuuluu "kelan" korvausten piiriin, lääkkeet on paljon halvempia ja hienosti sekoitetaan perinteistä- ja vaihtoehtoista lääketiedettä.

Hei kaikki ihanat <3

Oon täällä taustaillut, mutta lukenut kyllä kaikki jutut!
Oi kun toivoisin, että kaikki täällä plussattaisiin kohta ja saataisiin vauva syliin asti!

Täällä tylsä kierto-vaihe, laskurin mukaan ensi viikolla olis ovis..

Mimmu puhu suljetusta ketjusta, mulla on semmonen kuva,että on mahdollinen.. Ehkä joku moderaattori osaisi kertoa asiasta??
Itseä kanssa mietityttää, että mitä kertoa :)

Tuo suljettu ketju kuulostaa kyllä hyvältä. Ihan kaikkea ei tässä kuitenkaan uskalla puhua.

Takaisin